Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:28

Ik heb hier een wandmeubel staan van 50 jaar oud, dus ik ben wel wat gewend :D

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:15

Goed gelukt die kast Irm! Eén deurtje kan je weg laten :')

Gaaf die bank, Malenka! Zoals ie nu is straalt ie al heel veel sfeer uit. Persoonlijk zou ik voor leer gaan, in een matte, aardse tint. Maar dat komt omdat ik überstatisch geladen ben :D

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:57

Mooie kast Irm, heb je die gemaakt van mdf?

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:46

Hele mooie kast die net voorbij kwam! En de bank ook, heel benieuwd hoe hij eruit ziet met nieuwe stof!

Heeft er iemand ervaring met Veneta? Wij komen er niet echt uit wat we willen qua raambekleding en kleur, willen iemand laten komen. Veneta zag er wel goed uit online.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 08:16

Hoi allemaal.
Ik heb destijds een foto van een onze toekomstige woning geplaatst. Nu is dit enorm uitgesteld (tot maart op zijn vroegst) en vooral ik maak me zorgen over mijn gezondheid met onze huidige woning. Voor het derde jaar op rij hebben we over dag geen verwarming waardoor het thuis rond de 8-10 graden gemiddeld is.

Nu is er sinds vandaag een woning beschikbaar gekomen alleen ben ik in dubio.
Deze woning is helemaal kaal met een standaard lelijke keuken (geen fornuis en vaatwasser)
Daarnaast is de huur prijs net iets meer dan 100 euro duurder per maand.
De andere woning was op plintjes na helemaal af! En had een prachtige keuken.
Daarnaast heeft de andere woning een 12 maanden contract dus tijdelijke huur heeft ook geen zin.
Opzich zie ik mogelijkheden om voor een paar 100 euro een oude keuken van mp te halen en op te knappen en zelf naar smaak in te richten.
Maar is dat verstandig bij een huurhuis om te doen?

Pff echt een domper gewoon en ik kan gewoon niet langer leven in onze huidige woning. Onze verhuurders houden zich niet aan het contract en loop echt op mijn tenen in huis. Ik wil ook graag een thuis gevoel hebben en dat heb ik hier totaal niet ;(

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 08:28

Heb je voor de issues met je huidige woning al eens bij de huurcommissie geïnformeerd ?
Misschien dat die je kunnen helpen.

Over de beschikbare woning
Als je er langere tijd wil blijven zie ik niet-in waarom een mp keuken niet handig/geen goed idee zou zijn
Toen wij nog huurden hebben 3 nieuwe huurders bij ons in de straat ook allemaal een keuken via mp geregeld en geplaatst en 1 zelfs een geheel nieuwe keuken buiten de verhuurder om
Dit waren wel echt woningbouw vereniging woningen
Geen particuliere huur .

Maar dan zou ik wel zicht willen hebben op langer verblijf

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 08:36

Ik weet niet of we daar recht op hebben.. We huren particulier en zijn nergens bij aangesloten.
De andere woning heeft een dichte keuken (dan zou ik de muur er echt uit willen slopen om ruimte te creëren.)
En daarnaast is de huur op basis vam cpi plus 3% en ben zo bang dt dan volgend jaar de huur ineens zal stijgen oid

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 08:43

Lastig Lienek, als het huis je minder aanspreekt ga je een hoop kosten maken. Uit het verhaal maak ik op dat het andere huis dat later opgeleverd wordt het helemaal is voor je.
Ik had hier vorig jaar ook geen verwarming. Kan je ter overbrugging niet 1 kamer waar je veel bent op die momenten verwarmen met losse extra verwarming? Kost wel wat maar allicht veel goedkoper dan een ander huis inrichten.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 08:49

rover_ schreef:
Lastig Lienek, als het huis je minder aanspreekt ga je een hoop kosten maken. Uit het verhaal maak ik op dat het andere huis dat later opgeleverd wordt het helemaal is voor je.
Ik had hier vorig jaar ook geen verwarming. Kan je ter overbrugging niet 1 kamer waar je veel bent op die momenten verwarmen met losse extra verwarming? Kost wel wat maar allicht veel goedkoper dan een ander huis inrichten.

