[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 22:04

Dungen schreef:
Hallo allemaal,

Wat een hoop gedoe een huis te koop hebben!
Wij huren op dit moment een huis wat te koop staat en we hebben in 9 mnd 1 kijker gehad. En ik vind het inderdaad helemaal niets dat gesnuffel tussen je spullen..

Nu zijn wij sinds kort ieder eigenaar van een vast contract! Financiering is helemaal ok, nu alleen nog een huis om te kopen. Nu hadden wij 2 huizen op het oog. 1 daarvan is in vergaande onderhandeling en is dus min of meer al verkocht. De andere zitten huurders in die dus dwars liggen en waartegen de makelaar nu dus juridische stappen gaat ondernemen.

Nu zijn we dus aan het zoeken naar een ander huis. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Oftewel mag ik me hier ook melden? Voor de tips en trics?

breek me de bek niet open over huurders... wij hebben afgelopen jaar ook een "huurconflict" gehad met iemand die onder het mom van een gebruiksvergoeding tijdelijk in ons andere huis ( wat te koop stond) mocht zodat ze het zou kunnen kopen. was een goede vriendin van ons dus wij dachten ( oliedom en naief) dat het niet nodig was om dingen op papier te zetten. Toen puntje bij paaltje kwam bleek ze toch niet zo betrouwbaar en allesbehalve van plan om ons huis te kopen, ze heeft inmiddels huurbescherming afgedwongen en zit voor een prikkie in een prachtig appartement aan de gracht in amsterdam. Elke maand leggen wij ruim 800 euro bij zodat zij, een goedverdienende arts met bovendien een eigen woning die ze voor veel geld onderverhuurt, hier kan wonen! We hebben heel veel geld aan advocaten uit gegeven maar je hebt geen poot om op te staan. Prachtig hoor, huurbescherming om zwakkeren in de maatschappij te kunnen beschermen maar dit was gewoon misbruik maken van deze wet. Resultaat is dat wij nu dat appartement niet kunnen verkopen, torenhoge advocaatkosten hadden, ontzettende stress en na de betaling van een forse schadevergoeding(!!) die zij eiste pas in 2015 weer over dat appartement kunnen beschikken. Laat dit alsjeblieft een waarschuwing zijn voor eenieder die gedwongen is in deze barre tijden om zijn woning tijdelijk te verhuren. Leg alles tot in de detail vast en dan nog is een huurcontract niet heilig. Het gegeven dat iemand jou een vergoeding betaald waar huurgenot tegenover staat ( ongeacht de afspraken en de hoogte van dat bedrag) staat boven alle andere feiten. Ik denk dat het hele huurbeschermings gebeuren nog maar eens goed onder de loep dient te worden gehouden, steeds meer mensen zullen genoodzaakt worden om hun onverkoopbare woning te verhuren. gelukkig kan dat nu onder de leegstandswet. Maar wij hebben ons lesje wel geleerd...

appiesjappie

Re: [Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 22:11

ik ben bijna uitgepoetst... Nou ja is de open huizen dag toch ergens goed voor ahah morgenvroeg ga ik nog evne snel door het huis.. ppfff ben er wel een beetje flauw van maar het is voor een goed doel haaha iedereen die morgen mee doet veeeel succes!!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 22:16

appiesjappie schreef:
ik ben bijna uitgepoetst... Nou ja is de open huizen dag toch ergens goed voor ahah morgenvroeg ga ik nog evne snel door het huis.. ppfff ben er wel een beetje flauw van maar het is voor een goed doel haaha iedereen die morgen mee doet veeeel succes!!

Haha, ook nog laat bezig? Ik hou het voor gezien. Vriendlief heeft het erf aangeveegd en ik dweil morgenvroeg de keukenvloer en de hal nog even en dan is het volgens mij goed. Nog een paar papieren onder een tafeltje wegwerken en dan ziet alles er netjes genoeg uit volgens mij. Heb wat bosjes bloemen staan, gezellig.

Iedereen die met de open huizen dag meedoet heel veel succes, hopen dat er een koper bij zit en maak er ook een beetje een feestje van. Dat doen wij ook :D

Alma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 23:10

Symbeami als ik toch het geld eens had ... (en een kerel die het ook wil zou ook handig zijn dan).
Lijkt me een heerlijk plekje hoor!

