Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 11:29

knabbelgirl schreef:
Persoonlijk zou ik nog tot er meer duidelijkheid is wachten Lienek, zo te horen is dat echt je droomwoning. Ik zou ook echt niet voor een paar maanden tussendoor willen verhuizen, zoveel gedoe hihi

Voor in de huidige woning, koop een portable verwarming bij de blokker oid, die verwarmen ook best goed, had ik in mijn 1e woning ook in de ruimte waar een verwarming ontbrak, 50 euro oid en best klein :)

Klopt maar daarnaast wil de huurbaas dus dat we ineens extra geld voor de huur/gebruik elektriciteit gaan betalen.. En aangezien we de woning delen met hen zijn ze onze directe buren. We hebben wel eigen voordeur gelukkig. En naast de verwarming kan ik wel 100 redenen noemen waarom we weg willen. Per pb kan ik het hele verhaal sturen. Het is erg lang namelijk

Ondanks dat het onze droomwoning is denk ik dat het een droom blijft. We hebben ook nog steeds geen contact met de eigenaren zelf alleen met de huurster. Het is gewoon vaag hoe het gaat en mijn ouders en zelfs mijn schoonouders vinden de andere woning een goede keuze. Mijn vader reageerde juist opgelucht dus ik denk dat zij het ook niet vertrouwen.

Blijft lastig. Ik wacht morgen de bezichtiging af misschien is de woning wel perfect als we het echt van binnem hebben gezien.

http://www.funda.nl/huur/eemnes/huis-49 ... nsveen-24/

Voor de geinteresseerden gaat om bovenstaande woning.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 11:34

_San87_ schreef:
En voor in bed een elektrische deken of zo, in zo'n koud huis heeft vocht vrij spel en koude/klamme lakens zijn nogal funest, dunkt me.

Dat ook ja, ik heb van de Lidl ook zo'n deken die je over je heen trekt die elektrisch is, mijn kachel is dit jaar nog niet aangeweest, ideaal

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 11:35

Lienek schreef:
knabbelgirl schreef:
Persoonlijk zou ik nog tot er meer duidelijkheid is wachten Lienek, zo te horen is dat echt je droomwoning. Ik zou ook echt niet voor een paar maanden tussendoor willen verhuizen, zoveel gedoe hihi

Voor in de huidige woning, koop een portable verwarming bij de blokker oid, die verwarmen ook best goed, had ik in mijn 1e woning ook in de ruimte waar een verwarming ontbrak, 50 euro oid en best klein :)

Klopt maar daarnaast wil de huurbaas dus dat we ineens extra geld voor de huur/gebruik elektriciteit gaan betalen.. En aangezien we de woning delen met hen zijn ze onze directe buren. We hebben wel eigen voordeur gelukkig. En naast de verwarming kan ik wel 100 redenen noemen waarom we weg willen. Per pb kan ik het hele verhaal sturen. Het is erg lang namelijk

Ondanks dat het onze droomwoning is denk ik dat het een droom blijft. We hebben ook nog steeds geen contact met de eigenaren zelf alleen met de huurster. Het is gewoon vaag hoe het gaat en mijn ouders en zelfs mijn schoonouders vinden de andere woning een goede keuze. Mijn vader reageerde juist opgelucht dus ik denk dat zij het ook niet vertrouwen.

Blijft lastig. Ik wacht morgen de bezichtiging af misschien is de woning wel perfect als we het echt van binnem hebben gezien.

http://www.funda.nl/huur/eemnes/huis-49 ... nsveen-24/

Voor de geinteresseerden gaat om bovenstaande woning.

Ziet er netjes uit vind ik :j.

Bellex

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 11:37

Dat bedrag voor die woning? Daar krijg je hier een vrijstaande woning met 5 of 6 slaapkamers voor in topstaat!
Moet wel zeggen dat ik echt geen problemen zou hebben met die keuken. Zeker omdat hij gesloten is, zie je het enkel als je er bent.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 11:57

knabbelgirl schreef:
Dat bedrag voor die woning? Daar krijg je hier een vrijstaande woning met 5 of 6 slaapkamers voor in topstaat!
Moet wel zeggen dat ik echt geen problemen zou hebben met die keuken. Zeker omdat hij gesloten is, zie je het enkel als je er bent.

