Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 22:07

Ik had enkele beglazing in mijn vorige hut, houten raamkozijnen waar de condens zo vanaf droop (of de regen binnen drupte als die tegen de ramen aansloeg langs de kieren) en daar stonden dan mijn radiatoren voor. Als het gesneeuwd had lag de eerste meter op het terras geen vlok, alles smolt weg door de warmte die via de ramen zo naar buiten ontsnapte. Vanalles geprobeerd: lamellen, isolerende gordijnen, rolgordijnen, combinaties... Maar alsnog vloog de warmte meer weg dan dat ik er in huis profijt van had. Ondanks gesloten bebouwing.

Waar ik nu zit is het ook gesloten, maar staat de verwarming amper aan. Integendeel, vaak zetten we een raam op liep om gewoon ff lucht te krijgen! De huizen aan de overkant zijn allemaal spierwit, die weerkaatsing geeft enorm veel warmte. Zeker in de zomer. Maar dit is wel goedkoper dus dat is dan wel een voordeel :Y)

purny

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 09:08

In mijn vorige huis was het in de zomer met gemak 36 graden binnen, niet fijn.
In mijn huidige huis kan ik in de morgen de slaapkamerdeur open zetten... ben benieuwd of het ook zo warm gaat worden

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:31

Oe dat is wel heel warm, dan kom je bijna niet meer aan slapen toe.

Ons huis is ideaal. In de winter warmt het snel op met een zonnetje door de vele ramen. Het staat rondom omgeven door grote platanen waardoor het in de zomer heerlijk cool blijft. Afgelopen twee jaar niet warmer dan 22° geworden.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:07

Het onze blijft lang koel maar eens de warmte binnen zit is het gepasseerd. Ons huis was erg koud maar vorige zomer hebben we de volledige gevel laten isoleren voor en achter. Scheelt enorm! Was een flinke investering wel maar het huis ziet er ook veel beter uit nu. Dus bij een verkoop zal zich dit wel terugbetalen. We zijn ook wel veel meer thuis dus nu draait de verwarming vaker. Je merkt dat je het idd makkelijker warm houdt dan opwarmt.

Oja die caloriemeters zaten idd op de radiator. Maar dat waren verticale radiotoren, en de buis die erin kwam kwam van de verdieping eronder en was altijd bloedheet. De katten gingen daar ook altijd op dat plekje op de grond liggen. Super dwaas systeem want in de zomer meten die ook warmte. En sowieso altijd de warmte van doe buis.

Varekaj: Oja van die echt oude huizen. Ons huis heeft een erg kleine baksteen dus de wind kwam gewoon door de muren.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:10

purny schreef:
In mijn vorige huis was het in de zomer met gemak 36 graden binnen, niet fijn.
In mijn huidige huis kan ik in de morgen de slaapkamerdeur open zetten... ben benieuwd of het ook zo warm gaat worden

Ah ja is hier ook! Mobiele airco kan er niet tegenop blazen :') .
Zeker met thuiswerken en laptops en schermen wordt het zo 35+. Slaapkamer hele dag in de zon dus lekkere sauna

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:28

Hier ook lekker warm in de zomer. We gaan voor 2 ramen op het zuiden nu grote doeken hangen waar we ook onder kunnen zitten. Hopelijk gaat dat veel schelen. We hebben ook weinig ramen, in de slaapkamer alleen een rooster en in de kleedkamer 2 héle kleine roosters. In de woonkamer een deur, in de keuken een klein raam. Boven waar mijn man zijn kantoor heeft is het koud in de winter en bloedheet in de zomer. We gaan deze zomer zijn bureau verplaatsen naar de begane grond, in de kleedkamer. Daar blijft het redelijk koel in de zomer (ligt op het noorden). Maar dan hebben we wel weer een WiFi repeater nodig :')

Ach zo blijf je lekker bezig.

