Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 00:42

ElSea schreef:
Ik zou wel oppassen met tegels kopen bij tegelsinhuis.nl. Kwaliteit is echt vrij slecht, dus je ziet heel snel dat je slijpvlak echt niet mooi is. Wij hadden een hele kundige tegelzetter, oude rot in het vak en alsnog breken die tegels gewoon lelijk af. Ik kan me er nu uiteindelijk niet meer aan storen maar als ik het vooraf had geweten had ik wel anders gekozen...

Wij hebben die Jade handvorm tegels in de keuken en die zijn echt prima kwaliteit en makkelijk te zetten. Misschien heb je gewoon een verkeerd partijtje gehad?

superpony

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 02:43

Ik ga geen rekening houden met mode. Wat nu "in" is, is dat tegen de tijd dat we ooit misschien verkopen toch niet meer.
En nu zijn er ook zoveel smaken en kleuren etc dat het alsnog smaakgevoelig is.

Zelf zou ik denken als een badkamer nieuw is en de indeling goed, vervang alleen de tegels dan.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 07:37

Ik wilde al vanaf het begin blauwe tegels omdat de jaren 70 badkamer elders in huis die ik nu heb ook blauw is. Ik wil alles opknappen maar wel met een knipoog maar die tijd. Nu ik eindelijk begonnen ben wordt het een hype. Vind ik jammer, iedereen verklaarde mij voor gek dat ik blauw zocht. Enige voordeel is wel meer keuze in tegels. Eerst was blauw Nergens te krijgen, nu wel.

Tegelwerk is sinds gisteren klaar, nu alleen nog stucen en monteren, verven en kitten
Tegels wilde ik eerst via tegelstee bestellen maar waren in die kleur niet meer leverbaar. Uiteindelijk voor veel meer geld bij een lokale tegelzaak aan gekocht
Afbeelding

Voor het bad komt nog een toilet
Rechts wasbak en links en rechts daarvan hoge kasten.

Wij doen bijna alles zelf anders was het via de zaak 21000 euro excl stroom en vloer storten. Denk nu rond de 12000 uit te komen. Dit was een kantoor en een stuk van de keuken (douche) dus alles moest gedaan. Nieuwe vloer storten ( er lag nog geen 5 cm beton in,alles uitgegraven en meteen geisoleerd) water stroom etc. Alles moest aangelegd worden.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 08:06

Dat wordt ook mooi zeg @Lynn_Nikita! Doet me meteen aan de badkamer bij mijn grootouders thuis. Zou zomaar kunnen dat die in de jaren '70 is aangelegd. Was ik me eerder niet bewust van :D

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 11:29

Rinske schreef:
ElSea schreef:
Ik zou wel oppassen met tegels kopen bij tegelsinhuis.nl. Kwaliteit is echt vrij slecht, dus je ziet heel snel dat je slijpvlak echt niet mooi is. Wij hadden een hele kundige tegelzetter, oude rot in het vak en alsnog breken die tegels gewoon lelijk af. Ik kan me er nu uiteindelijk niet meer aan storen maar als ik het vooraf had geweten had ik wel anders gekozen...

Wij hebben die Jade handvorm tegels in de keuken en die zijn echt prima kwaliteit en makkelijk te zetten. Misschien heb je gewoon een verkeerd partijtje gehad?

Ja als ik de reacties zo lees zullen wij wel pech hebben gehad :+ zal later even een foto maken.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 11:49

MizzMontana schreef:
superpony schreef:
Ik heb even op de site gekeken, maar zijn de kleuren goed op de foto's? Soms past een kleur niet helemaal bij de omschrijving. Of sturen ze ook losse tegeltjes om te bekijken?

Kleur is idd anders dan op de site.
Zo als op deze eigen foto’s lijkt er al meer op.

[ [url=m/lqKMoE.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/74GFgt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is trouwens een hele vriendelijke zaak, die in Zetten heb ik besteld. Kreeg zonder meer voorbeeld tegels mee om te kijken wat ik in de keuken wil hebben. Denk dat ze wel wat opsturen als je dat vraagt.

Deze combi hebben wij ook :'). Groene is net iets lichter! Heel mooi vind ik het <3

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:52

Jaaa foto's van groene tegels zijn welkom haha. Ondertussen wel onze keuze gemaakt voor de strakke groene tegel, het verschil in prijs is ons te groot om te negeren.

