Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 13:46

Mindim schreef:
flooooo schreef:
Ja hij staat op funda. Voor de geïnteresseerde:
jongen van een leeuw in een hof en dan staat er op heel funda maar 1 huis met deze straatnaam. :+

Ik vind de wijk niks, maar dat is voor ieder anders natuurlijk. Wel een verschil wat betreft type met die andere woning. Wil je perse aan die kant van de stad zitten, richting koedijkslanden?

Ja Koedijk of centrum. Hebben niet veel op met nieuwbouw maar Bergierslanden zou ook kunnen. Oosterboer vinden we vreselijk, met name mijn man. Niet dat daar wel iets te koop zou staan. :')
Onze zwaarste eisen liggen op locatie en grootte van de woning dus vandaar dat we verschillende objecten bekijken. Nogmaals we hebben geen mega haast dus het moet ons wel echt passen als we wat kopen en een bod laten we afhangen van het huis.

Dyphusion

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:01

Ik vind het qua uiterlijk geen huis van 7 ton dus ik begrijp je man wel :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:02

flooooo schreef:
Nou ik baal als een stekker! Wij hadden het enige bod (via online bieden dus in te zien) en wij hadden de vraagprijs geboden. Heel spannend tot gistermiddag maar het bleef hierbij. Wij natuurlijk blij dat we het huis hadden want de vraagprijs is voldoende. Belt de makelaar, ja de verkoper had toch meer geld verwacht en wil er minimaal 11.000 euro bij hebben! Koekoek. Er was niet veel animo, andere mensen bieden niet, ze willen er in juli uit wegens andere woning en dan ga je dit ook nog eisen?
De makelaar gaf ons aan er een weekend over na te denken maar ik ben eigenlijk niet bereidwillig meer te bieden.

Ik zou zeggen stik erin. Het is dit en niks en zeker bij 1 bieding. Later teruggaan en 650.000 bieden.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:05

flooooo schreef:
Ja hij staat op funda. Voor de geïnteresseerde:
jongen van een leeuw in een hof en dan staat er op heel funda maar 1 huis met deze straatnaam. :+

Ik krijg het ook niet gevonden. Maar zoals ik zei zou ik het al uit principe niet doen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:12

Ik zou proberen om te onderhandelen, mooi ruim huis, fijne tuin. Ik zie je niet laten afschrikken nu, maar juist doorpakken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:23

Charaz schreef:
Ik zou proberen om te onderhandelen, mooi ruim huis, fijne tuin. Ik zie je niet laten afschrikken nu, maar juist doorpakken.

Maar haar man twijfelt en ik vind 7ton best een bedrag als je niet zeker bent.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:25

Brainless schreef:
Charaz schreef:

Maar haar man twijfelt en ik vind 7ton best een bedrag als je niet zeker bent.

Precies.
Ik snap de twijfel over het uiterlijk van het huis wel, al denk ik dat daar ook relatief makkelijk wat aan te doen is trouwens :j Maar je koopt geen huis van 7 ton als je daar nog weer het nodige aan moet verspijkeren natuurlijk.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:26

Maar voor de vraagprijs was er geen twijfel?

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:31

Jawel hoor Charaz, mijn man vind de buitenkant niet heel mooi, ik ook niet maar ik geef minder om een buitenkant. Op zich is 7 ton voor deze grootte van woning echt geen gek bedrag hoor maar het is wel heel erg veel geld en we moeten onszelf er wel zien wonen natuurlijk. We hebben de vraagprijs geboden omdat we hem dat wel waard vonden en de voordelen opwogen tegen de buitenkant van het huis, ik denk dat een andere tuinaanleg trouwens ook een hoop doet.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:47

En je woont erín hè. Binnen leef je, en zomers heb je daar wel veel buitenruimte en volgens mij ook wel privacy. Das imho veel belangrijker (evenals de ligging).

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:59

7 ton en dan dat beetje er niet bij leggen, daar merk je toch niks van, scheelt niks aan hypotheek..
Wat betreft of je het 7 ton waard vind is ook persoonlijk, net wat je zoekt.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:59

Er geen yes gevoel dan ga je niet meer betalen wetende dat er geen andere biedingen zijn. Ik denk dat ze een spelletje spelen. Als je er nog wat aan moet verspijkeren dan ga je die 11000 ook niet uitgeven. Ik heb het huis niet gezien want ik krijg hem niet gevonden maar een andere kan voor je niet bepalen dat de buitenkant er niet toe doet. Dat kan je pas zeggen als je het gevoel hebt van een 'koopje'.

Grappig dat anderen het ineens: niet veel geld extra vinden.....

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 15:06

Op 7 ton is dat toch ook niks..dat is gewoon een rekensom.
Maar als het een huis zou zijn waar ze voor gingen hadden ze daar vast ook niet over getwijfeld.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 15:08

MirandaMalik schreef:
Maar als het een huis zou zijn waar ze voor gingen hadden ze daar vast ook niet over getwijfeld.

