Even uitsloven… zo staat mijn tuin er vandaag bij.

En dit was een jaar geleden, nog altijd zo mega blij dat ik deze investering heb gedaan!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
123321 schreef:Ik heb de dahlia's er vandaag uitgehaald, er stonden er nog maar 2 in volle bloei en ik heb graag iets van aanknopingspunten zodat ze met het goede naamkaartje de kelder in kunnen. Knollen zien er gelukkig goed gegroeid uit ondanks de slakkenvraat dit voorjaar.
Rintah schreef:_lautje_ schreef:Dat is Digitalis of Vingerhoedskruid die zo blijft bloeien. Is meerjarige plant. Ik vind het prachtig, maar is wel giftig voor mens en dier.
En kan een ware woekeraar zijn..
Hier pluk ik 9/10 planten weg om hem in toom te houden, anders neemt ie de hele tuin over.
Miriam91 schreef:Heeft iemand ervaring met leifruit? Ik wil een rek van ongeveer 3 meter breed maken met daarop een fruitsoort, maar twijfel over welk fruit. Niet voor ons om te eten, maar de bloesem is mooi en goed voor de bijen en het zou leuk zijn als vogels het fruit willen eten. Iemand ideeën?
Miriam91 schreef:Heeft iemand ervaring met leifruit? Ik wil een rek van ongeveer 3 meter breed maken met daarop een fruitsoort, maar twijfel over welk fruit. Niet voor ons om te eten, maar de bloesem is mooi en goed voor de bijen en het zou leuk zijn als vogels het fruit willen eten. Iemand ideeën?
Matheno schreef:Miriam91 schreef:Heeft iemand ervaring met leifruit? Ik wil een rek van ongeveer 3 meter breed maken met daarop een fruitsoort, maar twijfel over welk fruit. Niet voor ons om te eten, maar de bloesem is mooi en goed voor de bijen en het zou leuk zijn als vogels het fruit willen eten. Iemand ideeën?
Al eens gedacht aan sierkers? Bloeit fantastisch mooi
123321 schreef:Kom je er met de vergunningscheck niet uit? https://omgevingswet.overheid.nl/checken/nieuw/stap/1
Ik zou als leek zeggen dat zolang je binnen het % bebouwing van het bouwvlak zit dat mag (dus niet dat de huidige overkapping al overbouwing van het bouwvlak is), mits de overkapping ook weer teruggeplaatst wordt binnen het bouwvlak.
Winged schreef:Gezien ik wat ruzie heb met het omgevingsloket...
Ik wil mijn overkapping verplaatsen/afbreken/herbouwen op een andere plaats in mijn eigen achtertuin. Moet ik daarvoor een omgevingsvergunning aanvragen? Omgevingsloket geeft namelijk geen resultaat...