Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 01:01

Dems, elke keer als ik jouw huis zie vind ik m wéér mooier! Heel sfeervol zo!

Annetje, wij hebben een huis gekocht met hetzelfde 'probleem'. Leuke indeling hebben jullie trouwens zo met de bijkeuken(?) en trapkast(?)! Vanavond hebben we voor de indeling rond de tafel gezeten. Manlief wilt de televisie absoluut tegen de lange muur aan. Maar dan hebben wij wel een flinke maat tv. Een bank voor de grote ramenpartij willen we niet. Nu het idee om een 3-persoonshoekbank te kopen inclusief hoek met een 'eiland' er aan vast. Die komt dan of tegen de wand van de gang te staan of tegen de muur waar het kleine raam zit. Daarbij nog 2 fauteuils, een salontafel en bijzettafeltjes. Zo kunnen we ook de indeling nog eens veranderen. De televisie tegen de wand van de gang aan lijkt ons ook onprettig wegens de schitteringen van het grote raam er tegenover. Maar dan kan je wel een heel knus hoekje maken.

_Marinke_

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 02:23

Als je voor beton wilt gaan zou ik gaan voor beton cire! Dat is echt ideaal, krast niet en trekt ook niks in. Daarbij is het een stuk lichter als echt beton en daardoor heel wat makkelijker te verwerken. En daarbij het is nauwelijks van echt beton te onderscheiden.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 03:23

Annetje schreef:
Mijn vriend en ik zijn bezig met een huisje. De financiering is nog niet rond, maar we zijn wel vast over de indeling van het huis aan het nadenken. Nu is de woonkamer heel onlogisch en dus ben ik benieuwd hoe jullie deze in zouden delen.
De vorm van de woonkamer:

[ [url=m/5iHTxT.png]Afbeelding[/url] ]

Ik ben benieuwd wat jullie ideetjes zijn!

Ik zou een mooie lange keuken maken :D
Wat vind je van zoiets.

Afbeelding

Afbeelding

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 08:37

8nnemiek> ik vind de kleuren supermooi bij elkaar. Heb zelf ook iets in die richting. Hout/zwart/cognackleurige leren bank/Zeegroen en olijfgroen en een beetje blauw en oker.
Lijkt heel rommelig als ik het zo zeg, maar staat supermooi bij elkaar juist

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 10:29

Ik weet niet of ik de onderste keuken wel zo praktisch vind; veel loopruimte (niet echt alles onder handbereik) en met meerdere mensen echt niet te werken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 10:32

dems75 schreef:
8nnemiek> ik vind de kleuren supermooi bij elkaar. Heb zelf ook iets in die richting. Hout/zwart/cognackleurige leren bank/Zeegroen en olijfgroen en een beetje blauw en oker.
Lijkt heel rommelig als ik het zo zeg, maar staat supermooi bij elkaar juist

Leuk dat je ook die kleurencombinatie hebt!
Goed te horen dat het mooi bij elkaar past.
Vandaag gaan mijn ouders de bank bestellen, en gaan we kijken welke kleuren relaxstoelen er zijn :D Blijft leuk, dat meubelshoppen, zelfs als het niet voor mezelf is haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 10:42

DubbelDun schreef:
Ik weet niet of ik de onderste keuken wel zo praktisch vind; veel loopruimte (niet echt alles onder handbereik) en met meerdere mensen echt niet te werken.

Daar zou ik dus ook echt niet goed van worden als ik steeds op en neer zou moeten lopen!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:42

vonneke schreef:
DubbelDun schreef:

Daar zou ik dus ook echt niet goed van worden als ik steeds op en neer zou moeten lopen!

Mijn keuken heeft die opstelling en met een logische indeling van je spullen opbergen, valt het reuze mee. Alleen voor bestek en servies moet ik wat verder lopen.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 14:38

Onze kerst versiersels:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 15:00

Gezellig! Hier geen kerstversiersels. Ja kerstlampjes boven mn aanrecht maar die hangen daar voor vast :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 16:54

@Nicje87: leuk, maar die laatste gaat mij iets te ver :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 13:52

Ik lees stilletjes mee hier en doe inspiratie op :D

Een beetje een gekke vraag..we hebben in een 2dehands winkel zo'n leuke tafel gezien. Volledig smeedijzer met een blad met allemaal van die ingelegde emaille steentjes. Kan het moeilijk omschrijven maar hij is leuk! Stoelen ook volledig smeedijzer dus zware dingen.

