Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jis_ schreef:Leuk gescoord Dagmar!
Zo heerlijk weer de schuifpui open, Bananenplant weer naar buiten, 2e helft winter ging die niet zo lekker meer.
Nu bezig met de parasol Moerbei te snoeien, wat een klus maar zo blij met deze grote vruchten en schaduw gever.
En mijn Pruimenboom gaat zo te zien heel veel bloesem gevenlaatste keer dat dat zo was was in 2020. De Pruimen gaan helaas wel vrijwel allemaal op aan de insecten en vogels
![]()
Hopelijk wil mijn kiwi vrouw dit jaar ook eindelijk lekker los gaan. de man doet het al wat jaren heel goed.
Weer beginnen met voeding geven, Ik heb daarvoor in de lente eigengemaakte plantenvoeding. Grote roestvrij stalen bak buiten daar drop ik in de herfst wat Moerbeiblad in![]()
[ Afbeelding ]
Mri schreef:Hoe zie je dat je pruim veel bloesem gaat geven?
Aan mijn pruimenboompjes heb ik nog niet echt iets kunnen zien (dat mij is opgevallen).
Afgelopen jaar hadden we hele goeie oogst, en dan ook nog genoeg voor de vogels en eekhoorn achter geladen.
Ik hoop dat we dit jaar weer goeie oogst hebben. De hovenier heeft ze gesnoeid in december. Volgens mij had die niet door dat dat de pruimen waren. Had gezegd dat daar niks af hoefde, maar had niet gespecificeerd waar ze stonden... wijze les.
Komende jaren mag er niks meer in de voortuin (en aan de zijkant van het perceel) gesnoeid worden
Ik kijk liever naar bomen en struiken dan naar het huis van de buren
Janine1990 schreef:Heel gaaf Lor1! Ben heel erg benieuwd naar je inspiratie!
Suzanne F. schreef:_Lois_ schreef:Weet iemand een plant die het goed doet in de vensterbank met veel zon?
Ja een Tradescentia, ik heb er 2, een Nanouk en eentje met felle paarse kleinere blaadjes. Zijn dol op zon.
axel_1997 schreef:Sinningia leucotricha Is een leuke.
Die van mij heb ik gekregen toen ik nog op de basisschool zat en gaat al minstens achttien jaar mee. Misschien wel meer.
Als ik een jaar of 80 ben hoop ik dat hij hier op lijkt!https://nl.pinterest.com/pin/291678513342554478/