Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Queelens

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 18:03

Hm oke toch wel precies boven de werkbank dan :j
We willen er graag een zodat we íets meer opbergruimte hebben en het ook een beetje gezelliger aan kunnen kleden. Nu is alles zo steriel ook, maar ergens anders hebben we er niet echt ruimte voor. Is maar een klein keukentje :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 18:19

Je zou kunnen overwegen om een smalle plank precies in de breedte van de werkbank te maken op 2 tegels hoogte en boven de tegels een iets bredere plank over de volle breedte. Maar dan kun je boven de verwarming er geen dingen op zetten die niet tegen teveel warmte kunnen (kruiden etc).

Als je een foto van recht voor maakt kun je dat in Paint eens intekenen om te zien hoe dat staat.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 21:02

Hebben jullie nog tips voor handige opberg systemen ofiets voor de schoonmaakspullen in het aanrecht kastje? Heb het altijd gewoon los oo de boden staan, maar het kan natuurlijk veel effectiever.

En ervaringen met een goede inbouwprullenbak?

Inmiddels druk aan het klussen in onze nieiwe woning. Zijn er echr blij mee. Vandaag vloer geagaliseerd, woe en do gaan ze de vloer leggen beneden. Inmiddels beneden eerste laag verf erop. Moest erg wennen aan het blauw, maar ben er inmiddels heel blij mee. Kan het ook al helemaal voor me zien met de meubels erbij.

Al kleiren beneden hebben we Barbedos Blie, Cevish en Ash Wood

Morgen gaan ze het fotobehang plalken, spannend!
Onderstaand wat foto's :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 22:54

Ik heb van die kratjes van Ikea, die zijn echt heel handig! Heb er een met vaatwastabletten en wasmiddel ed, wij hebben de wasmachine in de keuken. En dan een wat verder naar achter met minder gebruikt en in het bovenplankje een met alle dagelijkse dingen.
Kleineren gebruik ik voor al mijn knutselspullen.
Ze hebben met of zonder deksel en verschillende maten, kuggis.

Ziet er al heel goed uit Kletskoekje, ik hou van blauw!!!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 10:36

@KletsKoekje: er bestaan diverse draadmandsystemen voor in keukenkastjes; voor aan de deur of uittreksystemen.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 15:18

Ik kom weer even binnenvallen :')
Meubels uitzoeken gaat ondanks de lockdown best oke. Maar buiten de verdieping die ik hier heb gepost, zijn we nu (help) de twee andere verdiepingen ook maar gaan verbouwen/hernieuwen.

Wie van jullie heeft wel eens zijn of haar huis laten stylen door een bedrijf of persoon? Ik nijg hier naar omdat ik merk dat ik teveel prullaria aan het bestellen ben :') en ik er ook gewoon niet helemaal uit kom hoe we dit allemaal matchend gaan krijgen. Het is nu ineens een best groot huis :+

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 15:44

Michelle, dit is best goed zelf te doen :j Eerst muren en vloeren, dan grote meubels (bank, tafel, kast, bed, ed), dan pas prullaria :D Waar ik inspiratie uithaal, zijn de afleveringen van vt wonen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 17:55

Kletskoekje: dat ziet er echt heel gaaf uit al zeg!

Ik kom ook weer binnenvallen met een issue. := We zijn net verhuisd en alle ruimtes zijn op zich wel redelijk naar ons zin voor nu (er komt een gehele verbouwing/renovatie aan komend jaar dus we willen er nu niet teveel tijd en geld in steken). Maar de werkkamer blijft toch echt een drama. Het staat allemaal net niet lekker en ik zit er ook absoluut niet graag.

Willen jullie meekijken? Tips zijn zeer welkom! Het gaat nu alleen even om de plaatsing van de meubels.
Ik heb alles al 300x veranderd maar krijg het niet naar mijn zin. :+ Verven en meubels aanpassen en alles gaan we nu niet doen, dat komt met de verbouwing allemaal.

Dit is de situatie (niet op schaal maar klopt zo ongeveer wel)
Afbeelding

Dit de ruimte. Het is een gigantische rotzooi omdat ik al de hele dag met alles aan het slepen ben, dus let daar maar even niet op :o
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen! :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 17:58

Hoge kast rechts naast de ingang en bureau voor t raam?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:01

Als de kast tegen de lange muur naast de ingang staat, dan zit je niet zo lekker aan die kant van het bureau. Dat past eigenlijk net niet goed zeg maar..

vind het denk ik ook vervelend dat ik dan niet echt daglicht heb aan mijn kant van het bureau en mijn man dan lekker naar buiten kan kijken :))

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:07

Nee ik bedoel tegen de muur recht tegenover het raam

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:08

Frummels schreef:
Als de kast tegen de lange muur naast de ingang staat, dan zit je niet zo lekker aan die kant van het bureau. Dat past eigenlijk net niet goed zeg maar..

vind het denk ik ook vervelend dat ik dan niet echt daglicht heb aan mijn kant van het bureau en mijn man dan lekker naar buiten kan kijken :))

Dan wissel je gewoon van plekje
:j

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:11

knollentuin schreef:
Frummels schreef:

Dan wissel je gewoon van plekje
:j

I like your thinking :D

knollentuin schreef:
Nee ik bedoel tegen de muur recht tegenover het raam

Ah voor de deur bedoel je dan? Dat zou misschien wel kunnen, dat heb ik nog niet geprobeerd. Al voelt het niet erg fen shui om voor de deuropening te zitten? Wat een zeikerd ben ik he :))

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:41

Is het één bureau of zijn het er 2 tegen elkaar aan ??