Deze omgeving is duur helaas. En via woningnet moet je echt wel 7/8 jaar ingeschreven staan!

Voordeel is dat ik met de fiets in 7 minuten op stal ben en in de zomer in 3 minuten! Ook het werk van mijn vriend is met de fiets in 9 minuten te bereiken!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 12:47

Dat huis ziet er verder wel ontzettend netjes uit op zich
Die keuken is idd een beetje de basic woningbouw keuken
Maar goed... verder ziet hij er niet slecht uit

Als de contacten over het droomhuis verder zondagavond blijven en je echt het idee hebt dat het nog wel eens heel lang lan gaan duren
Is het misschien een optie
Maar! Je zit er wel minstens 12 maanden aan vast
Dat moet je wel even in je achterhoofd houden voor mocht je droomhuis ineens toch door gaan
Wil je die gok nemen of niet

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 17:23

Ik persoonlijk zou op mijn tanden bijten en maatregelen nemen (al een paar genoemd hier, vooral voor de kou) om die 2 maandjes nog door te komen. Gewoon je huisbaas verder niets meer zeggen over de kou en een kacheltje aanschaffen. Als ze een verhoging willen voor het g/w/l zou ik ze om een specificatie voor jouw gedeelte vragen. 200 euro voor nog geen 35m2?!? Te gek gewoon. En dan nog meer willen.

Het zijn "maar" twee maandjes, waardoor je misschien je droomhuis niet misloopt. Als je nu voor de tweede keus gaat, kom je daar niet met 2 maanden vanaf, en loop je zeker weten je droomhuis mis. Mocht ze niet vertrekken, zou ik hard op zoek gaan naar wat anders. Ik denk namelijk dat je spijt krijgt in de tweede keus.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 17:26

Malenka schreef:
Deze bank heeft 30 jaar bij iemand in de opslag gestaan voor hij bij ons kwam. Helaas zijn daardoor de banden onder de zitting heel slecht geworden en doorgesleten. De zitting hoort helemaal bol te staan namelijk. Maar dit gaan we allemaal vervangen en dan zit hij weer heerlijk. :)

[ [url=m/rd3q4Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

We twijfelen nog wat we er op zullen doen qua bekleding. Maar leder en velours staan wel bovenaan de lijst.

Ik moet een hoop bijlezen, vandaar dat ik deze nog even "terug haal": ik heb ook zo'n bank (ook dezelfde kleur :') en waarschijnlijk zelfde materiaal) met nog 2 bijpassende zetels erbij. Mijn goede vriendin (waar ook mijn paard en ezeltjes op de boerderij wonen) heeft een bedrijf waarvoor ze o.a. oude meubels opknapt. Zij gaat de bank en stoelen nieuw stofferen en het hout wordt geverfd. Klinkt als "zonde" maar zij doet echt magische dingen met meubels :D Dat wordt uiteindelijk een ontzettend mooie barok bank in waarschijnlijk zwart en grijze tinten (moet nog nieuwe stof uitzoeken).
We willen graag de na-foto's ook zien als jouw bank is opgeknapt! (bij mij duurt het nog even, dus misschien doe ik wel inspiratie op van de jouwe :D )

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 17:31

GamblersCup schreef:
Ik persoonlijk zou op mijn tanden bijten en maatregelen nemen (al een paar genoemd hier, vooral voor de kou) om die 2 maandjes nog door te komen. Gewoon je huisbaas verder niets meer zeggen over de kou en een kacheltje aanschaffen. Als ze een verhoging willen voor het g/w/l zou ik ze om een specificatie voor jouw gedeelte vragen. 200 euro voor nog geen 35m2?!? Te gek gewoon. En dan nog meer willen.

Het zijn "maar" twee maandjes, waardoor je misschien je droomhuis niet misloopt. Als je nu voor de tweede keus gaat, kom je daar niet met 2 maanden vanaf, en loop je zeker weten je droomhuis mis. Mocht ze niet vertrekken, zou ik hard op zoek gaan naar wat anders. Ik denk namelijk dat je spijt krijgt in de tweede keus.