Heel veel succes iedereen morgen!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 23:19

Wat een drukte hier opeens.
Voor iedereen die morgen mee doet, succes. Hopelijk zit de goede koper er tussen.

Jeetje bruceandnoon wat een ***situatie met die huurder. :oo

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 23:30

bruceandnoon schreef:
Dungen schreef:
Hallo allemaal,

Wat een hoop gedoe een huis te koop hebben!
Wij huren op dit moment een huis wat te koop staat en we hebben in 9 mnd 1 kijker gehad. En ik vind het inderdaad helemaal niets dat gesnuffel tussen je spullen..

Nu zijn wij sinds kort ieder eigenaar van een vast contract! Financiering is helemaal ok, nu alleen nog een huis om te kopen. Nu hadden wij 2 huizen op het oog. 1 daarvan is in vergaande onderhandeling en is dus min of meer al verkocht. De andere zitten huurders in die dus dwars liggen en waartegen de makelaar nu dus juridische stappen gaat ondernemen.

Nu zijn we dus aan het zoeken naar een ander huis. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Oftewel mag ik me hier ook melden? Voor de tips en trics?

breek me de bek niet open over huurders... wij hebben afgelopen jaar ook een "huurconflict" gehad met iemand die onder het mom van een gebruiksvergoeding tijdelijk in ons andere huis ( wat te koop stond) mocht zodat ze het zou kunnen kopen. was een goede vriendin van ons dus wij dachten ( oliedom en naief) dat het niet nodig was om dingen op papier te zetten. Toen puntje bij paaltje kwam bleek ze toch niet zo betrouwbaar en allesbehalve van plan om ons huis te kopen, ze heeft inmiddels huurbescherming afgedwongen en zit voor een prikkie in een prachtig appartement aan de gracht in amsterdam. Elke maand leggen wij ruim 800 euro bij zodat zij, een goedverdienende arts met bovendien een eigen woning die ze voor veel geld onderverhuurt, hier kan wonen! We hebben heel veel geld aan advocaten uit gegeven maar je hebt geen poot om op te staan. Prachtig hoor, huurbescherming om zwakkeren in de maatschappij te kunnen beschermen maar dit was gewoon misbruik maken van deze wet. Resultaat is dat wij nu dat appartement niet kunnen verkopen, torenhoge advocaatkosten hadden, ontzettende stress en na de betaling van een forse schadevergoeding(!!) die zij eiste pas in 2015 weer over dat appartement kunnen beschikken. Laat dit alsjeblieft een waarschuwing zijn voor eenieder die gedwongen is in deze barre tijden om zijn woning tijdelijk te verhuren. Leg alles tot in de detail vast en dan nog is een huurcontract niet heilig. Het gegeven dat iemand jou een vergoeding betaald waar huurgenot tegenover staat ( ongeacht de afspraken en de hoogte van dat bedrag) staat boven alle andere feiten. Ik denk dat het hele huurbeschermings gebeuren nog maar eens goed onder de loep dient te worden gehouden, steeds meer mensen zullen genoodzaakt worden om hun onverkoopbare woning te verhuren. gelukkig kan dat nu onder de leegstandswet. Maar wij hebben ons lesje wel geleerd...

Jeetje wat een verhaal! Ik verhuur zelf onder de Leegstandswet, anders geeft de bank ook geen toestemming.
Maar eerlijk is eerlijk, dat een vergoeding voor woongenot altijd huur is, ook al noem je het van mijn part 'statiegeld', dat had je zelf ook wel kunnen bedenken toch? Heb je nog problemen met de bank gekregen hierover?

