Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Re: Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:39

Hup de fiets op en naar het bureau! En dan meteen uitleggen over je verbruik oke wat heeft een politie daar mee te maken niks maar beter melden als dat je straks zegt HAD IK MAAR

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:39

Nou hop! Gaan met die banaan. :j Succes!!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 13:41

CoriienRN schreef:
Hup de fiets op en naar het bureau! En dan meteen uitleggen over je verbruik oke wat heeft een politie daar mee te maken niks maar beter melden als dat je straks zegt HAD IK MAAR

mag ik eerst ontbijten? :D :))

Ik ga zodirect naar het bureau, weet even niet welke, je hebt er 1 hier in de Kooi geloof ik en 1 in het centrum. Miss dat die bij de kooi het beste is.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:41

Sammie schreef:
Nou hop! Gaan met die banaan. :j Succes!!

Eens fiets lijkt me makkelijker om er te komen :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 13:42

In mijn geval scooter :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:45

Afbeelding

Standaard vervoersmiddel, toch? :D

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:55

lifaya schreef:
Ik ga vandaag de ijking aanvragen. Ik vrees alleen echt gewoon voor dat er niks bij de ijking word gevonden omdat mijn meter, ondanks de alsnog hoge verbruiken, nog steeds wel een constant verbruik aangeeft, of het nou klopt met wat mijn apparaten verbruiken of niet... Maar nog steeds is die piek niet te verklaren. Ik ben bang dat ik misschien toch ben afgetapt en dat dit nu gestopt is... en dan mag ik voor alles opdraaien, wat gewoon een marteling is omdat ik nu net werkeloos ben en gewoonweg dat geld niet heb...

Heb je die kachel/ketel nog getest?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 13:59

Die kan ik niet testen :) maar de elektricien had alles doorgemeten en het maakte geen gekke sprongen.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:13

lifaya schreef:
mag ik eerst ontbijten? :D :))

Ontbijten om 13:45?
Dat heet lunchen. :')

En laat je niet afschepen bij de politie!
Ze zijn graag erg makkelijk.
Wie weet kan je wel meteen aangifte doen van stroom stelen.
(mocht er een plantage gezeten hebben)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 14:17

Officieel heet het brunchen :))

Als er een wietplantage heeft gezeten wil ik meteen weten waarom de meter niet vervangen is, want dit is wel iets wat vrijwel altijd word gedaan.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:22

lifaya schreef:
Die kan ik niet testen :) maar de elektricien had alles doorgemeten en het maakte geen gekke sprongen.

Tuurlijk wel, meterstand nu kijken, kachel 24 uur aan, en daarna kijken. Simple as that, echt meid geen enkel probleem!

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:27

Wel raar dat ze eerst vragen naar je postcode en vervolgens niet willen vertellen hoe het zit...dan gaan bij mij toch een paar belletjes rinkelen...hoop dat er zo wat uit komt bij de politie :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 14:31

Siesjuh schreef:
Wel raar dat ze eerst vragen naar je postcode en vervolgens niet willen vertellen hoe het zit...dan gaan bij mij toch een paar belletjes rinkelen...hoop dat er zo wat uit komt bij de politie :)

was exact mijn gedachte ja!
Ik ga mij omkleden en ga naar het bureau

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:35

Succes! Alle info die je kan krijgen is mooi meegenomen :)

Super van de ijking aanvragen, en de electricien had de boiler gechecked toch?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 15:26

Het is 100% zeker dat er een wietplantage heeft gezeten. Ben nu bij liander. Normaal hoort alles weggehaald te worden en vervangen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 15:28

wow! Nou dat is dan gelijk een heel ander verhaal. Schot in de zaak. Bizar!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 15:28

*volgens mij had ik dit al aangegeven toen je dit topic starten dat je even de politie moes bellen*

Maar goed hopelijk word er schonen lij gemaakt en gaan ze het KOSTELOOS voor je maken en word de rekening 'weggegooid'

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 15:44

Wat een wending ineens, hopelijk wil Liander dit netjes oplossen en werkt Oxxio mee.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 15:48

