[VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 16:25

Heel schattig <3

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 16:47

xXutopiaXx schreef:
Ik wás bezig met een update.. maar dit moet écht ff tussendoor <3 De eerste kleintjes van Cinna gaan hun ogen open doen, en ik denk mede door de warmte zoeken ze wat meer ruimte op, dus komen ze voorzichtig het nestje uit :+: Zo ook deze mooie blauwe <3

[ Video ]

<3 <3 <3

Jullie begrijpen wel dat ik de hele dag naar de camerabeelden zit te staren _O-

Ohhh wat mooi gefilmd en met dat muziekje, ik word er helemaal happy van <3

Hier moest ik als meelezer gewoon op reageren hihi

Mer1980

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:22

Oooooh smelt <3 zo lief

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 12:06

Kirrr schreef:
Brego is zo leuk! <3
En de konijntjes ook!

Jaloers op jouw dagen, zo met de pauzes tussendoor.

<3
Jaa, helaas laatste weekje fulltime-thuiswerken alweer!! We kregen er een vreemde samenleving door, maar dat thuiswerken kon ik wel aan wennen! Volgende week weer 3 dagen in de week naar kantoor |( :P

Lys_PPA schreef:
Leuke update! Heerlijk die lunchpauzes zo, en nog meer tijd voor de paardjes.

Deuren hangen, klinkt herkenbaar.. wat een k-klusje is dat zo hebben wij boven nog een walk-in toilet :=

Ja daar heb ik de afgelopen maanden wel extra van genoten <3
Hahaha helemaal niet belangrijk ook, die deur _O- :') Maar deuren laten hangen door iemand is nog een kostbaar klusje! Dus dan toch maar zelf, maar dan ben je er wel gelijk ook de hele dag mee bezig hahaha

Ellen_ov schreef:
Ik zat even te denken; huh Brego alweer een jaar bij jullie?! Ik terug kijken wanneer je dit topic hebt geopend; ook al bijna een jaar geleden! :+ :wow:

Nou inderdaad!!! :oo Heb ik helemaal nog niet over nagedacht, tis alweer bijna een jaar geleden dat we hier zijn komen wonen!! :oo Bizar hoe snel dat is gegaan...

Princess_ schreef:
Ohhh wat mooi gefilmd en met dat muziekje, ik word er helemaal happy van <3

Hier moest ik als meelezer gewoon op reageren hihi

Superleuk dat je een berichtje plaatst!! :D Dankjewel :+:

Solleke_Noah schreef:
Heel schattig <3

Mer1980 schreef:
Oooooh smelt <3 zo lief

<3 <3

Dan nu de echte update :P :D We verlaten eindelijk maart! 30 maart t/m 5 april, een drukke week weer!!

De maandag thuiswerken begon gelijk goed.. ik zit met uitzicht op de mini's en ik vond het al heel lang behoorlijk stil met langslopend gespuis, dus maar ff buiten kijken. En wat schetst mijn verbazing:

Afbeelding

_-:( Die staan lekker van het 'gras' te genieten... :') Dit stuk hek valt precies achter het huisje vanaf mijn thuis-werkplek :P
Kevin was al vrij snel gevangen, die lieve sukkel komt gewoon gelijk naar me toe <3

Afbeelding

Maar Kaatje was nog niet van plan haar vrijheid op te geven _O-

Afbeelding

Uiteindelijk met een emmer brokjes mee kunnen lokken :9 :')

Afbeelding

En toen was het gespuis weer veilig en tevreden met een nieuw gevuld hooinet :=

Afbeelding

Uiteraard loop je dan gelijk even een rondje :D Splashy was z'n roes nog aan het uitslapen <3

Afbeelding

Vannacht nog flink vorst gehad!! :oo

Afbeelding

Mooie bloemetjes <3

Afbeelding

Brego had alweer wat andere bloemetjes omver gelopen _-:( Dus maar meegenomen en op een vaasje gezet, kunnen we er nog íets langer van genieten :D

Afbeelding

En weer verder aan de slag, met m'n favoriete (Moomin <3 ) kopje, gevuld met melk :9 <3 Mjamm!

