Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:10

Nee klopt, we hebben alleen stadsverwarming (zo heet dat toch?).
En een sfeerhaard :+

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:12

hier is het nu 16 graden in huis, en ik vind het echt niet onaangenaam (heb niet eens schoenen/sloffen aan)
Maar moet eerlijk zeggen dat ik vandaag wel "bezig" ben in huis

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:14

Aha, je hebt dus de hele dag je haard aanstaan. Dan is het wel lekker inderdaad, maar ik zou dat niet durven denk ik :P.

Bij ons staat de verwarming alleen in de huiskamer op 20 graden (als we weg zijn op 15). De verwarmingen boven staan uit. Ik wil nu met deze kou wel de verwarming op de slaapkamer iets openzetten. Als de verwarming dan aanslaat, dan wordt het lekker warm. Slaat de verwarming niet aan, dan wordt de verwarming boven ook niet warm. Overdag staat de radiotor in de slaapkamer uit, is alleen voor als we naar bed gaan/s'nachts/s'ochtends. Anders wordt het gerust zo'n 3 graden in de slaapkamer...brrrr. Nu is het meestal rond de 13-17 graden (ligt er aan hoe laat we de verwarming boven opendraaien)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:14

Bij ons staat ie op 19/20. Dat vind ik wel prima. Straks hebben we beneden vloerverwarming en een haard, dus dan zal het wel minder worden.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:15

Ik weet eigenlijk niet hoeveel ik op doe, zeker niet meer dan 50 euro per maand.
De verwarming staat bij mij s nachts en overdag als ik niet thuis ben op 15gr, wanneer ik thuis ben tussen 17 en 19gr, op deze manier heb ik mijn gas en electfactuur (is samen bij mij) 100 euro verlaagd per maand in een paar jaar tijd.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:16

Scheelt ook of je buren hebt, die van ons stoken best lekker en als je vrijstand of op de hoek woont is dat natuurlijk anders.

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:21

Wij hebben beneden vloerverwarming en boven op de kamers een radiator met thermoknop, deze staat op 1. De kachel staat 24/7 op 21 graden. Wij hebben 2 kids die de hele dag thuis zijn met de oppas. Wij komen dus altijd in een warm huis aan. Behalve 1 januari, toen was de ketel stuk (net 3 jr oud!!), maar een super geisoleerd huis, na 3 dgn was het 16 graden in huis.

Wij betelane €174,- per maand aan Essent en krijgen elk jaar wel wat terug.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:14

Hier staat de thermostaat op 18 in de ochtend voor het wakker worden, gaat om 8 uur weer uit. En dan om 2 uur weer aan naar 19, ik kom meestal tussen 2 en 3 thuis. Om half rr gaat hij weer uit. Als hij uitgaaat, is hij beveiligd tegen bevriezen, kouder dan 16 laatie het niet worden. Boven staan alle radiatoren op de antivorst stand, behalve de badkamer, die staat eel aan, maar niet vol open. In het weekend stoken we ook de houtkachel wel, maar gezien de kostprijs van het hout twijfel ik of dat wel goedkoper is dan gewoon de cv het warm laten houden.
In onze slaapkamer is het nu 11 graden, als we naar bed gaan gaat zomer en winter de balkondeur open.
Maar dan is het 's mirgens wel fijn dat ik uit mijn warme bedje via een koude kamer in een warme badkamer terecht kom.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:45

De thermostaat komt hier een enkelekeer op de 19 graden, maar bijna niet.
Overdag altijd 18 graden, 's nachts 16 graden (lager moet je hem eigenlijk ook nooit zetten als je centen je lief zijn).

Ik ben niet echt een koukleum, manlief wel, maar die werkt hele dagen dus die is weinig thuis.
Ben zo opgegroeid dat je maar wat extra's aan moet trekken of wat moet gaan doen :P

Het is dat alle leidingen van de cv nu open moeten staan, want anders had ik hem op de slaapkamer nog steeds niet aan hoor, 's nachts ook nog steeds raam lekker open :D

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:53

Geen idee hoe warm het hier is. Wij hebben 1 gaskachel in de huiskamer en dat is het. Geen cv oid. Vind het wel vaak koud als ik bij mensen binnen kom bij iemand met cv, ben andere warmte gewent. S'nachts een verwarmingsdeken.
Wij gaan stoppen met frisdrank drinken (proberen) zal best weer schelen in de uitgaven maar we doen het meer voor de gezondheid.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:11

hier ook een gaskachel in de woonkamer. Er is wel ook cv, maar er hangt een erg oude ketel die erg onzuinig stookt. De cv moeten we nu wel aandoen, vanwege de vrieskou (anders wordt het 6 graden in de keuken en nog kouder in de badkamer). Nu stoken we het rond de 17 graden in de woonkamer ('s avonds 20) en 's nachts 15. De cv staat een klein beetje aan, zodat het in de keuken rond de 10-12 graden is. Ach, eenmaal aan het koken heb ik het wel warm. Nadeel is dat het echt een oud huis is en niet geïsoleerd. Wij gaan het ook niet isoleren, want we wonen er waarschijnlijk nog maar een jaar. Hoeveel de gasrekening is weten we nog niet, we wonen er nog maar net een maand en hebben de rekening nog niet gehad.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:16

Hier staat de thermostaat op 19/20 graden als we thuis zijn, 's nachts en als we weg zijn, dan staat hij standaard op 15. Wij stoken bij met de houtkachel, als die brandt, slaat de cv wat eerder af. Ik ben wel gesteld op mijn warmte :o Hier wordt de woonkamer (incl. eetkamer, serre en open keuken) verwarmd. In de gang/overloop staat de kachel een klein beetje open, de badkamer en de kleding/linnenkamer zijn vol verwarmd. De rest staat alles uit. Wij hebben een hoekhuis, dus wij stoken best veel. De uitbouw is wel goed geïsoleerd, maar vooral op de glazen puien verliezen we best veel warmte.

Vandaag mijn man echt goed zuinig boodschappen gedaan! Druiven waren 2 halen, 1 betalen bij de AH, broccoli in de aanbieding. En hij heeft zelfs brood in de aanbieding ( 2 voor 2 euro) nog met 35% extra korting gescoord, goed bezig hè!

Boncho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:29

Hier staat de thermostaat op 19/20 als we thuis zijn. En 's nachts en als we weg zijn op 15.
In de woonkamer, gang en badkamer staat de verwarming open de rest (3 slaapkamers) is dicht.
Ik ben nu ivm zwangerschapsverlof veel this en dus staat de verwarming wat meer aan. Probeer wel een uur voor ik naar bed ga de thermostaat al uit te zetten en als ik 's morgens uit bed kom doe ik eerst wat in huis zodat de thermostaat niet meteen aan hoeft.

Vandaag op de markt een zak fruit gehaald voor €5,-. 3 sinasappels, 5 appels, 5 bananen, 4 peren, 4 manderijnen en 3 kiwi's. Volgens mij niet duur.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:45

Wij hebben wel van het jaar de spouwmuren laten isoleren, hopelijk gaat dat helpen de stookkosten omlaag te krijgen. Wij hebben een twee-onder-een-kap en onze blinde muur zitop het noordoosten, dus in deze periode is dat een erg koude hoek. We merken wel verschil sinds de isolatie, de kouval langs de muur is echt stukken minder.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:48

haha ik heb enkel een houtkachel, dus als die aan is, is de verwarming aan en anders is ze uit. doe sowieso enkel 's avonds de kachel aan. overdag ben ik toch gaan werken...

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:38

Gister boodschappen gedaan bij de Aldi. Slik... 40 euro. Iets te enthousiast ingeladen. Maar zaten wel 2 dvds bij. (kadootje voor mezelf, water for the elephants en haar naam was sarah). En had netjes alles van mijn lijstje ingeladen. (wat ik nog thuis had liggen). Morgen nog even naar Jan Linders voor de rest. Zal ook nog een leuk bedrag zijn. Moet ook bier halen. Gelukkig maar 1 krat. En dan zaterdag nog vlaai. Jarig zijn is duur :))

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:48

Volgens mij is bij de c1000 bier in de reclame ! 2 kratten voor 15 euro ipv op de 20 euro. Maar ligt er ook aan wat het bezoek drinkt en of er een c1000 in de buurt ligt. :P Het was iig amstel.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:42

Bier halen we hier ook in de aanbieding(word amper gedronken).

Laatst was 3 kratjes 3 halen 2 betalen.
Mijn man met m'n moeder gegaan.
Wij een kratje, hun een kratje en degene die gratis was hebben ze verdeeld.

Zo doenw ij dat wel vaker met aanbiedingen.
als het 1+1 gratis is ofzo, gaat de andere helft naar de ander, en de volgende keer andersom.

Jarig zijn is duur ja, onze verjaardag hebben we vorig jaar samen gevierd (scheelt maar 1maand), en heb toen niet overbodig ingeslagen hoor, had echt geen zin om met van alles achter te blijven.

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:36

C1000 zit niet echt in de buurt. En moet hertog jan halen van mijn broertje.. Drink zelf helemaal geen bier. Dus wat over is gaat naar mijn ouders. Anders kan ik het daarna weggooien. Haal ook maar 1 krat. Op is op. Er is nog ander drinken genoeg.

_CS_ daarom koop ik zoveel mogelijk dingen die ik later zelf nog wel opeet/drink. Dan maakt het niet zoveel uit als er nog wat over is.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:41

Vaak kan je ook spullen terug bergen. Heb het ook wel gedaan, even vragen of het goed is voor je gaat afrekenen. Scheelt een hoop, en hoef je niemand teleur te stellen.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:44

Ik was bij AH en keek bij de mayo's. Meestal heb ik ook een tube Zaanse mayo in huis maar tot mijn verbazing kost die nu 80 eurocent. Die waren toch altijd een paar dubbeltjes? Of heb ik het nu helemaal mis?
Tubes zijn er nu ook van Euroshopper, iets van 59 cent. Maar ik ga eerst morgen naar de C1000 (mosselen) en kijk eens of die Zaanse tubes daar ook zo duur zijn.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:45

zaanse hoeve tubes zijn erg duur, voor zo weinig inhoud inderdaad!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:47

ik heb meestal een grote fles of pot mayo
zo af en toe eens een duurdere omdat ik die zo lekker vind (van die franse zure mayo :9 )
maar eigenlijk moet mayo gewoon smerig zijn haha omdat het zo slecht is....

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:06

ik ben volgens mij al 2 weken bezig om dit topic bij te lezen. Elke dag een stukje, maar ik ben dan nu toch eindelijk bij :D

Ik ben ook bezig met bezuinigen. Maar had vandaag toch wel een erg dure uitspatting. Omdat ik de laatste tijd continue ziek ben, heb ik in het kader van gezond leven granaatappels gekocht bij zo'n toco. Viel me wel op dat de kilo prijs vrij hoog was, maar je kan daar niet zelf wegen,kan zelf echt niet inschatten hoeveel zo'n ding weegt, dus ik denk ik neem er 3. Samen met wat andere dingetjes bij de kassa aangeland, sloeg ik zowat steil achterover. Die dingen zijn ongeveer 2 euro per stuk. Maar goed heb het maar zo gelaten, maar moet hier echt geen gewoonte van maken.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:16

Ik heb af en toe ook potten mayo van Devos-Lemmens met citroen. Vind ik de lekkerste. Trouwens ik doe best lang met mijn mayo. Nu heb ik weer goedkopere, die gebruik ik vooral om in combinatie met joghurt dressings te maken.
Ik heb ook een knijpflesje van Calvé "lichte mayonaise met een vleugje citroen". Nou, het is meer citroen dan mayo.

Duur fruit dan, granaatappels. Ik heb ze nooit gegeten.