Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 21:21

chanicha schreef:
_Floortje schreef:
Het is inderdaad een huurhuis, anders had ik opnieuw tegelen misschien nog wel overwogen! Dankjewel voor de tips :).

Jij ons wat de keuken ook echt smerig maar daar heeft de woningbouw een schoonmaakbedrijf voor ingehuurd en voor de rest ook, was een 93 jarige vrouw die hier woonde die niets meer kon dus dan weet je het wel :x

Ooh dat klinkt ook niet goed! Ik vind het dan ook heftig dat zij daar dan zo lang met blijkbaar niet genoeg hulp nog geleefd heeft :(:)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 21:26

Klopt terwijl ze kinderen heeft, echt erg.
Ze zit nu in een zorgcentrum.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 21:41

Je kan verschillende dingen proberen. Ik zou eerst ontvetten met de gele Dasty. Als het vet er goed af is dikbleek/chloor erop met een tandenborstel en goed inborstelen en in laten trekken.
Als dit nog niet werkt dan met baking soda. Filmpjes vind je online als je zoekt op voegen en baking soda.
Als dat ook niks doet dan bestaan er stiften met voegenverf, een voegenstift. En die maakt ze gegarandeerd weer wit.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 21:45

Inderdaad, papje baking soda maken met water en dat er opsmeren dan inspuiten met azijn.

_Floortje

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 22:09

Heel fijn :D Ik ga morgen even wat dingetjes halen en dan met hernieuwde moed weer aan de slag met het schoonmaken!

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 23:05

Als het vet is werkt soda ook goed en ook niet duur

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 23:51

Baking soda mengen met wat afwasmiddel. Echt 100% dat je voegen brandschoon worden. Even insmeren, 20 minuten in laten trekken en dan met een voegen schrobber erover. Werkt als een tiet +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 19:18

_Floortje schreef:
[ [url=m/E4BwoM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik weet niet hoe goed je het ziet, maar de voegen zijn echt heel smerig. Ik vermoed van vet(?). Met gewoon cif schuurmiddel kreeg ik het er in ieder geval niet vanaf - dus ik ben op zoek naar iets dat wel zal helpen! :D

Ik zou gewoon even de fles aanschaffen:
Afbeelding

Alle genoemde middeltjes klinken leuk, maar ook erg bewerkelijk.
Dit product werkt meteen.

Doe zelf altijd mijn badkamer ermee, die is niet zo vies, maar hiermee wordt het zo schoon.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 20:45

Kan je dan niet net zo goed gewoon met de bleek eroverheen?

Toktokmiauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 21:10

Ik waag hier even mijn vraag van een mega onhandige actie.
Had een weekendje het huis helemaal voor mijzelf. Zou een vriendin haar haar verven. Helemaal niks fancy aan, gewoon zo’n standaard verf van Syos van de gemiddelde drogist.
Nu het onhandige gedeelte. Met het mengen van het verf is er gemorst op tapijt. Heeft iemand tips of zijn er truukjes om dit eruit te krijgen? We hadden al aceton geprobeerd, maar durfde niet echt met iets anders nog te proberen.
Misschien dat een van jullie een goede tip hebben ?

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 21:16

Toktokmiauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 21:23

Kana schreef:
Dan gaat het niet om een vlek maar om verkleuring.
Bij de drogist kun je ook ontkleurder kopen(niet bleek) voor haarverf, dat kun je proberen.

https://www.kruidvat.nl/kruidvat-color- ... /p/2920765

Wat ontzettend slim! Daar was ik nou nooit opgekomen.
Ga morgen meteen even langs de Kruidvat .
Dank je wel ! Stuur wel even een update als ik het uitgeprobeerd heb :j

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:48

Heeft iemand verstand van vaatwastabletten? Maakt het veel uit welke je koopt, want de prijzen verschillen best wel. Mijn huidige voorraad is bijna op en ik zit te kijken of dat niet goedkoper kan :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:50

