Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 20:44

Achterom Ja precies, het zegt zo weinig, ook al is het oprecht, dingen kunnen gewoon ook veranderen.

S_Figo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 20:44

Ik heb iedereen die een pb wilde een pb gestuurd.

Ik denk dat een motivatiebrief vooral kan helpen als de biedingen dicht bij elkaar liggen.
In mijn geval weet ik dat de biedingen dicht bij elkaar lagen en heeft mijn motivatiebrief zeker geholpen :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 21:04

@Achterom, als je ze het huis gegund hebt door met een lager bod genoegen te nemen is dat wel zuur. Aan de andere kant weet je niet wat de reden van verkoop is, scheiding, baan in een andere regio, of natuurlijk de overwaarde cashen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 21:23

tiwi1969 schreef:
@Achterom, als je ze het huis gegund hebt door met een lager bod genoegen te nemen is dat wel zuur. Aan de andere kant weet je niet wat de reden van verkoop is, scheiding, baan in een andere regio, of natuurlijk de overwaarde cashen.

Het waren andere tijden ;) we waren toen al blij met een verkoop net onder de vraagprijs binnen 3 maanden. ze hebben sowieso flink gecashed, en ze vonden het huis blijkbaar uiteindelijk te klein voor hun gezinnetje, hoorde ik van onze oude buren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 10:29

Najah ik ga niet bieden op een huis die zwaar overprijsd is door de verhitte woningmarkt, als het niet een droomhuis is en voldoet aan al mijn eisen. Dus ja in elke motivatiebrief kan ik zonder te liegen zetten dat het een huis is waar ik mezelf oud zie worden :+ Nu een huis kopen om 5 jaar te overbruggen, dan ben je gewoon een dief van je eigen portemonnee.

Wij willen echt graag kopen. Hebben ook echt nagedacht om de eisenlijst te laten varen en een rijtjeswoning te kopen. Maar dan zitten we daar vervolgens domweg aan vast. En ik wordt in een rijtjeshuis dood ongelukkig. En de toekomstige buren ook, want we hebben 3 hanen en een toom kippen.

Dus zolang het kan, hebben we maar geduld. En hopen we dat de woningmarkt een keer in elkaar klapt. Dat moment gaat er sowieso komen, vraag is hoeveel jaar we geduld moeten hebben :')

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 10:35

Nou dat is hier ook een beetje, ik zou heel graag een plek willen waar de paarden aan huis kunnen, maar het is zo gigantisch duur nu.

Ik heb nog niet zo lang terug mijn ex uitgekocht en opzicht een gunstige hypotheek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 10:36

Wel super fijn dat je dat kon Charaz. Lijkt me heel ellendig als je dat niet kan.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 10:39

Het is wel even spannend geweest, omdat de huizenprijzen zo gestegen zijn moest ik nog een aanzienlijk bedrag bijlenen, maar het is gelukt!

Op dit moment dus trotste eigenaar van een 2-onder-1 kap en daar ben ik wel heel trots op, maar mijn droom blijft toch wel mijn paarden aan huis te kunnen houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:17

Ik vraag me wel af in hoeverre de huizenprijzen gaan dalen. Dat de markt gaat stabiliseren en de overspannenheid en het overbieden er af gaat, geloof ik direct. Maar of de prijzen gaan zakken, ik weet het niet. Dingen hebben meestal niet de neiging om goedkoper te worden.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:24

Fitzroy schreef:
Als ik zie om welk huis het gaat, is het 1,62 %, dat ze er meer voor willen hebben.
Ik snap dat het zuur is maar met de wensen van flooo in aanmerking genomen zou ik het daar niet op laten schieten.

Ik heb het huis hier niet gedeeld en ben erg slecht in rekenen. Gaat om een vraagprijs van rond de 7 ton. Dus inderdaad op zo'n bedrag zal het meevallen. Makelaars hier in de buurt geven ook aan dat het hoge segment wat terugloopt, de tweekap en tussenwoningen gaan nog wel heel hard. Het is ook dat ik denk voor die 11.000 euro kan ik een paar hele mooie vloeren uitkiezen en schilderen. En het was een vraagprijs, geen bieden vanaf. Misschien is middelen zoals Suzanne zegt niet een heel gek idee maar wat iemand anders ook aangaf, sorry weet even niet meer wie, er is geen animo dus bij vrije verkoop kun je je ook afvragen of iemand opeens meer wil bieden als er nu verder geen kopers zijn.
We hebben inderdaad ook veel eisen, zitten ook niet op de schopstoel en mijn man vond dit huis een twijfel qua uiterlijk, dat speelt ook allemaal mee.
Ben wel heel blij met zoveel reacties en verschillende belichtingen op de situatie, geeft mij ook weer stof tot nadenken, dank jullie daarvoor!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:27

Mindim schreef:
Ik vraag me wel af in hoeverre de huizenprijzen gaan dalen. Dat de markt gaat stabiliseren en de overspannenheid en het overbieden er af gaat, geloof ik direct. Maar of de prijzen gaan zakken, ik weet het niet. Dingen hebben meestal niet de neiging om goedkoper te worden.

