Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 17:21

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 19:19

Je kan ook het plastic er af halen en eventueel de lamellen iets omhoog zodat ze er onder kunnen zitten.

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 19:44

Jennyj01 schreef:
Je kan ook het plastic er af halen en eventueel de lamellen iets omhoog zodat ze er onder kunnen zitten.

Dat is dus eigenlijk juist niet de bedoeling

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 19:46

En katten zitten graag hoog, dus je doet ze alleen maar meer plezier met iets waar ze iets voor moeten doen (op springen :D )

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 13:32

Capopjekpp, gaaf die gele stoelen. Ik zou zelf voor antraciet gaan of iets wat leuk bij de muur kleurt :j

Tips voor een erker met kat heb ik niet haha maar wel een mooie erker en woonkamer als dat hem is. Ga je een leuk huisje aan hebben!

Hopelijk hier mensen met tips voor de aankleding en dan met name de wandbekleding van onze eetkamer. De ‘basis’ staat nu. Tafel met stoelen en een lamp. Die kast blijft voorlopig ook en naast de kast komt over een tijdje een zwarte piano te staan die we ook leuk gaan stylen, is het idee.

Afbeelding

Maar dan die muur aan de linkerkant. Zo wit en kaal en ik wil hem liever niet helemaal een kleurtje geven. De muur aan de linkerkant is tot de deur 2,5m. De breedte van de eetkamer is 3,5m. Ik zat zelf te denken aan een strookje (foto) behang ter hoogte van de eettafel maar ik ben bang dat dat gaat botsen met de kast die er schuin tegenover staat wat ook een lange smalle strook is. Zat ook al te denken aan een wandkleed oid. Het is lastig _O- er mag in ieder geval een beetje meer leven in de eetkamer komen. De woonkamer overigens is een beetje in dezelfde kleuren, met een early dew muur en een soort van blauwe bank.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 13:49

Je kunt ook voor een groot kleurrijk schilderij gaan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 13:49

Laat het blauw van de bank in de eetkamer terugkomen. Hoeft geen hele muur; een strook met ongelijke stukken of grote ronde motieven als je iets 'spannends' aan durft.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 14:12

Of enkelnde onderkant schilderen? Dus de muur half? Geeft een leuk effect

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 19:56

Ik zou ook voor een of meerdere schilderijen gaan. Geen posters, maar ‘echte’ schilderijen of zeefdrukken. Vind ik altijd enorm sfeervol. :)
Of een goedgevulde boekenkast, dat was hier het eerste ding wat stond. :))

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 20:14

Ik zou het zo laten :) Ik houd juist van rust, ruimte en weinig troepjes, dat komt hier goed tot zijn recht :)) Maar dat gaat jou wellicht niet helpen. Misschien een wat grotere, vullende plant ipv wat er nu staat? Kijk eens op een Strelizia Nicolai (kan ruim 2m worden).

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 20:16

Aan mij ga je ook niets hebben, want ik zou juist zeggen wel een kleur op de muur. Geen opvallende kleur, maar net een mooi accent.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 21:28

Een schilderij wat qua kleur bij je woonkamer past vind ik altijd enorm de woonkamer doen oppimpen.
Ook kun je daarmee een persoonlijke touch geven.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 21:46

Wij hebben de kleur Mushroom van Vestingh op een muur, ook een rustige tint.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 03:30

Queelens schreef:
Capopjekpp, gaaf die gele stoelen. Ik zou zelf voor antraciet gaan of iets wat leuk bij de muur kleurt :j

Tips voor een erker met kat heb ik niet haha maar wel een mooie erker en woonkamer als dat hem is. Ga je een leuk huisje aan hebben!

Hopelijk hier mensen met tips voor de aankleding en dan met name de wandbekleding van onze eetkamer. De ‘basis’ staat nu. Tafel met stoelen en een lamp. Die kast blijft voorlopig ook en naast de kast komt over een tijdje een zwarte piano te staan die we ook leuk gaan stylen, is het idee.

