Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:10

manzano schreef:
rowo schreef:
OMG Vankje!!! Wat een huis :oo Echt prachtig!!! Helemaal mijn ding....

@ Manzano: dat scheelt echt niet veel met de onze, incl. meubel. En uiteraard hebben wij nog niet onderhandeld ;)

Wij hebben ook niet onderhandeld.
Sowieso is het niet 1 op 1 te vergelijken, want het afvoermateriaal is heel duur. We wilden het eerst anders doen waardoor we 1 bochteje en 1m buis meer nodig hadden. Scheelde honderden euro's. Dus weet niet hoe jullie situatie is uiteraard. En wij hebben een andere, grotere haard met grotere ombouw.
Maar het maakt in jullie geval sowieso niet uit omdat jij volgens mij als het kan alles via contacten van je pa wil doen.

edit: n.a.v. je vraag over de maat (over kleur schilderen) heb ik hem ff opgemeten..... hij is 126cm breed.

Idd veel via contacten van mijn pa. Kregen tot nu toe overal minimaal 10% korting zonder wat te onderhandelen.

Thanks voor het opmeten trouwens. Die van jullie is dus wel heel wat breder. Kan alleen je foto niet weer vinden.

manzano

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:15

Zal straks ff terugzoeken. Zit nu te internetten met mn telefoon, dus dat werkt niet handig. :))

Voor de keuken heb ik ook connecties van mn vader gebruikt. Verder was de rest elders goedkoper of makkelijker (zit in andere regio).

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:20

Wij zijn beide te lui om rond te gaan shoppen..... :o Dat is het grote probleem. We zijn bijna overal maar 1 winkel binnen gegaan. :=

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:30

manzano schreef:
Heeft iemand trouwens wel eens ergens opstaande (witte) plinten gezien van minstens 4m?? Bij de bouwmarkt zijn ze minder lang. Bouwmaat heeft ze, maar onze pas is niet meer geldig helaas. Zijn er nog andere winkels?

Jij zoekt echt iets aparts.... :D Heb eens zitten googlen, maar kwam nergens op zo'n lengte :P
Ben je wel eens bij Hornbach geweest?? Die hebben best veel!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:31

Wij hebben ook de meubels bij de eerste winkelen gekocht. Keuken via mn pa, bed en vloer via een kennis :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:33

Ja hornbach heeft ze niet. Heb ze gezien bij de bouwmaat, dus moet daar maar ff pasje van fixen ofzo.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:34

Ik ben ook niet heel erg van het 'rond shoppen' :o Als ik iets gezien heb wat ik echt mooi vind, wil ik dat ook gelijk hebben... :P
Maar gelukkig heeft m'n vriend er wel wat meer moeite voor over :D
En dan is ook nog eens vaak hetgeen wij het mooist vinden, niet het goedkoopste.... Dat zien we nu ook maar weer aan onze keuken. aan de andere kant ben ik wel zo dat ik het dan ook járen mooi blijf vinden! Vrienden van ons kopen iedere zoveel jaar een nieuwe keuken omdat ze de vorige zat zijn. Dan let je toch weer wat meer op de kosten.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:35

rowo schreef:
Wij zijn beide te lui om rond te gaan shoppen..... :o Dat is het grote probleem. We zijn bijna overal maar 1 winkel binnen gegaan. :=

Hihi. Dat kan ook.

Maar als ik bijv naar de haard kijk.... We waren eerst bij andere winkel geweest voor offerte en die was gewoon zeker 1500 duurder voor hetzelfde. Vind ik het shoppen wel waard :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:35

manzano schreef:
Ja hornbach heeft ze niet. Heb ze gezien bij de bouwmaat, dus moet daar maar ff pasje van fixen ofzo.

zou je er anders geen 'brutaal' telefoontje aan kunnen wagen met de vraag of zij weten waar je die plinten nog meer kunt kopen omdat je bij hun niet kan kopen zonder pas?!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:37

Uiteraard kies ik wat ik he mooiste vind (als budget het toe laat), maar als je dat weet kun je best aardig shoppen.
Goedkoopst is zeker niet belangrijkste. Anders hadden we nu een rvs spoelbak van 150 euro ipv de rvs spoelbak van 650 die we nu hebben. Om maar wat te noemen ;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:38

Oh dat is ook een idee Kentaro :)*

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:39

Wie weet kunnen ze je verder helpen OF zeggen ze voor deze ene keer mag het zonder pas?!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:41

Nou we hadden een oude pas van iemand, maar die was niet meer ingeschreven bij kvk. Die is voor onze neus doorgeknipt :=
ze zijn dus niet heeeeel coulant hihi.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:42

:oo Nou, dan maar hopen dat je net de juiste persoon aan de telefoon krijgt die je verder wil helpen!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:55

manzano schreef:
rowo schreef:

Hihi. Dat kan ook.

Maar als ik bijv naar de haard kijk.... We waren eerst bij andere winkel geweest voor offerte en die was gewoon zeker 1500 duurder voor hetzelfde. Vind ik het shoppen wel waard :)

Oh het is het vast en zeker waard. Maar wij zijn gewoon TE lui :=

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:57

Tja als je genoeg geld hebt kan je dat idd zijn.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:01

Naja geld zat.... we kunnen het iig wel betalen, anders deden we het niet. Daar hebben we spaargeld voor gelukkig. Nu wijken er gewoon andere dingen voor het huis.

