Fun-da deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 02:55

Ik meld me ook als het mag :)
Komende 2 jaar sparen, maar wie weet haal ik hier goede tips uit. Wij gaan voor een eerste koophuis met de paardjes aan huis. Partnerlief is handig dus waarschijnlijk ivm budget wordt het wel iets waar we nog echt wat van moeten maken. Geluk is wel dat we in Groningen/Drenthe zoeken dus de prijzen hier iets lager zijn.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 06:59

Schilderij lijkt op een cello. Oid.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 08:39

Ik moest bij dat schilderij ook aan een snaarinstrument denken. Dat tuinhuis vind ik wel heel mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 08:46

miccamaaike schreef:
[naam] schreef:
We hebben huizen van 5 ton in dit dorp maar dat verkoopt niet

Alles word duur hier , trekt steeds meer aan. De 'nieuwbouwwijk ' is nog nooit betaalbaar geweest, andere straatje net zo

https://www.funda.nl/koop/[plaats]/huis-41 ... oenhof-15/

Deze straat :))

Maar ligt hier tussen 2 en 4 ton wat , en in die oude nieuwbouwwijk vaak nog boven. Nieuwbouwproject aan de westkant (geloof ik ) van het dorp word geadverteerd met 'binnen zoveel tijd in Amsterdam' dure kavels

https://www.broekzuid.nl/kavels/kavel-zoeken/

Dure kavels , kan de gewone mens in dit dorpje niet betalen

Best prijzig idd voor Friesland. Hier betaal je (zuidwest drenthe) 235 euro per m2, maar daar zelfs 289 per m2. Ik vind het hier al best duur. Ben benieuwd of dat verkoopt.

Is jaren tegengehouden, maar er nu toch doorgestampt. Zullen zien of het verkoopt, achter mijn huis waren ook behoorlijk aan de prijs kavels en op 3 na allemaal verkocht.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:09

Kymalin schreef:
Als je het niet erg vindt om te slopen dan is dit wel een interessant object Huis in Erica gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/erica/huis-41 ... aart-nz-8/

gaaf issie, maar ik zou met mijn wederhelft wel een pittige discussie hebben of we die andere 2 percelen zouden verkopen voor goed geld :$ of als weides nodig zouden hebben haha

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:13

Ik weet niet wat de huizenmarkt daar doet maar 339000 euro terwijl je straks met een beetje pech jaren in de bouwellende van je buren zit vind ik niet goedkoop. Aan het huis moet ook het een en ander gebeuren dus voor ongeveer 4 ton zit je ingeklemd tussen twee nieuwbouw huizen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:16

hobbelheks schreef:
Wij hebben afgelopen jaar gekocht in Donkerbroek met 8000m2
Minder gedateerd huis en voor veel minder geld

De laatste periode zijn de prijzen hard gestegen en de huizen heel snel weg.
2018/begin 2019 kwamen er nog redelijk wat huizen in onze categorie voorbij (max ca 400.000 4 slaapkamers, min 5000m2 op rijafstand van het bos).

Nu zoek ik op max 450.000, 3 slaapkamers en min 2500 en vind eigenlijk niks geschikt.

Wij wachten nu maar totdat de kinderen klaar zijn met studeren (4-6 jaar) en meer kunnen uitgeven aan hypotheek of evt als ze het huis uit zijn, ook kleiner kunnen gaan wonen.
Dan wil ik evt wel ri Noord Veluwe (Epe/Emst)of Brabant/Noord Limburg.
Mijn man werkt in Amstelveen en wil max ca 1:30 uur rijden.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:35

Ik vind het nog steeds niet erg duur ook al gaan je buren dan ook bouwen, zal er wel aan liggen wat je gewend bent. Maar heel eerlijk had ik ook niet verwacht dat Friesland nog zo duur was, populaire gemeente zeker.
Brainless, weinig budget voor hetgeen je zoekt. Weet niet waar je zoekt maar dat zou in deze omgeving niet haalbaar zijn. Misschien wel in een ander deel van Drenthe, Groningen of Friesland hoor, daar zou ik graag voor verhuizen, hahahah.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:36

Elin_ schreef:
Komende 2 jaar sparen, maar wie weet haal ik hier goede tips uit. Wij gaan voor een eerste koophuis met de paardjes aan huis. Partnerlief is handig dus waarschijnlijk ivm budget wordt het wel iets waar we nog echt wat van moeten maken. Geluk is wel dat we in Groningen/Drenthe zoeken dus de prijzen hier iets lager zijn.