Wij betalen enorm aan g/w/l dus de verwarming hebben we recht op. Toen we vroegen of de verwarming overdag aan kon en uitlegden van mijn gezondheid (ben long patiente dus longontstekingen hebben vrij spel) kregen we als antwoord dat ze geen financiele middelen hebben om het aan te passen (euh wij betalen er dik voor) en dat ze wel een elektrisch kacheltje hebben maar dan moeten wij dus extra gaan betalen...

Dat andere huis is echt ons droomhuis.. de eigenaren willen het in de toekomst verkopen en wij zien ons dat huis ook echt over kopen tzt. Ben nu nog student dus wij hebben nu maar 1 inkomen dus nu een fijn huis kopen zit er nog niet in. Het is ook net iets groter en heeft 4 ipv 3 slaapkamers. Ik ben bang dat deze woning misschien alsnog niet door gaat aangezien het elke keer langer duurt en er echt geen schot in zit. De huurster gaat emigreren maar dat duurt dus lang en zo zijn er nog wel wat dingetjes waardoor ik bang ben dat het misschien wel helemaal niet door gaat..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 08:55

dat word idd lastiger
Al eens bij het Juridisch loket geïnformeerd ?
Maar als het tot maart is (als alles meezit )
Zou je idd ook kunnen kijken of je een verwarming bij zou kunnen plaatsen
Kost ook extra
Maar verhuizen etc ook

Hoewel ik voor een tijdelijk huis tot maart/april het gewoon met oude keuken zou doen in dat andere huis als ik al zou verhuien voor deze periode en eventueel een tweedehands vrijstaande vaatwasser zou neerzetten indien gewenst

Of tijdelijk op een vakantiepark oid gaan zitten? Spullen in de opslag en gaan

Zou in ieder geval niet ingrijpend willen gaan klussen en doen
Of geld uitgeven aan tijdelijke woningen als er zicht is op een permanentere oplossing (dus zolang de emigratieplannen nog steeds door lijken te gaan )

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 09:14

Sonja_vR schreef:
dat word idd lastiger
Al eens bij het Juridisch loket geïnformeerd ?
Maar als het tot maart is (als alles meezit )
Zou je idd ook kunnen kijken of je een verwarming bij zou kunnen plaatsen
Kost ook extra
Maar verhuizen etc ook

Hoewel ik voor een tijdelijk huis tot maart/april het gewoon met oude keuken zou doen in dat andere huis als ik al zou verhuien voor deze periode en eventueel een tweedehands vrijstaande vaatwasser zou neerzetten indien gewenst

Of tijdelijk op een vakantiepark oid gaan zitten? Spullen in de opslag en gaan

Zou in ieder geval niet ingrijpend willen gaan klussen en doen
Of geld uitgeven aan tijdelijke woningen als er zicht is op een permanentere oplossing (dus zolang de emigratieplannen nog steeds door lijken te gaan )

Even een schets. Wij betalen 200,- per maand voor een kleine 38 vierkante meter aan gwl...
Wij willen echt niet extra gaan betalen omdat hun het contract niet na komen. Daarnaast hebben we vaak na 11 uur nog geluidsoverlast van ze en wat het aller ergste is.. ze hebben geen financiele middelen maar kunnen wel ver weg op vakantie en klusjesmannen inhuren.. ze komen net aan om bij hun te verbouwen..
Zo is er een waslijst aan dingen vandaar dat het niet uit te houden.
Vakantie park kan niet ingeschreven worden en dat is echt een issue. Wij denken er zelfs over om air bnb te gaan doen om er maar weg te zijn.