Afbeelding

Pijn in m'n billen krijg ik wel na een paar uur op die keukenstoelen, dus voor de afwisseling even op de bank.. en dat gaat niet unnoticed _O- Dus ligt er in no time een kat hier:

Afbeelding

Of hier :') :

Afbeelding

Eindelijk krijgt het idee van de schuur echt vorm. We hebben de plattegrond al eens eerder met jullie gedeeld, maar hier nog eens:

Afbeelding

We hebben inmiddels wel een kleine aanpassing: we spiegelen de indeling. De zadelkamer komt dus niet vooraan, maar achteraan. Stallen blijven uiteraard wel links, maar de grote merrie-veulenbox komt vooraan i.p.v. achteraan. Zoals de schuren op onderstaande foto, zo kun je de plattegrond ook zien. Dus de linkerschuur, daar komen de stallen in. En in de rechterschuur de zadelkamer, poetsplaats en grote openslaande deuren:

Afbeelding

Alleen komen de grote dubbele deuren nu aan de voorkant i.p.v. de achterkant, namelijk hier:

Afbeelding

Dan kunnen we vanaf de oprit de paarden in-uitladen en gelijk de stal in, makkelijk vanuit de poetsplaats lekker een buitenritje maken, en de paarden vanuit stal naar de wei brengen. Die dingen zullen we toch vaker doen dan in onze eigen bak rijden. Dus dan is een deur van 1.20m prima voor die paar keer dat we naar de bak wandelen :P

Over de bak gesproken, die is deze week weer eens helemaal losgetrokken!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu is het aan de paarden om de grote brokken kapot te lopen en er weer mooi fijn zand van te maken :D

Afbeelding

Splashy vond het maar spannend allemaal :')

Afbeelding

Terwijl Tamme op z'n gemakkie stond te wachten, in gezelschap van Brego :P <3

Afbeelding

Uiteraard ook weer uitmesten!

Afbeelding

Hier waren we Dije z'n wondje nog aan het behandelen (er nog niet van overtuigd dat het mijt was...), maar schoot niet erg op :(:)

Afbeelding

Wilg heeft eindelijk ook d'r eigen tulpen, maar ik weet niet zo goed wat ze daar nou zelf van vindt _O-

Afbeelding

Brego weer een mooi nieuw chillplekje gevonden :')

Afbeelding

Morgen een drukke dag, dus de avond ervoor nog snel even de voorbereidingen treffen :P

Afbeelding

Toen brak donderdag aan! Kevin moest aan z'n school en ik zou gewoon thuiswerken.. daarnaast zou onze lavameel geleverd worden, de smid zou tussendoor even komen en ze zouden de logeerkamer komen stucen... man man man, wat een dag was dat _O-

We stonden nog in de douche toen we de vrachtwagen al zagen stoppen:

Afbeelding

Snel naar buiten om de zak in ontvangst te nemen :):)

Afbeelding

Afbeelding

Reuzebenieuwd hoe lavameel er nou eigenlijk uit zag, hebben wij de zak geopend!! Wat schetst onze verbazing... dit lijkt wel erg op schelpen :')

Afbeelding

Dus aan de lijn met het bedrijf en inderdaad, was iets misgegaan met de pakbon.. maarja, schelpen wilden wij in het najaar sowieso ook bestellen, dus misschien konden we iets regelen. Alles weer terughalen kost immers ook geld! Dat werd dus een hoop heen en weer gebel en overleg. Ondertussen kwam de smid en ben ik Jay gaan halen :D

Afbeelding

Die staat er weer mooi bij +:)+

Afbeelding

En ondertussen kwamen de stucers aan, die gelijk aan de slag zijn gegaan! :D

Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen ( :') ) een mooie afspraak kunnen maken met het bedrijf van de schelpen en een zak schelpengruis rijker! :):) Lavameel komt volgende week -O- Ondertussen (ja ik blijf bezig, alles liep door elkaar _O- ) deed ik een poging tot werken aan tafel (want meneer de stucer vond het erg nodig om ons rechtssysteem aan de kaak te stellen (ik werk in de tbs) en mij van m'n werk af te houden.... >;) ), en kwam ineens het zwarte water uit de radiator van de logeerkamer langs de muur naar beneden!!! Hier heb ik wel beeldmateriaal van, maar dat is niet geschikt voor publicatie _O- Stucer zou dat wel ff doen, maar ging dus ff niet helemaal goed _O- Gelukkig hebben wij houten vloeren en kan al dat vocht helemaal geen kwaad... :roll:

Afbeelding

Afbeelding

Máár! Eindstand: we hebben schelpen, Jay nieuwe ijzers, de logeerkamer is gestuct, ik heb íets van werk kunnen verrichten en Kevin moet z'n schooldag nog ff inhalen _O-

Om even weg te kunnen uit de chaos, ben ik een rondje gaan rijden :=

Afbeelding

's Avonds met Dije aan de slag! Eerste keer longeren :):) Maar eerst even uitkleden :D

Afbeelding

Wat een bink... doet ie gewoon even :+:

Afbeelding

Afbeelding

Zelfs ook nog even met Kevin aan de slag gegaan! 8-)

Afbeelding

Snow komt steeds meer buiten en gaat lekker op onderzoek uit <3

Afbeelding

Op de voet gevolgd door grote broer Flits _O- :+:

Afbeelding

En onder toeziend oog van Brego hahaha, lekker stel allemaal :') <3

Afbeelding

Konijntjes allemaal verwend met een aardbeitje :9 :+:

Lieve Marsh <3

Kevin wil het rijden allemaal wat serieuzer aanpakken, buitenrijden is leuk! En gaat goed! :D Maar hier en daar heeft ie steeds meer het gevoel kunde/vaardigheid te missen om dingen goed op te kunnen
lossen... dus oefenen!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik nog weer een rondje buiten met Jay :+:

Afbeelding

Eerste keer jas uit :):) <3

Afbeelding

Statische staart _O-

Afbeelding

Wéér de wasmachine kapot :=

Afbeelding

Dus gelijk op marktplaats zoeken en jahoor! In de buurt, mooi dingetje voor mooi prijsje te koop! Dus hop! Halen!!

Afbeelding

Afbeelding

Vriendlief weer blij, hoeft niet meer in 't bad _O-
Spoiler:
Superblij met dat ding, hij doet 't nog steeds!!

Naar de bouwmarkt tijdens de coronacirsis :=

Afbeelding

Als we willen beregenen, hebben we toch een stekker nodig.... gelukkig snapt Kevin dit wel :') want ik heb geen idee waar ik naar kijk _O-

Afbeelding

Gelijk ook mooie nieuwe lichtknopjes meegenomen. Kunnen die oude niet weer terug op de muur doen, in de logeerkamer, natuurlijk. Dus maar gelijk voor de hele bovenverdieping van alles meegenomen :P

Afbeelding

Van dit:

Afbeelding

Naar dit:

Afbeelding

Is toch ook wel een vooruitgang! :D +:)+

Oja, beregenen!! Want dit lust wel een slokje:

Afbeelding

Wij buizen gevonden in de schuur :):)

Afbeelding

Allemaal neergelegd! :D

Afbeelding

En toen......

It works!!! :oo Wat waren wij blij _O-

Afbeelding

Nog even stoeien met hoe we alles het beste neer kunnen leggen... maar daar komen we vast wel uit :P

Afbeelding

En we weten ook gelijk wie onze pot met goud is :+: <3

Afbeelding

Die overigens graag zelf ook spoorzoekertje doet _O- Al etend legt ze hele sporen neer met d'r emmer :') Doosie :+:

Afbeelding

Als we dan toch met water bezig zijn.. Dije even lekker afgespoeld, oefenen oefenen oefenen! Maar stiekem laat hij alles zo goed over zich heen komen <3 Glimworm :+:

Afbeelding

Maar dat duurde niet lang... -O-

Afbeelding

PaneerFries..... -O-

Afbeelding

En trots dat ie er zelf op is _O- :') :+:

Afbeelding

De kas gaat binnenkort natuurlijk helemaal weg, maar de druif willen we graag behouden!

Afbeelding

Dus simpel hout gehaald en even snel een bouwwerkje gemaakt waar ie aan kan blijven hangen als we de kas weghalen :D

Afbeelding

Volledig arbo-verantwoord dit.... :=

Afbeelding

Afbeelding

Framboosjes komen ook weer mooi in 't blad :9

Afbeelding

Na al het harde werken onszelf belonen met een lekker ritje buiten <3

Afbeelding

En dat rijden, gaat al best heel goed!!!

