[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:20

_Nelleke_ schreef:
Sonja, ik hou ook altijd van authentieke details. Erg leuk. En wie weet is het opknapwerk to much voor iemand die uit de sociale huur komt, dat kan natuurlijk. :)

Nou ik ben wel een beetje van de 'schrik' bekomen. Gister op een verjaardag nog met 2 makelaars staan praten. Die snappen er ook niks van. Volgend weekend schilderen we nog 2 muren en dan gaan we nieuwe foto's maken. Ben van plan om zelf een soort van a4-tje te maken met een QR-code zodat ik die op m'n werk, bij m'n vriends werk en bij de appie kan ophangen.

Het is zo jammer dat er niemand binnen komt, want iedereen die dit huis kent en hier over de vloer is geweest vind het huis helemaal geweldig. Het geeft echt een bepaald 'gevoel' als je hier binnen stapt, maar dat gevoel kunnen we niet echt overbrengen op foto's. We moeten mensen ECHT binnenlokken.

Tsja, aan de ene kant denk ik dat het wel verkocht wordt als de tijd voor ons rijp is, dan zul je zien dat precies dan ons droomhuisje te koop komt. Met die gedachte troost ik mezelf maar een beetje. :)

ik snap het bij jullie huis ook niet hoor Nelleke, het is gewoon een heel gaaf pand, ik vind het aan de binnenkant ook erg stijlvol en je zou toch denken dat er genoeg mensen zijn die zoiets zoeken ??
zeker daar waar jij woont.
ik heb in ieder geval fingers crossed dat er nu snel eens iemand verliefd mag worden op jullie huis...dna kunnen jullie ook verder :j

ik heb net wel even de makelaar gebeld, heb aangegeven dat we op de hoogte zijn van het woningcorporatie verhaal, maar mocht het nu niet naar iemand van de woningcorporatie gaan , dat wij serieuze interesse hebben :j
dus ze gaan ons contacten over het wel en wee van de verkoop van dat huis.

ergens ben ik best wel charmed van het huis:= had ik niet verwacht trouwens, tuin lag verkeerd en nog wat dingetjes die me op het eerste gezicht nadelig leken, we zijn zaterdag ook maar per toeval er naar toe gereden , we hadden namelijk een druk programm en toevallig waren we met een aantal zaken vroeger klaar en wilden we even snelweg sjezen met mijn autootje om te checken of de reparatie echt goed gelukt was (uitlaat)
dus zijn we maar even die kant op gereden, 2 vliegen in 1 klap en ach, dan hadden we dat huis in eider geval maar gezien.
blijken de nadelen dus gewoon geen nadelen te zijn. De tuin ligt wel op de verkeerde kant, maar is dermate diep en breed dat het niet uitmaakt, er komt zon genoeg... leuke authentieke details, ondanks de leeftijd , hele bruikbare kamer afmetingen en zowaar een badkamer die groter is dan het gemiddelde toilet hokje :+ want daar hebben jaren 40/50/46 huizen nog wel eens last van...badkamers waarbij je met moeite een wasbak en een douche in kwijt kan.
enige nadeel wat het huis wel heeft is de keuken, die vergt wat creativiteit wat betreft bergruimte, maar laten wij nu donders creatief zijn ;)
en dat dak +enkel glas, maar geen onoverkomelijke zaken, of zaken die opwegen tegen de leuke dingen....
hopelijk geen haalbare interesse vanuit de huurders van de stichting en daarnaast dan ook gen gekke dingen wat betreft constructie...

1 ding heeft deze bezichtiging wel duidelijk gemaakt voor/over mezelf, ik ben echt gek op oude huizen met originele details, zo veel mogelijk details zelfs :+ vriendje gelukkig ook :D

Symbeami

Re: [Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:01

Teleurstelling hier. Mensen die heel enthousiast waren zien er vanaf omdat er teveel aan het huis gebeuren moet. Voor hun situatie zouden ze moeten verbouwen. De prijs is daar ook naar. Maar ja, dat hele leger aan kijkers heeft ons tot vandaag nog niets opgeleverd. De mensen die voor de tweede bezichtiging kwamen hebben ook niets meer laten horen, dus wij vermoeden dat zij tot dezelfde conclusie gekomen zijn dat er teveel werk in dit huis zit.
Ik wil dat andere huis zó graag. Dus ik hoop dat er toch nog mensen terug komen. Maar de mensen wilden niet zo graag een formuliertje invullen en we hebben dus geen informatie van onze kijkers.

