[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 05:16

Gefeliciteerd Bjarni! Succes met het vinden van tijdelijke woonruimte, hier in de buurt is dat een drama op dit moment....

Spannend Alja, 19 februari is al bijna *\o/* Waar woon je nu dan (omdat je het over inschrijven in Nederland hebt)?

Ntlie_

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 18:57

:wave:
Mag ik me hier ook melden?

Ben sinds een kleine twee maanden samen met m'n vriend op zoek naar een leuke maar niet al te dure koopwoning bij ons in de buurt. We wonen momenteel in een huurhuis vlakbij mijn werk, maar mijn vriend moet elke dag best een eind rijden. Daarom zoeken we iets wat meer tussenin ligt.

Inmiddels twee huizen bekeken (in de zelfde straat) maar die waren het niet helemaal. Nu hadden we een ander leuk huis op het oog in het dorp wat ons beide het meest aanspreekt, maar na een hoop heen en weer gemail met de makelaar, blijkt het nogal lastig om daar te gaan kijken. Bewoner reageert nergens op, dus een bezichtiging lijkt heel ver weg.
Nu hebben we toevallig vandaag een mail verstuurd voor een ander huis in een ander dorp, maar dat ene huis blijft door ons hoofd spoken...

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:21

Ntlie_ schreef:
:wave:
Mag ik me hier ook melden?

Ben sinds een kleine twee maanden samen met m'n vriend op zoek naar een leuke maar niet al te dure koopwoning bij ons in de buurt. We wonen momenteel in een huurhuis vlakbij mijn werk, maar mijn vriend moet elke dag best een eind rijden. Daarom zoeken we iets wat meer tussenin ligt.

Inmiddels twee huizen bekeken (in de zelfde straat) maar die waren het niet helemaal. Nu hadden we een ander leuk huis op het oog in het dorp wat ons beide het meest aanspreekt, maar na een hoop heen en weer gemail met de makelaar, blijkt het nogal lastig om daar te gaan kijken. Bewoner reageert nergens op, dus een bezichtiging lijkt heel ver weg.
Nu hebben we toevallig vandaag een mail verstuurd voor een ander huis in een ander dorp, maar dat ene huis blijft door ons hoofd spoken...

Het eerste wat ik me afvroeg, waarom mailen en niet bellen? Ik denk dat je nu met een huis in je hoofd zit die in het echt misschien wel helemaal niet is wat je zoekt, ga eens langs het huis rijden. Krijg een indruk van de straat, de buurt en misschien eens de stoute schoenen aantrekken en gewoon aanbellen bij de verkopers? Wat heb je te verliezen..

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:44

Oh oeps, heb het inderdaad beschreven alsof we alleen gemaild hebben.
Maar hebben de makelaar ook aan de telefoon gehad en mijn vriend heeft hem 3 keer in levende lijve gesproken (kennen elkaar).
Ligt ook niet aan de makelaar maar aan de verkoper.

We zijn al eens eerder langs het huis gereden, doen we altijd voordat we ergens uberhaubt gaan kijken. :) We wachten nu heel even de volgende zet van de makelaar af naar die bewoner toe, duurt het ons te lang dan gaan we gewoon zelf aanbellen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:47

Wat vervelend dat die verkoper niet reageert, waarom staat het huis dan te koop?
Ik hoop dat jullie er gauw terecht kunnen!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:23

Ik vind dat ook een beetje onbegrijpelijk, als je wilt verkopen ben je toch blij met elke potentiële koper?
Of is er sprake van scheiding of zo, dat de ene er nog even lekker wil wonen of zo?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:31

Ik heb dat ook gehad trouwens. Leuk huis in zeeland, vrijstaand. Leuk stuk tuin erbij. En een aantrekkelijke prijs. Makelaar gebeld, huis stond een week te koop. Maar de eigenaar leek spoorloos terwijl er twee herders op het terrein en in het huis liepen. De makelaar zou me terugbellen als de eigenaar we opdook. Heel lange tijd later huis van funda verdwenen. Geen idee of het verkocht is of de makelaar de boel maar heeft gestopt.

En in veenendaal lang geleden, waren geinteresseerd in huis alleen verkoper wilde niemand over de vloer hebben. Makelaar kon dus geen afspraken maken, kon alleen verkocht worden zondet bezichtiging. Tsja

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 00:51

Lastig is dat hè, als je zo'n moeite moet doen om alleen al een bezichtiging te plannen!
Wij hadden het hier ook, ik was al alleen wezen kijken en we willen de woning ook graag nog een keer samen bekijken, alleen zit er nu een huurder in en kwam het de beste man telkens niet uit.
Tegen de makelaar gezegd dat wij niet op een ander moment kunnen en dat het anders helaas over gaat, dan kijken we wel verder. Deze heeft contact met de verkoper opgenomen die op zijn beurt de huurder heeft gebeld en nu kunnen we toch langskomen, wat een gedoe!
Die huurder heeft natuurlijk helemaal geen belang bij een snelle verkoop, het huis staat al sinds 2011 te koop met naar ik begreep verschillende huurders erin.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 08:50

Tjee een huis kopen zonder tebekijken klinkt toch wel als een erg verkeerde grap :+

Hier is het voormalig koopcontract getekend, rij elke dag langs ( das toeval, kom er langs voor het werk) mijn aanstaande huis en ze zijn al goed bezig met leeghalen...

Zit er nog wel mee hoe ik de tuin wil inrichten. Wil een bak, weiland, schuilstal en miss ook wel verhard zodat ze niet de hele winter in de modder staan... Lastig..

