[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:12

Salsa schreef:
Ja ik vergat in eerste instantie helemaal te vertellen wat er allemaal in onze keuken zat en de inbouwkasten. Gelukkig dacht mijn vriend er aan.

Waren gelukkig aardige en leuke mensen. Wie weet.....ze waren iig positief.

Wat is een startersregeling en doorstartersregeling? Zie het bij je huis op funda staan...

appiesjappie

Re: [Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 21:01

We liggen nu languit op de bank we zijn moe van het niks doen.

GeorgetteJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 21:10

Wij waren helemaal blij verrast. Er zijn twee kijkers geweest die allebei erg enthousiast waren. Ook de makelaar is nog even langs geweest. Nu duimen dat ze voor een tweede bezichtiging willen komen. De makelaar gaat ze in ieder geval allebei de brochures per mail sturen omdat ze hebben aangegeven die te willen ontvangen. Daaropvolgend neemt de makelaar vandaag woensdag telefonisch contact met ze op.
Was wel grappig, de tweede kijker is een bekende van m'n vriend en wist niet dat wij er wonen.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 22:20

Synbeami; dat klinkt heel positief allemaal en wat een opkomst zeg, dat mag je best een succesvol dagje noemen
Nelleke: :( dat had ik echt niet verwacht! Kan me gewoon echt niet voorstellen dat je jullie appartement niet binnen afzienbare tijd verkocht hebt. Dat soort huizen op zo'n locatie daar blijft echt wel vraag naar. Hou de moed erin , er komt echt iemand een dezer dagen!

Wij dus ook vandaag op pad en ik moet zeggen dat we niet verder zijn gekomen dan 2 huizen. Over allebei eigenlijk heel enthousiast, behalve dan dat de eerste naast de snelweg ligt haha. er staat een gigantische geluidswal en eerlijk is eerlijk je hoort niets maar het houdt wel in dat je die kant van het huis mijdt. Verder zit er een gigantisch stuk grond bij en was het in geweldige conditie. De lieve oude man die er geboren en getogen was en het nu moest verkopen stond met tranen in zijn ogen te vertellen hoe moeilijk hij het er mee had dat ie deze geweldige plek moest verlaten. Alleen al om die man zou je een bod uitbrengen :P
Het andere huis was echt boven verwachting, echt een familie huis. inclusief 3 paardenstallen en gedraineerde buitenbak en stuk weiland. Het was echt helemaal onze smaak, je kon er zo intrekken, hoeft niets meer aan te gebeuren en ook nog eens binnen ons budget...
Maarja daar hebben we nu natuurlijk niets aan, eerst van ons eigen huis af! Nog even voorzichtig gepeild of er interesse was in woningruil maar deze mensen gingen verhuizen naar de andere kant van het land.
Prachtige dag ook om huizen te bekijken! Ik heb genoten van het rondrijden door de polder en alle mooie plekjes!

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 22:28

bij het tweede huis waren wij overigens de enige kijkers ( het was toen al 2 uur), de lieve mensen hadden helemaal voor niets schalen vol met cupcakes lopen bakken!

Sayangki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 22:29

Mogen wij mee genieten bruceandnoon van de mooie huizen die je gezien hebt? :D

Nelleke: Ik snap ook niet dat er bij jou niemand op af komt....

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 22:31

Haha daarom heb ik maar gewoon cake opgehaald Haha

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 10:25

bruceandnoon, jeetje dat is echt een nachtmerrie voor elke huiseigenaar!
Ik denk dat de eigenaren van het huis wat wij huren heel blij mogen zijn met ons. Betalen netjes op tijd en we behandelen het huis als of het van ons eigen is. Dus op wat gewone gebruikerssporen na krijgen ze het helemaal weer tip top terug :)

m_ss, wat een mooi appartementje! Ik vind de foto's nu al ver boven gemiddeld. En ik heb inmiddels al heeeel veel huizen bekeken op alle sites die je maar kan bedenken :o

Symbeami, jeetje wat een opkomst! Moet vast goedkomen dan! En hoop dat jullie nieuwe huisje ook mag gaan lukken :)

Wij zijn zelf ook op pas geweest. We hadden 2 huizen op ons rijtje staan die we wilden bekijken met open huizen dag.
Maar toen we het adres op wilde schrijven had 1 van de 2 zich al terug getrokken 8)7
Later zijn wij toch nog maar even langs het huis gereden. Het ligt 7 straten vanaf het buitengebied, maar dat is ook het eerste het beste groen wat je tegenkomt. Het ligt in een dure wijk, waar ook geen spelend kind te bekennen is op straat. Dus niets voor ons O:)

