[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sayangki

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 23:23

Klinkt goed Georgette! Ik zal voor jullie duimen! Ben wel benieuwd naar het huis overigens :)

Hier druk met alles regelen, over minder dan 2 weken de sleutel. Wat een gedoe allemaal, wel leuk gedoe....

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 08:50

Sonja_vR schreef:
er staat hier op het moment 1 interessant huis te koop met een haak er aan, het is alleen leuk als de boer wiens land aangrenzend aan het perceel ligt bereid is een stukje te verkopen voor een normale prijs....
toch nog eens goed voor gaan zitten en eventueel de verkopende makelaar er bij betrekken , heb eerder met hem van doen gehad en dat is wel ene geschikte kerel verder.

maar heb er een hard hoofd in dat eventuele verkoop van die grond voor een normale prijs, de boer van wie het is ken ik namelijk ook en dat is toch echt wel een zakenman zeg maar , tis ook gewoon een mooie recht toe, recht aan , rechthoekige akker, dus niet een raar stukje, uitstulping of wat dan ook waar hij extra moeite voor moet doen qua bewerking.

Niet geschoten is altijd mis, maar idd mijn ervaring is ook dat boeren slecht afstand doen van een geschikt stukje land, zeker zo bij huizen...

Verder weer veel ontwikkelingen, leuk, hoor, veel plezier en succes, allemaal!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 09:35

Ik kom ook even binnen vallen. Wat zijn dat toch spannende tijden he? Wij gaan vanmiddag voorlopig koop contract tekenen. Word ons eerste koophuis. Ik vind het nog steeds een gek idee.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:07

Spannend. Oefen je paraaf heel goed... Kun je straks heeeeeeeel vaak zetten.

Wij zouden tien dagen voor de overdracht spullen van de notaris krijgen. Nou ondertussen zitten we een week voor tijd en hebben we nog niks binnen. Gebeld ja druk druk... Denk ja maar wij betalen ook om alles geregeld te krijgen. Moeten ze volgende week niet gaan zeuren als het geld van ons er niet optijd opstaat.
Heel irritant dit.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:13

Themba schreef:

:') inderdaad.....

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:38

avaluna schreef:
Sonja_vR schreef:
er staat hier op het moment 1 interessant huis te koop met een haak er aan, het is alleen leuk als de boer wiens land aangrenzend aan het perceel ligt bereid is een stukje te verkopen voor een normale prijs....
toch nog eens goed voor gaan zitten en eventueel de verkopende makelaar er bij betrekken , heb eerder met hem van doen gehad en dat is wel ene geschikte kerel verder.

maar heb er een hard hoofd in dat eventuele verkoop van die grond voor een normale prijs, de boer van wie het is ken ik namelijk ook en dat is toch echt wel een zakenman zeg maar , tis ook gewoon een mooie recht toe, recht aan , rechthoekige akker, dus niet een raar stukje, uitstulping of wat dan ook waar hij extra moeite voor moet doen qua bewerking.

Niet geschoten is altijd mis, maar idd mijn ervaring is ook dat boeren slecht afstand doen van een geschikt stukje land, zeker zo bij huizen...

Verder weer veel ontwikkelingen, leuk, hoor, veel plezier en succes, allemaal!

ik heb de vraag bij de makelaar neer gelegd, we gaan het zien, maar ik ga uit van een nee, of een idiote prijs ;) zonder extra grond is het sowieso niet interessant meer, dan zijn er geen uitbreidingsmogelijkheden omdat het huidige perceel echt een onmogelijk vorm heeft en het huisje echt minimaal de helft te klein

voor de rest idd een aantal mensen goede berichten :j hier is het verder rustig, komt eigenlijk vrij weinig bij de afgelopen weken, maar goed : vakantietijd he .

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:08

Themba schreef:

Wij zouden tien dagen voor de overdracht spullen van de notaris krijgen. Nou ondertussen zitten we een week voor tijd en hebben we nog niks binnen. Gebeld ja druk druk... Denk ja maar wij betalen ook om alles geregeld te krijgen. Moeten ze volgende week niet gaan zeuren als het geld van ons er niet optijd opstaat.
Heel irritant dit.

Hihi, ben nu al wat bezig met dingen regelen en opruimen, je zou toch nooit weer willen verhuizen. -O-
Vervelend dat de notaris zo "laks" is. Je wil toch graag alles op orde maken en je betaald vast genoeg... ;)

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:52

_MelloW_ schreef:
Ik kom ook even binnen vallen. Wat zijn dat toch spannende tijden he? Wij gaan vanmiddag voorlopig koop contract tekenen. Word ons eerste koophuis. Ik vind het nog steeds een gek idee.