Oh jawel, zeker wel. Als je over de jaren gaat kijken komt er altijd weer een periode waarin de huizenprijzen dalen. Dat gaat al beginnen als ze de inflatie gaan aanpakken. Dan gaat de rente stijgen en worden er minder huizen verkocht en volgen er gedwongen verkopen. Uiteindelijk komt er weer een periode dat de huizenmarkt op slot zit en de prijzen dalen. Ze zullen nooit meer zover dalen als tijdens de vorige recessie omdat er altijd een golfbeweging is maar altijd stijgend. Maar dat de prijzen gaan dalen is zeker, alleen de vraag is wanneer? De inflatie rijst al de pan uit dus ik verwacht dit jaar stappen om dit tegen te gaan en dan zal je over jaar of 2 de huizenmarkt meegetrokken zien worden denk ik.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:27

Mindim schreef:

Zakken verwacht ik ook niet en inklappen binnen een paar jaar ook niet, er is niet elke paar jaar een recessie. Maar stabiliseren is wel gaande wordt gezegd.

Idinn ik zou in jullie geval ook zeker niet iets kopen wat je niet echt past, stel je voor dat de markt wel wat zakt dan wordt het heel moeilijk om straks wel door te stromen. Maar bij jou en horsii duurt het natuurlijk wel lang onderhand. :knuffel:
Laatst bijgewerkt door flooooo op 06-02-22 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:28

Staat het huis wel in de openbare verkoop? Is het terug te vinden op funda etc?
En die €11.000,- op 7 ton, daar zou ik het never nooit (meer) op laten lopen. Zeker als je veeleisend bent.
Been there, done that :+

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:30

Ja hij staat op funda. Voor de geïnteresseerde:
jongen van een leeuw in een hof en dan staat er op heel funda maar 1 huis met deze straatnaam. :+

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:40

Ik zou een tegenbod doen.
Maar zeker op zo'n bedrag een huis niet laten gaan.
Maar onze zoektocht duurt al lang dus ik zou er wellicht meer aan doen op dit moment om een huis te krijgen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:46

flooooo schreef:
jongen van een leeuw in een hof en dan staat er op heel funda maar 1 huis met deze straatnaam. :+

Mooi huis. Probeer een tegenbod zoals ik aangaf. Proberen kan altijd. Is idd maar een klein bedrag op deze vraagprijs. Anders krijg je misschien spijt.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:48

Leuk huis hoor

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:49

Nou ik ben duidelijk nog niet wakker want ik vind niks :+

Edit met hulp gevonden :')

Tja moet idd nog wat gebeuren, wat doen vergelijkbare huizen in de omgeving?
Laatst bijgewerkt door MarjanB op 06-02-22 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:52

Ik zou bij elk bed mijn kop stoten tegen die balken :+

Ik snap dat je man zegt niet bijzonder

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:58

Ik had geen idee dat in die omgeving de huizen ook al rond deze prijs gaan. Maar nog steeds, voor die 11k zou ik het niet laten lopen :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 13:04

Ik denk dat dat huis best wel veel potentie heeft. Indeling kun je altijd nog zelf wijzigen. Ik vind het wel degelijk een interessant huis. :D

Komende week wordt ons huis bezichtigd. Spannend hoor, allemaal vreemde mensen over de vloer. :)) Als dit allemaal achter de rug is, kunnen we rondkijken naar meubels voor in het nieuwe huis. Huis dat we aangekocht hebben is in principe direct in te trekken gelukkig dus niet veel verbouwing aan nodig. Wel paar verbouwingen die op onze wensenlijst staan. Maar ik heb nog nooit zo veel uitgekeken om naar de IKEA te gaan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 13:05

flooooo schreef:

Ik vind de wijk niks, maar dat is voor ieder anders natuurlijk. Wel een verschil wat betreft type met die andere woning. Wil je perse aan die kant van de stad zitten, richting koedijkslanden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 13:06

Simbaa schreef:
Ik had geen idee dat in die omgeving de huizen ook al rond deze prijs gaan. Maar nog steeds, voor die 11k zou ik het niet laten lopen :)

Meppel is een van de duurste steden in Drenthe om te kopen helaas.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 13:13

Het huis was makkelijk te vinden op nvmonline.nl, flooo ;)
Veiling die sloot op vrijdag en je had hier aangegeven in welke stad je zocht. Één en één is twee.
Gezien het feit dat jullie maar in 5 straten zoeken, zou ik het huis niet laten schieten op 11.000

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 13:32

Ik kom in apeldoorn uit. Dat lijkt me niet hetzelfde huis denk ik? Omdat ik daar cosmetisch niks vind op grijze vloerbedekking na. Maar ik zou een tegenbod doen dat iets hoger is dan jullie hebben geboden.nee dat was hem niet.
Het juiste gevonden. Het ziet er toch niet saai uit van buiten. Tenminste vind ik van niet.