Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-22 10:10

Wij hebben het ook wel even gedacht hoor maar al snel naast ons neergelegd

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 10:52

Je zal zelf moeten beslissen, zie ik mezelf hier graag wonen de komende tig jaar.

Dat teveel betaald hebben zou ik niet als uitgangspunt nemen.

Succes met je beslissing!
Vooralsnog gefeliciteerd al klinkt het idd niet al te enthousiast :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 11:31

Nouja, ik snap wel dat het heel spannend is als je nog niet bent wezen kijken :o

Wij wilden onze werkplek in een ikea pax kast maken. Je weet wel, die modulaire kledingkasten. We hadden de paxkast al, die hebben we geverfd in de kleur van de muur zodat hij niet heel prominent in de kamer is. We hebben een kast van een meter breed. Je hebt uitschuifbare planken van de ikea. Onze idee was een gewone plank voor het scherm, en dan daaronder zo'n uitschuifplank. Nu hadden we al een nieuw huis gekocht voor we dit idee konden bewerkstelligen. Maar daar kun je heerlijk veel rotzooi in kwijt en het feit dat je de deur dicht kunt gooien is ook wel fijn. -Ik moet nog wel eens tekenen of schilderen voor mijn werk, en mijn bureau staat nu open en bloot in de kamer. En dat is dus altijd een t*ringzooi en is ten koste gegaan van een eettafel :') - . Op marktplaats heb je ook nog een hele selectie aan vintage computer kasten staan uit de tijd dat computers nog lelijke dingen met grote afzichtelijke kasten waren :D Dus daar kun je ook eens naar kijken. Maar wij vonden de hoogte (2.36) en de opbergmogelijkheden van de paxkasten wel fijn :D Alles van MP gehaald trouwens, dus kostte ook nog eens barweinig.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 12:43

Het is meer dat het zo makkelijk ging dat ik twijfel of ik teveel heb betaald. De locatie vind ik fijn. En meer dan genoeg ruimte. Dus meer dat het proces zo makkelijk ging dan dat ik daar niet wil wonen. Had ergens niet verwacht dat ik het zou krijgen.

Uitzicht van het balkon minder, maar eerlijk. Hier is het uitzicht geweldig en heb ik hooguit twee keer buiten gezeten in zes jaar. Hang eigenlijk alleen de was buiten. En anders trek ik er op uit.

Ladyson schreef:
Wauw wat een verhaal luxorvalkje..!

Wij gaan een stukje van de woonkamer afschermen om een werkplek te maken. Het bureau etc is dan verstopt achter de afscheiding, en de ruimte is dan verder gewoon open.

Hier heb ik ook aan gedacht. Kan makkelijk met die m2. Vind het wel fijn als ik alles kan laten liggen aan het einde van de dag en het dan niet meer hoef te zien.

Shiloh schreef:
Hoeveel werkplek ruimte heb je nodig en hoe vaak zal je er zitten? Ik heb mijn werkplek in de woonkamer, maar in een zelf gebouwde opbergkast.

Ik heb niet persé veel plek nodig. Mijn werkgever mikt op gemiddeld twee dagen op kantoor en drie dagen thuis. Dus het moet wel een fijne plek zijn aangezien ik er waarschijnlijk 24 uur per week door breng.

Zo’n kast heb ik overwogen in mijn huidige woning, maar ik kan hem gewoon nergens kwijt. De zooi ligt hier al twee jaar op de keukentafel.

Zelf dacht ik ook aan een wand of een kast (heb ook wat spellen en Lego dat een plek moet krijgen.

Kijken of ik het kan uitleggen. Een kast in de woonkamer, stuk van de muur. Opening naar de woonkamer. Achterkant afwerken met een plaat, behang etc. En dat je daar dan met je rug naartoe zit aan je bureau. Bureau tegen de muur.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 13:31

Je kunt ook aan zo’n Kallax ding van Ikea denken. Die zijn perfect als afscheiding, en kun je met heel veel variatie inrichting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 16:28

Luxorvalkje schreef:
Het is meer dat het zo makkelijk ging dat ik twijfel of ik teveel heb betaald. De locatie vind ik fijn. En meer dan genoeg ruimte. Dus meer dat het proces zo makkelijk ging dan dat ik daar niet wil wonen. Had ergens niet verwacht dat ik het zou krijgen.

Uitzicht van het balkon minder, maar eerlijk. Hier is het uitzicht geweldig en heb ik hooguit twee keer buiten gezeten in zes jaar. Hang eigenlijk alleen de was buiten. En anders trek ik er op uit.

Ladyson schreef:
Wauw wat een verhaal luxorvalkje..!

Wij gaan een stukje van de woonkamer afschermen om een werkplek te maken. Het bureau etc is dan verstopt achter de afscheiding, en de ruimte is dan verder gewoon open.

Hier heb ik ook aan gedacht. Kan makkelijk met die m2. Vind het wel fijn als ik alles kan laten liggen aan het einde van de dag en het dan niet meer hoef te zien.

Shiloh schreef:
Hoeveel werkplek ruimte heb je nodig en hoe vaak zal je er zitten? Ik heb mijn werkplek in de woonkamer, maar in een zelf gebouwde opbergkast.

