Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? Deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:28

Ben een tijdje hier niet geweest.. M'n huisje schiet op.. Ben met de laatste verfdingen bezig. Dinsdag komen m'n kasten en heb net m'n eettafel en salontafel besteld (daar moet ik dan alleen nog wel een week of 5 op wachten :') ).

Lees over spullen die de oudbewoners achter gelaten hebben.. Heb je even?? Wcborstel, prullenbakje in de wc, schoonmaakspullen in de wc, handdoeken, gordijnen, kerstmannenpak :'), telefoon (oude), lege portemonnee, ijsjes in de vriezer, bloembakken etc etc..
Heb ook wel een aantal dingen bewust overgenomen, zoals de koelkast en de wasmachine.. alleen al die andere dingen hadden niet gehoeven :')

youngster

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:32

Dat kerstmannenpak is wel briljant :D :D

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:34

Wie weet wat ze daarmee gedaan hebben :+

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:38

Hij wilde hem niet eens terug :')

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:41

_O- hij heeft nu een paashaaspakje :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:42

Weet je wat ze bij mij achter hadden gelaten????
Een kast vol schoonmaakmiddelen..... ik begreep wel waarom, die gebruikten ze toch niet :')

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:49

Ik heb toen ik mijn huis verkocht nog wel even een stofzuiger en dweil door de kamers gehaald toen het leeg was. Is zo'n rot gezicht als er dan ineens allerlei zooi ligt. Ik had het vlak voor de overdracht gedaan dus het rook naar bloemetjes. :D

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:52

De vorige bewoonster van mijn huis was een vrouw van 90 die geen huishoudelijke hulp nodig had, dacht ze. Nadat ik de boel geschrobt was, was alles opeens drie tinten lichter :=

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:56

Prachtig, wat mensen al niet achterlaten ;-)

Wij hebben in Spanje een aantal huizen bezichtigd waar Engelsen in woonden of gewoond hadden. Dat is écht erg. Naast vooral heel veel prullaria en bloemetjesgordijnen was het er vaak zó vies!

Na een aantal bezichtigingen heb ik onze makelaar gezegd dat hij ze allemaal van zijn lijstje kon halen, ik wilde nieuwbouw en anders niks meer! Gelukkig staat er daar ontzettend veel kant-en-klaar gebouwd wat nooit verkocht is vanwege de crisis. Aannemers bouwden daar gewoon vooruit.

Ons huis is van 2007, maar was nog volledig onbewoond. Zat zelfs geen keuken in, die hebben we gelukkig dus zelf kunnen kiezen en ook het centrale aircosysteem moest nog geplaatst worden. Verder was het zo goed als af. De badkamers vond ik prima, alleen hebben we het bad in onze badkamer (yes, we hebben een 'en suite') laten vervangen door een ruime inloopdouche.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 21:26

Hihi, een hoop praat over viezigheid na de sleuteloverdracht :+
Vriend heeft sinds vandaag nog maar 1 hypotheek. De kopers (zijn ouders) hebben hem de deadline van 1 juli gegeven. Anders gebeurt er namelijk helemaal niets in zijn nieuwe huis :=

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 21:55

Haha,hier was ook heel wat achtergelaten. Maar wij hebben het huis gekocht van de oma van mijn vriend. Zij ging een verzorgingstehuis in en wat ze daar niet meer nodig had is hier gebleven. Zo ook schoonmaakmiddelen, alle (hele ouderwetse!) lampen en allemaal mooie vieze gordijntjes.. Het heeft wel even geduurd voordat de oude oma geur eruit ging!!

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 23:59

Moet eerlijk bekennen dat er hier ook haren op plekken hangen waar ik niet bij kan.
Bv tussen de radiator, want daar kan zelfs de plumeau niet bij.
En in de hoekjes waar de dweil en stofzuiger nét niet komen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 00:03

Dat is hier ook hoor, ik leef niet in een museum dus wat vlokjes hier en daar kan ik niet wakker van liggen. Maar ik neem aan dat jij niet halve hond in je huis hebt liggen... Eigenlijk moet je dat nog zelf weten. :D Als je t maar schoonmaakt als je je huis uit gaat! :+

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 08:03

:+

Ons huis was al helemaal leeg toen we het gingen bekijken, plavuizen, was van oude mensen zonder dieren, was eigenlijk best wel behoorlijk schoon :j Schoner dan nu denk ik :') Wij hebben 2 honden, cavia's en een kat en die ruimen hun rommel niet op en om niet elke dag te hoeven poetsen, heb ik mijn standaard iets verlaagd :D

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 08:04

Dat viel mij ook wel tegen, hoe "schoon" ze het huis achter gelaten hebben.
Ach moet het toch zelf schoonmaken wil t echt fris zijn :P

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 08:06

Ja, schoonmaken doe je het toch, ook al is het voor het oog superschoon, je gaat er toch altijd een keertje extra bij langs.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 08:07

Ik zou het echt verschrikkelijk vinden als het heel vies opgeleverd zou worden, maar schoon of vies, ik maak dat huis toch eerst helemaal schoon := Ben daar (helaas) zo'n pietlut in.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 08:13

Het was niet heel vies, maar keuken/badkamer waren niet even extra schoongemaakt, en er liggen nog genoeg losse troepjes en vuiltjes op de grond.

Wil vanavond kozijnen gaan schuren en dan morgen gaan verven, dit weekend de kozijnen en de slaapkamer af, moet toch te doen zijn :P

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:12

Ik vind nou ook weer niet dat je een huis van boven tot onder hoeft te soppen als je eruit gaat hoor. Nieuwe mensen gaan inderdaad toch weer poetsen en vaak ook nog schuren, verven of behangen. Maar in het huis van onze dochter bijvoorbeeld waren de kozijnen gewoon vet, de afzuigkap vies en was er duidelijk in geen weken meer gepoetst.

Ik weet dat onze badkamer deze week volledig gesloopt is, ze gaan er een nieuwe badkamer in maken. Ik heb wel de douchecabine, wasbakken en het toilet netjes schoongemaakt, maar bijvoorbeeld niet de tegelwanden meer afgesopt. Die liggen nu toch al tegen de vlakte, maar om nu een toilet vies achter te laten? Moet er niet aan denken. En in de keuken heb ik wel alle kastjes uitgesopt en bijvoorbeeld de afzuigkap helemaal schoongemaakt.

Er is verschil ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:17

Ben ik weer sinds tijden hihi.

We wonen inmiddels 14 dagen in ons nieuwe huis. Gisteren hebben ze de keuken gebracht. Die wordt maandag teruggezet (vriendje gaat net dit weekend weg hihi)
De keuken is iig heel mooi van kleur geworden!

Volgende week foto's!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:17

Mooi dat je keuken zo mooi is geworden, Vonneke :)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:20

Fijn Yvonne!

Bij ons hadden de vorige bewoners alles van onder tot boven gepoetst en klaargemaakt. Ik had me voorbereid op eerst twee dagen poetsen, maar er wás gewoon niks te poetsen omdat alles blonk als een spiegel. Echt helemaal top!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:22

veerledec schreef:
Fijn [naam]!

Bij ons hadden de vorige bewoners alles van onder tot boven gepoetst en klaargemaakt. Ik had me voorbereid op eerst twee dagen poetsen, maar er wás gewoon niks te poetsen omdat alles blonk als een spiegel. Echt helemaal top!

Dat was bij ons ook zo! Ze vond het zo banketstaaf om mij met mijn dikke buik alles te laten poetsen hihi

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:30

veerledec schreef:

Nu je het zegt, mijn vorige huis was ook zo mega schoon! :wow: Ik had mijn moeder in de keuken gezet om t schoon te maken maar die kwam na een kwartier al beteuterd melden dat het schoner was dan bij haar thuis. :')

Ik heb later nog een tijd gedate met de verkoper van dat huis en het bleek dat zijn tantes (meervoud ja) een paar dagen helemaal los waren gegaan in dat huis toen het leeg was. 'Want zo'n jongen alleen maakt er natuurlijk een smerige bende van en dat is sneu voor zo'n keurig meisje'. Wisten die tantes veel. _O-

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 11:30

vonneke schreef:
Volgende week foto's!!

Dat is je geraden. ;)
Ben benieuwd.
Heb je voor de rest alles een beetje aan kant nu?

Ir111, was het zo'n viespeuk dat zijn tante's moesten komen poetsen? :')

Monique, groot gelijk dat je de badkamer niet meer extra gaat poetsen als hij er toch uit gaat.
Schoon op het zicht is dan toch schoon genoeg lijkt me.
Is je nederlandse huis nu verkocht?
Want dat heb ik even gemist dan denk ik. :o

Toen ik dit huis kreeg, en we klaar waren met schilderen, behangen, etc, heb ik ook eerst alles schoongemaakt voordat de kastjes gevuld werden etc.
Het was wel redelijk schoon opgeleverd, maar met schuren was er toch een hoop stof overal neergekomen.
En een maand lang mensen (incl mezelf) over de vloer veroorzaakte ook wel wat, al heb ik tussendoor ook wel eens geveegd e.d.