E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 20:34

Ow op die manier schokken.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 20:56

Oh, de page refresh. Kan je dat bij de Glo instellen? Bij de Kindle paperwhite zit in de Settings een optie waarmee je die refresh kan beperken, dan gebeurt het eens per vijf keer 'omslaan'. Werkt ideaal (ik zie helemaal geen zgn. 'ghosting', dat je letters van vorige pagina's blijft zien), maar om eerlijk te zijn, bij de Kindle 3 (keyboard) was de page refresh bij elke pagina, en binnen een paar minuten gebruik de allereerste keer was ik er aan gewend. Je merkt het gewoon niet, en inderdaad, het blijft sneller dan een fysieke blz omslaan!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 21:07

T gaat me ook niet om de snelheid hoor, meer om het feit dat ik er spontaan hoofdpijn van kreeg _O- Maar t is dus normaal, nouja dat is goed om te weten dan :)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 21:38

Lees net dat je dat full page refresh kan beperken op de Kobo Glo, van elke pagina tot max na elke zes pagina's. :-)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 22:37

Ik geloof nooit dat ik daaraan kan wennen eigenlijk, want ik krijg van dat soort dingen echt heel snel hoofdpijn, en op mijn computerscherm wennen veel flitsen gewoon nooit. (Ik kan ook niet goed tegen onregelmatige verlichting bv.) Ik zou het graag eens proberen, maar ja, 't is zo duur en als het dan niet bevalt is het wel heel vervelend. Ik vond de manier van de Sony (de letters en het randje eromheen) niet storend, en zou eigenlijk niet weten waarom dat niet kan: tenslotte hoef je alleen de gebruikte pixels maar te resetten lijkt me.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:11

Dallista schreef:
Lees net dat je dat full page refresh kan beperken op de Kobo Glo, van elke pagina tot max na elke zes pagina's. :-)

Ja daar stond ie dan bij de Mediamarkt op denk ik, vond het echt ongelofelijk storend hahaha :') Begrijp wel waar het vandaan komt en waar het voor nodig is maar mijn eerste reactie was echt "oh wat hinderlijk, deze loopt niet soepel" :+ Maar ik mag de Sony van een vriendinnetje nog eens lenen dus dan gaan we eens kijken of ik er aan kan wennen :) Ben op het moment ook vreselijk hoofdpijngevoelig dus dat helpt ook niet :+ We zullen het meemaken :)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:12

De mijne doet dat elke 5 bladzijdes, maar daar merk je eigenlijk niks van. Toen er pas de vraag kwam Hoe de kobo dat doet heb ik het echt uit moeten testen, omdat ik het zo niet wist... En ik ben normaal ook heel gevoelig voor dat soort dingen. Krijgt hier op bokt bijvoorbeeld echt hoofdpijn van bepaalde avatars en dat soort dingen.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 10:19

Shadow0 schreef:
Ik geloof nooit dat ik daaraan kan wennen eigenlijk, want ik krijg van dat soort dingen echt heel snel hoofdpijn, en op mijn computerscherm wennen veel flitsen gewoon nooit. (Ik kan ook niet goed tegen onregelmatige verlichting bv.) Ik zou het graag eens proberen, maar ja, 't is zo duur en als het dan niet bevalt is het wel heel vervelend. Ik vond de manier van de Sony (de letters en het randje eromheen) niet storend, en zou eigenlijk niet weten waarom dat niet kan: tenslotte hoef je alleen de gebruikte pixels maar te resetten lijkt me.

Als je weet dat het komt, kun je misschien heel even je ogen dichtdoen? Ik heb het zelf nooit opgemerkt met mijn reader......

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:44

Grrrrrrrr, is mijn ereader eindelijk binnen, heb ik een wit met blauwe gekregen ipv een zwarte! Echt niet mooi.. Dus maar meteen retour. Ergens anders een nieuwe besteld. Ik kon niet ruilen, alleen geld retour.

En ik kon hem niet eens even testen, want je moet eerst aanmelden op de computer. Beetje balen..

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:57

Dat vind ik erg zeg, gewoon verkeer kleur opzenden. Jammer dat je opnieuw moet wachten er op nu.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:31

Heb je geen Libris boekhandel in de buurt, Tilmar? Dan had je hem nl zo op kunnen halen, die hebben die dingen gewoon op voorraad. Jij had toch ook een Kobo besteld?

Hier gaat er nog een tweede komen voor vriendlief. Hij vindt het toch wel een uitkomst dat er een hele tas aan boeken minder meehoeft op vakantie, als we allebei een e-reader hebben.
Zelfs de sudokuboekjes hoeven niet meer mee, dat kun je ook gewoon op de Kobo doen :))

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:16

Nee, helaas geen boekhandel met ereaders in de buurt. Misschien heeft de elektronica winkel ze, maar ik weet precies welke ik wil. Dus maar opnieuw besteld, nu ergens anders. Komt zaterdag tussen 9 en 15 uur.

Waar ik hem eerst besteld had waren ze ineens niet meer leverbaar, dus ik denk dat ze deze nog over hadden ofzo. Maar dat blauw is echt niet mooi en ik heb ook liever een zwarte voorkant.

Wel heb ik mijn hoesje kunnen passen en dat is echt prima.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:17

Ik vind t witte bij de kleurtjes ook stom, ik wilde een hele roze hihi! Maar heb nu een zwarte :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:19

Tilmar schreef:
Waar ik hem eerst besteld had waren ze ineens niet meer leverbaar, dus ik denk dat ze deze nog over hadden ofzo.

"We kunnen het allicht proberen" :\

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 13:50

Jaaaaaa, hij is binnen! En zwart <3 echt veel mooier dan die wit met blauwe.
Net aan de computer gehangen. Een echt boek gekocht, jawel. Eens kijken hoe dat gaat.
Ook wat boeken op gezet die ik al had :P
Nu even gaan zitten en wat lezen. Straks meer ervaringen.

Dat kobo desktop is niet erg snel, of ligt dat aan mijn computer?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 14:46

Ik vind zelf calibri handiger dan het kobo programma...

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 19:45

1 week Kobo Glo! *\o/*

Wat is dat heerlijk lezen! Het installeren vond ik traag gaan en Kobo op de pc is ook sloom. Het scherm van de Kobo is niet handig als je iets moet intypen. Maar als je eenmaal gaat lezen: super!! Het licht is ook geweldig. Totaal geen spijt van mijn aankoop.
Ook geen spijt dat ik de wit met blauwe heb teruggestuurd, zwart is echt perfect. Lekker rustig.
Bladzijden omslaan gaat perfect, ik heb geen last van het verversen. Hij staat bij mij op 1 x per 5 pagina's.

Eerst vroeg ik me af waar je Callibre nog voor nodig had, maar dat is ook echt superhandig. Je kan zelfs je boekenplanken (collecties) beheren, toch een stuk meer overzicht dan op de Kobo zelf.

Ook heb ik een boek gekocht, gaat ook prima en die kan je dan op je telefoon ook lezen. Notities en waar je gebleven bent wordt gesynchroniseerd.

Iedereen die nog twijfelt over lezen op een tablet of een ereader: dat laatste is perfect!
Ineens doe ik meer dan 2 dagen met de batterij van mijn tablet en na een week had ik nog 60% batterij op de ereader. Heerlijk!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 20:35

Dat vind ik ook zo fijn +:)+ . Vaak kom ik er pas 's avonds aan toe om te lezen, heerlijk in mijn bedje, en dan was net de batterij van de tablet leeg :roll: . Nu heb ik vaak de tablet er naast liggen om snel een woord of andere informatie op te zoeken, dat gaat dan weer veel makkelijker dan op de reader, daarbij zit daar alleen een vertaalprogje op, niet bijv. een Nederlands woordenboek dat ik soms nodig heb voor onbekende ingewikkelde termen of zo.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 00:34

Ik heb sinds vandaag de Sony van een vriendinnetje te leen en ik heb er vanmiddag ook al even 20 minuutjes op gelezen..

Wat ik zei over dat verspringen van het scherm? Het inverten? Dat vind ik nog steeds heel irritant zolang ik niet aan het lezen ben, maar jullie hadden echt helemaal gelijk, na 3 minuten lezen merk je het al haast niet meer :P

Nu ga ik 'm de komende tijd even bloedfanatiek gebruiken, kijken of ik het voor de rest ook fijn vind :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 23:14

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 23:24

Heb ik vanmiddag idd gedaan :)) . Je moet je wel registreren om het te kunnen downloaden.

lkaw

Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 10:31

Bedankt Slimmerik *\o/*

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:10

Bedankt! Zojuist snel gedownload!

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 18:33

Ik ben op dit moment op zoek naar een e-reader. Tips? :)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 19:09

Ik zweer zelf bij amazon's Kindle, maar die is wat moeilijker hier te krijgen. De NL markt is meer gericht op de Kobo en de Sony. Check wat voor formaat je wilt, en of je er eentje met een ingebouwd lampje wilt (dat niet in je gezicht schijnt, zoals tablets wel doen). Dan kom je uit op de Kindle Paperwhite, Kobo Glo, en Sony... uhm, die laatste weet ik zo uit mijn hoofd niet. ;)