Onze uitdaging: een plek voor paarden én natuur

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 22:17

Het allerbeste hulpje <3

Haha Silly, het is wel voor vijf paarden natuurlijk :D en ze lopen het toch ook wel bizar snel kaal :')

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 17:08

Ziet er mooi uit dat hek!!

Hier in de stad ook natuur..... al gedraagt zich dat bijzonder....is namelijk een vogelhuisje....
Afbeelding

silverdapple

Re: Onze uitdaging: een plek voor paarden én natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 19:18

Die heeft vast grootse plannen, Catori!

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 19:44

Die woont op stand :=

Sarah je omheining van je paddock ziet er goed uit +:)+

Vraag me ineens het volgende nog af :o …. is alles uit eigenlijk goed afgelopen met Noah
met die fikse buikwond, nog een litteken overgehouden,
of iets anders, weet nog wel dat hij herstellende was ….

Groet Karin.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 19:56

Ooh ja wij hebben ook telkens een hommel in een vogelhuisje.
Maar ik heb hem nu telkens in de stal gezien , daar kruipt hij tussen de planken waar hij denk ik een plekje heeft.
En de winterkoningen maken een nestje onder de veranda! <3
De zwaluwen zijn ook weer bezig in de stal, hopelijk komt daar ook weer wat!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:21

Ik heb ieder jaar weer een hommelnest op stal. Het gaat om een holle tussenwand tussen 2 boxen. Ik dacht dat Hommels jaarlijks steeds elders een nieuw nest bouwden, maar ze blijven terugkomen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-20 13:27

Ah hommeltje <3 hier heeft er ook eentje een nest gemaakt onder een dakpan op de grond, als je die optilt komt er veel boos gebrom onderuit _O-

@Miranda: heerlijk he, lente. Zwaluwen <3 die zou ik ook wel willen maar we hebben geen geschikte plek.

@missfalki: is helemaal goed gekomen! Er was veel gedoe met een buikwandbreuk, uiteindelijk heeft hij drie maanden op een pensionstal gestaan, dierenarts kwam elke twee weken langs voor een echo van z'n buik, enz. Heel veel gedoe. Maar je ziet er nu niks meer van, enkel een klein bultje als je goed kijkt. We kunnen ook alles weer qua rijden :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-20 13:33

En de paddock omheining is af *\o/* enkel de tweede poort vooraan moet nog gehangen worden, maar die is in bestelling. Vandaag nog een voormiddag flink doorgewerkt. Bij de palen vooraan zaten we echt op steen te boren, niet te geloven wat hier allemaal in de grond zit.. kwam nog steenpuin, stukken plastic en isolatie mee naar boven. Maar ze staat er *\o/*

Natuurlijk nog de esthetische dingen wat bijwerken, palen op gelijke hoogte zagen enzo. Maar nu al super blij mee!

De laatste zijde recht gezet. Op de achtergrond zien we ons volgende klusje al, de houtstapel wegwerken in kleine stukken voor de kachel :')

Afbeelding

Uitzicht vanuit de stal. Voor de stal komt nog een stuk met klinkers, tegen de modder in de winter.

Afbeelding

En een overzicht vanuit het slaapkamerraam :D

Afbeelding

Afbeelding

En zo was het, toch een heel verschil :)

Afbeelding

Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-20 13:44

Heb nog even een na en voor naast elkaar gezet :D

Hondenhokken weg en vervangen door een ruime schuilstal. Basketpaal weg :P de mesthoop (links boven) zat eerst mee in de paddock, die ligt er nu buiten. We hebben de omheining ook een stukje naar voor gehaald, die ligt nu dichter naar het terras toe en gelijk met de schuilstal. Alle betonnen omheining weg en vervangen door planken. En de toegang tot de wei erachter lag eerst nog meer naar links (buiten de paddock), nu kan je via de paddock ook naar de wei :D

Afbeelding

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:54

Mooie paddock aan het worden.