We hebben ook kijkers gehad die alleen maar de stallen en de garage en de buitengebouwen hebben bekeken. Vriend verbeeldde dat hij de bus waar die mensen inreden gister avond langs zag rijden. Misschien zijn dat mensen die minder geïnteresseerd zijn in de staat van het huis en meer in de bijgebouwen. Moet maar een beetje optimistisch blijven. Was gisteren behoorlijk down van het bericht dat die mensen niet wilden kopen, ze waren zo weg van de plek en de buitenruimte hier.

m_ss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:13

symbeami: au! Misschien toch goed om eens te inventariseren waar de mensen die afhaken precies op afhaken? voor hetzelfde geld is het iets waar je wat aan kan veranderen of een soort aanbieding in kunt doen? Zo ken ik mensen die bij biedingen vanaf een bepaald bedrag een stucadoor laten komen oid.

edit: Hier is het afhaken (als het niet de bankzaken zijn) altijd op de slaapkamers die mensen te klein vinden.. helaas kan ik daar niets aan veranderen:( Zelf zijn we daar destijds bewust voor gevallen: kleine slaapkamers is in verhouding een grotere leefruimte, en dat vind ik dan wel zo prettig!

Nog 1 edit: dan hou ik op: ik beloof het }:0 : gisteren op het nieuws zag ik dat de huizenmarkt langzaam weer aan het aantrekken is en dat vooral mensen onder de 35 weer kansen zien: laten we het hopen! ik duim voor iedereen hier, én voor mezelf :+

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:34

Ons huis is erg scherp geprijsd, dat is nu juist omdat er nog wat aan moet gebeuren. Het huis dat we willen kopen moet ook nog het één en ander aan gebeuren. Dus het is niet iets dat we nog kunnen doen hier.
Probleem is dat het een relatief klein huis is, daar verander ik ook weinig aan. Je kunt de keuken uitbouwen, dan maak je het groter, maar ja dat betekent dus wel een verbouwing.
Maar goed we wachten nog even af. Inmiddels heb ik wel actie ondernomen om te kijken of we ons woongenot hier terug kunnen krijgen.

GeorgetteJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:30

Onze makelaar gaat vandaag contact opnemen met de kijker van afgelopen zaterdag. We hopen heel erg op een tweede bezichtiging.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:53

Dat is balen symbeami -O-

Wij waren heel enthousiast voor een huis...wezen kijken en afgelopen zaterdag naar de open huis... dus wij waren de financieen al aan het regelen... belt de makelaar net ^) verkocht....sjongejonge... geen geluk hebben we... Nu staat er wel een soortgelijk huis te koop... zelfde prijs maar wel mider af en de keuken moet worden vervangen en een muur gesloopt... maar aan de andere kan is het een hoekuis ipv tussen woning en er zit wel wat meer grond bij :)

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 15:01

Hier laat nog steeds het gek ingedeelde huis naast het spoor ons niet los... Het heeft alles alleen ook het spoor!! Lastig!! Vooral ook omdat we pas vanaf juli financiën kunnen regelen!! Keuzes keuzes keuzes maar ja wie weet is die dan al wel weer weg!! Verkoper heeft wel aangegeven dat als wij ja zeggen dat hij wil wachten maar ja dan zal die nu ook niet veel willen zakken met de prijs!! Lastig

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 16:17

Makkelijk juist, gewoon het lot laten beslissen als je er nu niet direct 100% voor gaat :)

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 16:25

Wij krijgen morgen makelaars over de vloer. Ben afgelopen zondag wel flink aan het schoonmaken geweest, maar ben nog lang niet klaar helaas. Schiet ook niet echt op in mijn eentje. Hopelijk vinden ze het niet heel erg. Ben benieuwd wat eruit komt en of ze denken dat het snel verkocht kan worden, hoop het wel. Situatie wordt ongemakkelijk zo langzamerhand.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 16:39

Dat is even een teleurstelling symbeami! Al denk ik wel dat ik persoonlijk, als ik een huis zou bezichtigen, er toch wel een paar nachten over zou willen slapen. Zeker als je meerdere huizen op een open-huizendag hebt bezocht. :)

Themba, ik heb ooit begrepen dat wonen langs een spoor veel minder last geeft dan wonen langs een drukke weg. Een weg is er altijd, geeft uitlaatgassen, toeterende mensen en continue lawaai. Een trein komt op gezette tijden, ik heb toen gehoord dat je op een gegeven moment niet meer 'hoort' dat er een trein langskomt omdat je hoofd er zo op is ingesteld. Ander verhaal natuurlijk als je naast een station woont, maargoed. :D En inderdaad, lot laten beslissen. :)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 16:48

_Nelleke_ schreef:
Dat is even een teleurstelling symbeami! Al denk ik wel dat ik persoonlijk, als ik een huis zou bezichtigen, er toch wel een paar nachten over zou willen slapen. Zeker als je meerdere huizen op een open-huizendag hebt bezocht. :)

Dat denk ik ook wel hoor, maar vanwege enthousiasme van die mensen dan ga je toch hopen dat ze een bod doen. Die man die keek echt zo om zich heen zo van: "oh sjips wat een hoop belangstelling" .
Maar verder heb je waarschijnlijk gelijk en moeten mensen ook voor zichzelf nog wat dingen op een rijtje zetten. Dus alles kan nog. Mijn droomhuisje is in elk geval ook nog niet weg.

