Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 20:41

Prairy schreef:
We gaan naar onze favoriete sauna Elaisa in Maasmechelen. Dag entree is €55. Drankjes zijn ook niet goedkoop. Maar de ervaring is het waard om net wat meer uit te geven. We zijn regelmatige bezoekers van sauna's en deze is echt onze top favoriet. De rest is dan eigenlijk maar een slap aftreksel waar het meestal ook nog te druk is.

Devarana in Den Bosch is nog wel ok. Maar ook die is duur.

De aanbiedingen zijn misschien wel goedkoper, maar hutje mutje zitten is gewoon echt niet ons ding.

Zaterdag weer eens een goede score gedaan bij de AH, behoorlijk wat dingen met 70% korting, € 12,76 afgerekend voor spullen die normaal bijna € 36 zouden kosten. Blijft leuk.

Gisteren hebben we mijn Boshut zo goed als afgemaakt en ingericht, ik ben er echt super blij mee!

Gratis tuinhuis, binnen is het 3.70x3.70. Uitschuif bedbank voor € 85. Matras gratis. Nieuwe kleine kachel met oventje en kookzones € 300, moet nog een pijp op, die zijn prijzig. Geïsoleerde dakplaten marktplaats € 270. Schroeven (nieuw) om de dakplaten vast te zetten € 200 :+ HR++ raampjes € 100.
Tafeltje, kastje en secrétaire gratis. 2 stoeltjes € 15. 2 grote vloerkleden gratis. Bistro setje voor op de veranda gratis. Beits had ik nog staan. Hout afwerking met ons eigen hout, dus gratis. Lampjes en roze kleed van Ali, ongeveer €50.

Voor nog geen € 1.000 hebben we ons eigen vakantiehuisje gemaakt. Komend weekend doen we er een staycation :D

[ [url=m/4YLb6J.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/B9zHWD.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tcg9pY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oKWO7T.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leuke plek.
Mooi ingericht.
Momenteel als we te fietsen gaan, neem ik 2 brood zakken mee.
Als ik dan onderweg blikjes zie liggen, doe ik 1 om hand en in de andere het blikje.
Heeft me afgelopen week al 6 euro opgeleverd :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 18:08

Hmm, ik zei vorige week nog dat het zo slecht ging met mijn planten die eetbare dingen geven. Mijn komkommer heeft nu maar liefst 8 bloemen/beginnende vruchten eraan hangen. *\o/*

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 19:25

Nice!

Ik heb vandaag ook een oogst rondje gedaan.

Morgen moed verzamelen om het te verwerken :') de grootste courgette was ruim een kilo :x

Afbeelding

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 20:12

Houdt moed floo! S was er ook pas met bijna 2 weken over, ze komen er echt uit :D

Lie :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 20:36

Mooie oogst Prairy! Courgettes doen het ook altijd goed. Nadeel is wel dat je veel courgette moet eten. :))

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 20:39

Ja dat klopt :') Mijn man is met een soort detox dieet bezig, daarin is gestoomde courgette een onderdeel, dat komt goed uit :))

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 20:56

Mooie oogst inderdaad! Hmmm die bramen en frambozen :9

Ik heb vandaag ook weer een hoop geoogst.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En inderdaad kilo’s courgette en komkommer :=

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 21:00

Ook een hele mooie oogst!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 21:01

heerlijk zoveel groente uit eigen tuin!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 21:26

Mooie oogst zeg!
Ik zou graag een moestuin willen hebben, maar helaas een schaduwrijke tuin. Zou wel kunnen maar dan hebben we geen siertuin meer. Dus heb enkele planten in potten staan.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 23:15

Je kunt de siertuin toch mengen met groente? Er zijn meerjarige groente zoals rabarber of Egyptische ui die best mooi zijn. Snijbiet is ook in verschillende kleuren te krijgen. Bieslook is ook leuk, net als rozemarijn.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 05:36

Zou kunnen maar past echt niet in onze tuin qua planten. Plus dat de tuin echt helemaal vol staat. Dan zou ik er planten uit moeten halen en de meesten zijn bijzonder en ben ik aan gehecht. :o
En een stuk gras wegjatten mag niet van mijn man en niet van de hond. :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-23 17:13

Zoooo dan wat een oogsten _/-\o_

Ik heb bij de Appie flink wat tomaten en paprika's geoogst, die zaten in zo'n aanbiedingspakket. Morgen dus verse tomatensoep :Y)

Nou mijn appartement & tuin zien er werkelijk piekfijn uit :)) morgen eerste kijkers :)
Vandaag nog wat hangpotten met planten opgehangen bij de overkapping, ziet er altijd zo gezellig uit. Was van alles 50% / 75% korting bij het tuincentrum. En ach, die hangers die zijn altijd leuk en handig.

