Fun-da deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Letsdunit

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:52

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:55

Shadow0 schreef:
manzano schreef:
Ik bedoel meer voor dagelijkse dingen.... Voorraad, servies, boeken, kleding. Je kan amper kasten kwijt. Maar misschien hou ik gewoon van kastruimte haha.

Dat zie ik echt niet eigenlijk. Zelfs voor kledingkasten zie ik nog wel mogelijkheden.
Maar daarnaast - je hoeft niet altijd hoge kasten te hebben, en kasten hoeven niet altijd tegen een muur te staan. Ik zou dus een paar lage meubels tegen de wanden met radiatoren zetten (niet teveel) en wellicht 1 open roomdivider-achtig iets die los in de ruimte staat. En dan kun je de hele vliering en vide nog vol leggen.

Ik zou me inderdaad vooral zorgen maken over hoe heet het in de zomer is.

(En B&B kun je denk ik vergeten, daar staat Utrecht niet meer zo voor open. En veel VVE's verbieden het inmiddels ook. En ook terecht. Woningen zijn om in te wonen, en dit is zo te zien een prima woning.)

Ik bedoel dat het me leuk lijkt om een keer te verblijven als B&B voor mezelf persoonlijk, maar dat ik er nooit zou willen wonen.
Ik ken de regels in Utrecht ;)

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:05

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:56

Foto 2 (?) met het huis en perceel in kleur en de rest in zwart/wit vind ik leuk gedaan. Aan het huis moet wel het een en ander gebeuren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 05:33

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 08:05

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 08:24

Ja, dat valt mij ook mee! (hoewel ik het niet heb liggen :P ).
Het is ook best een groot perceel. Lijkt me heerlijk zo'n privé bos <3

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 08:31

Ik liet het net aan manlief zien en die is er van overtuigd dat er een addertje moet zijn :=
Maar volgens mij zit er geen erfpacht op en de locatie lijkt me ook geen probleem.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 08:46

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 08:53

Zo goedkoop is het niet hoor. Misschien raken we gewend aan die belachelijke prijzen? Deze is ook gewoon ruim 6200 euro per m2 he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 08:57

Nou inderdaad, zo goedkoop is deze niet. Het is niet dat er 20 hectare grond bij zit. Dan zou het wel goedkoop wezen. Vind deze gewoon duur _O-

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 08:57

Suzanne F. schreef:
Zo goedkoop is het niet hoor. Misschien raken we gewend aan die belachelijke prijzen? Deze is ook gewoon ruim 6200 euro per m2 he?

Dan kijk je enkel en alleen naar de woonoppervlakte. Niet naar bijgebouwen, niet naar perceel en niet naar locatie.
Ik woon er in de buurt en mijn buren hebben net hun huis verkocht voor 1,4 miljoen, met 5000m2 grond en die moest van onder tot boven gerenoveerd worden.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 09:00

Hebben jullie al gezien hoe je op de bovenverdieping komt _O-

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 09:09

MarjanB schreef:

uhmmmm nee?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 09:14

Voor die omgeving is het wel goedkoop hoor!
Ik had de prijs eerder rond de 1.5 miljoen geschat := Natuurlijk is het nog steeds heel veel geld!

MarjanB schreef:

Via de trap? :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 09:17

Bosgrond is ook veel minder waard dan tuin of agrarisch oid. Verder niet goed bekeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 09:23

MarjanB schreef:

Bedoel je die in Beekbergen? Ik zie gewoon twee trappen :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 09:42

Ik vind het mooi, die in Beekbergen. Ik zou er zo willen zitten :j . Snelweg hoor je daar echt niet met al die bomen er voor.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 10:04

Renee1991 schreef:
MarjanB schreef:

Bedoel je die in Beekbergen? Ik zie gewoon twee trappen :+

Ja die in Beekbergen, ene trap komt uit in de badkamer en de andere in de slaapkamer :') het ziet er gek uit in elk geval op de plattegrond

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 10:36

Ja dat is idd beetje apart.
Mooi huis, maar het doet me verder niet zo veel. Erg donker met die naaldbomen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:01

https://www.funda.nl/koop/wolvega/huis- ... -west-115/

Zag deze te koop staan van de week toen ik met de hond langs liep.....vroeg me al tijden af hoe het er van binnen uitzag, want vind het op zich best een leuk huis. Gezien de lokatie was ik ook benieuwd hoeveel die moet kosten en dus maar even op funda opgezocht.

Ik vind hem erg aan de prijs; de tekst liegt niet over die scholen en kdv. Middelbare school (terra) zit tegen je achtertuin aan en op ong 3 min lopen zitten 2 basisscholen en een kdv. Overigens zou ik de laatste 3 niet zo erg vinden; er staan nog wat huizen enzo tussen die geluid wel tegenhoudt. Die middelbare school tegen mn achtertuin zou ik minder blij van worden. Aan de andere kant van de heg zit namelijk direct al het schoolplein. Op foto 26 zie je ook dat privacy in je tuin overdag buiten de schoolvakanties ook niet aanwezig is, want vanaf de bovenverdieping is er prima zicht vanuit een paar lokalen naar de achtertuin.
Tegenover het huis liggen voetbalvelden.

En daar bovenop is het huis nog helemaal in originele stijl; leuk als je van de jaren 70 houdt, maar de gemiddelde mens zal er nog aardig wat geld tegen aan moeten smijten voor een modernere woning.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:14

Voor de zoekers, bellen jullie wel eens een makelaar om te kijken of er al interesse is voor een huis en of je bijvoorbeeld nog een stal mag bouwen op het perceel?

Heb wat op het oog maar t is een niet heel handig ingedeeld huis en er moet nog wel iets mee voordat het onze smaak is (lees stuccen, vloeren en keuken) en dan is het eigenlijk net te duur, ideaal zou 50k minder zijn. Staat nu een maand te koop.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:16

Tuurlijk, waarom niet.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:02

MarjanB schreef:
Voor de zoekers, bellen jullie wel eens een makelaar om te kijken of er al interesse is voor een huis en of je bijvoorbeeld nog een stal mag bouwen op het perceel?

Voor dat laatste kan je beter de gemeente bellen dan de makelaar. Wij hadden bijna een huis gekocht toen bij navraag bij de gemeente bleek dat er nooit een vergunning was afgegeven voor de garage (die we bij het huis wilden betrekken door het toevoegen van een gang). De makelaar wist van niets.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:08

Anoeska27 schreef:
MarjanB schreef:

Voor dat laatste kan je beter de gemeente bellen dan de makelaar. Wij hadden bijna een huis gekocht toen bij navraag bij de gemeente bleek dat er nooit een vergunning was afgegeven voor de garage (die we bij het huis wilden betrekken door het toevoegen van een gang). De makelaar wist van niets.

Dit inderdaad. En ik geloof dat dat ook onder je onderzoeksplicht als koper valt? Weet het niet zeker hoor, maar sowieso belangrijk om inderdaad zelf ook instanties te raadplegen ipv blind op de verkopende makelaar te vertrouwen.