Lynn_Nikita; Wat een prachtig geheel! Die kleur blauw is echt prachtig. Heel mooi toegepast.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:53

Wij gaan ook eindelijk (zelf) verder met onze kinderbadkamer...
Er komt toch een bad in (lang over zitten twijfelen omdat we niet zeker weten of we hier blijven) maar omdat we dat, zeker in de winter toch wel lekker vinden komt het er toch in.

De ruimte is maar klein, dus de tegels houden we heel rustig, zwart natuursteen 30x30 op de grond en de badwand, achter het bad wit glas mozaïek en de rest witte 30x60 tegels, halfsteensverband getegeld.
Links komt een badmeubel en spiegel van 80 cm, rechts een voorzet wand met nisje en zwevend toilet.
Dan zit het wel vol, haha.
Afbeelding

Omdat we een houten huis hebben moeten we ernstig rekening houden met welke materialen we gebruiken. Omdat mozaïektegels veel voegwerk nodig hebben komen die op speciale watervaste platen. Alle hoeken en naden worden behandeld met afdichtspul op kimband en de lijm en voegen worden zgn watervast.
Overigens is het nu ook 30 jaar goed gegaan op groene platen, maar toch :')

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:57

Amethyst_ schreef:
Jaaa foto's van groene tegels zijn welkom haha. Ondertussen wel onze keuze gemaakt voor de strakke groene tegel, het verschil in prijs is ons te groot om te negeren.

Lynn_Nikita; Wat een prachtig geheel! Die kleur blauw is echt prachtig. Heel mooi toegepast.

Dankjewel er komen nog blank eiken meubels bij

Groen is ook erg mooi! maar al mijn deuren zijn al mint groen en de woonkamer muur ook, anders is het echt hel groen in huis

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:58

Wij zitten nu in ons 8ste jaar van onze 10jarige geplande verbouwing :+ Hebben eindelijk bedacht hoe we het floorplan gaan doen, daar hadden we wat discussie over. De badkamer is nu en suite, ik vond dat wel praktisch. Maar hubbie wil hem voor iedereen in huis toegankelijk hebben zonder daarbij de slaapkamer door te hoeven. Ik vond dat onzin aangezien we met zn 2 zijn en logees in de schuur slapen. Maar ben toch maar overstag gegaan. Hadden 4 jaar geleden al een gietijzeren bad en wastafels en kranen etc op de kop getikt. Wordt een ouderwetse/jaren 20 uitstraling. We zijn wel van de oubollige. Past ook het best bij ons huis (begin vorige eeuw). Is sinds 1980 niks meer aan de badkamer (en keuken) gedaan. Of uberhaupt ergens.
Budget van het sanitair was 300,-, kosten voor de verbouwing denk ik maar liever niet aan

Afbeelding

kranen etc zijn eindelijk uit elkaar en schoongemaakt. moeten nog wel wat leertjes vervangen en 1 porselein handvat bijbestellen

Afbeelding

dit is het plan:

Afbeelding

waar nu de deur zit tot aan de wand waar de douche achter zit is nu een klein kamertje. de badkamer nu (als op deze kaart gezien) loopt van west-oost. daar halen we dus de oostelijke kant vanaf, dat komt bij een klein kamertje dat aan die kant zit. vormt dan samen een iets grotere inloopkastkamer

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 12:53

Owh ik krijg al helemaal de positieve kriebels van dit topic. Ik volg het al een tijdje, maar echt tot actie is het bij mij nog niet gekomen...tot nu. Dinsdag komt er een aannemer/klusbedrijf voor een offerte.

Wat ik wil laten doen aan mijn badkamer is het volgende
- tegels eruit
- vloerverwarming aanleggen
- staand toilet naar zwevend toilet veranderen
- bad eruit en grote inloopdouche van maken met glazen wanden
- leidingwerk (radiator en aansluiting wasmachine/droger opschuiven)
- wanden en plafond opnieuw stuken

Het klusbedrijf heeft laten weten zelf alles te doen behalve tegelzetten en het stukadoors werk. Zelf ken ik wel een goede tegelzetten (deze is ook bij familie aan het werk geweest). Voor het stucwerk eigenlijk niet. Het laatste waar ik zin in heb is dat je twee lossen bedrijven moet gaan regelen die vervolgens niet komen en alles vertraging oploopt. Het klusbedrijf die dinsdag komt voor de offerte werkt ook samen met andere bedrijven om deze onderdelen uit te besteden.

