Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 10:59

Hoe gaat het bij jullie met de bezuinigingen?

Hier net het grootste gedeelte van de boodschappen gehaald en nog ruim voldoende over voor fruit en wat groenten. Had vorige week veel budget over wat ik niet hoefde te gebruiken dus dat mooi bij deze week gelegd.
Net gevulde koeken van de Jumbo op de versafdeling gekocht, normaal bijna 3,- maar ze hadden het voor 2 koeken geprijsd in plaats van 4. Ik attendeer ze vaak ergens op en krijg dan een flauw bedankje waar de moeite vanaf druipt dus ik dacht laat maar, ik hoor het wel als ze de boodschappen gaan controleren. De persoon van de bakkerij scande mijn boodschappen bij de zelfscan en zag het prijs. Ze zei er verder niks over en ik kon het voor de prijs van 2 koeken meenemen.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 17:17

Hier ook alles goed. De kasten aan het leeg eten. Mooi goedkoop dus momenteel.. Ook veel late diensten dan eet ik op her werk en vriendlief soms bij ouders of maakt zelf wat. Meestal wel kliekjes in de vriezer dus das ook mooi goedkoop. Pasta,s endergelijke koken we altijd meer zodat er overblijft en vriendlief niet altijd alleen voor zichzelf hoeft te koken.

Ik vind de acties van scoupy niet zo heel bijzonder de laatste tijd. Jullie dan?

DebGizmo

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 18:45

Hier wat spaargeld aan moeten spreken door wederom onverwachte rekeningen (altijd fijn :( ) waardoor het boodschappen geld flink omlaag ging. Budget boodschappen doen gaat wel goed. Gister boodschappen laten bezorgen (heb een bezorgbundel genomen tijdje terug) waardoor er iig geen impulsaankopen zijn en ik ook niet met kinderen de winkel in hoef (want die willen altijd dit en dat en het liefst ook dieeee)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 19:00

Ik vind de Scoupy aanbiedingen ook weinig voorstellen de laatste tijd, jammer.

Balen DebGizmo!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:01

Ik kan ook niks met Scoupy op het moment.

Wij hebben vakantie en zijn de tuinen aan het aanpakken, heb een flinke donatie van mijn ouders gekregen waar we zuinig mee omspringen. Al het werk doen we zelf behalve het gedeeltelijk bestraten van de voortuin. Zandbed maken we wel zelf.
Best zwaar werk, goed voor mijn afval voornemen.

Met ons budget van €70 komen we wel uit, het lukt om gezond te eten voor dat geld en gewicht te verliezen.
Koop ook bijna geen koek en snoep.

Verder het e.e.a. verkocht en ook wat 2e hands gekocht, maar per saldo nog geld over.
Ik wil ook nog graag naar een tweedehands kledingwinkel. Door het afvallen zijn al mijn kleren te groot, maar omdat er meer af moet zullen ook nieuwe kleren weer te groot worden.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 12:15

Hier ook veel opgeruimd en spulletjes uitgezocht. Dingetjes op marktplaats gezet en inderdaad sommigen verkocht. Scheelt zooi in huis en je hebt toch weer een paar centen extra. Voelt altijd weer fijn zo,n opgeruimd huis.!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 12:42

Dat voelt inderdaad fijn, daarom probeer ik beneden nu alles opgeruimd en netjes te houden, geeft rust en ruimte. Boven ben ik nog mee bezig maar daar kom ik in de vakantie met 2 jonge kinderen weinig aan toe. Ik heb besloten dat na de vakantie echt op te gaan pakken.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 12:52

Herkenbaar :') hier ook vakantie en kom er echt niet aan toe met al die kinderen om me heen. Nog anderhalve week en dan gaan ze weer lekker naar school!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 13:36

Dat is snel, hier nog 3 weken.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 14:04

Schoon huis is inderdaad fijn!

Gisteren de badkamer een grote beurt gegeven, dat is wel weer fijn binnenlopen. Gelijk veel weggegooid, pubers zijn meesters in het verzamelen van bijna lege verpakkingen, gebruikte scheermesjes etc.
Ik ben sowieso de gene die de restjes opmaakt. Flessen uitspoelt en de kapjes van het brood opeet. Hi hi wacht maar tot ze zelf alles moeten betalen...

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 18:38

Komt even binnenvallen.

Weet niet of het een tip is, maar bij de Jumbo hebben ze de Vanish wasmiddel of Finish vaatwastabletten in de aanbieding van 1+1 gratis.
Ik heb vanmiddag ruime 17 euro bespaart!