Afbeelding

Tot slot... m'n knappe gouden ponyvriendje <3

Afbeelding

Die het zo naar z'n zin heeft met z'n vriendinnetje :+:

Afbeelding

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:56

Ohhh heerlijke update! Het zonnetje en die blauwe lucht op de foto's doet ook goed.
Die shetjes, fijn zo'n houdini's samen.. Je zou denken dat zo'n hekwerk wel volstaat voor zo'n kleintjes :')

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 14:01

Het ziet er heel anders uit met de zon! Leuke update weer.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 14:03

wauw wat een prachtige update weer <3 wat zitten jullie toch mooi en ik snap dat je die druif wilt houden die is echt prachtig <3

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 22:43

Lys_PPA schreef:
Ohhh heerlijke update! Het zonnetje en die blauwe lucht op de foto's doet ook goed.
Die shetjes, fijn zo'n houdini's samen.. Je zou denken dat zo'n hekwerk wel volstaat voor zo'n kleintjes :')

Hahaha niet als ze PER SE de grasjes willen hebben die er net (niet ^) ) onderdoor steken, en ze het hekje steeeeeds ieeetsje verder duwen met hun neus _O- Dan houden de krammetjes het blijkbaar op een gegeven moment niet meer :')

sureido schreef:
Het ziet er heel anders uit met de zon! Leuke update weer.

Jaa dat was zó lekker, toen het weer ineens omsloeg! Echt even opladen <3

Mer1980 schreef:
wauw wat een prachtige update weer <3 wat zitten jullie toch mooi en ik snap dat je die druif wilt houden die is echt prachtig <3

Dankjewel! :D Jaa, hij is echt héél erg mooi! We gaan er een mooi plekje omheen maken <3

Heb toch iets van real life wat ik écht even moet delen!! Vandaag voor het eerst zelf op Dije gezeten!! :oo :):) <3 :+: Is de 4e keer nu dat er überhaupt iemand op z'n rug zit en vandaag ook voor het eerst los. Wat is dit een braverd zeg... echt een ontzettend lief en werkwillig dier <3 :+: En met mijn 1.85m sta ik er nog niet eens zo raar op :D Da's meestal wel anders met die schriele jonkies := <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 09:11

Wauw, geweldig! Wat een topper en knap paard die Dije en wat een mooi dekje *D

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 10:02

Wat een heerlijke update weer <3 al ben ik nu wel de tijd een beetje kwijt _O- ik dacht, huh, weer de wasmachine kapot :')

Die shets _-:( mocht je je vervelen, dan houden zij je wel bezig :')

Kleine beestenboel <3

En wat een hoop werk is dat allemaal eigenlijk weer geweest, schelpen, kamer, hoefsmid, complete chaosdag _O-

PaneerDije <3 (toch maar houden? ;))

Kevin met zn boekje oefeningen _O- heb je er zelf ook stiekem niet wat gedaan := gewoon omdat t kan en weer eens wat anders is hahaha

Die wasmachine is ook echt zo klein in die auto _O- ziet er niet uit

Wilg <3 met dr emmer :')

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 10:52

Paneerfries :')

Dit is echt mijn meest favoriete topic op heel Bokt, wat een heerlijke updates <3

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 12:22

Wauw wat een super update en wat is ie braaf <3

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 16:21

Paneer fries ja das herkenbaar. ik heb de witte tegenhanger daarvan of naja die is van te voren semi wit en daarna ehm zwart :+

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 23:59

Wat grappig om je ineens in vol rij-tenue te zien :') haha.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 08:55

Lys_PPA schreef:
Wauw, geweldig! Wat een topper en knap paard die Dije en wat een mooi dekje *D

Haha dankjewel :D Ben ook heel trots op dit dekje :')

DeniseES schreef:
Wat een heerlijke update weer <3 al ben ik nu wel de tijd een beetje kwijt _O- ik dacht, huh, weer de wasmachine kapot :')

Die shets _-:( mocht je je vervelen, dan houden zij je wel bezig :')

Kleine beestenboel <3

En wat een hoop werk is dat allemaal eigenlijk weer geweest, schelpen, kamer, hoefsmid, complete chaosdag _O-