Het andere huis waar we zijn wezen kijken was puur om te oriënteren. Maar is toch een serieuze kanshebber geworden!
Het heeft een hele kleine tuin (of eigenlijk plaats) van 6.50 bij 2. Nu blijkt dat je de strook groen die naast het huis ligt dat je die kan huren en er misschien ook wel een koopoptie is. Dan heb je zeker minimaal een verdubbeling van de ruimte, waar bij je de voor en achtertuin ook kan combineren dus dan heb je een tuin die 2,5 keer zo groot is en dat is wel interessant.

Afbeelding

Groen is de tuin in eigendom, Paars is de garage, rood is de tuin die je kan huren/kopen.
Maar zowel de tuinkamer als de garage moeten worden gesloopt. Maar we willen wel een nieuwe garage neer zetten. Dus mochten jullie nog ideeen hebben betreft indeling :o

m_ss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 10:56

Dungen, dank je wel:)
Ziet er goed uit dat stuk dat erbij zou kunnen! laat je driedubbel informeren en indekken van te voren: dat weet ik wel. Misschien als je het bij zou kunnen kopen een optie om de garage daarheen te verplaatsen? (afhankelijk van vergunningen ed natuurlijk)

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 11:20

Driedubbel informeren doen we inderdaad :j Eerst via de verkoopmakelaar, dan laten we het de aankoopmakelaar checken bij de gemeente en dan hebben we eventueel nog een hypotheekadviseur met juridische achtergrond als back-up plan. :)

En dat stuk mag niet bebouwd worden, krijg je met geen mogelijkheid bouwvergunning op. (We wonen nu al in de buurt waar dit huis staat, en ons kent ons. En toevallig woont er een kennis van een vriend van ons tegenover die dus het tegenoverliggende stukje huurt dat daar nog nooit iemand een vergunning op heeft gekregen (er zijn veel huizen met zo'n stukje ))

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 12:01

Ons droomhuisje is verkocht :( Het was de eerste aanleiding waarom we ons huis te koop hebben gezet. Maar goed, er zullen nog wel meer mooie huizen langs komen. Het probleem is dat mijn vriend persé Culemborg niet uit wil... ik ben flexibel, mij maakt het niet uit zolang er maar natuur in de buurt is en niet midden in een drukke stad... o ja, én met tuin!! Maar goed, ons huis staat nu ruim 1 1/2 maand te koop, dus we hebben nog wel even te gaan ben ik bang :+

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 12:07

He dat is een tegenvaller -O- , maar er zijn inderdaad zoveel huizen..
Wij zijn al met ons '3de' droomhuis bezig omdat de eerste verkocht was en de 2de de huurders er niet uit willen. Dus het gaat goed komen, jullie vinden echt nog wel wat anders. :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 12:39

wij zijn bij 1 huis wezen kijken, had er weinig verwachtingen van, maar uiteindelijk is het absoluut een huis wat we zouden zien zitten :j
uit 48, tweekapper. Tuin van 17 bij 10 er achter. hele gave authentieke details (sierlijsten tegen het plafond, schouw in de kamer, schouw in de keuken voor de afzuiging, mooie trapleuning, trap/kelderkast
voldoende ruime bovenverdieping... heel erg tof :j keuken die er in zit is 3 maanden oud, hadden de huurders er zelf ingezet, en toen vertrokken :?
enige nadeel is de keuken, die is wat beperkt kwa ruimte/indeling. Maar verder heel tof huis :j
en het dak moet gerenoveerd worden(is te overzien)+dubbelglas zit er nog niet in.
maar de huurders van de verkopende corporatie gaan voor, dus ik vermoed dat ie morgen al ovb verkocht is, want het was erg druk daar.

GeorgetteJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 12:46

Klinkt goed Sonja :j Jammer dat anderen voor gaan, maar wie weet!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 12:54

idd, we kijken het even aan, als het maandag niet verandert is , dan bel ik dinsdag ochtend even de makelaar.
hopelijk dat ie nu wat relaxter reageert, want de rondleidingen die we hebben gehad met hem waren flut ...zo ongeïnteresseerd die man, het boeide hem echt niet :n als dat nog 1 keer gebeurt met die makelaar neem ik daar over contact op met de corporatie die de huizen bij hem weg zet ~~}>

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 16:14

Ziviaantje schreef:
Ons droomhuisje is verkocht :( Het was de eerste aanleiding waarom we ons huis te koop hebben gezet. Maar goed, er zullen nog wel meer mooie huizen langs komen. Het probleem is dat mijn vriend persé Culemborg niet uit wil... ik ben flexibel, mij maakt het niet uit zolang er maar natuur in de buurt is en niet midden in een drukke stad... o ja, én met tuin!! Maar goed, ons huis staat nu ruim 1 1/2 maand te koop, dus we hebben nog wel even te gaan ben ik bang :+

wat jammer ziviaantje.. bij ons in de straat staat nog een leuk stekkie te koop: http://www.funda.nl/koop/culemborg/huis ... dseweg-12/
maar ik weet niet of dat in je budget valt

klinkt als een gaaf huis sonja.. ik duim voor je!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 16:35

Ziviaantje schreef:
Ons droomhuisje is verkocht :( Het was de eerste aanleiding waarom we ons huis te koop hebben gezet.

Zo ging het bij ons ook, ons eerste droomhuis was verkocht. Nu hebben we een ander op het oog, en we zijn eigenlijk heel bang dat dat aan onze neus voorbij gaat. Nu gaan we morgenochtend de makelaar bellen en vragen wat er mogelijk is met een voorlopig bod onder voorbehoud. We zijn er nu wel vrij zeker van dat we ons eigen huis op korte termijn kunnen verkopen, dus dat maakt de situatie anders en biedt meer mogelijkheden.
Wij menen dat we nog kijkers van gisteren die gisteren al voor de tweede keer waren kijken, vandaag weer langs hebben zien rijden. Lijkt er op dat ze de buurt aan het verkennen zijn.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 09:29

Bruceandnoon, klinkt als een geslaagde dag! Denk er wel aan dat een huis langs de snelweg ook minder schone lucht heeft. Zou dat wel even nagaan, ook al zit er een geluidswal langs, de luchtkwaliteit is niet je van het. Zeker als je graag met het raam open slaapt. (Ik merk bijv. hier aan de haarlemmerweg dat ik daar echt last van kan hebben, overigens ruikt/merkt vriendlief niks hoor, ligt echt aan mij. :+ )

Ziviaantje, wat jammer! Het had gewoon niet mogen zijn, er komt vast iets veel mooiers op je pad. :)

Sonja, ik hou ook altijd van authentieke details. Erg leuk. En wie weet is het opknapwerk to much voor iemand die uit de sociale huur komt, dat kan natuurlijk. :)

Nou ik ben wel een beetje van de 'schrik' bekomen. Gister op een verjaardag nog met 2 makelaars staan praten. Die snappen er ook niks van. Volgend weekend schilderen we nog 2 muren en dan gaan we nieuwe foto's maken. Ben van plan om zelf een soort van a4-tje te maken met een QR-code zodat ik die op m'n werk, bij m'n vriends werk en bij de appie kan ophangen.

Het is zo jammer dat er niemand binnen komt, want iedereen die dit huis kent en hier over de vloer is geweest vind het huis helemaal geweldig. Het geeft echt een bepaald 'gevoel' als je hier binnen stapt, maar dat gevoel kunnen we niet echt overbrengen op foto's. We moeten mensen ECHT binnenlokken.

Tsja, aan de ene kant denk ik dat het wel verkocht wordt als de tijd voor ons rijp is, dan zul je zien dat precies dan ons droomhuisje te koop komt. Met die gedachte troost ik mezelf maar een beetje. :)

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:01

Symbeami schreef:
Ziviaantje schreef:
Ons droomhuisje is verkocht :( Het was de eerste aanleiding waarom we ons huis te koop hebben gezet.

Zo ging het bij ons ook, ons eerste droomhuis was verkocht. Nu hebben we een ander op het oog, en we zijn eigenlijk heel bang dat dat aan onze neus voorbij gaat. Nu gaan we morgenochtend de makelaar bellen en vragen wat er mogelijk is met een voorlopig bod onder voorbehoud. We zijn er nu wel vrij zeker van dat we ons eigen huis op korte termijn kunnen verkopen, dus dat maakt de situatie anders en biedt meer mogelijkheden.
Wij menen dat we nog kijkers van gisteren die gisteren al voor de tweede keer waren kijken, vandaag weer langs hebben zien rijden. Lijkt er op dat ze de buurt aan het verkennen zijn.