Je bent alweer sneller als mij :)
Ik wacht nog steeds op de makelaar.

Wanneer is de officiele passeer datum?

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:54

:D Wij vinden het ook spannend. Zeker ook vanwege de aankomende enorme verbouwing...

De financiering lijkt bij ons geen enkel probleem te zijn. Volgende week weer een afspraak :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:55

Zow, makelaar is hier langs geweest. In eerste instantie kwam die met een behoorlijke vraagprijs voor ons huis als ruwe schatting. De volgende dag belde hij dat hij in de registers had gekeken en toch wel naar beneden moest bijstellen. We waren er al bang voor, maar hadden er ook wel rekening mee gehouden. Nou toch maar de verkoop in gooien, dan kunnen we tenminste verder :)

Mellow, gefeliciteerd!

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:56

Nou jongens, gaat lekker hier :D

Ik moet maar eens actief naar makelaars op zoek geloof ik :o

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 13:05

Fiebie zit jij nou in Zeist? Of ben ik in de war? :)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 13:06

jeannaa schreef:
Fiebie zit jij nou in Zeist? Of ben ik in de war? :)

Klopt inderdaad :j

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 13:08

Ik woon op ongeveer 5 kilometers hihi! Mijn broer is makelaar :+

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 13:55

Ik heb het idee dat onze makelaar niet zoveel doet... Weet ook niet precies wat ie wel kan doen hoor. Gewoon een beetje (behoorlijk) frustrerend dat mijn huis gewoon nog niet verkocht wil worden.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 13:59

zerena schreef:
_MelloW_ schreef:

Je bent alweer sneller als mij :)
Ik wacht nog steeds op de makelaar.

Wanneer is de officiele passeer datum?

Gaat me eigenlijk ook wel wat snel. Ong. 1 oktober :o
Wanneer heb je je bod uitgebracht? Meestal behoor je wel wat te horen in 5 dagen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 14:06

jeannaa schreef:

werkt hij ook in mijn omgeving??
Ik ben al een keer gewisseld van makelaar, dat heeft tot nu toe niets opgeleverd... Ik heb dezelfde frustraties als Mirjam79.. denk niet dat het aan de makelaar ligt verder hoor, maar goed.. ik weet het ook niet meer -O-

secricible, op zich wel fijn dat de makelaar eerlijk is, veeeel succes met de verkoop.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 14:07

jeannaa schreef:

Hoe heet hij, welke makelaar.... schat hij een beetje hoog in..... :o
Ik wil een goeie, betrouwbare, niet-naaiende makelaar...... :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 14:57

ai fiebie... dat is wel heel veeleisend :D :)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 14:58

Ik weet het :')

Maar goed, gezien mijn paarden nu wel gaan verhuizen 1-10 moet ik ook maar eens actie gaan ondernemen

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 15:00

Mijn broer is eigenaar van Ans de Wijn Woningen. Zijn kantoor zit aan de hoofdingang van Galgenwaard en is dus werkzaam in deze buurt. Het is natuurlijk best een moeilijke tijd als makelaar zijnde en ik zou dus denken dat een makelaar juist moeite zou doen... Ovrigens vind ik de makelaar waar wij nu bezig zijn ook niet echt actief...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 15:03

ik heb lang lang geleden bij Hol en Molenbeek in Bilthoven gewerkt, dus ik ben wel een beetje bekend in het wereldje in die regio. Maar dat was nog de tijd dat de huizen van boven de miljoen als zoete broodjes over de toonbank gingen.. dat is nu helaas wel anders. Makelaars hoefden toen niet zo veel te doen naar mijn mening.. huizen werden al verkocht (boven de vraagprijs) voor ze op funda kwamen.
die goeie ouwe tijd :)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 15:06

jeannaa schreef:
Mijn broer is eigenaar van Ans de Wijn Woningen. Zijn kantoor zit aan de hoofdingang van Galgenwaard en is dus werkzaam in deze buurt. Het is natuurlijk best een moeilijke tijd als makelaar zijnde en ik zou dus denken dat een makelaar juist moeite zou doen... Ovrigens vind ik de makelaar waar wij nu bezig zijn ook niet echt actief...

En waarom zit jij niet bij je broer? :Y)

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 15:12

Fiebie: Ik koop een huis en dat huis stond al te koop bij een ander. Mijn broer helpt me waar hij kan natuurlijk :)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 15:36

Oh vandaar..... O:)

Ans de wijn is wel bekend trouwens.....
Zal eens even rondneuzen.