Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 21:54

Heel veel vrouwen zijn met deze energie prijzen blij dat ze last van opvliegers hebben.
Jaar of 10 geleden, had vriendin van ons extreem last van opvliegers.
Als ze haar verjaardag in de winter vierde, kleedde ik me extra warm aan.
Verwarming stond dan op 15-16 graden.

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 21:54

Benzz schreef:
K_nolan schreef:
Ik zie het probleem niet helemaal, als wij goed wegkomen met 1x pw met warm water douche is dat toch prima. De rest was ik me met lauw, dan gooi ik even wat warm water in de wasbak met koud en helemaal prima.

Ik ben zelf archeoloog en de tijd dat we nog onszelf gingen wassen met enkel koud is nog niet zo lang geleden hoor...

Kijk, daar nuanceer je je bericht al. Je zei in eerste instantie dat je 1 x per week douchte. Dat vind ik echt weinig. Nu zeg je: 1 x per week warm douchen.....en de rest lauw. Dat is al een verschil.

Nu douche ik dagelijks en altijd lauw, maar dat heeft met een hitte allergie te maken. Hier staat de kachel ook standaard in de winter op 18 graden overdag en avond 19 graden. Warme kleding in overvloed. Maar ik besef mij wel dat dat een luxe is dat ik geen koukleum ben.

Ik nuanceer niet, ik douche 1x pw op werk en de rest was ik me met een washandje (stond er eerder ook). Overigens heb ik 9 paarden staan dus dat ik wat naar paard ruik is zelfs met elke dag douche niet te ontkomen helaas haha.

Kachel stond vorige winter de hele winter op 14, maar met de haard aan werf het 22. Gelukkig maar want ik ben echt een koukleum

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 21:57

Ik snap er niks van. Ik heb de stekker uit de ketel en nog verbruik ik gas in een woning waar ik nog niet woon..
Ik baal verschrikkelijk. Heb een dynamisch contact en als ik een herberekening maak kom ik op bijna 500 euro uit in mijn eentje in een hoekwoning met energielabel C. Variabel contract is ook al het dubbele van mijm huidige maandbedrag (277 euro) maar dat is een berekening geweest op basis van toen de prijzen, maar met dynamisch contract betaal je huidige prijzen. Wat moet ik nou :n ik heb net een huurwoning toegewezen gekregen, maar 500 euro is niet te betalen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 21:58

Noblesse, ik werk bij een energieleverancier en 140 m3 in de zomermaanden is bijna onmogelijk met het verbruik wat jij zegt. Je zou met jouw verbruik niet eens boven de 15 moeten komen en dit is al heel ruim genomen.
Ik zou je maandnota's er nog eens bij pakken. Wat is je verbruik in de winter? Wat is je jaarverbruik?
Een hoop mensen halen het verbruikersoverzicht (daadwerkelijk verbruik) in de war met hun maandnota (je volledige jaarverbruik gedeeld door 12 is je maandnota).

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 22:00

K_nolan schreef:
[

Ik nuanceer niet, ik douche 1x pw op werk en de rest was ik me met een washandje (stond er eerder ook). Overigens heb ik 9 paarden staan dus dat ik wat naar paard ruik is zelfs met elke dag douche niet te ontkomen helaas haha.

Kachel stond vorige winter de hele winter op 14, maar met de haard aan werf het 22. Gelukkig maar want ik ben echt een koukleum

Oke.........ieder zn ding zullen we maar zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 22:00

Elin_ schreef:
Ik snap er niks van. Ik heb de stekker uit de ketel en nog verbruik ik gas in een woning waar ik nog niet woon..
Ik baal verschrikkelijk. Heb een dynamisch contact en als ik een herberekening maak kom ik op bijna 500 euro uit in mijn eentje in een hoekwoning met energielabel C. Variabel contract is ook al het dubbele van mijm huidige maandbedrag (277 euro) maar dat is een berekening geweest op basis van toen de prijzen, maar met dynamisch contract betaal je huidige prijzen. Wat moet ik nou :n ik heb net een huurwoning toegewezen gekregen, maar 500 euro is niet te betalen.

Iemand laten komen om een lek op te sporen?