Dat moet toch mogelijk zijn? vrienden van ons hebben dat ook gehad, zij kregen zelfs 8 maanden de tijd om hun eigen huis te verkopen. helaas is dat uiteindelijk niet doorgegaan omdat ze hun huis dus niet verkocht kregen. Kort daarna werd het huis waar ze dat bod onder voorbehoud van verkoop eigen woning op hadden gedaan, alsnog verkocht. Zij balen daar nog steeds enorm van!

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:20

_Nelleke_ schreef:
Bruceandnoon, klinkt als een geslaagde dag! Denk er wel aan dat een huis langs de snelweg ook minder schone lucht heeft. Zou dat wel even nagaan, ook al zit er een geluidswal langs, de luchtkwaliteit is niet je van het. Zeker als je graag met het raam open slaapt. (Ik merk bijv. hier aan de haarlemmerweg dat ik daar echt last van kan hebben, overigens ruikt/merkt vriendlief niks hoor, ligt echt aan mij. :+ )

Nou inderdaad, het huis is echt geweldig maar ik denk dat ik constant er aan herinnerd zal worden dat je pal langs snelweg ligt. Ik had al bedacht dat je alvorens besluit dat huis te kopen op zijn minst een luchtkwaliteits meting oid moet doen. eeuwig zonde hoor van zo'n prachtig huis!
Het tweede huis wat we hebben gezien blijft maar in ons hoofd zitten... zeker gister met dat mooie weer. wij wilden de buitenlucht in en zo vele met ons. Dat resulteerde in in de file staan en vervolgens geen parkeerplek kunnen vinden bij de kinderboerderij... Toen had ik het weer zo gehad! Als we in dat huis hadden gewoond, dan zet je met mooi weer gewoon de deuren open, pakt een kop koffie, de krant en je gaat lekker in je tuin zitten. Kreeg gister nog een mail van de verkopers, heel leuk en enthousiast. We hadden ook echt een klik met die mensen. Misschien dat ik de stoute schoenen aantrek en haar terugmail om te vragen of ze eventueel ook geinteresseerd zijn als wij het voorlopig zouden huren...

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:29

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:30

Symbeami schreef:
Ziviaantje schreef:

Spannend!! Ik duim voor je...

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:31

Oh spannend zeg! Bruceandnoon :) Dat is wel een goed idee. Hebben die mensen al een nieuw huis?

Tsja, als ik terugdenk aan de tijd dat ik nog niet in de stad woonde, dan is het dagelijks leven zoveel makkelijker. Auto voor de deur, geen file, geen parkeerprobleem bij de supermarkt, lekker de ramen open in de zomer, deuren naar de tuin open. Maar ook: ik fietste op m'n 8e al alleen naar school, naar de manege, naar de kinderboerderij etc. Ik mocht dagenlang buitenspelen, geen auto's.
En toen ik op mezelf woonde, paard op 5 minuten afstand, werk op 10 minuten afstand, klein winkelcentrum om de hoek.

Het enige waar ik echt de auto voor moest pakken is stappen in de stad of winkelen. Maar ja, dat zijn dingen die ik niet elke dag doe. Boodschappen wel, net als naar m'n paard. Ik zou mijn kinderen ook echt echt echt niet hier willen laten opgroeien. Ik heb medelijden met de ouders die ik de kids door de stad heen zien slepen.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:33

_Nelleke_ schreef:
Ziviaantje, wat jammer! Het had gewoon niet mogen zijn, er komt vast iets veel mooiers op je pad. :)

Daar gaan wij ook maar van uit ;) De laatste keer dat ik een huis gekocht heb (waar we nu wonen is van mijn vriend) was het nog in de tijd dat ze hooguit 3 weken te koop stonden, moest je vechten voor een huis.... De goede oude tijd _O- Mijn ex en ik hadden de mazzel dat die man toen niet via de makelaar wilde verkopen, gewoon een blaadje op zijn raam had geplakt en wij liepen langs... Het is toch niet meer voor te stellen?

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:00

Ongelovelijk, sommige verhalen van de verkoop. Toen en nu... En dan natuurlijk de open huizen route... Wij hebben niet meegedaan. Toch stond er zaterdag iemand in een auto voor het erf behoorlijk om zich heen te kijken toen ik een kar kwam ophalen. Wie weet of dit misschien die ene geïntersseerde zal zijn die we nodig hebben.