Hopen dat het zonnetje een beetje schijnt {:}

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 17:30

Spannend, de eerste kijkers! Ik zal duimen :D

Koopjes bij het tuincentrum <3 Slecht voor de beurs haha! Ik kom ook niet vaak met lege handen buiten :=

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 19:18

Mooi VHU, ik heb vandaag ook tomaten groentesoep gemaakt, weer 6 liter. Mijn potjes zijn op, ik heb wel oude weckpotten maar even geen zin om me er weer in te verdiepen... De rubbers zullen ook niet zo best meer zijn.

Succes met de verkoop, hopelijk komen er snel mooie biedingen binnen!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 23:24

Ik heb bij onze caravan weer de turk ontdekt. Bij m'n nieuwe huis afgelopen jaar niet echt iets fijns gevonden inde buurt maar hier echt een mooie zaak. Helemaal opgeknapt afgelopen jaar. Weer lekker goedkoop paprika's tomaten etc. 1.50 voor een kilo tomaten, vorige week zaten ze op 0.75 per kilo dus veel soep gemaakt. Vorige week ook 1.50 per kilo van punt paprika's. Vandaag 2 euro per kilo rode paprika. Kaas is daar ook echt goedkoop. 3.50 voor 700 gram en 3 kleine mango's voor 1,-. Die smaakte best goed eigenlijk allemaal.
Geen lidl zak vandaag maar zo met de turk niet eens perse heel erg nodig. Wel beetje wat ze net veel op voorraad hebben maar dit shopt wel goed.
Plus we kwamen erachter dat er echt zoveel bramen struiken zitten in het bos hierachter van ons camping terrein. Afgelopen jaren niet ontdekt. Dus over de dagen heen lekker plukken met mijn zoontje en invriezen. Die vind ze heerlijk namelijk. Voor de dieren ook nog meer dan genoeg. Meeste is te hoog of overwoekerd.

Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 11:52

We hadden een offerte gevraagd voor een zitmaaier op accu. Niet goedkoop, dat wisten we. Hadden de tractor verkocht en belastinggeld. Even snel Vergelijk leverde een andere leverancier op waar hij € 200 goedkoper was dan de standaard prijs van de offerte.

Even gebeld van, joh, ik wil hem graag bij jullie bestellen maar ik heb hem ergens anders € 200 goedkoper gezien, net te groot verschil, kun je nog iets met je prijs doen?

€ 300 korting gekregen. Toch leuk voor even een telefoontje *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-23 12:42

@Steenbok mmmm wat zalig.
@Prairy kijk dat is dan wel een mooi voordeeltje!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 14:12

Steenbok, goede deals inderdaad. Ik ging in Eindhoven wel eens maar dat was op een gegeven moment de rit niet meer waard.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 16:18

Wisten jullie dat je enkel een klein bakje van Max 250 gram bramen mag plukken in nl

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 16:21

Je mag inderdaad alleen voor eigen gebruik plukken, eigenlijk wat je ter plaatse op zou kunnen eten geloof ik.

Ik heb vandaag weer een halve kilo wijnbes,1 kilo bramen, 2 grote komkommers, 2 courgettes en ik denk een kleine halve kilo sperziebonen geplukt uit ons voedselbos en moestuin.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 16:39

Heerlijk Prairy!

Ik heb heel de week al goedkope boodschappen. Heb zes weken vakantie en dan maak ik altijd de kasten en vriezer leeg. Haal dan iedere dag bij wat ik nodig heb voor de avond. Gisteren 70% korting bij de AH op aardappeltjes, had het nog nooit eerder gezien.
Had ook nog een hoop klein geld in allerlei zakken gevonden, ben eindelijk de winterjassen aan het wassen haha.
Zeker voor 20 euro, dus dat is heerlijk boodschappen doen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 16:49

Dat is wel een hoop geld in jassen :+

Die 70% is inderdaad eind van de dag vaak, erg leuk boodschappen doen!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 17:03

Prairy schreef:
Dat is wel een hoop geld in jassen :+

Die 70% is inderdaad eind van de dag vaak, erg leuk boodschappen doen!

Ik zag het op het schapkaartje staan, maar ben vergeten of dat schaakaartje er ook anders uit zag dan de andere?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 18:22

Er zit een sticker op de verpakkingen, en op het schapkaartje staat een zwart blok met het kortingspercentage.