Ik zou wel nog zo snel mogelijk die zuring op grondhoogte (dus alle bladeren en stelen weg) afknippen en afvoeren (bij enkel blad kan dat richting mesthoop, stengels met zaad via restafval), ook omdat het zo te zien al in zaad staat en dat wil je kwijt (blijft anders jaren sluimeren tot het weer kiemen kan), maar ook gewoon omdat het enkel via de wortels alles anders overneemt.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:52

Het ziet er al een stuk verzorgder uit. Jullie hebben wel eer van je werk.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-20 15:31

@tamary: ja klopt, er staat ook wat JKK dat ik nog moet uitsteken (overgekomen uit de tuin), de Ridderzuring neem ik ook mee :j afhankelijk van hoe de paddock zich houdt de komende winter, gaan we al dan niet nog drainage en zand aanleggen.

@Maflinger: dankjewel! Ik ben echt blij met het resultaat :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 22:14

Wat knapt het toch heerlijk op!
Dat uitzicht is onbetaalbaar. <3

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 12:43

Netjes zeg!

Wat een verschil!

Heb jij tips om sint janskruid weg te nemen? Is regelmatig bosmaaien een idee om de plant te verzwakken of moet ik ze echt allemaal uitsteken... :-(

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 14:28

Merci allebei :D

@neile: veel maaien, zeker in het groeiseizoen, put alle planten uit. Zie wel dat je het maaisel dan goed opruimt. Ik denk dat de meeste mensen ze wel uitsteken inderdaad :)

Mijn Triops zijn begonnen aan de voortplanting <3 op de foto de trotse moeder ( ;) ) met in de linker benedenhoek een ei-pakketje.

Afbeelding

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 15:10

Oh ik had een soort van verwacht dat ze de eitjes net als garnalen bij zich zouden dragen. Maar je kweekproject gaat goed dus :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 16:31

Ze plakken ze samen tot een pakketje met zandkorrels ertussen. Normaal moet er nu een droogte periode overheen (dus dat al het water weg is) en dan pas bij de volgende keer als er terug water bij komt, komen ze uit. Ja, ben super blij dat ze zich voortplanten, deze eitjes zijn dan derde generatie :D nu de opvolging verzekerd is kunnen er zeker een paar de vijver in :):)

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 07:52

Merci solleke Noah! Gaan we doen dan.

Hopelijk snel weer nieuwe triopsjes in de vijver.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 14:47

Baby triops..met trotse moeder! _O-
Geinig hoor. :))

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-20 07:41

O:)

Afbeelding

Na het inslapen van Mormel ongeveer 6 maanden geleden, misten we echt wat fretten energie in huis... het verdriet was nog wat te vers, dus we keken nog niet actief rond voor een nieuw fretje. Maar gisteren kwamen we toevallig uit bij een heel kleinschalige opvang, die een fretten dametje in de aanbieding hadden na een echtscheiding.

We hadden allebei meteen een goeie vibe bij de foto, dus sinds gisteren hebben we terug zo'n wandelend bolletje chaos in huis <3 Thelma! Een moertje van 2,5 jaar.

Afbeelding

Ze is nog druk druk met alles verkennen, maar heeft al een kakje gedaan in de keuken, is al keihard van de zetel afgedonderd, heeft de katten al geplaagd en is al meermaals ontsnapt naar de berging. Ah, terug fretten energie in huis :') <3

Filmpje van toen ze er net was, let niet op de super vuile vloer, in het weekend heel de tijd met laarzen aan binnen en buiten gelopen en nog niet gedweild O:) Thelma had al even afgestoft achter de koelkast :')

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 08:50

Wat een droppie <3

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-20 14:25

Ze is echt heel erg leuk <3

De hele voormiddag heeft ze lekker op schoot geslapen terwijl ik aan het werken was. Endorfines all the way :D

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:45

Ahhhhh zoooowh schattig <3 <3

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 17:45

agut wat schattig zeg had je die andere die ook op de foto staat niet mee kunnen nemen?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-20 18:26

Mer1980 schreef:
agut wat schattig zeg had je die andere die ook op de foto staat niet mee kunnen nemen?

Die was van de opvang zelf :)

Ze is echt heel erg schattig. We zijn haar al uren kwijt, ze ligt ergens in coma, maar waar? :') van Mormel kenden we zijn vaste slaapplekjes, die van Thelma moeten we nog ontdekken :))

De kattenbak, etensbakjes en waterbak vindt ze ook erg vlot. Het etensbakje trekt ze omver, ze neemt een schep brokjes in haar bekje en gaat het dan ergens achter het aquarium opeten :')