Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

S_Figo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:18

Ik kom hier nog even een keer inbreken.
Een aantal weken geleden heb ik hier wat tips gevraagd voor het schrijven van een motivatie brief. Iedereen bedankt voor deze tips, het heeft zeker geholpen! Mijn bod (niet boven de vraagprijs en er waren meerdere biedingen) is toen ook geaccepteerd.
Inmiddels zijn de financiën rond en is het wachten tot ik de sleutel van mijn droomhuis met paardenstallen krijg.
Het was voor mij mijn eerste bezichtiging en dus ook eerste bod. En daarbij dus ook niet boven de vraagprijs hoeven bieden, dus houd allemaal hoop! Het kan nog wel :D

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:22

Woning was behoorlijk gedateerd, moet wel het eea aan gebeuren, alle ramen vervangen, nieuwe badkamer en toilet, alle vloeren (ligt nette vloerbedekking maar vinden wij toch niet fris) compleet schilderen binnen, keuken is gedateerd maar wel erg degelijk dus die krijgt een flinke schoonmaakbeurt en mag blijven.
Echt eentje waar je doorheen moet kijken en een extra zak geld voor de werkzaamheden, ze stonden er niet voor in de rij.
Was verhuurd door een belegger die nu wilde verkopen.

Nu dus, na Corona, de leuke dingen, heel veel uitzoeken.
Ramen doen we na de verkoop van het huidige huis, daar zit de financiële ruimte in. Kan prima in de zomer.

Gefeliciteerd S-Figo!

Anoniem

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 21:12

S-Figo.. ik ben jaloers :') Gefeliciteerd! Ben wel benieuwd naar je motivatiebrief.. die klinkt erg succesvol haha

naomi_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 21:24

Wat goed S-Figo, gefeliciteerd!!!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 21:43

S_Figo schreef:
Een aantal weken geleden heb ik hier wat tips gevraagd voor het schrijven van een motivatie brief. Iedereen bedankt voor deze tips, het heeft zeker geholpen! Mijn bod (niet boven de vraagprijs en er waren meerdere biedingen) is toen ook geaccepteerd.
Inmiddels zijn de financiën rond en is het wachten tot ik de sleutel van mijn droomhuis met paardenstallen krijg.
Het was voor mij mijn eerste bezichtiging en dus ook eerste bod. En daarbij dus ook niet boven de vraagprijs hoeven bieden, dus houd allemaal hoop! Het kan nog wel :D

Wow gefeliciteerd, dat geeft mij toch een beetje hoop.
Wij gaan volgende week weer een bod uit brengen, maar maar 27000 boven vraagprijs.
Zijn nog 24 andere kijkers.
Wanneer krijg je de sleutel en waar ga je wonen?
Zou je je motivatie brief in pb willen sturen?wij doen er ook elke keer een motivatie bij maar het is nog niet gelukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:23

S_Figo schreef:

Ow wauw wat goed zeg!
Gefeliciteerd!

S_Figo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 23:28

Dankjewel allemaal! :D

Ik hoop dat iedereen hier ook snel zijn of haar droom woning kan aankopen!

@horsii: ik krijg 1 juli de sleutel en ga in een klein plaatsje in Zeeland wonen. Plaatsnaam zet ik liever niet openbaar :)
Ik zal morgen mijn motivatie brief op de pc even opzoeken en in pb naar je sturen.

@Idinn, kwa motivatie brief heb ik echt naar de tips uit dit topic geluisterd. Bij interesse wil ik hem best in pb naar je sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 23:35

Ik ben ook wel benieuwd naar een motivatiebrief die misschien succesvol werkt, kun je mij ook pben?

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 00:12

Ik ben ook benieuwd naar de brief :j kunnen wij ook tips uit halen!
Fijn dat je het huis hebt S_figo gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 00:21

Graag S_Figo, wie weet kan ik mijn motivatiebrief qua basis nog wat bijschaven :)

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 01:12

Zou ook wel interesse hebben in die brief.
Mijn bod is helaas afgewezen.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 08:49

Ik ben ook benieuwd naar je motivatie haha!
Wij waren het net niet geworden.. op onze motivatie wilde ze wel overstag maar ze hebben toen het hogere bod hun motivatie gevraagd.. was wel jammer voor ons. (Werd verkocht door erfgenamen)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 09:00

Zou dat nou zoveel verschil maken? Denk dat bijna iedereen toch voor het hoogste bod gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 09:32

Nee er zijn zeker mensen die voor de gunfactor kiezen ipv het hoogste bod. Zie je vooral bij oudere huizen, omdat bewoners daar meer een band mee hebben.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 09:52

Wij gaan kijken naar het bod, maar nemen ook zeker de voorwaarden mee en ook zijn we bereid tot gunnen wanneer er geen 10.000 euro verschil in zit. Mensen met een leuke brief krijgen bij ons in principe een stukje voorrang. We weten hoe vervelend de woningmarkt is en willen best een beetje toegeven op het verkoopbedrag wanneer de ene een brief heeft en de andere niet. Met het meesturen van een brief doe je ook een stukje extra moeite. Wij kijken er iig wel naar :j

Gistermiddag zaten alle bezichtigingen voor ons appartement trouwens alweer vol. Er komen 30 mensen kijken :wow:

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 10:02

opisop_shop schreef:
Zou dat nou zoveel verschil maken? Denk dat bijna iedereen toch voor het hoogste bod gaat