Op het moment dat de taxatie niet goed uitvalt is het wel even 11.000 euro uit je eigen zak. Dat is niet voor iedereen: NIKS

Ik weet niet of het dit topic is of het andere huizentopic maar daar hebben veel mensen die 11.000 euro niet op hun bank staan of 'over'.

Misschien is 7 ton al redelijk de max....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 15:23

flooooo schreef:
Ja Koedijk of centrum. Hebben niet veel op met nieuwbouw maar Bergierslanden zou ook kunnen. Oosterboer vinden we vreselijk, met name mijn man. Niet dat daar wel iets te koop zou staan. :')
Onze zwaarste eisen liggen op locatie en grootte van de woning dus vandaar dat we verschillende objecten bekijken. Nogmaals we hebben geen mega haast dus het moet ons wel echt passen als we wat kopen en een bod laten we afhangen van het huis.

Akkerwinde, das niks dan?

Kennissen hebben laatst een mooi groot huis in de Oosterboer gekocht, ik ben geen fan van de wijk, maar het huis was groot en veel tuin. Centrum wordt sowieso lastig, Hesselingen zou mooi zijn :D
En iets buiten de stad dan?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 15:56

Mindim schreef:
Akkerwinde, das niks dan?
die is qua prijs/grootte vergelijkbaar, oogt wel moderner!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 15:57

paars schreef:
En je woont erín hè. Binnen leef je, en zomers heb je daar wel veel buitenruimte en volgens mij ook wel privacy. Das imho veel belangrijker (evenals de ligging).

Wij hebben ook een huis voorbij laten gaan omdat de buitenkant/bouw echt vreselijk was.
Als je vrij woont en veel buiten bent wil ik wel kijken naar huis wat ik redelijk aantrekkelijk vind en niet super lelijk.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 15:59

Zonnetje81 schreef:
MirandaMalik schreef:

Op het moment dat de taxatie niet goed uitvalt is het wel even 11.000 euro uit je eigen zak. Dat is niet voor iedereen: NIKS

Ik weet niet of het dit topic is of het andere huizentopic maar daar hebben veel mensen die 11.000 euro niet op hun bank staan of 'over'.

Misschien is 7 ton al redelijk de max....

Taxeren doe je van tevoren dus kun je er gewoon van af zien. Het gaat er niet om dat 11.000 niks is maar als 700.000 je absolute max is denk ik niet dat je zo hoog moet inzetten.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 16:06

Brainless schreef:
Als je vrij woont en veel buiten bent wil ik wel kijken naar huis wat ik redelijk aantrekkelijk vind en niet super lelijk.

Eens, maar tussen superlelijk en “man heeft twijfel” zoals TS het omschrijft zit wel een verschil toch? Ging me even daarom.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 16:12

Nou ja ik heb met twijfel ons vorige huis gekocht, het was achteraf niet mijn huis. Heb me er nooit fijn gevoeld Financieel heeft het ons geen windeieren gelegd maar dat is als je nu koopt wel wat anders. Het is geen pak melk wat je koopt. Aan de andere kant eisen en smaak zijn natuurlijk wel van invloed.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 16:58

Best een oké huis, wel een beetje steriel en zielloos maar dat kan je er zelf wel inbrengen. Schuine kanten in de slaapkamers vind ik wel een minpunt. Wel veel slaapkamers, als die allemaal bezet worden dan zou ik wel een extra badkamer willen, ivm spitsuur voor school/werk.

Als locatie echt zo belangrijk is zou ik de verkoper even laten zweten en in de loop van volgende week een tegenbod doen van VP+ 5000 niet de volle 11.000

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 22:10

Ik vind het een hoop geld voor het huis in Meppel. Moet nog best veel aan gebeuren.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 22:11

Ik snap de prijs ook totaal niet voor dat huis in Meppel, lijkt me wel een hele lastige beslissing om te moeten maken.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 22:13

Urona447 schreef:
Ik snap de prijs ook totaal niet voor dat huis in Meppel, lijkt me wel een hele lastige beslissing om te moeten maken.

Eens. Had 4 ton meer passend gevonden maar misschien snap ik de markt daar totaal niet. Met de vraagprijs mogen ze in mijn ogen al heeeel blij zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 22:14

Urona447 schreef:

Nou als het in Nieuwegein had gestaan had het nog duurder geweest. Ik vind het in deze tijden een normale prijs. Tuurlijk is het fors. Maar dat zijn alle woningen nu. Normale rijtjeswoningen gaan al voor 4 ton weg. Als dit de buurt en straat is waar je wilt wonen dan zou ik het niet laten om een tegenbod te doen.