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 19:02

Het is 1 groot bureau met twee kleine bijzettafeltjes ernaast. Heb het nu net weer verschoven :))

Het bureau staat hetzelfde. de hoge kast staat tegen dezelfde muur maar in de bovenste hoek geschoven vanaf de tekening gezien. De ladekast met spiegel staat naast het raam en het tafeltje naast mijn bureau staat nu naast de hoge kast tegen de muur. Dit bevalt me wel redelijk tot nu toe. Die grote kast is wel echt een onding.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 19:36

Goede tips, heb een mooi uitschuifbaar rek gevonden voor gootsteen kastje.

Vandaag hebbem ze fotobehang geplakt in de keuken/eetkamer, ben verliefd!
Was wel spannend met bestellen maar erg blij mee.

Afbeelding
Afbeelding

Morgen komen ze de vloer plaatsen, ven zo benieuwd! Ben morgen hele dag werken dus zit met gezonde spanning op het werk haha :)
Nu steeds meer nadenken over assesoires etc

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 19:38

michelle___ schreef:
Ik kom weer even binnenvallen :')
Meubels uitzoeken gaat ondanks de lockdown best oke. Maar buiten de verdieping die ik hier heb gepost, zijn we nu (help) de twee andere verdiepingen ook maar gaan verbouwen/hernieuwen.

Wie van jullie heeft wel eens zijn of haar huis laten stylen door een bedrijf of persoon? Ik nijg hier naar omdat ik merk dat ik teveel prullaria aan het bestellen ben :') en ik er ook gewoon niet helemaal uit kom hoe we dit allemaal matchend gaan krijgen. Het is nu ineens een best groot huis :+

Ik kom ook binnenvallen ;)

Mijn ouders hebben het huis laten stylen. Bij twee verschillende mensen een concept laten maken. De ene persoon ging heel erg in op de huidige trends, en dat klikte niet. De andere persoon keek veel meer naar wat mijn ouders wouden en heeft dat voor haar ontwerp gebruikt. Het is ontzettend mooi geworden!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:41

@KletsKoekje: mooi geworden.
Van buiten af gezien lijkt het wel of het beest bij je in de kamer staat :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:36

KletsKoekje schreef:
Goede tips, heb een mooi uitschuifbaar rek gevonden voor gootsteen kastje.

Vandaag hebbem ze fotobehang geplakt in de keuken/eetkamer, ben verliefd!
Was wel spannend met bestellen maar erg blij mee.

[ [url=m/UgzrxW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Ec1CW1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Morgen komen ze de vloer plaatsen, ven zo benieuwd! Ben morgen hele dag werken dus zit met gezonde spanning op het werk haha :)
Nu steeds meer nadenken over assesoires etc

Heel erg tof <3

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 22:25

Plukje schreef:
boeflover schreef:
Heel gaaf plukje, die naast je keuken ben ik helemaal verliefd op, zon krachtig beeld <3

Dank je wel! Wij ook! Zo is het wat meer aangekleed:

[ [url=m/jhBjkv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha leuk we hebben precies dezelfde tafel!

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 22:26

lrm schreef:
IMANDRA schreef:
Ohhh dat fotobehang is echt tof! Wil het op z’n minst in de woonkamer ook doen. Heb jij het laten doen of zelf gedaan?

Hebben hier mensen trouwens mooie werkplekken? Ben wel benieuwd naar jullie studeerkamers voor inspiratie haha

Mijn werkkamer (in het donker)

[ [url=m/DuhIek.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qX5tQw.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QvoXMV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NWqOWb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel gaaf die tegeltjes! Zelfgemaakt?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 07:52

@kletskoekje Ik heb aan hetzelfde behang gedacht. Het uiteindelijk niet gedaan. Maar ik blijf hem gaaf vinden.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:33

Ben ik weer! Gisteren eindelijk de sleutel van het huis gekregen, direct aan het slopen gegaan en vandaag wordt de vloer al geegaliseerd, volgende week gaan ze leggen.
Bij het verwijderen van de plinten viel het me op dat de stopcontacten en lichtschakelaars erg verouderd en geel zijn.
Past niet in mijn plaatje... daarnaast vind ik het ook wel een fijn idee om schakelaars die hangen sinds 1961 eens te vernieuwen.
Maar nu, first world problem, welke schakelaars en dozen?
Is er veel keuze, ik wil eigenlijk wat gestroomlijnd. Alle muren worden spierwit en helaas zitten de stopcontacten ook op hoog niveau. Geen budget om die naar beneden te halen, dan maar zorgen voor een degelijk uitzicht.
Ik twijfel dus nog met zwart/grijs (accent) of spierwit. Maar ik wil het wel gestroomlijnd en strak.
Hornbach en praxis hebben van die touch schakelaars, maar ja hoe goed werkt dat?

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 19:51

Ik zou zelf voor dezelfde kleur wit gaan, zo strak en plat mogelijk. Die touch werken overigens prima volgens mijn man (elektricien).
Wij hebben ze ook hoog zitten, maar ik vind het wel ideaal. Zolang ze niet opvallend zijn, is het bij regelmatig gebruik makkelijker. Mocht je nog willen stucen kan je ze ook naar beneden laten zetten.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:23

Ik zou ook voor wit gaan en strak en plat. Wij hebben ons schakelmateriaal via internet gekocht. Veel keus en stukken goedkoper dan bij de bouwmarkt. Bijv. mooi wit en strak van Busch Jaeger, hele goede kwaliteit. Een leverancier is bijvoorbeeld klusspullen.nl.