En wonen langs een spoor is niet zo heel erg. Het geluid van treinen wen je heel erg snel aan. Dat is inderdaad veel minder vervelend dan vlakbij een drukke weg.

Verder ga ik met de rest mee, laat het lot beslissen.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 19:36

Themba schreef:
Hier laat nog steeds het gek ingedeelde huis naast het spoor ons niet los... Het heeft alles alleen ook het spoor!! Lastig!! Vooral ook omdat we pas vanaf juli financiën kunnen regelen!! Keuzes keuzes keuzes maar ja wie weet is die dan al wel weer weg!! Verkoper heeft wel aangegeven dat als wij ja zeggen dat hij wil wachten maar ja dan zal die nu ook niet veel willen zakken met de prijs!! Lastig

Ik woon vlag langs een spoor: aan de overkant van de straat ligt een station.
Ik heb er geen last van. Mijn slaapkamer is aan de andere kant, en 's nachts hoor ik niets.
En als ik voor zit, of op mijn balkon dan heb ik eigenlijk alleen last van een goederentrein, de rest merk ik niet.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 19:44

dammie1 schreef:
Themba schreef:

Ik woon vlag langs een spoor: aan de overkant van de straat ligt een station.
Ik heb er geen last van. Mijn slaapkamer is aan de andere kant, en 's nachts hoor ik niets.
En als ik voor zit, of op mijn balkon dan heb ik eigenlijk alleen last van een goederentrein, de rest merk ik niet.

Hier ligt het station ook voor de deur! Wat meeste al zeggen je went er ook wel aan! Toch straks nog maar met vriendlief om de tafel zitten hoe en wat nu verder!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 19:58

Ik moet even mijn ergernis kwijt. Vanmiddag de makelaar maar eens opgebeld. Die kon me ook niks vertellen, het bod ligt bij de NHG en dat duurt tegenwoordig heel lang. Bureaucratische rompslomp. Mijn hypotheekadviseur kon me al vertellen dat dat wel 5 weken kon duren. Pff..

GeorgetteJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 20:35

Dat duurt wel heel lang -O-

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 20:36

_Nelleke_ schreef:
Themba, ik heb ooit begrepen dat wonen langs een spoor veel minder last geeft dan wonen langs een drukke weg. Een weg is er altijd, geeft uitlaatgassen, toeterende mensen en continue lawaai. Een trein komt op gezette tijden, ik heb toen gehoord dat je op een gegeven moment niet meer 'hoort' dat er een trein langskomt omdat je hoofd er zo op is ingesteld. Ander verhaal natuurlijk als je naast een station woont, maargoed. :D En inderdaad, lot laten beslissen. :)

Dat kan ik uit eerste hand bevestigen, ik heb 13 jaar van mijn leven zo ongeveer direct aan het spoort gewoond (alleen grasveld en bosjes ertussen), nooit last van gehad.

Ik kom na een maand stiekem meelezen toch maar eens uit mijn hoekje. Ik ben zo goed als afgestudeerd (nog een maandje te gaan), en zodra ik mijn diploma heb willen vriendlief en ik samen een huis gaan kopen. Afgelopen zaterdag zijn we dus al wezen kijken, en daardoor is het eigenlijk wel zodanig gaan kriebelen dat we volgende week al een bezichtiging hebben bij een huis wat helaas niet meedeed aan de open huizen route maar wat ons wel heel mooi lijkt.
Dus inderdaad een stel onder de 35 wat hoop heeft ;)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 20:41

Welkom miekelien,

toevallig geen interesse in een huis in A'dam? ;)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 20:48

We hebben nog niets gehoord van de kijkers...We zien het somber in

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 21:05

Ongeveer precies de andere kant van het land Nelleke, vriendlief wil terug naar zijn geboortedorp, nog verder naar het oosten dan Enschede ;)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 22:15

appiesjappie schreef:
We hebben nog niets gehoord van de kijkers...We zien het somber in

:(:) Ik weet precies hoe je je voelt....

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 08:45

Symbeami, wat moet er allemaal aan jullie huis gebeuren? Uit mijn herinnering van de foto's ziet alles er gewoon netjes uit toch?

