Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
linnie050 schreef:Hallo,
Ik wil mij hier ook melden.
Wij zitten ook weleens te denken om te kopen we zijn nu allebei dertigers met een vaste baan.
Wij zijn niet zo van onderhandelen enz en bang dat ons echt wat wordt aangesmeerd.
linnie050 schreef:En waar begin je om er achter te komen wat je kan lenen voor je hypotheek?
Waar moet je opletten en wat voor kosten komen er allemaal nog bij.
Daarna natuurlijk de huizen gaan kijken.
En ook wij zijn geen klussers
linnie050 schreef:Hallo,
Ik wil mij hier ook melden.
Wij zitten ook weleens te denken om te kopen we zijn nu allebei dertigers met een vaste baan.
Wij zijn niet zo van onderhandelen enz en bang dat ons echt wat wordt aangesmeerd.
En waar begin je om er achter te komen wat je kan lenen voor je hypotheek?
Waar moet je opletten en wat voor kosten komen er allemaal nog bij.
Daarna natuurlijk de huizen gaan kijken.
En ook wij zijn geen klussers
Ik volg dus even en ga wat terug lezen in het topic.
Op dit moment huren wij en het huis bevalt ook goed dus daarom twijfelen we ook.
Blijven huren of toch wat kopen.
Fee_ schreef:Ik vind het ook maar lastig allemaal hoor. :/
De huizen waar we weer wilde gaan kijken zijn weer allebei al verkocht. Echt om moedeloos van te worden... pff!!
Wij willen graag een eengezinswoning in Zoetermeer met minimaal 3 slaapkamers, een tuin. Eventueel een redelijke keuken of badkamer waar we nog even mee vooruit kunnen, maar is niet noodzakelijk. Maximale hypotheek van €184.000. Er mag trouwens best wat in geklust worden.
Zoveel eisen hebben we niet, maar lijkt maar niks tussen te zitten.
We hebben voor de zekerheid maar wel de urgentie voor huurwoningen verlengd, want als we niks vinden kunnen we nog een tijdje overbruggen in een huurwoning.
En ik weet dat het budget niet al te hoog is, maar er is toch best wel wat keuze.
Een appartement wil ik ECHT niet.. ik wil een huis.
Maissonnette kan eventueel nog, maar dan moet het wel echt een paleisje zijn.
Fee_ schreef:Jeetje wat een gedoe, jotoma. Hopelijk snel opgelost!
Eigenlijk heel Zoetermeer. Alleen Palenstein wil ik echt niet wonen (daar wonen we nu) en Meerzicht trekt me ook totaal niet. Maar wie weet zit daar nog wel wat tussen.
Bedankt Ruitje, ga ik onthouden