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 08:52

@alja: lastig? Juist leuk! En een luxeprobleem! Wees blij dat je hem hebt. Een eigen paradijsje voor je paarden maken, kom maar hier met het tekenbord :o

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 08:56

Haha ik vind het wel lastig want het moet gelijk de eerste x goed ;)
Laat een houten omheining zetten en een stal kan ook niet zomaar verplaatst worden als hij toch niet zo handig staat ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 08:58

Ik wou net zeggen... hooi een plattegrondje neer en je wensen en je hebt zo een serie ontwerpen :D

Maar tis idd wel iets waar je goed over na moet denken.
Denk dat je dat ook het beste kunt doen als je er zit. Dan eens goed rondlopen en kijken wat het handigst is

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 09:01

Idd ga het ook pas bekijken als ik er zit maar das al de 19de ;)
Wil ze wel zo snel mogelijk aan huis hebben, het geld ervoor moet ik toch uitgeven en elke maand in stalling is dan ook zonde geld..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 09:04

Dat is ook zo.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 09:08

@alja: zit je al in het topic: paarden aan huis? Daar kan je in elk geval inspiratie op doen en tips vragen.
Super mooi een houten omheining!

Wat ik even niet snap. Je hebt net koopakte getekend en 19-2 al overdracht? Dan moet je in drie weken financiering rond krijgen? En kopers verhuizen dan al terwijl financiering nog niet rond is?
Ik mis vast even wat :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 09:44

Ik stuur je even een pb ;)

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 11:36

Fijn om jullie reacties en ervaringen te lezen. :j Ergens wel opgelucht dat het wel vaker niet goed gaat dus. :+
Er gaat een officiele brief naar de eigenaar van het huis, dus dan zullen we verder zien. Inmiddels wel voor volgende week een bezichtiging vast staan bij een ander huis.

Huis kopen zonder te bekijken zou ik ook erg gewaagd vinden... :))

Alja, wat gaaf de paarden aan huis! :oo

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 11:37

Gaat allemaal heel snel Alja! Fijn en spannend :) Een juiste beslissing voor 'inrichting' van tuin is wel belangrijk ja. Alles overhoop gooien omdat het toch niet helemaal naar wens was is wat lastig ;)

Hier helemaal geen problemen gehad met makelaars. Huis dat we gekocht hebben stond te koop bij een 'hobby'makelaar. Doet dit naast zijn gewone fulltime baan, dus heeft ook maar een paar huizen tegelijk in aanbod. Hij was altijd bereikbaar. Van de week gordijnen in laten meten, eigenaar was zelf niet thuis (vaart) dus via de makelaar geregeld. Heeft netjes gezorgd dat er op het gewenste tijdstip iemand was met de sleutel!

Wij zijn eigenlijk wel klaar om te verhuizen. Verf, meubels, vloer, gordijnen.... Alles is besteld/gekocht. Nog 3 weken wachten :)

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 11:41

Oh een bekende in het topic, Ntlie! Leuk op huizenjacht :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 11:42

leuk he al die spullen uitzoeken :D

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 13:22

Jotoma schreef:
@alja: zit je al in het topic: paarden aan huis? Daar kan je in elk geval inspiratie op doen en tips vragen.
Super mooi een houten omheining!

Wat ik even niet snap. Je hebt net koopakte getekend en 19-2 al overdracht? Dan moet je in drie weken financiering rond krijgen? En kopers verhuizen dan al terwijl financiering nog niet rond is?
Ik mis vast even wat :D

Dat kan wel.. :D
Bij ons was op woensdag's het koopcontract door beide partijen getekend en vrijdagmiddag de financiering rond (moesten alleen nog een akkoord krijgen). :j Wij konden de overdracht bij de notaris ook al naar voren schuiven mochten we dat willen maar dat hebben wij dan weer niet gedaan.

Maar gaat snel zeg Alja! En leuk om over al die dingen na te denken maar kan me heel goed voorstellen hoe moeilijk het is. Bij ons gaat de woning zelf ook aardig verbouwd worden en hebben de volledige vrije hand wat we met de badkamer, keuken, woonkamer, slaapkamers etc. willen. Hoeven geen rekening te houden met al lopend leidingwerk want dat zit er dus nog niet in. Heel leuk maar tegelijk ook erg lastig!

Ekmic ook al lekker op weg! Super leuk! :D
Laatst bijgewerkt door _Marinke_ op 29-01-16 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 13:41

wanneer gaan jullie de sleutel krijgen Marinke?

Gelukkig hoeft er bij mij in huis niks te gebeuren, zou gek worden als ik daar ook nog serieus over na moet denken :+

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 13:52

De overdracht staat op 1 maart, voor ons vroeg zat. Kunnen er nu alleen al wel in wanneer we willen om bv. dingen op te meten. Het staat leeg dus dat is makkelijk.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 14:16

Wij gaan zo het voorlopig koopcontract tekenen. Kopers hebben net hun eigen huis officieel verkocht (voor meer dan ze hier voor betalen), dus de financiering moet geen probleem zijn.

Dan kunnen we daarna beginnen met huizen kijken, zin in!

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 14:27

Leuk Ninus!

Fijn dat jullie er zomaar in kunnen om te meten Marinke, dat missen wij een beetje!

Wij zijn vanochtend met een bouwadviseur gaan kijken en goed nieuws, alle muren die we graag wilden verwijderen/verplaatsen kunnen eruit :)