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 09:12

Ons huis is wel oud en het is klein. Al het binnenschilderwerk moet goed gedaan worden. De eiken vloer in de woonkamer is min of meer versleten. Er zitten gaskachels in, veel mensen willen dat niet meer en je zou dus centrale verwarming er in moeten doen. De keuken is wel leuk, maar niet heel praktisch. De mensen die enthousiast waren over de buitenruimte vonden te weinig ruimte in huis en dan zou je moeten verbouwen. Je mag aan de achterkant bij de keuken een stuk aanbouwen. Maar goed, dat betekent een verbouwing dus.
Als wij het niet verkocht krijgen dan gaan we er ook vloerverwarming inleggen met een pvc vloer en vervangen we de gaskachels voor houtkachels en kunnen boven radiatoren. Boven is hier helemaal geen verwarming. Wij geven niet om luxe.
Maar de prijs is er natuurlijk ook naar. Waar vind je nou een huis met zoveel buitenruimte voor dat geld?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 09:44

Hoeveel is de VP van de extra bij te kopen grond? (mag ook per pb) Want mensen die kopen voor de buitenruimte zullen de grond er ook bij willen denk ik. :) Misschien is dat handig om op funda erbij te zetten?

En ben je eventueel nog bereid om te verbouwen om verkoopklaar te maken? Of is het als je gaat verbouwen echt voor jullie zelf? Ik zie namelijk wel heel veel mogelijkheden met een goeie pot verf en mager budget om het verkoopaantrekkelijker te maken. Het is 'maar' 100m2 dus dat scheelt qua budget en hoeveelheid werk wel. :)

Ik zou bijv. voor de verkoop er nooit een pvc vloer in leggen en het toch een beetje 'landelijk' houden omdat dat bij het huis past. :)

Wij hebben bij het veranderen van ons huis echt over nagedacht wat de 'massa' leuk vind, en niet wat we zelf mooi vinden. Als je wil kan ik adh van de foto's wel wat tips geven? Ik zie zo wat kleine dingetjes die je kunt doen. :) (Wij hebben voor 1500,- ons huis totaal veranderd... :+ )

Update over ons huis: we hebben de makelaar gesproken. Die komt volgende week langs om de 'verbouwing' te bekijken. Hij haalt ons huis dan even een week van funda en zet het er na een week weer op met nieuwe foto's. We gaan de omschrijving iets aanpassen en uiteraard de nieuwe foto's. We hopen dat dat toch weer nieuwe views oplevert op funda.
Heb als tip van meerdere onafhankelijke makelaars gekregen om de potentiële kijker ook de kans te geven om te bezichtigen met de bewoners ipv de makelaar (ivm slecht imago A'damse makelaars) dus dit willen we op funda gaan aangeven.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:02

Aan de ruimte in huis kan ik niet veel veranderen, het is niet groter. Wij zouden verbouwen/opknappen echt puur voor ons zelf doen voor als we hier blijven. Het huis dat we op het oog hebben daar moet ook nog wat aan gebeuren en we hebben net een iets teleurstellend bericht gehad waardoor we moeilijker komen te zitten met de financiering voor ons droomhuisje dan we aanvankelijk dachten.
PVC vloeren zijn bijna niet meer van hout te onderscheiden, ik heb hier een monsterstukje liggen als ik dat hier op mijn vloer leg dan valt het nauwelijks op. Maar dat doen we alleen als we hier blijven, dat ga ik er niet voor een ander inleggen.

We hebben expres geen vraagprijs bij de grond staan. We hebben namelijk al een heleboel belangstelling voor de wei. Er zijn hier zaterdag ook meer niet-paardenliefhebbers wezen kijken dan wel-paardenliefhebbers. Wat we voor de grond willen hebben is een klein beetje afhankelijk van wat we voor het huis kunnen krijgen. We moeten gewoon zo min mogelijk bij hoeven lenen voor ons droomhuisje. Daar stemmen we het een beetje op af.

In eerst instantie hebben we het in 1 koop aangeboden, huis + weiland en bos, maar daar kwam helemaal geen reactie op. 1 kijker gehad die niet snapte wat er met de grond moest. Wel jammer, was iemand met behoorlijk wat te besteden en wilde eigenlijk de garage ombouwen tot huisje. Daar vond de makelaar en wij zelf het eigenlijk niet geschikt voor. Anders had ze het waarschijnlijk wel gekocht.

Er is zaterdag 1 persoon geweest die serieuze interesse in het weiland had, maar weidegrond is in dit stukje van onze regio enorm duur. (wij hebben het zelf véél te duur betaald, maar dat was omdat wij het heel graag wilde hebben, dat geld krijgen we er nu nooit voor)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:07

Maar je gaat wel pas de grond verkopen op het moment dat het huis ook weg is toch? :+

Ik begrijp dat je het niet groter kan maken dan het is, maar je kunt wel bijv. houtwerk en muren schilderen zodat het wat ruimer aandoet.

Ik vind het een erg leuk huis en als het 50 km westelijker had gelegen was je het waarschijnlijk zo kwijt geweest. :D Ik zie in elk geval wel veel potentie. :D