Wie heeft hier ervaring mee?

Iemand nog tips voor vragen die ik kan stellen over de offerte/ werkzaamheden? Hoe zit het bijv. met stel er gaan iets mis, wat dan?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:30

Lotteettol schreef:
Owh ik krijg al helemaal de positieve kriebels van dit topic. Ik volg het al een tijdje, maar echt tot actie is het bij mij nog niet gekomen...tot nu. Dinsdag komt er een aannemer/klusbedrijf voor een offerte.

Wat ik wil laten doen aan mijn badkamer is het volgende
- tegels eruit
- vloerverwarming aanleggen
- staand toilet naar zwevend toilet veranderen
- bad eruit en grote inloopdouche van maken met glazen wanden
- leidingwerk (radiator en aansluiting wasmachine/droger opschuiven)
- wanden en plafond opnieuw stuken

Het klusbedrijf heeft laten weten zelf alles te doen behalve tegelzetten en het stukadoors werk. Zelf ken ik wel een goede tegelzetten (deze is ook bij familie aan het werk geweest). Voor het stucwerk eigenlijk niet. Het laatste waar ik zin in heb is dat je twee lossen bedrijven moet gaan regelen die vervolgens niet komen en alles vertraging oploopt. Het klusbedrijf die dinsdag komt voor de offerte werkt ook samen met andere bedrijven om deze onderdelen uit te besteden.

Wie heeft hier ervaring mee?

Iemand nog tips voor vragen die ik kan stellen over de offerte/ werkzaamheden? Hoe zit het bijv. met stel er gaan iets mis, wat dan?

Stille meelezer hier:

Ja, dat hebben wij, iets anders, gedaan; het principe was hetzelfde. Ik heb tegen de aannemer gezegd dat hij alles moet regelen.
Hij had dus een installateur voor het water en de CV en een stucadoor. Werkt op zich prima.
Maar ga er wel vanuit dat de planning niet gaat kloppen. Er komt altijd wel iets uit de hoge hoed (je huis) of iemand heeft pech, zoals onze CV-installateur die een corona-akkefietje had (niks aan de hand maar kostte wel twee dagen).

Reken voor jezelf ook minimaal 10% extra voor het budget, bovenop de offerte. Soms heeft je huis verrassingen in petto maar soms bedenk je al werkende iets beters. Zo'n aanpassing kost meestal ook wat geld. Niet van schrikken, gewoon doen.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:43

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een update :D Waarschijnlijk over twee weken de tegels erin.

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 21:23

Mijn badkamer (en nieuwe wc ) is bijnaaaa af! :D *\o/*
Super blij mee!

voor:

Afbeelding
Afbeelding

en nu!
Afbeelding

Het stucwerk moet nog drogen. Voor het toilet is een kleine uitbouw naar buiten gemaakt, hier zit het reservoir in. Op deze manier meer ruimte gecreëerd :D

Afbeelding
Links komt nog een zwarte radiator (helaas leveringsproblemen), en boven het bad wordt nog afgewerkt zodat ik hier shampoo etc neer kan zetten.

Afbeelding
Het toilet in de badkamer, bovenste gedeelte wordt nog afgemaakt.

Afbeelding
De douchewanden hebben zwarte accenten, dit zijn beide inklapdeuren zodat ik deze kan inklappen als ik bij het badkamermeubel sta.

Afbeelding

Afbeelding

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 21:59

Wat een verandering!! En volgens mij hebben jullie de ruimte zo optimaal benut. Mag ik vragen wat de afmetingen zijn van jullie badkamer? Ik krijg er inspiratie van. :)

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 22:15

_Lorette_ schreef:
Wat een verandering!! En volgens mij hebben jullie de ruimte zo optimaal benut. Mag ik vragen wat de afmetingen zijn van jullie badkamer? Ik krijg er inspiratie van. :)

Tuurlijk! De badkamer is 2.72 x 2.02

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 22:37

Slim gedaan zo Eline!

