Hij staat namelijk boven de verwarming. (die is nu nog aan de hele dag want ik ben een koukleum en het is buiten nog niet warm genoeg dat het binnen ook warm is)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jis_ schreef:Als je bedenkt dat de Monstera tegen bomen opgroeit en door het bladerdek indirect licht/zonnestralen opvangt is volle zomerzon geen pretje voor ze.
Roodvos schreef:Ik heb eerder in dit topic advies gevraagd over mijn orchideeën. Aangezien ik ook hardnekkig last had van rouwvliegjes heb ik ze uiteindelijk, uit pure ellende, maar rechtstreeks in het water gezet. Dat vinden ze wel lekker, hoewel ik ze nog niet weer in bloei heb gekregen*. Nu na het invriezen van de potgrond, afdekken met fijn zand en aaltjes het vliegjesprobleem, hopelijk, is opgelost wil ik ze eigenlijk wel weer in een pot zetten, met schors.
Maar welke schors kan/moet ik daarvoor gebruiken? Ik zie bij de Gamma/Welkoop enz alleen maar van die hele grove schors, dat lijkt me niet geschikt?
*Ik heb inmiddels geleerd dat ze daarvoor een periode wat kouder moeten staan. Hoe ik dat ga doen in mijn nieuwbouwhuis met overal vloerverwarming heb ik nog niet ontdekt.
Mri schreef:Roodvos schreef:Ik heb eerder in dit topic advies gevraagd over mijn orchideeën. Aangezien ik ook hardnekkig last had van rouwvliegjes heb ik ze uiteindelijk, uit pure ellende, maar rechtstreeks in het water gezet. Dat vinden ze wel lekker, hoewel ik ze nog niet weer in bloei heb gekregen*. Nu na het invriezen van de potgrond, afdekken met fijn zand en aaltjes het vliegjesprobleem, hopelijk, is opgelost wil ik ze eigenlijk wel weer in een pot zetten, met schors.
Maar welke schors kan/moet ik daarvoor gebruiken? Ik zie bij de Gamma/Welkoop enz alleen maar van die hele grove schors, dat lijkt me niet geschikt?
*Ik heb inmiddels geleerd dat ze daarvoor een periode wat kouder moeten staan. Hoe ik dat ga doen in mijn nieuwbouwhuis met overal vloerverwarming heb ik nog niet ontdekt.
In de schuur/berging?