Klopt hoor maar we zouden eerst in januari er in en toen februari en dat elke keer nadat ik vroeg hoe het er voor stond... en maart zou zijn als op zijn vroegst met dus de kans dat het nog langer duurt. Probleem is ook dat we voor veel makelaars niet aan de inkomenseis komen en daardoor vaak de goede woningen in fijne buurten mislopen.

Ergens wil ik wel wachten maar als we deze laten schieten en vervolgens het niet door gaat met de andere woning dan mogen we flink gaan duimen dat we voor die prijs een soort gelijke woning gaan vinden. Vandaar dat het echt een dubio is. Ik ga morgen ook even met de makelaar overleggen en de woning echt goed bekijken

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 17:54

Nog 2 maandjes proberen door te komen voor de zekerheid, en ondertussen flink doorzoeken? Alles bekijken wat mogelijk is. En proberen om je niet zo vast te bijten in die ene woning die misschien helemaal niet doorgaat of veel te lang gaat duren. Misschien kom je nog iets anders tegen in die 2 maanden die je de eerste woning nog de tijd geeft waarvan je denkt "ja, hier kan ik ook fijn wonen!". Maar dan moet je wel in staat zijn je niet teveel op de eerste woning te fixeren.

Nog een ideetje voor zo'n lelijke keuken: haal m er uit, sla m ergens op (zodat ie terug kan als je verhuisd) en haal ergens een goedkope houten keuken vandaan... zo'n oude eiken, die niemand meer mooi vindt, die uit "oma's" huis komt bijvoorbeeld. Op marktplaats worden ze regelmatig aangeboden. En verf deze in een landelijke stijl. Daar zijn tegenwoordig enorm goede soorten verf voor (Autentico bijvoorbeeld, die gebruik ik voor mijn hal, de keuken en zelfs mijn tegelvloer en parketvloer zodat ik geen hele nieuwe vloeren hoef aan te schaffen!) en dat kun je gewoon zelf doen!

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 17:58

GamblersCup schreef:
Nog 2 maandjes proberen door te komen voor de zekerheid, en ondertussen flink doorzoeken? Alles bekijken wat mogelijk is. En proberen om je niet zo vast te bijten in die ene woning die misschien helemaal niet doorgaat of veel te lang gaat duren. Misschien kom je nog iets anders tegen in die 2 maanden die je de eerste woning nog de tijd geeft waarvan je denkt "ja, hier kan ik ook fijn wonen!". Maar dan moet je wel in staat zijn je niet teveel op de eerste woning te fixeren.

Nog een ideetje voor zo'n lelijke keuken: haal m er uit, sla m ergens op (zodat ie terug kan als je verhuisd) en haal ergens een goedkope houten keuken vandaan... zo'n oude eiken, die niemand meer mooi vindt, die uit "oma's" huis komt bijvoorbeeld. Op marktplaats worden ze regelmatig aangeboden. En verf deze in een landelijke stijl. Daar zijn tegenwoordig enorm goede soorten verf voor (Autentico bijvoorbeeld, die gebruik ik voor mijn hal, de keuken en zelfs mijn tegelvloer en parketvloer zodat ik geen hele nieuwe vloeren hoef aan te schaffen!) en dat kun je gewoon zelf doen!

Dat met die keuken is een hele goede inderdaad!
Ja ik staar me zeker niet kapot op onze droomwoning juist omdat ik nu het gevoel heb dat het echt niet gaat gebeuren.
Probleem met onze huidige woning is dat er naast die verwarming nog meer dingen spelen.
Maar ik ga morgen gewoon kijken naar de woning wellicht valt alles mee en kunnen we hier echt iets van maken of als ons thuis zien. Het is volgens mij wel een fijne buurt om te zitten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 18:07

Succes met de woning bekijken! Misschien heb je er gelijk een goed gevoel over! Als je in gedachten al gaat zitten inrichten zit het meestal wel goed :j :D

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 18:23

Die woning ziet er prima uit vind ik. De keuken zit apart, dus daar kijk je niet steeds tegenaan. En anders kun je idd een goedkope keuken via marktplaats zoeken.
Als dit huis goed voelt, zou ik er zeker voor gaan aangezien het andere huis echt niet zeker is.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 21:07

Samo schreef:
Heeft er iemand ervaring met Veneta? Wij komen er niet echt uit wat we willen qua raambekleding en kleur, willen iemand laten komen. Veneta zag er wel goed uit online.