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 22:01

Elin_ schreef:

Even de gaskraan dichtdraaien anders? Of doe je regelmatig de stekker erin om wat te doen

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 22:02

MyWishMax schreef:
Dat klopt echt niet? Ik zou het toch eens snel na laten kijken. Want zelfs toen ik hier samen woonde en ex elke dag aan het douchen was, was het hier bij lange na niet zo hoog. En die douchte ook echt niet kort.

Ik snap er bij mij ook even weinig van. Zit even per uur en per dag te kijken naar het verbruik. Ik kan serieus mijn bad niet eens terug vinden qua verbruik? Ja per uur iets heel kleins misschien, maar dat komt overdag ook wel af en toe terwijl ik dan geen warm water pak, kook of iets anders doe. Dat is toch ook raar? Ik had verwacht het bad zeker wel terug te vinden maar misschien zoek ik te hoge cijfers? Sterker nog, gisteren in bad geweest en staat 0m3 en de dag ervoor staat er 1 m3 zonder bad en met de schoonmaakster. Die verbruikt toch veel minder als een bad?

Ik was pas gaan twijfelen over mijn dal tarief van de energie. Ik dacht altijd dat dat om 21 uur begon tot 7 uur en in het weekend de hele dag. Toen zag ik ineens staan dat het pas om 23 uur ingang, dus gestopt met s avonds wassen en dergelijke. Maar nu zat ik contract na te kijken en stond er toch 21 uur. Kleine meevaller.

Maar ik ben benieuwd, wat zien jullie qua gas bij verbruik per uur bij douchen of bad?

Hier wordt in totaal 6 keer per week gedoucht met lauw water. Soms samen met vriend (scheelt ook gas :) ), soms vriend alleen, soms ik alleen en ik douche af en toe niet. Als ik mijn haar niet was, ben ik in 3 minuten klaar (stopwatch erbij gehouden), met haar wassen denk ik 10 minuten (om de 4 a 5 dagen tegenwoordig) en samen met vriend is 5 minuten. Dit hebben we heel augustus zo gedaan en ik was 4 m3 kwijt. En daar zit dan heel af en toe warm water verbruik bij als we even een pan met de hand afwassen.

Mijn app telt alleen maar hele kuubs. Dus ik zie 5 a 6 dagen 0m3 staan en dan een dag met 1m3 en dan weer een aantal dagen niets. Ik denk dat dat bij jou ook zo is. Vandaar dat je het bad niet ziet en op de dag dat de schoonmaakster er was heb je de volgende m3 aangetikt.

Bij mij geldt het daltarief wel tussen 23 uur en 7 uur. Dat ligt eraan waar je woont. Ik zet dus alles pas na 23 uur aan of in het weekend, maar dit heb ik altijd al gedaan.
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 02-09-22 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 22:04

Elin: er zijn maar een paar apparaten die gas gebruiken. Bij mij de ketel en de kookplaat, meer niet. Als jij de stekker uit de ketel hebt dan moet je kijken welke apparaten nog meer gas verbruiken. Maar je hebt nu ook geen warm water meer hè? Stekker eruit is denk ik niet heel handig. Je kan hem beter op 15 graden zetten.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 22:06

Cynthia82 schreef:
Hier wordt in totaal 6 keer per week gedoucht met lauw water. Soms samen met vriend (scheelt ook gas :) ), soms vriend alleen, soms ik alleen en ik douche af en toe niet. Als ik mijn haar niet was, ben ik in 3 minuten klaar (stopwatch erbij gehouden), met haar wassen denk ik 10 minuten (om de 4 a 5 dagen tegenwoordig) en samen met vriend is 5 minuten. Dit hebben we heel augustus zo gedaan en ik was 4 m3 kwijt. En daar zit dan heel af en toe warm water verbruik bij als we even een pan met de hand afwassen.

Mijn app telt alleen maar hele kuubs. Dus ik zie 5 a 6 dagen 0m3 staan en dan een dag met 1m3 en dan weer een aantal dagen niets. Ik denk dat dat bij jou ook zo is. Vandaar dat je het bad niet ziet en op de dag dat de schoonmaakster er was heb je de volgende m3 aangetikt.

Bij mij geldt het daltarief wel tussen 23 uur en 7 uur. Dat ligt eraan waar je woont. Ik zet dus alles pas na 23 uur aan of in het weekend, maar dit heb ik altijd al gedaan.

