Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 17:32

Dat zijn flinke prijzen, wel leuk dat jullie willen bezuinigen op jullie boodschappen. Na verloop van tijd merk je dat je meer geld over houd om leuke dingen mee te doen.

Zulke winkeltjes zijn altijd leuk, hier in de buurt ook 1 alleen liggen de prijzen daar imo erg hoog van. Gelukkig hebben we een groentetuin waar ik al veel vanaf heb kunnen halen.

Weten jullie nog lekkere recepten met pompoen? We hebben er nu al 6 en er liggen nog een aantal op de moestuin. Om daar alleen soep van te maken word me iets te gortig :=

skvetta

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 17:56

http://www.kookboekenmagazijn.nl/kookbo ... ek-320.htm

Dit kookboek leek me wel lekker om verschillende dingen met pompoen te maken. Ik ga deze denk ik wel kopen.

Bij mij gaat het bezuinigen erg goed! We hebben veel uit eigen tuin en laatst ook lekkere courgette soep gemaakt en 4x van gegeten.
Ik heb nu nog 125 euro over voor 2 weken. Wij hebben een maandelijks budget van 200euro.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 19:39

Bedankt voor de tip, ik heb het boek bij de bibliotheek gereserveerd.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 20:18

C_arola schreef:
Weten jullie nog lekkere recepten met pompoen? We hebben er nu al 6 en er liggen nog een aantal op de moestuin. Om daar alleen soep van te maken word me iets te gortig :=

http://www.degroenemeisjes.nl/pompoenbr ... more-23239
Geen idee of het wat is, maar zo te lezen heb je genoeg pompoen om mee te experimenteren.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 20:44

Bedankt :)

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 23:02

Hoe houden jullie je uitgaven bij ? Via een app of op papier of iets anders ?
Ik heb al een paar apps gedownload, maar steeds verwijderd. Ik vond ze toch niet handig. Nu een gevonden die ik wel makkelijk vind. Maar het is het nog net niet of zo. :')
Excel ben ik geen held in. Ook geen idee of we die uberhaupt op de laptop hebben en ik gebruik de laptop amper. Op papier of telefoon heeft toch wel mijn voorkeur.
Ik ga mn maand van de 20ste tot de 20ste laten lopen. Vanaf de 20ste komt het nieuwe geld binnen bij mij. Dus nog even 5 dagen proefdraaien en dan echt beginnen met alles bijhouden enz. Ben benieuwd.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 23:12

Hier via excel, bevalt mij erg goed. Op HTT lopen 2 topics waarin gebruikers tips geven hoe je uitgaven kunt bijhouden.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 23:14

C_arola schreef:
Hier via excel, bevalt mij erg goed. Op HTT lopen 2 topics waarin gebruikers tips geven hoe je uitgaven kunt bijhouden.

Dankje ! Ik ga eens zoeken ! :)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 10:32

Sannert, ik gebruik de app Financieel. Ik heb het heel lang met de hand bijgehouden, maar bij deze app kun je dus zelf de dag instellen dat je wilt dat je periode begint (kan bij veel andere niet) dus dat vond ik wel fijn. Zo kun je ook kosten zoals vaste lasten terug laten komen, zowel wekelijks als maandelijks, per kwartaal en zelfs per jaar. Ook eenmalige kosten kun je, tijdens de maand, toevoegen, bijvoorbeeld als je boodschappen hebt gedaan. En vooral handig, er staat hoeveel je nog vrij te besteden hebt.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:08

Ik hou alles bij in Excel :D
Wij zijn bezig om een kasje te maken in onze tuin en we hebben een stuk tuin gereserveerd. Volgend jaar willen we zoveel mogelijk uit eigen tuin eten. Ook kruiden krijgen een plekje. We hebben pas ontdekt dat we gewoon 4 pruimenbomen hebben staan haha, en de vruchten zijn echt heerlijk. Verder hebben we dit jaar bramen, wat kersen en aardbeien uit eigen tuin.
Aardappels en uien hebben we hier sowieso het hele jaar door voor niks, we wonen midden tussen de akkerbouwers. Dus volgend jaar nog meer bezuinigen én we vinden het echt leuk om te doen.
Af en toe ruilen we wat met de overbuurman, hij een emmer pruimen en wij een paar courgettes.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 16:41