Ja, wij. Ik ben erg tevreden over de service en de prijs/kwaliteit verhouding. In ons vorige huis hadden we plissé gordijnen aan de voorkant en de prijs van die vier gordijntjes waren bijna net zo duur als 8 gordijnen. Een vertegenwoordiger komt aan huis en meet alles in, daarna worden de gordijnen gemaakt en binnen twee weken krijg je ze thuisgestuurd.
Een opmerking: de plissegordijnen zijn altijd wit aan de buitenkant, dat vind ik wel jammer.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 10:51

Ceetje_bokt schreef:
Samo schreef:
Heeft er iemand ervaring met Veneta? Wij komen er niet echt uit wat we willen qua raambekleding en kleur, willen iemand laten komen. Veneta zag er wel goed uit online.

Ja, wij. Ik ben erg tevreden over de service en de prijs/kwaliteit verhouding. In ons vorige huis hadden we plissé gordijnen aan de voorkant en de prijs van die vier gordijntjes waren bijna net zo duur als 8 gordijnen. Een vertegenwoordiger komt aan huis en meet alles in, daarna worden de gordijnen gemaakt en binnen twee weken krijg je ze thuisgestuurd.
Een opmerking: de plissegordijnen zijn altijd wit aan de buitenkant, dat vind ik wel jammer.

Ook toevallig, ik heb ook gekeken voor Veneta, de achterkant van het huis laten we niet met shutters dichtzetten, maar wat ik wil ... geen idee. Jullie nog inspiratie?

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 19:32

We zijn vandaag wezen kijken.
Fijne makelaar leefde ook mee met onze situatie. Was nog een andere kijker maar die was in 5 minuten weg. Deze man had overigens wel interesse.
Alle muren moeten een likje verf maar de trap was prima en geen lekkages oid.
Dus heel fijn allemaal. Ik zie wel mogelijkheden!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 20:44

Hier vandaag een klein knutselprojectje om de doorn in mijn oog (die snoerenbende aargh 8)7 ) weg te werken.
Tafeltje eruit, geinig kastje gekocht (69,-) en een setje zevengaatsboren (25,-). In alle lades en in de achterwand van het kastje gaten gemaakt voor de snoeren en hopsekee: ruimte voor alle apparaten (oké mijn big ass MSI kèn nèt :') ) en niksnie meer snoeren warboel *\%/*

Afbeelding

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 03:11

Dat ziet er netjes uit!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 09:13

dat is opgeknapt MM!

Nou....hier ben ik de Kerstversierselen alweer helemaal zat, dus ben nu alles eruit aan het trekken. Weer behoefte aan rust om me heen hahaha. Ga vandaag maar wat gezellige tulpen en hyacinten halen om te vieren dat de dagen alweer aan het lengen zijn.

Ohja, in de tussentijd ben ik een stoeltje aan het pimpen en mijn twee houten boomstamsalontafeltjes aan het voorzien van matzwart (de zijkanten....)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 11:56

Ik ben ook nog "op zoek" naar opruimwoede :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 12:22

Voordeel van weinig kerstfrutsels hier... het is ook zo weer opgeruimd :)
Alhoewel de kerstman meestal wel blijft zitten tot ver in het nieuwe jaar :D
Afbeelding

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 16:11

Voordeel van de verbouwing, geen kerstboom hahahahaha :D

Kijj, mijn pareltje eens shinen!
Afbeelding
Afbeelding

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 16:14

Wauw super mooie spiegel! Mooi ook die kraan in de muur.

Ik vroeg vorige week naar ervaringen met Veneta. Inmiddels hebben wij een afspraak staan, 3e week van januari. Ben echt heel benieuwd! We doen eerst de noodzakelijke ramen en op een later tijdstip de rest.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 16:18

O wat leuk Samo! Wil je laten weten hoe het was, ik had daar ook gekeken.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 18:12

Wij hebben onze duo rolgordijnen bij veneta vandaan. Kwaliteit tot nu toe prima, maar het hangt pas vanaf augustus. Service niet tevreden over. De verkoper kwam veel later dan de afgesproken tijd en als we de gordijnen wilde laten monteren door een monteur van veneta ging dat nog eens 6 weken extra duren...