Voordeel is ook weer dat we gordijnen en vloeren voor inkoopprijs krijgen en we verder amper wat hoeven te doen in het huis. Geld kan dus voor bijv.d e haard gebruikt worden.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:14

Wat vinden jullie trouwens van zelf schilderen van de wanden en plafonds in huis? Om de kosten een beetje te drukken zitten we eraan te denken om zelf te gaan schilderen. Hoorde via via dat je voor niet al te veel geld een "spuiter" ( :') sorry weet geen beter woord ervoor) kan kopen bij bouwmarkten? Dat maakt het nog makkelijker om het zelf te doen. (met de roller zie ik niet zo zitten)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:26

Zelf spuiten schijnt nog niet zo heel makkelijk te zijn, maar ik heb er geen ervaring mee.

Tot dit huis hebben we altijd gewoon zelf geschilderd. Gewoon met rollers. Denk dat het gros van de mensen dat doet, dus waarom niet.........

We hebben het nu laten spuiten. Was niet heel erg duur en het scheelde gewoon énorm veel tijd (die we niet hadden om het zelf te doen).

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:26

Cardy schreef:
@ Vankje: Wauw!! Ik zou daar niks meer aan veranderen hihi. Wat een top huis zeg!

:D Dankje! We gaan er ook niet al te veel meer aan doen, likje verf hier en daar en dan is het goed.
Op zoek naar leuke meubels <3

Wat betreft het zelf schilderen van wanden en plafonds; wij gaan dat ook zelf doen.
In het appartement hebben we onlangs een prof laten komen, maar dat was omdat we waterschade gehad hadden en toen alles door de verzekering vergoed werd. Tsja, dan ga ik het niet zelf doen :D
Maar in het nieuwe huis gaan we gewoon zelf schilderen, kan prima hoor :j

Tip van die "spuiter" ga ik wel onthouden, klinkt handig.
*Edit: Zie net de reactie boven mij; zelf spuiten is dus niet zo gemakkelijk? Zullen eens wat rondvragen naar ervaringen, desnoods met de roller.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:32

Oke bedankt voor de tips! Zelf durf ik het niet aan om het hele huis met rollers te doen (sowieso echt heel veel werk en ben bang dat het niet zo mooi wordt).
Wat waren jullie kwijt aan het laten schilderen? (en hoeveel oppervlakte?)

@ Vankje: Succes met de meubels! Denk wel een beetje in de stijl van het huis?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:50

Wij hebben in de slaapkamers gladde muren en die heeft m'n vriend een aantal jaar terug met de roller gedaan. Zien er super uit!
Maar als ik dan naar het verschil in schilderwerk van de deuren/kozijnen door de schilder kijk en de deur die we zelf hebben gedaan.... :P Wij konden met de schilder af spreken zonder bon, dus dat scheelde mooi de btw. Het prijsverschil in zelf schilderen (met goede verf) en het door de schilder laten doen werd zo klein dat we daar voor hebben gekozen en zeker een volgende keer weer zullen doen!
Vrienden van ons hebben echt een 'project' huis (zijn van 2 kleine huizen 1 aan het maken) Die doen echt alles zelf. Zij hebben ook zo'n verfspuiter gekocht en waren daar erg over te spreken.
een plafond begin ik al helemaal niet aan.... Wat een }:0 klus vind ik dat.... Wij roken beide niet (dan weer wel vaak kaarsjes aan :P ) dus zo heel vaak hoeft het niet te gebeuren. Dan laten we het door iemand doen. (geen bedrijf, maar een oude buurman die dat al heel vaak gedaan heeft)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 14:07

Ik zou gewoon even op internet rondkijken voor zo'n zelfspuiter :j Inmiddels zijn er een stuk meer op de markt, dus zal het vast ook makkelijker zijn.
Enige "nadeel" is dat je alles af moet plakken en dat is redelijk veel werk (dus ook alle ramen, deuren etc. ivm vernevelen).

Ik kan thuis ff kijken wat het spuiten heeft gekost, maar uit m'n hoofd zit het ergens rond de 1200,- voor 3 etages met muren + plafonds + trappenhuizen. Vloeroppervlak van ons is 130m2 geloof ik. Maar voor muren is het natuurlijk veel meer. Kan het ff nazoeken.
Dat was dan trouwens voor 2 lagen verf en de eerste laag was gemixt met primer ivm stucwerk.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 14:09

manzano, heb je voor mij eventueel naam? dat valt heel erg mee.. wij hebben qua huis 80m2 vloer maar alleen de huiskamer/keuken en gang moet gedaan worden, rest hoeft niet.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 14:10

Mijn wederhelft en ik hebben samenwoonplannen en gaan zijn huis ook opknappen; vooral het schilderen wordt een projectje :Y). Ik ga dus even meelezen over de schildertips! Voor wie het zelf heeft geschilderd: hoeveel kamers hebben jullie geschilderd, hoeveel werk was het, en wat voor verf hebben jullie gebruikt?