Ik gok als ik de berichten van MWM lees dat een schoonmaker noodzakelijk is qua gezondheid. Overigens is een poetshulp niet altijd een bespaartip, mijn uurloon is vele malen hoger als mijn hulp, dus ik kan beter werken en zij poetsen ipv dat ik het zelf doe. Ik bespaar juist door meer te werken en een poetshulp te hebben.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 22:07

Faelynn schreef:
Bij ons is het wel goed herleidbaar, ik douche namelijk ongeveer 1x in de week, en dat is momenteel het enige waar we gas voor gebruiken, dus je ziet precies 1 kuub staan op de douche dagen, de rest staat op 0 haha.
En ja hoor, gewoon wassen met koud water aan de wastafel werkt prima. Ik had altijd best wat last van eczeem en dat is sindsdien ook zo goed als weg, mn huid lijkt er dus ook een stuk blijer mee. Haarwassen deed ik vroeger altijd om de dag, want anders werd het vettig, maar dat ben ik gaan afbouwen, begin was drama, veel vet haar, maar op termijn werd dat steeds beter en mn haar is er inmiddels een stuk gezonder van geworden! Kan nu makkelijk 5 dagen door zonder vet haar, zelf ook blij mee want heb lang dik haar en t nam altijd best wat tijd in beslag. Alleen om er mee te beginnen is lastig, want dan moet je echt even door dat smoezelige gevoel heen.

Hier echt PRECIES hetzelfde! :D Vroeger altijd om de dag. Ik moest wel, want dan was het ook weer vet. In de coronathuiswerkperiode ben ik dat gaan afbouwen en vorige week kon ik het 6 dagen niet wassen :D Deze week haal ik dat denk ik net niet, maar 5 dagen ben ik ook al blij mee. Het begin is echt vreselijk ja, maar de aanhouder wint! :)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 22:08

K_nolan schreef:
Elin_ schreef:

Even de gaskraan dichtdraaien anders? Of doe je regelmatig de stekker erin om wat te doen

Nee niet perse. Ik heb tweemaal een sigaret gauw aangestoken bij met gasfornuis (snel uit en naar buiten, ik rook niet binnen namelijk:+)
Ik ga de woningcorporatie even vragen. Heb geen gaskraan in de buurt volgens mij. Het is een inbouw. Ik heb er geen verstand van. Ik weet iig niet goed of ik nu beter aan een dynamisch of variabel contract doe.

Verder gaat de kachel niet aan.. ketel op 60 graden. Radiatorfolie aanschaffen. Ik twijfel of ik een topic start met tips om huurwoningen (of andere mensen met weinig budget) tips en tops te isoleren etc.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 22:10

Cynthia82 schreef:
[
Hier echt PRECIES hetzelfde! :D Vroeger altijd om de dag. Ik moest wel, want dan was het ook weer vet. In de coronathuiswerkperiode ben ik dat gaan afbouwen en vorige week kon ik het 6 dagen niet wassen :D Deze week haal ik dat denk ik net niet, maar 5 dagen ben ik ook al blij mee. Het begin is echt vreselijk ja, maar de aanhouder wint! :)

Maar waarom wil je dat? Hoe heerlijk is fris gewassen haar en zelf fris gedouched wel niet!!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 22:10

Benzz schreef:
Cynthia82 schreef:

Ik gok als ik de berichten van MWM lees dat een schoonmaker noodzakelijk is qua gezondheid. Overigens is een poetshulp niet altijd een bespaartip, mijn uurloon is vele malen hoger als mijn hulp, dus ik kan beter werken en zij poetsen ipv dat ik het zelf doe. Ik bespaar juist door meer te werken en een poetshulp te hebben.

Ik had het al weggehaald, omdat ik me dat ook bedacht :)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 22:11

Lang leve droogshampoo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 22:11

Benzz schreef:
Cynthia82 schreef:
[

Maar waarom wil je dat? Hoe heerlijk is fris gewassen haar en zelf fris gedouched wel niet!!

Wist je dat het behoorlijk slecht voor je haar is om het zo vaak te wassen? En ook slecht voor je huid om dagelijks te douchen := ?

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 22:13

Benzz schreef:
Cynthia82 schreef:
[

Momenteel vooral vanwege me eigen portemonnee, maar elke dag douche en je haren wassen is ook niet goed voor het milieu en je eigen haar..

