Bjarni schreef:Ik heb de katten in overleg met de makelaar gewoon thuis gelaten. Is allemaal goed verlopen en geen kijkers gehad die zich eraan stoorden. Wel gezorgd dat de bak schoon was en er goed gezogen was. Gelukkig geen allergische kijkers gehad, ondanks goed stofzuigen en dweilen blijf je toch haar en huidschilfers houden.
Hebben jullie ervaringen met koop of verkoop waarbij geen tegenbod wordt gedaan wegens een te laag startbod? In verband met het al jaren verhuurd worden en veel onderhoudsklussen die zijn blijven liggen hebben we ervoor gekozen flink onder de vraagprijs te bieden. De verkoper heeft aangegeven geen tegenbod te doen wegens te laag. Ik vind het een beetje lastig wat dan een eventueel volgende stap kan zijn, onze uiterste prijs voor dit huis in deze staat op tafel gooien en take it or leave it, of toch het startbod verhogen en kijken of ze dan in onderhandeling willen gaan.
Dat hebben wij ook bij een huis gehad. Beetje gevist tijdens de bezichtiging bij de makelaar en die zei dat de verkopers een bod hadden gehad van 9.000 onder de vraagprijs en daar idd niet over wilden onderhandelen... dat was ook het bedrag dat wij in het hoofd hadden, dus helaas....
Zelfde geval, verhuurd onder de leegstandswet, achterstallig onderhoud etc. Dus toen hield het op voor ons.
Paar maanden later stond het nog te koop en waren ze nog verder gezakt dan de 9.000 euro in vraagprijs....
Die hebben zich wel voor hun kop geslagen denk ik.