Ik pak altijd de goedkoopste van AH. 60 stuks voor 3 euro ofzo?
Het goed werken van je afwasmachine zit hem toch in je glansspoelmiddel en vaatwaszout.
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 14-03-22 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:51

Er zit wel verschil in, ja. Maar volgens mij is dat ook wel afhankelijk van vaatwasser. Ik heb tabletten gekregen van mijn broer. Hij vond ze vreselijk, vaat werd niet schoon genoeg volgens hem. Bij mij 0 problemen, maar degene die hij fijn vindt werkten niet goed met de mijne :+ ook al gebruiken we allebei glanspoelmiddel en zout

Ik kijk vaak bij de kruidvat, die hebben af en toe een leuke aanbieding waar ik een jaar mee vooruit kan. Of uit boodschappen pakket van de plus :')

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:54

Die van Lidl schijnen goed en goedkoop te zijn

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:58

Charaz schreef:
Die van Lidl schijnen goed en goedkoop te zijn

Ja die zijn ongeveer hetzelfde als die van AH.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:10

Telpeva schreef:
Heeft iemand verstand van vaatwastabletten? Maakt het veel uit welke je koopt, want de prijzen verschillen best wel. Mijn huidige voorraad is bijna op en ik zit te kijken of dat niet goedkoper kan :)

Lidl! W5, de all in one.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:17

Ik vind mijn theekopjes met de eigen merk van zowel de Lidl als de Aldi niet goed schoon worden.
Ik heb nu de Jumbo met citroen en van Dreft en dan zijn ze wel schoon.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:22

Ik heb ook de vaatwastabletjes van die Lidl. Zag ze net ook op de reclame. Werken erg goed hier, maar zo oud is onze vaatwasser dan ook nog niet. Uiteraard wel altijd voorzien van zout en glansspoelmiddel én het eco-programma. Dan heeft 'ie lekker een lange draai en wordt alles goed schoon :j

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:27

Ik gebruik altijd de sun poeder, wast goed schoon en doe er best lang mee.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 23:12

All in One W5 van de Lidl inderdaad het beste. Vaak ook nog in de aanbieding.

Als je vaat(vooral glazen) niet goed schoon worden moet je eens opletten dat je geen aardappelresten erin doet, dat zetmeel koekt aan. Kookpannen en borden eerst even koud afspoelen en je hebt nergens last meer van.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 10:22

Borden afspoelen doe ik sowieso altijd voordat ik de vaat in de vaatwasmachine zet. Vind het daarnaast ook altijd goor om aangekoekte borden er in te zetten. Gaat 'ie ook zo van stinken :))

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 11:12

Ik spoel de vaat nooit af van te voren, vind ik water verspilling. M'n vaatwasser krijgt het vrijwel altijd er af. Ik gebruik ook de vaatwastablettrn van de lidl, zijn prima.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 11:12

De W5 van de Lidl werkte bij mij helemaal niet... glazen waren dof en overal plakte prut -O- ik wissel nu af (afhankelijk van wat er in de aanbieding is) tussen Dreft, Somat en Frosch. Die laatste twee komen uit Duitsland.

Is hier iemand die werkt met een soort poetsschema? Ik merk dat ik de laatste tijd echt heel veel moeite heb met het bijhouden van mijn huishouden. Ik heb al zo’n 7 maanden long covid klachten en was voor veel taken afhankelijk van hulp (mn ouders die kwamen helpen). Helaas is er bij recent onderzoek naar voren gekomen dat mijn moeder opnieuw geopereerd moet worden waardoor hun hulp voorlopig weg valt. Ik moet dus echt weer alleen aan de slag, maar het valt me erg zwaar :+

Ik ben op zoek naar een schema waar ik niet meer dan 1 ‘grote’ taak per dag doe of 2 kleine taken. Meer is helaas niet haalbaar icm met re-integratie werk, revalidatie en verzorging paard.