Maar verbouwen en klussen zullen we ook alleen doen als de andere woning definitief van de baan is. Dus na maart.
Maar ik had het er net met mijn vriend over.. we denken dat ze uiteindelijk toch niet gaat emigreren. Tenminste daar zijn we bang voor omdat we een berichtje kregen dat haar ex man dus met rechtszaken heeft gedreigd oid. Ik denk vanwege de kinderen en dan kan alles voor ons (en haar ook) wel eens negatief er uit komen.

Ik ga in ieder geval bellen met de makelaar vandaag.
Er was nog een anders huis wat ik heel interessant vond maar daar is de inkomenseis gewoon te hoog helaas.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 09:21

Dan zou ik idd gewoon gaan informeren en bekijken als dat kan.
Het andere huis is gewoon onzeker maar ook al mocht dat wel doorgaan uiteindelijk is wonen terwijl je je echt niet fijn voelt in je eigen huis door externe factoren waar je geen fluit mee kunt echt zwaar ruk .
Dan is een verouderde keuken en weet ik het wat voor een paar maanden prima te overleven ...en zelfs warmpjes door de cv ;)

Hopelijk is het dan voor een paar maanden overbruggen (meer dan een grote emmer latex door het huis heen werken en gordijnen ophangen zou ik dan ook niet doen bij wijze van spreken)
Hopelijk is het dan puur voor even en anders zou je idd bij. Niet doorgaan. Van het beoogde huis kun je dan altijd nog meer doen in huis
Zou wel kritisch blijven
Ook met oog op de situatie dat je er wel eens langer zou gaan wonen dan tot maart idd
Dan moet je er wel willen wonen

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 09:24

Ceetje_bokt schreef:
Mooie kast Irm, heb je die gemaakt van mdf?

Idd 18 mm MDF platen.

Noviceh: ghehe dat zou dribble wel leuk vinden ja :Y)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 09:26

Wij gaan binnenkort verhuizen dus ik ben hard aan het nadenken over de stijl van ons nieuwe huis. Dit was ons huidige stulpje. Modern, maar ook met antieke stukken erin. Accent-kleur rood, koper, hout.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 09:33

Sonja_vR schreef:
Dan zou ik idd gewoon gaan informeren en bekijken als dat kan.
Het andere huis is gewoon onzeker maar ook al mocht dat wel doorgaan uiteindelijk is wonen terwijl je je echt niet fijn voelt in je eigen huis door externe factoren waar je geen fluit mee kunt echt zwaar ruk .
Dan is een verouderde keuken en weet ik het wat voor een paar maanden prima te overleven ...en zelfs warmpjes door de cv ;)

Hopelijk is het dan voor een paar maanden overbruggen (meer dan een grote emmer latex door het huis heen werken en gordijnen ophangen zou ik dan ook niet doen bij wijze van spreken)
Hopelijk is het dan puur voor even en anders zou je idd bij. Niet doorgaan. Van het beoogde huis kun je dan altijd nog meer doen in huis
Zou wel kritisch blijven
Ook met oog op de situatie dat je er wel eens langer zou gaan wonen dan tot maart idd
Dan moet je er wel willen wonen

Ja precies!
Zo dacht ik ook.. wie weet omdat het contract wel 12 maanden loopt kunnen we ook eventueel iemand anders aandragen als nieuwe huurder ofzo mocht het andere huis toch vrij komen.

We kunnen altijd zien hoe erg we gaan klussen er aan.

Zoiets als hier boven vind ik prachtig echt mijn smaak! Ik wil gewoon klussen door dit topic :P

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:35

Ja ik wil hierna geen echt klushuis meer... dit huis was echt een bouwval en na 1,5 jaar pas bewoonbaar :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:45

c_alsemgeest schreef:
Ja ik wil hierna geen echt klushuis meer... dit huis was echt een bouwval en na 1,5 jaar pas bewoonbaar :')

Klinkt herkenbaar. Mijn volgende huis wordt er 1 die klaar is of minimaal klussen behoeft. Geen grote dingen meer :r.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:56

_San87_ schreef:
c_alsemgeest schreef:

Klinkt herkenbaar. Mijn volgende huis wordt er 1 die klaar is of minimaal klussen behoeft. Geen grote dingen meer :r.