Hier vandaag ook verder gegaan.
Manlief heeft lopen hakken in de vloer voor de afvoer van de wc.
Een vriend kwam helpen met de elektra omleggen, gaten voor de spotjes maken.
Ook heeft manlief het inbouwreservoir geplaatst.

Ik heb de frames van het badmeubel en de spiegelkast in elkaar gezet zodat manlief kan meten waar de aansluitingen moeten.

Afbeelding

Afbeelding

Morgen beton storten in het hoekje, waterleidingen omleggen en wellicht al een gipsplaatje her en der ertegenaan :o

Wel fijn dat er eigenijk iets gaande is, haha
Laatst bijgewerkt door corine1981 op 20-02-21 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 22:50

Elinexx schreef:
Mijn badkamer (en nieuwe wc ) is bijnaaaa af! :D *\o/*
Super blij mee!

voor:

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

en nu!
[ Afbeelding ]

Het stucwerk moet nog drogen. Voor het toilet is een kleine uitbouw naar buiten gemaakt, hier zit het reservoir in. Op deze manier meer ruimte gecreëerd :D

[ Afbeelding ]
Links komt nog een zwarte radiator (helaas leveringsproblemen), en boven het bad wordt nog afgewerkt zodat ik hier shampoo etc neer kan zetten.

[ Afbeelding ]
Het toilet in de badkamer, bovenste gedeelte wordt nog afgemaakt.

[ Afbeelding ]
De douchewanden hebben zwarte accenten, dit zijn beide inklapdeuren zodat ik deze kan inklappen als ik bij het badkamermeubel sta.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Heel mooi. Al lijkt de ruimte tussen de douche en de wasbak me heel krap? Of lijkt dat zo?

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 22:56

De ruimte is niet mega krap, maar wil je de la open doen en iets pakken dan is het wel aan de krappe kant, daarom dus inklapdeuren gekozen. In principe klap je die gewoon altijd in, tenzij je aan het douchen bent. Dan heb je dus alle ruimte :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 22:57

Elinexx schreef:
De ruimte is niet mega krap, maar wil je de la open doen en iets pakken dan is het wel aan de krappe kant, daarom dus inklapdeuren gekozen. In principe klap je die gewoon altijd in, tenzij je aan het douchen bent. Dan heb je dus alle ruimte :D

Slim! Zijn het vouwdeuren? Dus hij vouwt in?

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 23:00

Suzanne F. schreef:
Elinexx schreef:

Slim! Zijn het vouwdeuren? Dus hij vouwt in?

Ja dat zijn het!

Om precies te zijn, deze in het zwart:
https://www.novellini.nl/nl/producten/d ... .html#tab1

En ik heb dan de deuren in een verschillende maat, dus de een is 1 meter en de ander 80 cm
Laatst bijgewerkt door Elinexx op 20-02-21 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 23:04

Ik vind het erg propperig overkomen, maar dat is persoonlijk. De douche lijkt me ook niet heel diep?

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 23:09

Fitzroy schreef:
Ik vind het erg propperig overkomen, maar dat is persoonlijk. De douche lijkt me ook niet heel diep?

De douche vind ik nog best groot :+, maar het is maar wat je groot vindt natuurlijk. De douche is 80 cm diep en 1 meter breed

Je moet eigenlijk de douchewanden wegdenken, dan ziet het er zo uit

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Elinexx op 20-02-21 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 23:18

Ik vind het slim ingedeeld. Misschien had ik in plaats van de muur een glazen wand gedaan, dan heb je meer doorkijk.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 08:49

Elinexx schreef:
Fitzroy schreef:

De douche vind ik nog best groot :+, maar het is maar wat je groot vindt natuurlijk. De douche is 80 cm diep en 1 meter breed

Je moet eigenlijk de douchewanden wegdenken, dan ziet het er zo uit

[ Afbeelding ]

Wat een slimme oplossing, ik zou hier ook voor gaan met deze ruimte, douche en bad heerlijk!

Suzanne F. schreef:
Ik vind het slim ingedeeld. Misschien had ik in plaats van de muur een glazen wand gedaan, dan heb je meer doorkijk.

Denk dat dit niet mogelijk is ivm die inklapbare douchewand, die moet je ergens op bevestigen.