Wat zoeken jullie, waar en voor welk budget? Misschien weet iemand nog wat.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:44

flooooo schreef:
Ik vind het nog steeds niet erg duur ook al gaan je buren dan ook bouwen, zal er wel aan liggen wat je gewend bent. Maar heel eerlijk had ik ook niet verwacht dat Friesland nog zo duur was, populaire gemeente zeker.
Brainless, weinig budget voor hetgeen je zoekt. Weet niet waar je zoekt maar dat zou in deze omgeving niet haalbaar zijn. Misschien wel in een ander deel van Drenthe, Groningen of Friesland hoor, daar zou ik graag voor verhuizen, hahahah.

Ik zoek in een heel groot gebied.
Als het maar max 1:30 uur rijden naar Amstelveen is.

Zandgrond en ergens wat bos in de buurt.
Eind 2018/begin 2019 nog bij diverse huizen wezen kijken in de buurt van Appelscha/Steenwijk/Apeldoorn enz. voor <400.000 .
Nu lukt dat niet meer.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:46

flooooo schreef:

Ik zie daar meer de kostenpost van die asbest daken. Voor de rest zou ik eerst de staat van de schuren willen zien alvorens te roepen dat alles maar plat moet.
Afhankelijk van de lokale markt zou verhuur als bedrijfsruimte interessanter kunnen zijn dan de grond maar verkopen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 12:46

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:34

Oh wauw dat is denk ik wel de mooiste verbouwde molen die ik gezien heb tot nu toe!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:46

Wauw <3 molen een 2de leven gegeven en vind het zo gek niet gedaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:47

Strikje eromheen hoeft niet :+:

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:59

Die molen is gaaf zeg!
Alleen zou ik niet in Anna Palouwna willen wonen, mij te kaal :P

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 15:05

Ik mis toch iets cruciaals in die molen. Wat drijft ie aan??

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 15:06

Zaag? Althans dat denk ik "Het oer-Hollandse plaatje kan niet idyllischer: een stellingmolen bovenop een traditionele zaagloods"

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 15:06

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 15:11

Cayenne schreef:
Leonide is een windmolen maar heeft nooit een echte functie gehad: https://nl.wikipedia.org/wiki/Leonide

Verderop in de tekst wordt dat inderdaad ook benoemd :j (had het nog niet helemaal gelezen)

Vind het wel erg mooi <3

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 15:14

SusanH schreef:
Ik moest bij dat schilderij ook aan een snaarinstrument denken. Dat tuinhuis vind ik wel heel mooi.

Bedoelde ze niet het schilderij aan de kopse kant van de eettafel?
Daar kan ik ook geen chocola van maken.
Dus niet foto 12 maar 11.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 15:37

Trompetten met van die lapjes er aan?

Edit, een vaandel :+

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 16:11

flooooo schreef:
Elin_ schreef:

Wat zoeken jullie, waar en voor welk budget? Misschien weet iemand nog wat.

275.000 in de buurt van Stadskanaal (Groningen) tot nu toe, maar moet nog erg veel eigen geld sparen dus ik ga vooral meelezen := tips & tricks sparen. Wij wonen nu erg goedkoop (huurwoning, 1ste woning) dus we kunnen wel goed sparen.
Verder zijn we vrij ambitieus geloof ik om direct voor het droomhuis in spe te gaan in plaats van eerst een goedkoop "af" huis in een woonwijk te kopen.

Aline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 16:49

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 16:58

Die had ik ook gezien maar is wel een flink klusobject :=
Wel leuk voor de bokkers met een schimmel :D