Dungen schreef:Hallo allemaal,
Wat een hoop gedoe een huis te koop hebben!
Wij huren op dit moment een huis wat te koop staat en we hebben in 9 mnd 1 kijker gehad. En ik vind het inderdaad helemaal niets dat gesnuffel tussen je spullen..
Nu zijn wij sinds kort ieder eigenaar van een vast contract! Financiering is helemaal ok, nu alleen nog een huis om te kopen. Nu hadden wij 2 huizen op het oog. 1 daarvan is in vergaande onderhandeling en is dus min of meer al verkocht. De andere zitten huurders in die dus dwars liggen en waartegen de makelaar nu dus juridische stappen gaat ondernemen.
Nu zijn we dus aan het zoeken naar een ander huis. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Oftewel mag ik me hier ook melden? Voor de tips en trics?
breek me de bek niet open over huurders... wij hebben afgelopen jaar ook een "huurconflict" gehad met iemand die onder het mom van een gebruiksvergoeding tijdelijk in ons andere huis ( wat te koop stond) mocht zodat ze het zou kunnen kopen. was een goede vriendin van ons dus wij dachten ( oliedom en naief) dat het niet nodig was om dingen op papier te zetten. Toen puntje bij paaltje kwam bleek ze toch niet zo betrouwbaar en allesbehalve van plan om ons huis te kopen, ze heeft inmiddels huurbescherming afgedwongen en zit voor een prikkie in een prachtig appartement aan de gracht in amsterdam. Elke maand leggen wij ruim 800 euro bij zodat zij, een goedverdienende arts met bovendien een eigen woning die ze voor veel geld onderverhuurt, hier kan wonen! We hebben heel veel geld aan advocaten uit gegeven maar je hebt geen poot om op te staan. Prachtig hoor, huurbescherming om zwakkeren in de maatschappij te kunnen beschermen maar dit was gewoon misbruik maken van deze wet. Resultaat is dat wij nu dat appartement niet kunnen verkopen, torenhoge advocaatkosten hadden, ontzettende stress en na de betaling van een forse schadevergoeding(!!) die zij eiste pas in 2015 weer over dat appartement kunnen beschikken. Laat dit alsjeblieft een waarschuwing zijn voor eenieder die gedwongen is in deze barre tijden om zijn woning tijdelijk te verhuren. Leg alles tot in de detail vast en dan nog is een huurcontract niet heilig. Het gegeven dat iemand jou een vergoeding betaald waar huurgenot tegenover staat ( ongeacht de afspraken en de hoogte van dat bedrag) staat boven alle andere feiten. Ik denk dat het hele huurbeschermings gebeuren nog maar eens goed onder de loep dient te worden gehouden, steeds meer mensen zullen genoodzaakt worden om hun onverkoopbare woning te verhuren. gelukkig kan dat nu onder de leegstandswet. Maar wij hebben ons lesje wel geleerd...