[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bjarni

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 11:11

Dat is wel heel fijn Marinke, kun je al een hoop voorbereiden voor je daadwerkelijkde sleutel hebt!

Gefeliciteerd Ninus! Echt zo'n belangrijk moment voelde dat, voorlopig koopcontract tekenen, 3 dagen bedenktijd, goh het is gewoon echt verkocht :+

Wij hebben gisteren de woning nog een keer bezichtigd, vriend moest wel even slikken want het ziet er veeel minder uit dan op de foto's (dat moet je toch eerst zelf zien) alles moet geschilderd worden, alle vloeren moeten gedaan, heel veel schoonmaakwerk. Maar toch, alles bij elkaar een wel heel prima huis qua indeling en ruimte.
Het weekend even laten bezinken of we een bod willen doen. De huurders gaan er 1 april uit dus dat komt wel mooi uit!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 11:24

Jammer dat het er zo anders uitziet als op de foto Bjarni. Waarom niet nog een keer kijken? Wij hebben drie verschillende huizen een 2e keer bezichtigd met onze aankoopmakelaar:
Huis 1: verliefd na de 1e keer, liefde was helemaal over na de 2e keer
Huis 2: perfect op de foto's, bij 1e bezichtiging was ik niet enthousiast. Bij de 2e keer viel ik er ineens volledig voor. Bij de 3e keer aankoopmakelaar erbij en nog steeds verliefd. Met onderhandelingen zijn we er niet uitgekomen. Gelukkig maar.
Huis 3: verliefd op de foto's en gelijk aankoopmakelaar meegenomen. Helemaal verliefd, 's middags een bod uitgebracht en binnen 48 uur was hij van ons :D

Wij hebben denk ik een jaar gezocht, waarbij we na een half jaar pas echt gingen bezichtigen. Na de eerste keer heb je bepaalde ruimtes in je hoofd ook groter of kleiner gemaakt, bij de 2e bezichtiging bleek de waarheid dan toch weer anders.

We zijn nu een keer of 4 opnieuw bij de woning geweest en het voelt nog steeds goed. Ik kijk veel rtl woonmagazine en ben al lekker schetsen aan t tekenen en inrichten :)

Overigens zat onze geldverstrekker te muggenziften waardoor we al twee keer de datum moesten verschuiven mbt ontbindende voorwaarden. Na een week stress, spanning en uitzoekwerk lijkt de geldverstrekker klaar te zijn met werkverschaffen. Formeel moeten we nog akkoord krijgen, maar het ziet er heel positief uit.

19 feb overdracht komt wel heel dichtbij :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 11:44

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 11:53

Sja... amsterdam, je betaald je scheel voor een bezemkast
Maar je hebt wel een tuin wat voor amsterdam natuurlijk ook geen vanzelfsprekendheid is.
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 02-02-16 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 11:54

Wat een geld joh! Voor dat geld heb je hier een complete nette vrijstaande boerderij met ruim een hectare grond en een verlichte buitenbak :')
Ik hoorde al dat de markt in Amsterdam weer hard gaat, maar dit is wel het bewijs zeg!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 11:55

Pff ik krijg net te horen dat het huis wat wij zo leuk vinden in de executieverkoop staat. Niets van de makelaar gehoord, dus vriend probeert hem nog te bereiken.
Iemand die hier ervaring mee heeft? Hoe kunnen wij aanspraak maken op het huis? En het van te voren nog bezichtigen?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 11:56

Kan zijn dat ze het eerst nognvia makelaar willen doen... anders word het veiling.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 11:58

En enig idee hoe lang daar overheen gaat? Want het staat er blijkbaar al even in zonder dat wij zijn ingelicht...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:35

Leuk huis in Amsterdam, maar wat een geld :oo En dan bij de plattegronden nog een extra uitbouw er tegenaangooien. Mwahhh alsof het niks kost :=

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:41

Geen idee... beste denk ik telefoniach contact opnemen met de makelaar, dienkan je vast ook doorverwijzen als het uit zijn handen is gehaald.
Wij hebben 1 huis bekeken waarbij , bij de 2de bezichtiging werd gemeld dat de bank het eigenlijk richting de veiling wilde doen maar ons nog de kans gaf. Na ons is het direct richting de veiling gegaan

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:48

Bij een EV ligt het bij een deurwaarder en dan heb je grote kans dat het via opbod en afslag verkocht wordt. Als je echt niet interesse hebt in dit huis ga er dan zsm achteraan, want de bank verkoopt het liever zo dan via opbod/afslag (meestal veel lager dan marktwaarde). Heb je een hoop eigen geld wat je zo neer kan leggen, kan het interessant zijn om mee te bieden die dag.. Maarrr.. in 99% van de gevallen is hier geen sprake van/

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:50

Berdien schreef:
Ik zag net dit huis voorbij komen op FB: http://www.funda.nl/koop/amsterdam/appa ... aan-68-hs/

Wát een prijs voor zo'n klein huisje :wow: Vooral goed op de foto gezet, want eigenlijk is het niet zo heel veel := :=

Maar er zit wel een tuin en een gastenverblijf bij _/-\o_

En die mensen nu maar denken, wow wat word ons huis veel bekeken, wat een hits :)

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:52

Ja daar was ik dus al bang voor. Zou eens moeten kijken of we het om de makelaar heen kunnen regelen, want daar krijgen we nu niet bepaald veel hulp van.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 08:21

Ik heb een vraag aan zoekers en verkopers

Verkopers: waar laten jullie de kat en kattenbak (betreft een binnenkat)

Zoekers: storen jullie je aan een rond wandelende kat?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 09:24

Nee, wij storen ons niet aan een binnenkat. We hebben 1x gehad dat een verkoper de kat mee nam en 1x waren er twee katten in huis.
Wij hebben ook binnenkatten en die geef ik meer stress door ze mee te nemen. Ik zou ze dus denk ik thuis laten. Zou wel stress hebben, want wat als de makelaar of kijkers deuren open laten waardoor ze naar buiten schieten..