We willen dit weekend terug gaan kijken en als het er nog is.. meenemen als woonkamer tafel. Maar zou het misschien voor in de tuin bedoeld zijn? :P Of kan smeedijzer ook in huis? (snelle google zie 'k dat het volgens mij ook in huis kan, maar in mijn hoofd blijft het een beetje gek :') )

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 14:10

Ik vind smeedijzer prachtig <3 Het moet natuurlijk een beetje bij je interieur passen, maar kan prima binnen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 14:14

Thanks, ondertussen nog meer plaatjes gevonden van mensen die het binnen hebben en daar ziet het er toch niet al te gek uit :)

Geen flauw benul verder of het in ons huis past... we hebben een beetje een gekke professor huis, allerlei stijlen en prullen door elkaar. Ik heb de neiging te kopen wat 'k mooi vind en pas later na te denken of het wel bij elkaar past. Vandaar dat 'k nu even hier check :D

Wou het combineren met Chesterfield zetels (bruin) en de steentjes zijn een soort rood. Kan wel denk ik?

(edit de zetels natuurlijk in het andere deel van de living en niet aan de tafel he :') )

Zo is het nu, valt geen lijn in te ontdekken _O- (we zijn nog niet zo lang geleden verhuist dus alles is één grote - niet ingerichte - rommelhoop)

Afbeelding

Afbeelding

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 17:35

Niet respectloos bedoeld hoor, maar dat is nou nog eens een bij elkaar geraapt "zooitje" :o :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 20:48

Doubtless schreef:
Niet respectloos bedoeld hoor, maar dat is nou nog eens een bij elkaar geraapt "zooitje" :o :D

Klopt, allemaal gratis gekregen :+ (en al vijf jaar ons interieur :P )

De zwarte tafel is zelfs nog een erfstuk van mijn overgrootmoeder.

Vandaar dat we dus nu proberen een beetje een bij elkaar passend interieur te zoeken :D

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 20:52

Maar wel 2 eettafels zo te zien ! Dat kan ik niet kwijt hoor, dus lekker veel ruimte heb je in ieder geval wel. En daar is vast wat leuks van te maken.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 20:54

Ja, dat wel. Alleen wel veel kamers om in te richten en laat 'k nu echt heel slecht zijn in één lijn houden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 20:55

Doubtless schreef:

Ik zou helemaal gek worden in de kringloopwinkel...

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 23:05

Niet teveel druk over maken Solleke, imho zijn de leukste interieurs ruimtes die zo gegroeid zijn. Wij hebben ok spullen die door de jaren heen verzameld zijn. Het leuke is dat je na verloop van tijd echt wel smenhang krijgt. En je hebt echt een eigen huis, geen dertierin een dozijn.

Leuk topic, dit

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 23:44

vonneke schreef:
Doubtless schreef:

Ik zou helemaal gek worden in de kringloopwinkel...

:= Idem, maar ik vind interieur best belangrijk.

Swartbeessie, daar heb je zeker gelijk in ! Alleen je moet wel de juiste keuzes er in maken.
Mijn huis is ook weinig 'nieuw' op enkele dingen na is alles van MP.
Zelfs m'n keuken die ouder is dan mij.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 09:08

De 'rommelhoop' van Solleke Noah zou voor mij ook niets zijn, maar als het voor jullie thuis is, dan is het toch goed? :) Je zou eventueel nog met een interieurstyliste kunnen overleggen, wellicht kan die je wat tips geven over het huidige interieur en jullie stijl?

Van de week zijn we deze prachtige fauteuils tegen gekomen <3 In grijs en bruin bestelbaar, wij willen voor de bruine gaan. Ook zal er een nieuw bankstel moeten komen. Voor de bank twijfelen we over de kleur grijs of olijfgroen. Zelf neig ik meer naar grijs en wil ik de olijfgroene kleur vooral in de accessoires laten terugkomen. Wel lijkt ons een bank in de olijfgroene kleur wat warmer.

Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 09:54

Zo denk 'k er ook over swartbeessie :)

Bedankt voor de tip noviceh, maar deze meubels gaan juist weg he :) we hebben nieuwe zetels op het oog en een nieuwe livingtafel, maar 'k vroeg me dus af of een smeedijzeren livingtafel wel "kon", of dat dat echt een buitenmeubel is.

Denken jullie dat smeedijzer en chesterfield zetels bij elkaar kunnen? Het is natuurlijk onze eigen smaak maar 'k ben echt hopeloos met combineren :+ (stiekem vind 'k ons huidig bij elkaar geraapt zooitje best gezellig :') hopeloos dus!)

Mooie zetel trouwens noviceh!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 10:16

@solleke: ik denk dat de kombi wel kan, maar bedenk je wel dat gietijzeren stoelen binnen niet alleen moeilijk te hanteren zijn, omdat ze zo zwaar zijn zal er ook meer mee geschoven worden en dat is funest voor een mooie vloer.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 10:22

DubbelDun schreef:
@solleke: ik denk dat de kombi wel kan, maar bedenk je wel dat gietijzeren stoelen binnen niet alleen moeilijk te hanteren zijn, omdat ze zo zwaar zijn zal er ook meer mee geschoven worden en dat is funest voor een mooie vloer.

Ja, om die reden twijfelde 'k een beetje, de tafel is heel erg mooi maar de stoelen zijn zwaar. Er komt wel een mat (vloerkleed) onder, dat beschermd de vloer dan wel.