Fun-da deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 11:12

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 11:23

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 11:30

manzano schreef:
https://www.funda.nl/koop/hilversum/hui ... oodweg-22/

Denk dat deze zo weg is ondanks stukje erfpacht en klein perceel.

Dat is een stukje jeugdherrinering, ik heb op nr 32 gewoond. Moet je voor de grap eens kijken op google earth er staat daar een mega vila in het bos. Toen wij er woonde was dit allemaal bos, nu staat er ineens een mega villa.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 11:40

Wat een klein stukje voor de paarden. Wel leuk plekje verder.

verstijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 12:29

Ashleytjuhh schreef:
ik had verwacht dat dit al wel verkocht zou zijn.

https://www.funda.nl/koop/hedikhuizen/h ... straat-13/

Is natuurlijk ook wel pittig geprijsd en verkijk je niet op het werk. Een tuin onderhouden kost veel tijd, maar ook heel veel geld.

Daarbij vind ik het huis ook niet instapklaar. Om het naar onze wens aan te passen is er nog wel wat geld nodig. Sowieso moet de badkamer, keuken en vloer gedaan worden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 13:06

manzano schreef:

Deze wilde ik ook net plaatsen. Wel op een mooie locatie zo vlak aan de ruiterpaden, maar idd een klein perceel en ook nog eens gedeeltelijke erfpacht.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 13:08

Gemeentelijke erfpacht vind ik niet zo heel spannend. Uiteraard wel altijd even de voorwaarden bekijken, maar zou daar niet perse veel moeite mee hebben.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 13:20

Wow, die in Hilversum lijkt echt niet duur. 250,- erfpacht per maand valt best mee. Ik gok ook dat deze zo verkocht is.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 13:26

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 13:40

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 13:41

Letsdunit schreef:
manzano schreef:

Dat is een stukje jeugdherrinering, ik heb op nr 32 gewoond. Moet je voor de grap eens kijken op google earth er staat daar een mega vila in het bos. Toen wij er woonde was dit allemaal bos, nu staat er ineens een mega villa.

Wat gaaf, ik woonde dan schuin achter jou op de utrechtseweg, langs het kronkelpadje stond mijn paard..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:43

manzano schreef:
https://www.funda.nl/koop/houten/appart ... sweg-29-a/

Creatieve invulling van kleine ruimte met het bed/tafel.

Deze raakten ze drie jaar geleden aan de straatstenen niet kwijt _O- toen wij gingen kopen stonden er echt 3 of 4 te koop en nog een hoop die in aanbouw moesten gaan. Nu vliegen ze eruit :wow: Ze zijn wel erg leuk als je alleen bent!

Je zit wel echt direct aan het spoor en naast het tuincentrum.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:52

Cayenne schreef:
Heeft iemand ooit eerder zo'n bed gezien als op foto 18?
Ik vind het heel apart! Zal wel antiek zijn?
Volgens mij kan de gemiddelde mens daar qua formaat ook niet in liggen :P https://www.funda.nl/koop/holten/huis-8 ... rrenweg-6/

Ik krijg vooral zere tenen van zoiets :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:24

manzano schreef:
https://www.funda.nl/koop/houten/appart ... sweg-29-a/

Creatieve invulling van kleine ruimte met het bed/tafel.

Ik vind eigenlijk dat we weer wat regels op woningen moeten invoeren zodat dit soort dingen niet meer gebouwd kunnen worden.

(Oplossing is best creatief hoor, maar verder is het allemaal zo krap... Ik gun mensen ook echt iets waar een beetje te wonen valt.)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:27

Ik vind het nog niet zo verkeerd voor iemand die alleen is? Mooi ook zo met die wegklappende schuifpui.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:28

Ik zou er ook voor tekenen hoor, maar dan wel voor een ton minder :')

Alhoewel ik een loft bed denk ik fijner vind. Nu moet je of elke avond en ochtend de boel ombouwen, of je zit de hele dag met een enorm bed in je woonkamer. Of je slaapt op de bank. Dat zie ik bij mezelf dus nog wel gebeuren _O-

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:39

Het is echt heel klein, geen halletje (dus ook meteen de kou en nattigheid binnen), geen mogelijkheid om een raam open te zetten, en je moet altijd schuiven en verbouwen voor je iets anders kunt
En de badkamer met de douche in het midden vind ik ook vreemd.

Er is, ik meen in Japan, wel onderzoek gedaan naar al die creativiteit om in minieme appartementen toch alle functies in te bouwen. Maar het bleek ook werkelijk mentale stress te geven dat je de hele tijd bezig bent met dingen invouwen en uitvouwen en geen afstand kunt nemen, fysiek en mentaal niet, van bepaalde dingen. Je slaapkamer is niet de plek waar je alles van de dag achter je laat, en je kunt niet makkelijk uit bed en iets anders gaan doen. Je kunt ook geen frisse slaapkamer hebben terwijl je bv een warme woonkamer met geurkaarsjes ofzo hebt.

En als dat het is, zoals al die maffe hoekjes in de binnensteden dan is dat zo - maar dit is net nieuw en hier had ook iets gebouwd kunnen worden dat iets vriendelijker is voor de bewoners. (Kijk hoe belachelijk duur het is.)

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:52

Boheme schreef:
Wat gaaf, ik woonde dan schuin achter jou op de utrechtseweg, langs het kronkelpadje stond mijn paard..

Oh dat ken ik wel ! Langs de hele Noodweg stonden vroeger paarden aan huis, ik denk dat het nu wat minder is. Het is inderdaad een racebaan.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:52

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:57

verstijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:02

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:31

Letsdunit schreef:
Boheme schreef:

Oh dat ken ik wel ! Langs de hele Noodweg stonden vroeger paarden aan huis, ik denk dat het nu wat minder is. Het is inderdaad een racebaan.

Klopt, noodweg ook veel paarden. Ik ben er al heel lang niet meer geweest, dus van nu geen idee. mijn buren hadden er ook 2 en daarnaast ook 2. Je zat daar zo super, zo naar de vuursche, manege aan het einde van de straat.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:35

Shadow0 schreef:
Het is echt heel klein, geen halletje (dus ook meteen de kou en nattigheid binnen), geen mogelijkheid om een raam open te zetten, en je moet altijd schuiven en verbouwen voor je iets anders kunt
En de badkamer met de douche in het midden vind ik ook vreemd.

Er is, ik meen in Japan, wel onderzoek gedaan naar al die creativiteit om in minieme appartementen toch alle functies in te bouwen. Maar het bleek ook werkelijk mentale stress te geven dat je de hele tijd bezig bent met dingen invouwen en uitvouwen en geen afstand kunt nemen, fysiek en mentaal niet, van bepaalde dingen. Je slaapkamer is niet de plek waar je alles van de dag achter je laat, en je kunt niet makkelijk uit bed en iets anders gaan doen. Je kunt ook geen frisse slaapkamer hebben terwijl je bv een warme woonkamer met geurkaarsjes ofzo hebt.

En als dat het is, zoals al die maffe hoekjes in de binnensteden dan is dat zo - maar dit is net nieuw en hier had ook iets gebouwd kunnen worden dat iets vriendelijker is voor de bewoners. (Kijk hoe belachelijk duur het is.)

Daar heb je wel een punt idd. Ik zou op z'n minst graag een hal hebben en de mogelijkheid om een raam open te zetten zonder dat je de schuifpui open moet trekken.

Jeetje, die trapbekleding... Het lijkt wel spinrag :=

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:58

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 19:07