Ik heb niet persé veel plek nodig. Mijn werkgever mikt op gemiddeld twee dagen op kantoor en drie dagen thuis. Dus het moet wel een fijne plek zijn aangezien ik er waarschijnlijk 24 uur per week door breng.

Zo’n kast heb ik overwogen in mijn huidige woning, maar ik kan hem gewoon nergens kwijt. De zooi ligt hier al twee jaar op de keukentafel.

Zelf dacht ik ook aan een wand of een kast (heb ook wat spellen en Lego dat een plek moet krijgen.

Kijken of ik het kan uitleggen. Een kast in de woonkamer, stuk van de muur. Opening naar de woonkamer. Achterkant afwerken met een plaat, behang etc. En dat je daar dan met je rug naartoe zit aan je bureau. Bureau tegen de muur.

Ik denk dat dat ook wel een beetje de psychologie van de markt is hoor :j . Het is tegenwoordig zo moeilijk om een huis te krijgen, dat als het dan lukt je meteen het gevoel hebt dat er iets mis is met het huis. Helemaal als je "maar" een "redelijk" bod hebt gedaan :=.

Wij hebben 3% overboden, ietsje meer dan onze aankoopmakelaar adviseerde. Maar in de huidige markt niet zo veel. Toen onze bod akkoord was hadden we ook wel even zoiets van "huh.... Hebben we dan alsnog niet teveel betaald?". Misschien waren we wel de enige bieders...
Gisteren taxatie-rapport binnen gehad voor de hypotheek. Kan ruimhartig zeggen dat we echt een heel goede deal hebben := ...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 12:05

Nou. Taxatie van de eigen woning zit erop. Vanmiddag richting Eindhoven om koopcontract te tekenen.

Dat gaan we in de woning zelf doen. Erg leuk. Geeft ook mijn zus de kans de woning in het echt te zien. Die was er bij de bezichtiging digitaal bij ivm Corona.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 14:16

Wat leuk Shiloh. Veel plezier!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 18:23

En wat vondt je zus ervan irl? :D

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-22 19:54

Hoe vond je zus het

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 21:39

We hebben nog een behoorlijke tijd zitten kletsen met de huidige eigenaar en de verkoopmakelaar. En ja. Super. Geen verrassingen. Voor haar voelde het ook direct als thuis eigenlijk.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 23:22

O, dat is fijn!

naomi_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 09:23

Oh fijn zeg!!!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-22 11:13

Hier vandaag en vrijdag bezichtigingen, hopelijk vlug verkocht.
Taxatie nieuwe woning ook gehad, viel goed uit.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 11:21

Veel succes!!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 11:29

Ik ga voor je duimen Horsii

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 12:52

Succes met de verkoop!

Wij hebben gister weer een huis bezichtigd en een bod uitgebracht. Mooie instapklare woning met nieuwe aanbouw met een mooie badkamer en toilet. Voor vrijdag 12u moeten de biedingen binnen zijn. Wij duimen weer.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-22 17:37

xLeoniee schreef:
Succes met de verkoop!

Wij hebben gister weer een huis bezichtigd en een bod uitgebracht. Mooie instapklare woning met nieuwe aanbouw met een mooie badkamer en toilet. Voor vrijdag 12u moeten de biedingen binnen zijn. Wij duimen weer.

Spannend, ik duim voor jullie

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 17:40

Spannend xLeoniee! Ik duim op succes voor jullie!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 21:29

xLeoniee schreef:
Succes met de verkoop!

Klinkt als een gewilde woning!
Spannend hoor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 21:34

Duimen draaien hier ook!

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 00:36

listiglistje schreef:
xLeoniee schreef:
Succes met de verkoop!

Klinkt als een gewilde woning!
Spannend hoor :D

Het scheelt dat er geen grote verbouwingen daardoor op de planning staan en we dat budget kunnen meenemen in het overbieden. Nu hopen dat het genoeg is :')

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-22 08:03

Idinn nog huizen op de planning staan? Aanbod lijkt wel weer wat toe te nemen

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 08:10

Spannend Leoniee! Hopelijk is jullie bod de juiste

Horssi, hoe is het gister gegaan met de bezichtiging?

Hier lijkt het juist onwijs.af te nemen. Er zijn maar 2 huizen online gekomen, waarvan 1 opnieuw geplaats is. 1.200.000 en andere voor 500.000 (waar nog verbouwd moet worden) niet te betalen voor een startende single, zoals ik.

Zit voor de grap even de gemeentes die het dichts bij liggen te kijken op funda.
Overveen is het goedkoopste 625.000
Aerdenhout is goedkoopst 875.000

Dan weet ik weer dat ik echt op iets in Zandvoort moet wachten

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 09:11

Hier in de buurt lijkt het aanbod ook wat toe te nemen. Waarschijnlijk toch een hoop mensen die al verkoopplannen hadden en nu nog willen profiteren van de hoge prijzen.

Wij zijn nog steeds aan het kijken en hebben nog geen biedingen gedaan. Mijn vriend en in zitten vaak, maar niet altijd helemaal op 1 lijn qua gevoel over huizen en we zijn wel heel kritisch. Inmiddels wordt het stapeltje folders van bezichtigde huizen steeds groter :+

Eens moet hij er toch tussen zitten, en dan hopen dat we het worden