Misschien dat jullie mij kunnen helpen, ik heb een box spring bed met stoffen bekleding. Nu wil ik mijn slaapkamer gaan veranderen en daar past de beige kleur niet meer bij. Ik wil hem dus zwart hebben. Ik zat zelf te denken om hem zwart te spuiten met een spuitbus. Maar ik weet niet of dat kan, heeft er iemand tips?
ik zou de stof voorzichtig los halen en er een zwarte stof omdoen. zwart spuiten lijkt mij niet echt een mooi effect geven.
Sammiej
Geplaatst: 03-08-13 11:06
Lijkt me ook niet zo ideaal om leer te verven. Zie hier toch wel een mooi voorbeeldje bij staan en volgens mij staat er ook genoeg informatie op om zelf aan de slag te gaan. http://www.leerverven.nl/zelf-leer-verven/
mezelf een schop onder mijn kont gegeven om de stoel voor op de kamer van mijn dochter af te maken. ze heeft zelf de stof en het lint uitgezocht, allebei niet ideaal om mee te werken maar voor een eerste stoel ben ik best een beetje trots op mijzelf.
voor foto's staan op mijn telefoon en die kan ik er helaas niet afhalen...beter gezegd weet niet hoe stoel was donkerbruin met een soort rib stof rood met goudkleurig.
overigens had ik beloofd om wat foto's van wat projecten neer te zetten hier want ik ben op het moment inspiratieloos.
met deze kist vindt ik het moeilijk de binnenkant ruikt naar oude mottenballen en aan de bovenkant zit wat gedroogde rode verf of iets dergelijks ...geheel is niet glad in elk geval.
de eerste kist is idd te mooi om te veranderen maar die andere is echt oud en stinkt enorm naar mottenballen en niet mooi genoeg om zo neer te zetten. zelfs de oude sticker van van gend & loos zit er nog op ....heel onduidelijk
Wat een ontzettend leuke dingen komen hier voorbij! Ik heb spontaan zin om al mijn meubels te gaan pimpen. De stoel van manfredie ziet er mooi uit, stoere kleur heeft de stoel zelf! Persoonlijk zou ik voor een donkerdere kleur bekleding gaan, maar ben benieuwd naar het eindresultaat.
Ik wil allereerst graag de handgrepen van een suf wit kastje vervangen, het is alleen nogal lastig om passende greepjes te vinden. Het gaat om een ladekastje waar greepjes op moeten van zo'n 7 cm lang. Iemand nog een idee waar ik zou kunnen kijken? Heb al wat gespeurd op internet maar helaas nog niets passends gevonden.
Ik zou de eerste zo laten. Misschien zou ik hem aan de binnenkant wel een gekke kleur geven, knal roze of appeltjes groen, of wat minder drastisch; bekleden met een gek printje. Leuk verrassingseffect als je hem open doet.
De andere kist ken ik, ik heb er ook zo eentje staan denk ik. Mijne staat gewoon in een rommelhok te staan dus is niet gepimpt. Hij is aan de binnenkant bekleed met papier. Als dat bij de jouwe ook zo is zou ik dat er voorzichtig proberen af te weken en de kist opnieuw bekleden, denk dat je daarmee al wat van de stank kwijtraakt? Buitenkant zou ik zo laten.
stof voor de stoel is gekozen door dochterlief van drie het is tenslotte een stoeltje voor op haar kamer... was alleen niet zo fijn om mee te werken.
eerste kist vindt ik te mooi om te om te veranderen...moet hier en daar alleen en kleine reparatie uitvoeren. bovenkant van de andere kist is niet mooi hoor ....veel stof en viezigheid...
ik zit nu met een gipspootje thuis en heb allerlei ideetjes die ik dus niet kan uitvoeren argh
050206051012
Geplaatst: 05-08-13 15:13
Kleine frutseldingen maken, dát kan wel met een pootje in het gips
Ik ben gisteren bezig geweest met de start van 'memory jars', voor collega, vriendin en mezelf.
Anja_Joost
Geplaatst: 05-08-13 16:07
Ik heb van het weekend een leuk bankje voor buiten gepompt. Stond er al een tijdje, maar had me er niet toe kunnen zetten. Nu hij af is denk ik: had ik véél eerder moeten doen, haha!
Sonja_vR
Geplaatst: 05-08-13 16:27
Anja, wat een leuk bankje
Quellian, ja maar...., ik heb alleen maar grote ideeën
Sonja, denk klein Ik wilde gisteravond 'even snel' een tuintafel van pallets maken, maar de buurkinderen sliepen al, dus de schuurmachine ging het niet worden. Na 1 plank met de hand was ik het zat en ben klein gaan denken. Ook prima
Ir111
Geplaatst: 05-08-13 17:01
Anja_Joost schreef:
Ik heb van het weekend een leuk bankje voor buiten gepompt.