Ik heb besloten om geen camping meer te doen, levert te weinig op tov het gedoe en gemis aan privacy. Daar dus geen extra inkomsten meer helaas.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:46

Ja hier word het ook zo warm, vorig jaar zomer beneden idd 36 en boven warmer. Zolder zelfs 40+.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:33

Ik ga hier toch eens volgen, sinds een paar maanden woon ik in mijn eigen huisje en laten we stellen dat mijn rekening ineens toch een stuk leger blijft :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:25

Ik heb gisteren 2 hoofdstellen online gezet, eentje ervan is alweer zo goed als verkocht. Straks dat ene zadel dan nog online gooien. Het nadeel is dat je daar zo vaak gedoe mee hebt van passen, laten nakijken etc.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:52

Mss heeft het ruyterhuys er interesse in? Zij verkopen het dan voor jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:54

Die vroegen indertijd een aardige commissie 8-)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:58

Ja voor niets gaat de zon op vaneigens :D maar dan nemen zij wel ‘het gedoe’ over natuurlijk :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 17:03

Ik heb niet de indruk dat de zadels daar veel sneller verkopen + dat je altijd 5 dagen mag testen. God weet wat ze er dan mee uithalen en wat je dan nog krijgt als verkoper.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 19:33

Ik heb vandaag ook weer geld bespaard. Ik kreeg van de gemeente een bon om te besteden aan energiebesparende middelen. Dus ik heb gelijk een aantal LED-lampen besteld en radiatorfolie.
Zo kon ik de lampen die ik toevallig afgelopen zaterdag bij Ikea had gekocht weer terugbrengen. Scheelt toch geld!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 20:47

Fitzroy schreef:
Ik heb vandaag ook weer geld bespaard. Ik kreeg van de gemeente een bon om te besteden aan energiebesparende middelen. Dus ik heb gelijk een aantal LED-lampen besteld en radiatorfolie.
Zo kon ik de lampen die ik toevallig afgelopen zaterdag bij Ikea had gekocht weer terugbrengen. Scheelt toch geld!

Hebben wij ook aan mee gedaan in onze gemeente! Mochten voor 60 euro lampen etc bestellen en voor 75 euro andere energiebesparende producten.
Ook krijgen we 60 euro korting op een regenton.
Super tof!

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 21:46

Fitzroy schreef:

Wij konden een paar weken terug ook een gratis energie pakket bestellen. Zat best leuke dingen in

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 22:18

O wow, PSvanLot, zo gul is de gemeente hier dan weer niet. Ik kon voor € 70,- besteden. Toch mooi meegenomen. Eigenlijk kon het verleden jaar al maar toen had ik er geen gebruik van gemaakt omdat ik niet zo goed wist wat ik moest halen bij de bouwmarkt. Maar nu kon je direct in een webshop bestellen, wel zo handig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 22:33

Wij krijgen niks :+

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 22:41

Fitzroy schreef:
O wow, PSvanLot, zo gul is de gemeente hier dan weer niet. Ik kon voor € 70,- besteden. Toch mooi meegenomen. Eigenlijk kon het verleden jaar al maar toen had ik er geen gebruik van gemaakt omdat ik niet zo goed wist wat ik moest halen bij de bouwmarkt. Maar nu kon je direct in een webshop bestellen, wel zo handig.

Klopt hier ook rechtstreeks bij webshop. De regenton in het dorp bij de tuinwinkel of bouwmarkt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 08:04

Varekaj schreef:
Wij krijgen niks :+

In Gent kun je wel een gratis energie check laten doen van je woning en dan laten ze ook echt enkele spaarlampen en stekker blokjes achter. Misschien kan dat bij jullie ook?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 08:07

Dat is wel een goed initiatief! Mijn moeder kreeg dat ook voor haar gemeente. Kon ze met punten duurzame producten bestellen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 08:09

Ja wij ontdekten toen dat ons koffieapparaat terwijl hij uitstond meer energie vrat dan de meeste apparaten die aanstaan. Gelijk overal schakel stekkers tussen gestoken en het meeste gaat dus van het net als we het niet gebruiken. Stomme Senseo’s!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 08:14

Geen idee Poes, zou dat eens moeten nakijken maar denk het niet. We hebben overal al spaarlampjes ook normaal gezien.

Wij hebben wel 2 kampeerlampen die zuinig zijn: de enige werkt als knijpkat, je moet aan de dynamo draaien om licht te hebben :D en op ons terras staat een lamp die zichzelf oplaadt via een mini ingewerkt zonnepaneeltje. Geeft een zacht warm, gelig licht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:33

Het belastinggeld is binnen! Toch altijd fijn!

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 20:11

Hier ookdeel naar spaarrekening en ga zaterdag kijken voor nieuwe boxspring. Deze matrassen gekregen van collega toen ik zonder geld op straat stond.. maar zoveel rugklachten ervan dat het tijd wordt voor een nieuwe