DebGizmo schreef:
Sannert, ik gebruik de app Financieel. Ik heb het heel lang met de hand bijgehouden, maar bij deze app kun je dus zelf de dag instellen dat je wilt dat je periode begint (kan bij veel andere niet) dus dat vond ik wel fijn. Zo kun je ook kosten zoals vaste lasten terug laten komen, zowel wekelijks als maandelijks, per kwartaal en zelfs per jaar. Ook eenmalige kosten kun je, tijdens de maand, toevoegen, bijvoorbeeld als je boodschappen hebt gedaan. En vooral handig, er staat hoeveel je nog vrij te besteden hebt.

Dat lijkt me handig idd ! Ik vind m alleen niet. Is die voor iphone ?

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 17:10

Sannert schreef:
DebGizmo schreef:

Dat lijkt me handig idd ! Ik vind m alleen niet. Is die voor iphone ?

Ik heb hem inderdaad op mijn ipad staan, dus ik weet niet of hij ook beschikbaar is voor andere apparaten

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:42

hij is er ook op iPhone :) Gewoon even in appstore typen :)
Dank voor de tip trouwens DebGizmo, zoveel handiger dan wat ik had, inderdaad door die eigen startdag!

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:05

knabbelgirl schreef:
Dank voor de tip trouwens DebGizmo, zoveel handiger dan wat ik had, inderdaad door die eigen startdag!

Ik heb juist android. :D

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:26

knabbelgirl schreef:

Hij is absoluut handig :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:57

Bedankt ik heb die app ook gedownload en ga van het weekend is kijken hoe die werkt. Zondag begint mijn "nieuwe maand" dus dat komt dan mooi uit :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:53

Net van scoupy de honden- en kattensnacks gehaald. Leuke actie. :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:15

Die adventuros had ik ooit al eens ergens bijgekregen
(Goodiebag van een zoveel jarig bestaan van een dierenwinkel )
Maar die lusten ze hier niet

AlwieneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:35

Sonja_vR schreef:
Die adventuros had ik ooit al eens ergens bijgekregen
(Goodiebag van een zoveel jarig bestaan van een dierenwinkel )
Maar die lusten ze hier niet

De mijne krijgt het niet maar ga er wel iemand anders blij mee maken :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:42

Ik heb zelf geen hond, maar heb het voor de hond van mn ouders genomen.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 20:39

Ik heb de eerste 3 dagen (en ook de aankomende 2) van mijn nieuwe periode niks uit hoeven geven, das makkelijk besparen :D

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 21:31

Ik heb net mn boodschappenlijstje gemaakt voor komende week.
Deze week is er niks meer bijgekomen. 53 euro dus ongeveer uitgegeven deze week. Klinkt al een stuk beter dan 175. :=
Volgende week wel wat meer nodig. Ook is fris en melk bijna op.
Maar wel even de kast en diepvries doorgelopen. Lag ook nog aardig wat in. :+

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 14:58

65 euro deze week ! Hebben we tot komende vrijdag eten. Misschien nog een paar kleine dingen halen, want ik was vergeten te kijken of vriend nog koffie had.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 15:10

Hier lukt het bezuinigen matig. Het feit dat je fiets wordt gestolen waardoor je weer 50 euro aan een andere fiets kwijt bent, helpt ook niet erg mee. En winkelen bij de Action levert altijd meer op als wat de bedoeling is. Volgende week beter.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 15:50

mvdende schreef:
Hier lukt het bezuinigen matig. Het feit dat je fiets wordt gestolen waardoor je weer 50 euro aan een andere fiets kwijt bent, helpt ook niet erg mee. En winkelen bij de Action levert altijd meer op als wat de bedoeling is. Volgende week beter.

Ah das balen. :(
Action is idd vreselijk. := je gaat voor 1 dingetje en komt terug met een zak vol.
Ik heb deze maand nog een extra rekening van een onderzoek van de hond, ik ga me inschrijven voor een honden cursus en ik had nog extra kosten dacht ik. Maar goed. Als ik zo boodschappen blijf doen dan vallen die kosten mee. Dan houd ik nog over. :+