Mijn moeder vindt het belangrijk dat haar huis naar een gezin met kinderen gaat, daar hebben mijn ouders het voor ontworpen en laten bouwen.
Het bod is natuurlijk belangrijk maar de motivatie ook.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 11:31

Bij mij had het hoogste bod ook nog een leuke motivatiebrief erbij gedaan, dus de keuze was simpel.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 11:36

Nou ik baal als een stekker! Wij hadden het enige bod (via online bieden dus in te zien) en wij hadden de vraagprijs geboden. Heel spannend tot gistermiddag maar het bleef hierbij. Wij natuurlijk blij dat we het huis hadden want de vraagprijs is voldoende. Belt de makelaar, ja de verkoper had toch meer geld verwacht en wil er minimaal 11.000 euro bij hebben! Koekoek. Er was niet veel animo, andere mensen bieden niet, ze willen er in juli uit wegens andere woning en dan ga je dit ook nog eisen?
De makelaar gaf ons aan er een weekend over na te denken maar ik ben eigenlijk niet bereidwillig meer te bieden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 11:41

Dat is wel echt raar idd. Tegelijkertijd staat er inderdaad wel bij dat het niet automatisch betekent dat je het huis hebt als je de hoogste bieder bent, maar het op basis van gunning gaat. Ik ben benieuwd wat ze nu willen, vrije verkoop?

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 11:42

Bij ons hadden de hoogste bieders icm beste voorwaarden ook een leuke motivatiebrief geschreven.

Ze begon het ongeveer: Toen we de voordeur open deden en binnen stapten voelde het gelijk als thuiskomen. Dat vond ik erg leuk om te lezen :j Verder schreven ze over hun gezin inclusief beestenboel.

Ik vond het verkopen best afstandelijk omdat je de kijkers zelf helemaal niet ziet. Om via de motivatiebrief meer informatie te krijgen vond ik erg fijn. Had het er niet bij gezeten was dat ook prima.

Wij wilden het ook gunnen aan de hand van een ‘leukere’ motivatiebrief tot een max van €10.000.
Laatst bijgewerkt door Charlotte446 op 05-02-22 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 11:43

Zou ik ook niet doen.. als ze meer hadden verwacht, hadden ze de VP daarop moeten zetten. Ik zou als verder niemand geboden heeft echt mijn bod niet gaan verhogen. Ze hebben gegokt en dat loopt anders, jammer dan. De VP is vast ook niet zo laag ingezet.

Bottles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 11:58

Gefeliciteerd S_Figo!! Wat fijn dat je je droomhuis gevonden hebt!

Flooooo jeetje dat is ook apart zeg. Je zou denken dat ze de vraagprijs bedacht hebben omdat ze dat er graag voor willen hebben.. als er verder geen biedingen zijn, ga je daar toch mee akkoord? Wat een actie zeg.

Wij gaan volgende week ook weer eens ergens kijken. Echt een mooi huis met heel veel ruimte voor de paarden. Ben er beetje bang voor dat die ver overboden gaat worden. Hier loopt het met de verkoop tot nu toe wel goed. Gisteren en donderdag bezichtigingen en dan dinsdag nog 3. Er rijden en lopen veel mensen langs.. en volgens de makelaar zaten er wel een aantal echt geïnteresseerden bij. Maar toch vind ik het spannend wat (en of) er geboden gaat worden!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 12:15

Ja ik weet dat ze er al jaren wonen en de prijs is ook echt niet laag voor zo'n woning dus hij is niet bewust laag gezet ofzo. Er moet alleen cosmetisch wel wat gedaan worden qua keuken, badkamer en vloeren dus helemaal af is ie ook niet. Jammer voor ze dat ze meer hadden verwacht maar dan had je inderdaad de vraagprijs hoger moeten zetten.
Ik denk dat ze hem nu gewoon in de vrije verkoop doen, hij wilde dit zelf om het proces eerlijk te laten verlopen, tot zoverre dus. Baal er echt van want op deze manier wil ik geen 11.000 bijleggen eigenlijk.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 12:23

Aan de ene kant snap ik je, aan de andere kant baal ik zelf (achteraf) heel erg dat ik op 12k het eerste huis waar we interesse in hadden hebben laten liggen.
Als je ziet hoeveel moeite het bekijken van woning, doen van een bod en alles wat er bij komt kost, was me dat die 12k achteraf meer dan waard! Dan hadden we ons nu al een half jaar lekker op ons huisje kunnen richten.
Dus als het huis je echt wil en de prijs is niet bizar en betaalbaar, zou ik zelf m’n frustraties opzij zetten en er lekker voor gaan :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 12:55

flooooo schreef:
Ja ik weet dat ze er al jaren wonen en de prijs is ook echt niet laag voor zo'n woning dus hij is niet bewust laag gezet ofzo. Er moet alleen cosmetisch wel wat gedaan worden qua keuken, badkamer en vloeren dus helemaal af is ie ook niet. Jammer voor ze dat ze meer hadden verwacht maar dan had je inderdaad de vraagprijs hoger moeten zetten.
Ik denk dat ze hem nu gewoon in de vrije verkoop doen, hij wilde dit zelf om het proces eerlijk te laten verlopen, tot zoverre dus. Baal er echt van want op deze manier wil ik geen 11.000 bijleggen eigenlijk.

Dan doe je een tegenbod van 5500 euro erbij?