[ [url=m/RyYgzF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar dan die muur aan de linkerkant. Zo wit en kaal en ik wil hem liever niet helemaal een kleurtje geven. De muur aan de linkerkant is tot de deur 2,5m. De breedte van de eetkamer is 3,5m. Ik zat zelf te denken aan een strookje (foto) behang ter hoogte van de eettafel maar ik ben bang dat dat gaat botsen met de kast die er schuin tegenover staat wat ook een lange smalle strook is. Zat ook al te denken aan een wandkleed oid. Het is lastig _O- er mag in ieder geval een beetje meer leven in de eetkamer komen. De woonkamer overigens is een beetje in dezelfde kleuren, met een early dew muur en een soort van blauwe bank.

Wij hadden ook een lege muur waar we lang over getwijfeld hebben. Wij hebben zo’n “tegeltjes ding” van Loods5. Nu hebben wij een vrouw in grijs/wit/zwart tinten omdat de stoel al diepblauw is, maar deze heb je er in allerlei soorten en maten.

Zal morgen eens een foto maken.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 08:59

DubbelFun schreef:
Laat het blauw van de bank in de eetkamer terugkomen. Hoeft geen hele muur; een strook met ongelijke stukken of grote ronde motieven als je iets 'spannends' aan durft.

Zoiets?

Afbeelding

Wiwabalia, ik ben benieuwd naar een foto!
Een grote schilderij zaten we ook wel aan te denken maar vind dat zo moeilijk uitzoeken!

Als een (behang)strook oid hem niet wordt wordt het denk ik een schilderij. Ook iets safer, hoewel goede schilderijen ook niet goedkoop zijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 09:35

@queelens: die vind ik idd heel mooi.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 11:05

@queelens, mooi, ik heb geen tip, ik houd van die rust. Al zou ik wel een grotere plant neerzetten. Wat ik me afvraag: wat is de doorsnee van je tafel? En wat is de afstand tussen de muren?
Ik vind een ronde tafel geweldig, maar denk dat het hier niet gaat passen.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 13:15

Dit is onze IXXXI. Je hebt ze ook met mooie kleuren, en verschillende afmetingen.

Omdat je ze aan de muur “plakt” zitten er ook niet gelijk grote gaten.

Afbeelding

Bij ons was dit qua muren een vrij kale hoek, wij hebben een vrij grote zitruimte bij de tv. Heel fijn natuurlijk maar soms lastig om gezellig te maken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 13:59

Meelezer meldt zich :P Queelens: ik zou ook voor een schilderij gaan, zoals eerder werd gezegd. Erg mooie ruimte trouwens! Heel kleurrijk zou ik niet meteen doen, maar een beetje in de tint van de rest :)

Mijn eigen vraag is vergelijkbaar: ik heb een erg kleine woonkamer en ik vind hem erg 'bleh'. Ik zit vooral met wat ik meer de ruimte boven de bank moet doen. Normaal hangt er een schoolplaat (de grote dus alleen, haha, dat kleine lijstje hing er om te testen voor kleur) maar ik vind het zo flets. En dan heb je rechts ook weer dat stuk met hem veel niets... Wat zouden jullie doen?

Excuses, niet opgeruimd. Normaal ligt er ook een kleed op de vloer maar die wordt gewassen :)

Afbeelding

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 15:01

Ellentje, wat tof die erker! Alleen om daar inderdaad iets te krijgen voor katten wat er ook nog mooi uitziet, is denk ik vrij lastig. Ik heb een open erker waar ik nog iets mee wil:
Afbeelding
(sorry, opruimen moet nog gebeuren vandaag :') )

En ik wilde er aankomende winter een erkerbank in laten maken. Dit idee: https://i.pinimg.com/564x/3a/7b/cf/3a7b ... 297ce1.jpg
Maar ik vind wat jij hebt eigenlijk ook wel heel erg mooi en ook wat stijlvoller. Dan kan er gewoon een bankje tegenaan. Je hebt me onbewust op een idee gebracht :D.

Wiwabalia, wat een ontzettend gave print aan de muur <3 !