Er word nu geprobeerd bij liander contact op te nemen met afdeling fraude

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 15:53

Goed dat je het trouwens ook heb laten terug draaien van het overstappen!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:05

Als ..... mn tante een pikkie had was t mn oom..
Maar als je dus "aangifte" had gedaan had je vast en zeker vernomen dat er reeds een wietplantage gezeten had. En was je een heleboel slapeloze nachtjes en paniek aanvallen bespaard gebleven. Nu idd Liander aanpakken en hun je problemen in de schoot werpen in het kader van lossen jullie het nu maar op. Mijn fout is het niet. Maar laat alles schriftelijk bevestigen en ook opschrijven met wie je waar/ hoelaat gesproken heb.
Hoop voor je dat het nu eens opgelost gaat worden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 16:39

Even wat uitgebreider...

Ik was eerst naar mijn eigen politiebureau gegaan. Zij wouden mij niet helpen. Zeiden dat ze mij niet de informatie mochten geven en dat ik zelf gewoon een onderzoek moet instellen. Aangifte had volgens haar ook geen zin. Ik dus nogal verbaasd, ik hoef alleen een ja of nee en dat is het. Meer niet. Dus ik besloot naar het bureau in de stad te gaan. Ik werd daar vriendelijk te woord gestaan en ze heeft wat heen en weer gebeld en zei dat er dus inderdaad een wietplantage in mijn woning heeft gezeten. Ze vermelde ook dat Liander dan altijd alles hoort te vervangen.

Ik dus naar Liander gegaan, heel lang gewacht aan de telefoon voor iemand mij te woord kwam en ik vertelde dus het verhaal dat ik het zeer vreemd vind dat de meter niet vervangen is bij de hennepkwekerij. Liander vertelde mij dat er geen hennepkwekerij bij hun bekend is op dat adres en dat ze wel bij mijn buren (tegenover mij) en op de hoek zijn geweest omdat daar wel hennepkwekerijen waren (heerlijk deze buurt :') ) maar dus geen geschiedenis hebben van dat er een kwekerij op dit adres is geweest. Dat dus al vreemd is. Verder vertelde ze mij dat er al meerdere keren gebeld is met liander door vorige bewoners over het hoge verbruik. In 2012 had de bewoner ca 12000 kwh verbruik en heeft toen ook gebeld en er werd toen bij hem (en de rest) een meterijking geadviseerd. Dit is dus niet gebeurd en die persoon is verhuisd, zo dus ook de rest.

Liander rade mij aan om de woningbouw in te schakelen om de binneninstallatie te laten checken, helaas geeft de woningbouw daar dus geen gehoor aan en hebben zij de handen van dit hele gebeuren afgetrokken. Ik hoop snel wat te horen over hoe en wat zij aanraden. Als hier een kwekerij heeft gezeten, dan had die meter gewoon vervangen moeten worden. Zij zeggen dat dit alleen gebeurt in geval dat er geknoeid is met de meter, en dat dit dan volgens hen niet gebeurd is. Nou schijnbaar klopt er iets toch echt niet. Het is gewoon een ontzettend vreemd verhaal.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:46

Het klinkt inderdaad allemaal erg vreemd, maar ook dat de woningbouw hier niks mee wil doen (ze kunnen wel) maar willen niet. Erg trieste houding op deze manier.

Je zou eens met het juridisch loket kunnen bellen en vragen of je de wb niet op de een of andere manier tot actie kan manen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:57

Eigenlijk vind ik dit niet heel schokkend. Het is al meerdere keren in het topic aangegeven dat bij een daadwerkelijke wietplantage alles moet worden vervangen ivm knoeien.
Maar wel 'fijn' dat je nu bevestiging hebt! Het juridisch loket bellen is idd een goed plan.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 16:58

Oke, kleine aanpassing, blijkbaar was er door de agente enkel gezegd dat er in de straat meerdere hennepkwekerijen zijn opgerold, niet per definitie op mijn adres. Heb net de mevrouw aan de lijn gehad bij het bureau die hier over gaat, en die gaat nu ook contact opnemen met fraude van Liander omdat het gewoon een heel vreemd verhaal is. Zij zal mij straks terugbellen