Maar aan de andere kant maak je het wel helemaal je eigen toch? :)

Maar snap dat als je zo lang bezig bent het ook wel eens afgelopen mag zijn!

Wij gaan morgen kijken bij het huis... ben heel benieuwd.. neem in ieder geval een meetlint mee!
Nog tips die handig zijn om te kijken naar de woning. Ook moet er nieuw laminaat in. Zou de makelaar een plattegrond hebben met de afmetingen van de woonkamer?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:58

Mwa, met het sorten van een nieuwe vloer, aanleggen van vloerverwarming en CV maak je een woning niet eigen, CV is gewoon een basisbehoefte dus ja.

Bij de verbouwing aan mijn huis is ook gewoon veel misgegaan. Dat telt ook mee :P.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 11:03

_San87_ schreef:
Mwa, met het sorten van een nieuwe vloer, aanleggen van vloerverwarming en CV maak je een woning niet eigen, CV is gewoon een basisbehoefte dus ja.

Bij de verbouwing aan mijn huis is ook gewoon veel misgegaan. Dat telt ook mee :P.

Dat is zo maar vloerverwarming en een nieuwe vloer en zeker een vloer kan je woning echt een heel ander uiterlijk geven

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 11:06

Lienek schreef:
_San87_ schreef:

Dat is zo maar vloerverwarming en een nieuwe vloer en zeker een vloer kan je woning echt een heel ander uiterlijk geven
Dat klopt. Maar in mijn geval maakte het niet uit of de oude vloer erin bleef of dat t beton werd.

Maar goed, het is prachtig geworden, de before and after foto's staan hier wel ergens :=.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 11:19

Persoonlijk zou ik nog tot er meer duidelijkheid is wachten Lienek, zo te horen is dat echt je droomwoning. Ik zou ook echt niet voor een paar maanden tussendoor willen verhuizen, zoveel gedoe hihi

Voor in de huidige woning, koop een portable verwarming bij de blokker oid, die verwarmen ook best goed, had ik in mijn 1e woning ook in de ruimte waar een verwarming ontbrak, 50 euro oid en best klein :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 11:22

En voor in bed een elektrische deken of zo, in zo'n koud huis heeft vocht vrij spel en koude/klamme lakens zijn nogal funest, dunkt me.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 11:23

_San87_ schreef:

Ja dat wel... maar bij die van ons is echt enkel de voorgevel blijven staan. Daardoor wel super mooi geworden, prachtige lichtkoepels geplaats waardoor een klein donker oud huisje er opeens heel anders uit ging zien. Dat effect merkten we ook wel toen we het te koop hadden gezet :+ was zo weg...

Maar vooral het stylen vind ik leuk... dus nieuw uiterlijk, muren vloeren etc dat wel. Maar slopen, aanbouwen maken, riolering leggen... dat liever niet meer :')

Kan wel kijken of ik de oude foto's nog heb :+ de voor- en na zijn nogal indrukwekkend :Y)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 11:24

c_alsemgeest schreef:
_San87_ schreef:

Ja dat wel... maar bij die van ons is echt enkel de voorgevel blijven staan. Daardoor wel super mooi geworden, prachtige lichtkoepels geplaats waardoor een klein donker oud huisje er opeens heel anders uit ging zien. Dat effect merkten we ook wel toen we het te koop hadden gezet :+ was zo weg...

Maar vooral het stylen vind ik leuk... dus nieuw uiterlijk, muren vloeren etc dat wel. Maar slopen, aanbouwen maken, riolering leggen... dat liever niet meer :')

Kan wel kijken of ik de oude foto's nog heb :+ de voor- en na zijn nogal indrukwekkend :Y)
Stylen vind ik ook wel wat anders dan echt verbouwen :P.