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 22:13

Benzz schreef:

Maar of een poetshulp goedkoper is dan het zelf doen vind ik discutabel. Mijn uurloon is ook vele malen hoger dan die van een poetshulp, maar ik maak mijn huis schoon in mijn vrije tijd en daarmee bespaar ik toch tientallen euro's per maand, omdat ik geen hulp hoef te betalen.
Dit staat uiteraard los van het wel of niet nodig hebben van een hulp ivm gezondheid.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 22:14

Spenk schreef:
Wist je dat het behoorlijk slecht voor je haar is om het zo vaak te wassen? En ook slecht voor je huid om dagelijks te douchen := ?

Ligt eraan welke shampoo je gebruikt, ik heb die zonder rotzooi van de kapper. En dagelijks douchen is helemaal niet slecht, dat is een broodje aap verhaal uit de complottheorie van besparen...........Net zoals destijd melk de witte sloper als melk de witte motor werd verkocht.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 22:15

Haha schoonmaakster is idd vanwege gezondheid en daarom kost het mij zelfs niks. (Via gemeente en eigen bijdrage vergoed de verzekering gelukkig en die was ik toch al kwijt)
Maar dat kan je ook niet meteen weten dus opmerkingen maken niet uit hoor!

Ik woon in de randstad maar mijn energiemaatschappij geeft aan dat dal wel om 21 uur begint?
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 02-09-22 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 22:15

Cynthia82 schreef:
Maar of een poetshulp goedkoper is dan het zelf doen vind ik discutabel. Mijn uurloon is ook vele malen hoger dan die van een poetshulp, maar ik maak mijn huis schoon in mijn vrije tijd en daarmee bespaar ik toch tientallen euro's per maand, omdat ik geen hulp hoef te betalen.
Dit staat uiteraard los van het wel of niet nodig hebben van een hulp ivm gezondheid.

Dan werk ik liever in mijn vrije tijd.Maar ik ben zelfstandig ondernemer, dus kan voor die uren een factuur sturen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 22:16

Benzz schreef:
Cynthia82 schreef:
[

Om geld (niet alleen minder warm water verbruik, maar ook doordat ik minder vaak shampoo en cremespoeling hoef te kopen) en tijd te besparen, omdat het slecht is voor je haar én ook totaal overbodig is.

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 22:16

Benzz schreef:
Spenk schreef:

Ligt eraan welke shampoo je gebruikt, ik heb die zonder rotzooi van de kapper. En dagelijks douchen is helemaal niet slecht, dat is een broodje aap verhaal uit de complottheorie van besparen...........Net zoals destijd melk de witte sloper als melk de witte motor werd verkocht.

De shampoo zit bij mij ook in een fles? Maar goed laten we het er maar op houden: ieder z'n ding. Ik ben blij dat je nog elke dag kan douche met deze prijzen. Ik ga het niet betalen nu ik de marktprijzen betaal en ik wil met me geld niet inleveren op mijn paarden, dus dan maar minder douchen
Laatst bijgewerkt door K_nolan op 02-09-22 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 22:17

K_nolan schreef:
Momenteel vooral vanwege me eigen portemonnee, maar elke dag douche en je haren wassen is ook niet goed voor het milieu en je eigen haar..

Milieu.....helemaal waar! Je haar is echter onzin, dat is toch al dood.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 22:17

Benzz schreef:
K_nolan schreef:
Precies, mensen deden vroeger niet anders dan zo wassen.

Ze leefden ook in grotten vroeger, doen we ook niet meer.

Dat is toch wel een heel ander tijdperk en niet echt een vergelijking :')

Als mensen niet op deze manier willen besparen prima, maar als je de rekening niet meer kan betalen moet je toch wat. Voor mij was dat overigens niet eens de reden, ik wou vooral water en tijd besparen en kwam er naderhand pas achter dat dit ook gewoon veel prettiger is, mn huid en haar zijn er gezonder op geworden, iets wat niet eens het doel was, maar ik nu wel heel blij mee ben.
Ik weet dat het lastig is om mee te beginnen, want je moet van een patroon af en in het begin word je haar nog wel snel vet e.d., maar uiteindelijk levert het alleen maar voordelen op.
Snap t als mensen er niet voor kiezen, maar het is wel een bespaartip, want je gaat zeker minder gas verbruiken, en ook minder water, wat ook beter is voor het milieu, maar daar ging dit topic dan weer niet over haha
Laatst bijgewerkt door Faelynn op 02-09-22 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt