Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:27

De stucadoor is net weg! En bij ons zie je die strippen ook gewoon op de hoeken zitten.
Zal dus wel zo horen. Het plavond is nu helemaal strak! Ben benieuuwd hoe het eruit gaat zien als het opgedroogd is. Nog 2 nachtjes slapen en dan brengen ze de keuken! *\o/*

Naath86

Re: Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:41

wat is het dan anders he Nikita!

Wat heb je nu precies op de muren?

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:23

vloerbedekking leggen is een rotklusje, denk erom dat je het niet precies op maat maakt, het loopt nog iets in en dan kun je dus naden krijgen :x
ik heb de slaapkamers zelf gedaan, de eerste ging goed dacht ik, tot het uit was gelopen na een poosje, toen was hij dus niet meer zo mooi.
de 2e pas na een week op maat gesneden en die is redelijk goed gelukt, de 3e heeft de perfecte vloer.... laminaat :=

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:27

Vraagje! Zouden deze deuren mooi zijn als schuifdeuren?

Afbeelding

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:31

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:42

Ja het is een stompe deur, ook wel leuk idee trouwens die inbouwkasten op de muur waar de deur in wegschuift.. Heb je er veel aan? Of heb je er spijt van dat je ze vast op de muur hebt?

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:47

Ik denk dat dat idd heel mooi is Zilvermoon!

Vind die van jou ook heel mooi Laurabram!

De tegelzetter heeft de eerste tegels gelegd vertelde mijn vriend net. Ga zometeen kijken!!! :D Helaas wel een tegenslag, het plafond waar fijn schuurwerk op zit slaat op sommige stukken wat geel uit.. Vanochtend gebeld, zei die dat als het niet weg trekt moet je er met een plantenspuit wat chloor op spuiten. Hier had ik eigenlijk al mijn twijfels bij, ga er niet zelf mee prutsen hoor.. Nu zag mijn vriend vanavond nog dat ze in 1 hoek het fijn schuurwerk niet goed hebben uitgesmeerd. Nu gaat ie morgen weer bellen en moeten ze maar langskomen en dan mogen ze het zelf maar gewoon oplossen. Snap er niks van, ze staan hier in de buurt bekend om hun netheid en dat ze heel precies zijn. Helaas voldoen ze dus niet helemaal aan onze verwachtingen..

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:55

Zilvermoon schreef:
Ja het is een stompe deur, ook wel leuk idee trouwens die inbouwkasten op de muur waar de deur in wegschuift.. Heb je er veel aan? Of heb je er spijt van dat je ze vast op de muur hebt?

Ik ben er superblij mee, was helemaal onze wens, een ouderwetse kamer-en-suite. We hadden een open keuken en nu 2 ruimtes. Iedereen was bang dat het klein zou worden, maar het lijkt juist heel ruim nu.
Ze worden vooral 's avonds vaak dichtgedaan als ik eten kook. Dan hebben we in de kamer minder last van evt. kookluchtjes en de kids hoeven de tv niet op gehoorbeschadiging-sterkte te zetten als de afzuigkap aan is.

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:16

Ja wij hebben nog geen kinderen. Hebben net een huis gekocht en er zit een klein kamertje tussen de keuken en de woonkamer. Die kamer trekken we dus bij de keuken aan en in t andere deel van de muur maken we dus schuifdeuren. Maar nu zijn we nog aan het twijvelen over die inbouwkasten ja of nee....

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:55

@Zilvermoon, Dat is een hele mooie deur.

Wij hebben vorig jaar tweedehands orginele deuren kunnen kopen. Een daarvan zit nu in de keuken, de ander gaat omgebouwd worden tot een normale deur voor in de woonkamer.

Naath86, dat is zonde. Ik zou het ook door het bedrijf laten oplossen. Deze moeten netjes afleveren.
Het kan zijn als het behandeld wordt met chloor dat het na een poosje weer geel uit gaat slaan.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:04

We zijn net wezen kijken.. Er zitten toch nog meer gele vlekken op dan verwacht.. Echt heel erg balen, ze komen maar kijken en lossen het maar op. Maandag wordt de vloer gelegd, maar ben bang dat we dat moeten uitstellen. Vriend van ons is mee geweest en die zit in de bouw, vond het ook niet netjes en het lijkt er op dat het opnieuw gedaan moet worden. :( Wel een positief punt, tegelzetter is geweest en er zitten al wat tegels op en het wordt al best mooi!

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 23:45

@laurabram, oeh dat zijn leuke deuren zo!

pfff hier een tegenvallertje... Het dak lekt! Dus van de week is dat gaatje dicht gemaakt, maar eigenlijk moet het hele dak opnieuw gedaan worden (plat dak 130m2)
En aangezien het nu pek is wat er ligt met kiezels erin, wordt het een vreselijke k*t klus om dat eraf te krijgen.
Verwachter kosten als we het laten doen.... 10.000 tot 15.000 euro....
Dat gaan we dus toch maar zelf doen, met hulp van een loodgieter. Dan nog wordt het wel duur, want betume (hoe je het ook schrijft) kost 100 euro per 10m2... Maar dat is dan toch wel wat goedkoper dan het uitbesteden...
Beetje jammer dit weer... had zo gehoopt dat we konden gaan sparen voor een nieuwe keuken.. maar een dicht dak is toch iets belangrijker!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 08:22

Blue-kim, wij hadden ook zo'n dak, nu hebben we er Rubber op, is in een dag gelegd en koste ons ipv 6000 maar 1000 euro :oo
misschien een idee voor jullie? spul gaat eeuwen mee, zit 10! jaar garantie op en je kunt er gewoon overheen lopen.
https://www.dakexpres.nl/?gclid=CN-6-qm ... 3godURcIlg

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:47

Wij hebben in de kamer een gaskachel en daar zat een verschrikkelijk lelijke lompe schouw boven. Die hebben we er omweg gesloopt en nu moet er nog weer iets boven om het laatste stukje lelijke buis te verbergen. Iemand goede ideen?

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:58

o o allemaal tegenvallers hier lees ik.

Zilvermoon op zich kan zo'n buis best mooi zijn. Als je zo'n potkacheltje hebt en dan een buis naar boven die er bij past vindt ik dat best mooi. Maar het moet natuurlijk wel passen bij de rest van je huis, als je een strakke inrichting hebt dan is het inderdaad wat minder.

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:14

wij hebben opzich best een landelijke inrichting en t meeste van de buis is in de zelfde kleur als de kachel. T gaat om t bovenste stukje zeg maar. Daar zit een bocht in en die is lelijk (aluminium ribbelbuis zeg maar.) omdat de kachel niet recht onder de schoorsteen staat. Kan ook niet verplaatst worden. We dachten al een schuin aflopend stuk houd er omheen doen en meebehangen. Maar ik weet niet of dat wel mooi past bij de rest van de kachel. Want achter en onder de kachel zitten tegeltjes. De vloer van de kamer is laminaat

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:16

Ik ga van t weekend een poging doen om mn bordeauxrode muur in een wat lichtere bruintint te schilderen :D

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:17

Heb je een foto Zilvermoon, kunnen we misschien meedenken.
Kun je er geen koofje omheen maken?

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:24

Ik ben nu nog aan het werk. Ik zal vanavond foto,s maken en plaatsen. Morgen komen de bouwvakkers voor de schuifdeuren maken en dan is het wel leuk om voor en na foto,s te hebben

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:25

Leuk, ik ben ook heel benieuwd naar je schuifdeuren.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:36

Dana01, bedankt voor de link, ik zal me er eens in gaan verdiepen.
je kan er dus bv ook gewoon een dakterras op maken? Dat zou wel fijn zijn, want met betume moet je er ng om denken dat je dat niet lek trapt.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:42

Leuk Zilvermoon! Krijg je de schuifdeuren nu die je hierboven liet zien? Kan zo even niet voorstellen wat je nu bedoeld voor de kachel, dus ben ook benieuwd naar een foto.

Bij ons komt vanavond de stucadoor langs om te kijken naar de vlekken. Ben benieuwd wat hij te zeggen heeft.. Heb sterk mijn twijfels of de vloer er maandag wel in kan komen, want denk haast dat het plafond en de wanden opnieuw gedaan moeten worden.. Wordt nog spannend of we er voor de kerst in kunnen. Tegelzetter schiet al aardig op, kan me zo nog niet voorstellen dat ie er 5 dagen mee bezig is, maar goed we zullen het zien! Lekkage die wij trouwens hadden, is gelukkig snel opgelost! Dop was niet goed afgesloten, moest tape tussen en sterker aangedraaid worden geloof ik en nu is het goed!

Boven schiet het ook al aardig op bij ons, ben bang dat ik zaterdag het werk op mij mag nemen van gipsplaatschroeven dicht plamuren.. Joehoe!

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:59

Naath86 jij probeert ook voor de kerst alles klaar te hebben? Proberen wij ook maar die deadline komt nu wel snel dichterbij. Wij hebben geluk met de vorst want daardoor kunnen de bouwvakkers eerder komen omdat ze buiten niks meer kunnen..

Ja die deur die je hierboven ziet willen we als schuifdeuren gebruiken.
Ik zal vanavond of morgen fotos plaatsen voor een beter beeld

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:06

dana01, nou ik heb een offerte aangevraagd, kosten 4500 euro, als ik er isolatie bij wilt (heb geen idee of dat er nu in zit..) komt er nog eens 4500 euro bij, en voor het verwijderen van het oude dak komt er 1500 euro bij. Dus dan zit je evengoed toch wel op die 10.000 euro die mijn dakdekker ook noemde. Maar als er al isolatie zit, dan is het wel beduidend goedkoper, maar blijft toch een pittig prijsje.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:11

Ja dat is wel de bedoeling. Maar het is wel aanpoten hoor, twee week geleden hadden we ook maar ineens besloten om boven de kamers ook alvast aan te pakken en daardoor gaat beneden alles minder hard. Toen we de vloer hadden uitgezocht hadden we hier ook geen rekening mee gehouden en dachten we dat beneden alles makkelijk klaar zou zijn. Maar er moet nog wel wat schilderwerk gebeuren.. En nu met die problemen met het stucwerk schiet het helemaal niet op..

Zitten jullie er ook nog niet in Zilvermoon?