Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rover_ schreef:Lastig Lienek, als het huis je minder aanspreekt ga je een hoop kosten maken. Uit het verhaal maak ik op dat het andere huis dat later opgeleverd wordt het helemaal is voor je.
Ik had hier vorig jaar ook geen verwarming. Kan je ter overbrugging niet 1 kamer waar je veel bent op die momenten verwarmen met losse extra verwarming? Kost wel wat maar allicht veel goedkoper dan een ander huis inrichten.
Sonja_vR schreef:dat word idd lastiger
Al eens bij het Juridisch loket geïnformeerd ?
Maar als het tot maart is (als alles meezit )
Zou je idd ook kunnen kijken of je een verwarming bij zou kunnen plaatsen
Kost ook extra
Maar verhuizen etc ook
Hoewel ik voor een tijdelijk huis tot maart/april het gewoon met oude keuken zou doen in dat andere huis als ik al zou verhuien voor deze periode en eventueel een tweedehands vrijstaande vaatwasser zou neerzetten indien gewenst
Of tijdelijk op een vakantiepark oid gaan zitten? Spullen in de opslag en gaan
Zou in ieder geval niet ingrijpend willen gaan klussen en doen
Of geld uitgeven aan tijdelijke woningen als er zicht is op een permanentere oplossing (dus zolang de emigratieplannen nog steeds door lijken te gaan )
Sonja_vR schreef:Dan zou ik idd gewoon gaan informeren en bekijken als dat kan.
Het andere huis is gewoon onzeker maar ook al mocht dat wel doorgaan uiteindelijk is wonen terwijl je je echt niet fijn voelt in je eigen huis door externe factoren waar je geen fluit mee kunt echt zwaar ruk .
Dan is een verouderde keuken en weet ik het wat voor een paar maanden prima te overleven ...en zelfs warmpjes door de cv
Hopelijk is het dan voor een paar maanden overbruggen (meer dan een grote emmer latex door het huis heen werken en gordijnen ophangen zou ik dan ook niet doen bij wijze van spreken)
Hopelijk is het dan puur voor even en anders zou je idd bij. Niet doorgaan. Van het beoogde huis kun je dan altijd nog meer doen in huis
Zou wel kritisch blijven
Ook met oog op de situatie dat je er wel eens langer zou gaan wonen dan tot maart idd
Dan moet je er wel willen wonen
_San87_ schreef:c_alsemgeest schreef:Ja ik wil hierna geen echt klushuis meer... dit huis was echt een bouwval en na 1,5 jaar pas bewoonbaar
Klinkt herkenbaar. Mijn volgende huis wordt er 1 die klaar is of minimaal klussen behoeft. Geen grote dingen meer.
_San87_ schreef:Mwa, met het sorten van een nieuwe vloer, aanleggen van vloerverwarming en CV maak je een woning niet eigen, CV is gewoon een basisbehoefte dus ja.
Bij de verbouwing aan mijn huis is ook gewoon veel misgegaan. Dat telt ook mee.
Lienek schreef:Dat klopt. Maar in mijn geval maakte het niet uit of de oude vloer erin bleef of dat t beton werd._San87_ schreef:Mwa, met het sorten van een nieuwe vloer, aanleggen van vloerverwarming en CV maak je een woning niet eigen, CV is gewoon een basisbehoefte dus ja.
Dat is zo maar vloerverwarming en een nieuwe vloer en zeker een vloer kan je woning echt een heel ander uiterlijk geven
_San87_ schreef:Mwa, met het sorten van een nieuwe vloer, aanleggen van vloerverwarming en CV maak je een woning niet eigen, CV is gewoon een basisbehoefte dus ja.
c_alsemgeest schreef:Stylen vind ik ook wel wat anders dan echt verbouwen_San87_ schreef:Mwa, met het sorten van een nieuwe vloer, aanleggen van vloerverwarming en CV maak je een woning niet eigen, CV is gewoon een basisbehoefte dus ja.
Ja dat wel... maar bij die van ons is echt enkel de voorgevel blijven staan. Daardoor wel super mooi geworden, prachtige lichtkoepels geplaats waardoor een klein donker oud huisje er opeens heel anders uit ging zien. Dat effect merkten we ook wel toen we het te koop hadden gezetwas zo weg...
Maar vooral het stylen vind ik leuk... dus nieuw uiterlijk, muren vloeren etc dat wel. Maar slopen, aanbouwen maken, riolering leggen... dat liever niet meer
Kan wel kijken of ik de oude foto's nog hebde voor- en na zijn nogal indrukwekkend