Sayangki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 00:05

Ook van mij succes voor iedereen die mee doet! Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen morgen!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 01:12

Heel veel succes, allemaal, morgen :j +:)+

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 08:13

Jeetje Bruceandnoon, wat een verhaal met die huurders. :(:)

Voor iedereen die vandaag meedoet met de openhuizendag: heel veel succes en ik duim voor jullie allemaal dat er een koper bij zit! :D

Voor iedereen die vandaag huizen gaat kijken: heel veel kijkplezier gewenst! :)

Hihi, en nu ga ik opruimen... :=

Dat was ik eigenlijk gister al van plan, ik had het briljante plan om m'n haar te verven van lichtblond naar chocobruin met Lush Caca Brun (spul moet 4u intrekken). Dacht, dan kan ik lekker ondertussen het huis opruimen. Niets was minder waar, het spul is heel zwaar op je hoofd, lekt, druipt, kruimelt en stinkt. Bovendien was me badkamer chaos, die is nu wel schoon. Oh, en m'n haar? Dat is prachtig geworden. :D

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 08:37

hahaa ja ik was nog lang aan de poets en ik ga zo weer verder en ik heb niet eens zo'n groot huis hahaha. Ik moet ook nog even dweilen, was opvouwen, wcschoonmaken en de spinnewebben weg halen... Nog genoeg te doen dus ;)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 11:09

nou, staan ze bij jullie al in rijen dik voor de deur :) :) ....
ik hoop dat mn ex het druk krijgt vandaag

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 11:23

Kijker 1 is binnen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 11:24

Hier nog niks... -O-

Heb er een hard hoofd in.

m_ss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 11:48

hier ook nog niks.. en wij maar netjes opzitten in ons mega nette huis om niks vies te maken of scheef te stoten;) ik wil kijkers!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 11:50

m_ss schreef:
hier ook nog niks.. en wij maar netjes opzitten in ons mega nette huis om niks vies te maken of scheef te stoten;) ik wil kijkers!!

Haha dat weet ik idd nog wel toen ik bij mijn flatje openhuis had.. Vreselijk en dodelijk saai!

Annemarievzr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 11:53

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 11:59

Annemarievzr, leuk huis. Mooi met dat nisje bij je bed!

Hier ook nog niemand... Ik durf ook niet door het huis te bewegen. Kat moest uitgerekend nu poepen natuurlijk dus snel nog even z'n poepjes weggehaald uit de bak... Hahah!

m_ss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 12:05

als we dan toch elkaars huizen bekijken omdat er geen eigen kijkers zijn: hier ook de mijne. Foto's zijn gemaakt in hartje winter: dus de buiten foto's zijn donker en het zonnetje schijnt nergens lekker naar binnen. Eigenlijk wil ik dat de makelaar de foto's deze maand opnieuw laat doen als er wel zon en vogeltjes en bloemetjes en bijtjes zijn haha!
aangezien de zon nu wel schijnt, het huis is opgeruimd en ik niks beters te doen heb ga ik er in ieder geval nu eens proberen zelf een paar opnieuw te doen:D
http://www.funda.nl/koop/groningen/obje ... straat-48/

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 12:10

Hoi,
Sterkte alle bokkers die aan de openhuizendag meedoen. Ik doe dit keer niet mee..tot dusver heeft dat 0 kijkers opgeleverd, en ik moet er elke keer voor betalen.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 12:22

m_ss schreef:

Haha hier idem! Vriend mag niet eens een broodje eten want dat kruimelt hihi

Hier hoeven we er niet voor te betalen trouwens

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 12:51

Nummer 2 komt aan lopen

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 12:58

Toch niet.... ze stonden heeeel lang te kijken en reden weg

m_ss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 13:01

Appiesjappie: staat jullie huis zo voordelig in de markt of hebben jullie gewoon een droompaleis? Ik heb sowieso de indruk dat appartementen in gebouwen slecht verkopen: 13 in een dozijn: zo'n soort verhaal Er stonden hier de afgelopen 3 jaar 10 te koop, waarvan er 1 verkocht is en 5 uit de verkoop zijn teruggetrokken omdat er geen interesse was:0.. Wij deden dus toch iets goed dat we vorig jaar een koper hadden..maar ja: toen zei de bank dus Nee

Edit: zonde appiesjappie: misschien een duif in de dakgoot en houden ze niet van vogels? ^)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 13:11

Bij mij in het complex staan vijf appartementen te koop, waaronder de mijne. Allemaal al zo'n twee jaar. Er waren er nog twee die drie jaar te koop gestaan hebben, die zijn vorig jaar verkocht.
@m_ss, enig idee wat jullie goed deden? Tips zijn welkom hier.
Ik heb in twee jaar drie kijkers gehad...

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 13:18

:roll:

Tik tak tik tak tik tak...

Nog niemand... -O-