Kruipt weer onder de meeleessteen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 19:48

Dankje! normaal kom ik niet bij de Jumbo maar dan rij ik morgen even langs

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 13:15

Er zijn nu ook producten die je gratis kan proberen. Tijdens de normale boodschappen kwam ik de Amstel Radder 0.0 double citrus (via scoupy website) en Sprite 1.5 liter (via hunzelf) tegen! Zijn allebei cashback acties :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 18:54

Ik spaar wel maar moet de zomer maanden toch de laatste tijd een deel weer terug boeken. Toch heb ik dit jaar bewust minder feestjes en festivals enzo gepland. Vorig jaar zomer ging alles op, nu spaar ik in ieder geval in de zomer maanden. Vorig jaar echt een pret jaar gehad. Nu ook een nieuw bed enzo gekocht wat ook belangrijk is. Wel positief nieuws! Mijn oude autotje kwam met alleen een linker koplampje die vervangen moest worden door de keuring. AL een hele meevaller! Veel extra uren die ik eind augustus betaald krijg bovenop mijn salaris en ook aan het eind van het jaar nog een terug storting van de onregelmatig heids toeslag van 4 jaar en een eenmalige uitkering. Ben heel benieuwd wat dat zal zijn.. Ook mijn energie rekening terug gave zit er weer aan te komen. Altijd leuk. Mijn vriend mag naast zijn leerlingsalaris nu ook gaan werken voor extra uren voor een normaal salaris. Goed vooruitzicht. Alles op de spaar rekening voor een toekomstig huisje! Ik ben blij dat ik zo bewust ermee om ga. Als ik zie wat vriendinnen verdienen met ook relatief lage maand lasten maar er doorheen brassen maar wel van alles willen voor de toekomst en stress om geld hebben.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 13:40

Wat fijn Chantal!

Hier ook een meevaller van 100 euro, altijd fijn na al die rekeningen

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:26

Wat fijn om een financiële meevaller te hebben, vooral als je het krap hebt.

Hier vanmorgen boodschappen gehaald, heb nog 26,- van de boodschappenbudget over en daar moet alleen nog wat fruit vanaf dus dat kan prima. De rest gaat jaar een andere rekening voor extra's.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 15:11

Ja absoluut Carola! En jij ook goed bezig dus!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 19:27

Morgen weer naar huis (van vakantie) en dan het regime weer op zien te pakken. Heb ik eigenlijk best zin in haha.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 20:16

Heb een gloedjenieuwe Kingsland jas op de kop weten te tikken voor een heel leuk zacht prijsje! :D

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 20:55

Dat is altijd leuk!

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 16:31

Ik meld me hier ook. Ik was vandaag eens aan het tellen en ik kwam erachter dat ik in juli 700 euro aan boodschappen heb uitgegeven. := en volgens mij is dat iedere maand wel zo. Dus vanaf vandaag is het 100 euro per week. (2volwassenen en 2 kinderen) deze week al mooi eronder gebleven. 52 euro ongv. Maar wel 15 euro statiegeld.
Het is hier vooral de keren dat ik even snel wat ga halen. Want die komen op 15 tot 20 euro per keer neer ong. Dat 3 keer per week :=
Kasboekapp gedownload die ga ik bijhouden en vanaf volgende week ook echt 100 euro per week pinnen voor de boodschappen. Ik ben benieuwd.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 16:41

Hoi :wave:
Hier sinds een week of 3 flink aan het bezuinigen op de boodschappen. Mijn vriend en ik keken voorheen nergens naar en besteedden lachend 120 per week aan boodschappen. We zijn met zijn tweetjes, een kat en twee honden.
Sinds 3 weken zijn we bewust met een budget in de weer. 80,- per week en wat er overblijft sparen we op voor bijvoorbeeld een dagje sauna oid.
Het is inmiddels gewoon leuk om boodschappen te doen :) Wij willen graag bewuster leven en eten graag biologisch en weinig vlees. Nu ontdekten we vorige week een winkel aan een boerderij hier vlakbij die op zaterdagochtend groenten, fruit, zuivel en eieren verkoopt. Alles biologisch en hele schappelijke prijzen. Ik had voor 25,- groenten, diverse fruit, eitjes, yoghurt, kaas en kwark voor de hele week. Wat werd ik hier blij van! Toen nog de rest van onze wekelijkse benodigdheden gescoord en met het restant van 20,- wat aan tandpasta, zalfjes, pilletjes en lekkers voor de honden gekocht. Tot nu toe gaat het goed!
Zaterdag ga ik naar de markt en weer naar de boerderij, ik heb melk besteld nu en verheug me er nu al op haha.

Edit: Oh en we hebben inmiddels 15,- gespaard voor een uitje

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 17:16

Sannert welkom! 700 euro 's inderdaad heel veel geld! Hopen dat dit topic je kan inspireren om goedkoper je boodschappen te gaan doen!

4everhobbes leuk zeg, zulke winkeltjes! Doe heb ik hier in de randstad nog niet gevonden helaas, alhoewel ik daar waarschijnlijk ook niet zoveel aan heb aangezien we steeds vaker vegan eten

Hier is vandaag de nieuwe periode ingegaan, ik ben benieuwd hoe deze maand zal gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 17:24

Welkom Sannert !700 := , wat een geld :oo . Ongeveer 175 euro per week :=

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 17:27

Rebecca schreef:
Welkom Sannert !700 := , wat een geld :oo . Ongeveer 175 euro per week :=

Ja erg he. Ik schrok me dood. 25 euro per dag :oo Ik dacht dat het 100 per week was ongeveer. Maar ik pinde alles. Vanaf nu dus mooi cash in de beurs.