Onze aanvraag bij de geldverstrekker loopt inmiddels zo'n 9 weken en we hebben net voor de 3e keer onze datum voor ontbindende voorwaarden moeten verplaatsen.
Het uitstellen heeft echt te maken met formaliteiten (een adres wat eerst niet nodig was, maar nu ineens wel) en onze geldverstrekker is erg traag. We zijn nu in afwachting van het laatste document wat we moeten laten goedkeuren. Vorige week vrijdag binnen een kwartier aangeleverd, ging weer om punten en komma's, maar schijnbaar beland je dan weer onderaan de stapel.

De luxepositie die een bank heeft in deze situatie vind ik onvoorstelbaar. De bank is koning en niet de klant. Ze kunnen doen en laten wat ze willen, want voordat je een offerte aanvraagt bij een ander ben je toch weer 6-8 weken verder, dat doe je dus niet zo gauw.
Mijn makelaar keek hier overigens niet van op, hij hoort deze muggenzifterij overal gebeuren.
Hoe ervaren jullie dit?

We hebben het getroffen met onze verkoper. Hij belde mij gister ineens op (schrik!) om te zeggen dat hij van zijn makelaar hoorde dat het ons erg dwars zit dat de bank vertraging oplevert. Hij wilde graag laten weten dat hij zich er niet druk om maakt, flexibel is en dat wij ons ook niet druk moeten maken. How nice is that?

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 09:54

Onze hypotheekaanvraag is heel soepel verlopen. Offerte was vrijwel meteen gemaakt en een week nadat alle benodigde informatie in hun bezit was hadden we akkoord. Herken jou verhaal dus helemaal niet.. Waar hebben jullie een hypotheek aangevraagd? Hopen dat het snel opgelost is!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 09:56

Hallo allemaal, ik lees al een tijdje mee, maar kruip nu even onder de steen vandaan. :)
Wij beginnen ook onze eerste stappen te zetten op de woningmarkt, dus goed om hier wat tips mee te lezen!

@ BridgetF: Ik zou zorgen dat de kattenbak schoon is en het huis goed gelucht, dan zou ik me totaal niet storen aan een kat.
Hebben wel een keer bij een huis gekeken waar de kattenbak enorm stonk, en dus de rest van de woonkamer ook,
dat was niet zo aangenaam en niet iedereen kan daar doorheen kijken. Kan je de kat niet tijdelijk op een kleiner kamertje boven doen oid? :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 09:56

Via een tussenpersoon. Naam van de geldverstrekker ga ik niet in het openbaar neerzetten. Vind ik niet erg netjes.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 09:59

Begrijpelijk :) Wij hebben direct bij de bank aangevraagd waar ik de hypotheekadviseur al kende, dus misschien scheelt dat..

Vergeten te reageren over de kat; ik zou me helemaal niet storen aan een rond wandelende kat, maar heb zelf ook katten. Ik kan me voorstellen dat andere mensen er minder van gecharmeerd zijn.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:05

Het is heel wisselend wat ik hoor. Vrienden van ons hadden het ook binnen twee weken rond via een tussenpersoon. We zijn over de tussenpersoon overigens erg tevreden. We hebben echter met een vrij nieuwe geldverstrekker te maken en de ervaring van onze adviseur is dat ze ontzettend traag zijn met alle aanvragen die daar lopen.

Ook dat muggenzifterij; mijn makelaar hoort het overal. Dus gelukkig zijn we niet de enige.

Maar het stoort me echt dat er zo'n misbruik wordt gemaakt van een luxepositie.
Ben er ook echt wel klaar mee. Zal blij zijn als t afgerond is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:06

Katten en katbak in de auto.. :)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:26

Het kleine kamertje zie ik niet zitten, ik ben bang dat hij dan eerder er uit probeert te ontsnappen.

Ik vraag even of hij even bij mijn ouders welkom is.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:57

bridgetF schreef:
Ik heb een vraag aan zoekers en verkopers

Verkopers: waar laten jullie de kat en kattenbak (betreft een binnenkat)

Zoekers: storen jullie je aan een rond wandelende kat?

Iemand met katten zal daar soepeler naar kijken dan iemand zonder katten.
Ik zou het niet zo waarderen als je het ruikt, een sproeier zou ik wel een ramp vinden trouwens.
Een kattenluikje kan ik wel waarderen, scheelt mij klussen ;)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 11:03

Wij zijn een keer een woning wezen kijken waar ze grote honden hadden. De honden waren weg, maar de hele begane grond stonk naar natte hond.
Ik ben gek op honden, maar hier kon ik niet door heen ruiken.

Wat Forumster zegt idd: iemand die zelf katten heeft zal het niet zo erg vinden, maar iemand die allergisch is of niets met katten heeft, zal hier denk ik anders tegen aan kijken. Maar dat weet je niet van te voren. Het moet wel fris ruiken en niet onder de haren/kattengrit zit. Maar ik neem aan dat je dat zelf ook niet wil. Net zoals dat ik mn huis goed zou opruimen, dus alle kattenmandjes, palen en speeltjes uit het oog.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 11:05

bedankt voor jullie reakties, ik neem de kat en kattenbak mee naar mijn ouders, en de krappaal (best groot ding) zet ik in de achtertuin (bij droog weer).