Sheren, ik zou sowieso die bank uit die hoek bij het raam weghalen en wat meer naar het midden zetten. Dan kun je ernaast al een kastje met iets gezelligs erop neerzetten. Gezien je zegt weinig ruimte te hebben, zou ik die creeeren door middel van leuke plankjes boven de bank. Een paar op verschillende hoogte en deze een beetje opfleuren met leuke planten/fotolijsten. En wellicht even een extra spijker in je muur slaan zodat de twee schilderijen een eigen plekje hebben? Het is -voor mij- nu zo propperig ofzo, ik zou -juist in een kleine ruimte- ruimte willen maken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 15:11

Bedankt voor je tip Yv, ik vind de ruimte ook propperig. Als ik de bank echter leer naar het midden zet bots je echter tegen de bank aan bij het naar binnen lopen, want in de overliggende wand zijn twee deuren.
Kastruimte heb ik tegen de muur - ik ga er nog veel dicht maken want het oogt erg rommelig zo.

Nog even voor het beeld:

De kamer met deur (normaal dus nog kleed)
Afbeelding

Vanaf de bank:
Afbeelding

Ik kan het er helaas niet in 1x op krijgen omdat de ruimte daarvoor te klein is :P

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 15:17

O jeetje, ik snap wat je bedoelt nu. En is iets meer naar de boekenkast toe trekken een idee? Dus niet geheel in het midden van de muur, maar gewoon iets van het raam af? Bank is zeker ook te groot om met de rug naar het raam te draaien? Je zou wel ruimte kunnen creëren door je poef te vervangen voor iets kleiners, deze is nu wel echt heel robuust (in vergelijking met de bank en tafeltje). Juist omdat je een kleine bank hebt, maak je een klein zitgedeelte en daardoor is het al snel vol. Als je 'm zou draaien, zou je dus van de lengte je ruimte kunnen maken. Maar ik denk dat je bank daar ook te groot voor is?

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 15:30

ellentje0 schreef:
Willen jullie mij misschien ook helpen?

Ik ben op zoek naar ideeën om onze (toekomstige) erker in te richten. Onze bank is grijs, bruine kleur op de linker muur blijft zo. Andere muur wordt donker groen (nu wat zalm kleur). Rest van de inrichting is wit, eiken echt beetje dat Scandinavische.

Ik zou in de erker graag een plekje willen maken voor onze katten. Eventueel met een klein bankje/verhoging zodat ze over het plakplastic naar buiten kunnen kijken. Ik weet alleen niet precies hoe en wat..
Daarnaast dan nog iets leuks.. maar wat? Iemand leuke suggesties/ideeën?

[ [url=m/erFkSd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je kan ook iets ophangen, zoals deze
Afbeelding
https://www.xenos.nl/dieren-hangstoel-knoet-50x15-cm

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 18:04

Yv_ schreef:
O jeetje, ik snap wat je bedoelt nu. En is iets meer naar de boekenkast toe trekken een idee? Dus niet geheel in het midden van de muur, maar gewoon iets van het raam af? Bank is zeker ook te groot om met de rug naar het raam te draaien? Je zou wel ruimte kunnen creëren door je poef te vervangen voor iets kleiners, deze is nu wel echt heel robuust (in vergelijking met de bank en tafeltje). Juist omdat je een kleine bank hebt, maak je een klein zitgedeelte en daardoor is het al snel vol. Als je 'm zou draaien, zou je dus van de lengte je ruimte kunnen maken. Maar ik denk dat je bank daar ook te groot voor is?

Ik zal even een beetje experimenteren met je tips, dank je! Bank is inderdaad te groot voor onder het raam, maar dan kan ik de tv ook niet meer zien en dat is wel essentieel :P In de kast heb ik nog een IKEA uitklaptafel waar ik aan eet en werk, dus ook daar al niet super veel ruimte over, haha.

Deze foto is nog heel erg van het begin, inmiddels zijn al meerdere units dicht en zit er een spiegel op de achterkant van de tafel wat er beter uit ziet :). Maar het blijft gewoon een vreemd verdeelde kamer met die lange muur waar ik niet echt iets mee kan. Ik dacht nog een deel van de boekenkast om het hoekje door laten lopen ofzo?
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 19:21

Oh ik vind het juist een leuke ruimte, Sheran! Kan je de bank ook een kwartslag draaien zodat ie halverwege tussen de deuren staat, naar het raam gericht? Tv dan naar de andere kant van het raam?

Dan zou je tussen de kastenwand en de bank bijv. een paar plankjes kunnen hangen of een paar planten op verschillende hoogte?