PaneerDije <3 (toch maar houden? ;))

Kevin met zn boekje oefeningen _O- heb je er zelf ook stiekem niet wat gedaan := gewoon omdat t kan en weer eens wat anders is hahaha

Die wasmachine is ook echt zo klein in die auto _O- ziet er niet uit

Wilg <3 met dr emmer :')

Hahaha is dan ook de 2e keer alweer dat dat pokkeding kapot gaat _O- Misschien ligt het aan ons :')
Tuurlijk heb ik meegedaan met de balkjes! :D Weer eens wat anders inderdaad! :D

Fireheart schreef:
Paneerfries :')

Dit is echt mijn meest favoriete topic op heel Bokt, wat een heerlijke updates <3

Ahh superlief! :D :+: Dankjewel!

Mer1980 schreef:
Wauw wat een super update en wat is ie braaf <3

Dankjewel! Nou hè!! Ben ik ook zó blij mee, geeft echt vertrouwen :+:

savieralover schreef:
Paneer fries ja das herkenbaar. ik heb de witte tegenhanger daarvan of naja die is van te voren semi wit en daarna ehm zwart :+

Haha ja dat kan natuurlijk ook _O- Fijn is dat :') Doe mij dan toch maar een zwarte, even borstel erover en voor 't oog issie schoon :') Zo lang je er daarna niet teveel meer aan zit, zit 't goed :')

Ellen_ov schreef:
Wat grappig om je ineens in vol rij-tenue te zien :') haha.

Hahahaha ja, heb alles wel... maar meestal blijft 't in de kast, omdat ik te lui ben om alles aan te trekken _O- Maar voor nu, ziet het er wel gelijk een stuk echter uit! :D <3

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 10:09

Ik denk dat Ellen doelde op de cap ;) lol _O-

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 11:57

Haha inderdaad, best grappig dat je net zo een dure cap hebt ook :+

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 13:03

Mer1980 schreef:
Ik denk dat Ellen doelde op de cap ;) lol _O-

Hahaha ja... :D := Die valt ineens wel op ja _O-

k_m schreef:
Haha inderdaad, best grappig dat je net zo een dure cap hebt ook :+

Hahaha ja, heb hem oorspronkelijk voor het springen/crossen, aangezien hij daarvoor wel verplicht is als je ergens gaat trainen. En dan is het wel fijn als je ook een comfortabele en zeer veilige cap hebt. Maar zonde dat ie over het algemeen ligt te verstoffen :=

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 15:54

Nee gewoon überhaupt; rijbroek, laarzen, cap enzo. Ik heb altijd het idee dat je er zo opstapt ongeacht wat je aan hebt :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 22:54

Ellen_ov schreef:
Nee gewoon überhaupt; rijbroek, laarzen, cap enzo. Ik heb altijd het idee dat je er zo opstapt ongeacht wat je aan hebt :D

Hahaha dat idee klopt wel ja := Lekker makkelijk :P

De afgelopen dagen heb ik steeds gefilmd bij de baby-konijntjes, met het idee om een mini-docu te maken :D Zie hier deel 1: 'first steps' <3

En nog een leuk fotootje :D

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 09:57

ooooooooooh smelt <3 zooooo schattig <3

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 12:53

Ohhh ik heb niets met konijntjes maar dit is wel erg schattig! En die twee in het midden hebben zo'n mooi kleurtje..

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 20:37

Nou in 1,5 dag even het hele topic gelezen. Alleen jouw berichten wel O:) maargoed ik heb ook nog werk, kind en paardjes tussendoor :D

Moet zeggen dat ik jullie plekje super gaaf vind en dat jullie alles goed voor elkaar hebben. Een leuke beestenbende zo bij elkaar!
Blijf ook zeker volgen :)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 12:29

Nijntjes!!! Ik vind vooral TwoFace echt supercute :D

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 18:41

N.a.v. je bericht in het paard aan huis topic ben ik even gaan spieken in dit topic.

Je schrijft super leuk over jullie werkzaamheden en de hele beestenbende. En wat hebben jullie al veel werk verzet zeg!

En wat een mega schattige konijntjes . Het is dat we er al 6 hebben en dit wel genoeg is, maar anders... <3