_Nelleke_ schreef:Wow wat een prijsverschil bruceandnoon!
Wij doen wel mee met de open huizen dag. Heb net nog even rituals geurstokjes ingeslagen.(Waren in de bonus bij de Bijenkorf)
Vorige x kwam er behalve 1 stel die 15 huizen ging bekijken niemand. Stel was hier snel weg en waren niet echt geïnteresseerd.
Ik had gehoopt dat het stukje 'eigen grond' in Amsterdam wel veel kijkers/kopers zou trekken. Ik geloof dat een hoop mensen zich echt verkijken op de (maandelijkse) erfpacht die bij 80% van de huizen hier betaald moet worden. Kijk, dat zit niet in de vraagprijs, maar je moet het wel betalen. Blijkbaar vinden mensen 'eigen grond' en 'vrij uitzicht' in Amsterdam toch niet zo boeiend.
Ach ja. Ik hoop gewoon op potentiële kopers. Ik ben inmiddels depressief verklaard door de HA en de psych en de bedrijfsarts en dat komt gewoon door het huis. Nouja, niet door het huis, maar door het wonen in A'dam. Ik blijf gewoon een dorpsmeisje en ik kan echt niet goed tegen de stad.
wat ontzettend vervelend voor je en ook zo herkenbaar! na 15 jaar merk ik dat ik steeds slechter tegen de drukte van de stad kan. ik kan er bijvoorbeeld ook echt niet meer tegen om bijvoorbeeld op de fiets na de andere kant van de stad te fietsen. Het drukke verkeer, het gekrioel van fietsers, auto's taxi's en trams en iedereen die gehaast en opgefokt is, ik kan er echt niet meer tegen en krijg echt een waas voor mijn ogen. Ook het feit dat je hier bij mooi weer met zijn allen massaal naar hetzelfde park trekt en dan hutjemutje zit; vreselijk. ook ik heb de afgelopen jaren te kampen gehad met een burn out en wijt dit voor een groot deel ook het leven in de grote stad. ik ben eigenlijk ook gewoon een dorpsmeisje en alhoewel ik echt genoten heb van mijn jaren in Amsterdam ( ik zeg altijd dat ik een haar liefde verhouding heb met deze stad) is het nu gewoon klaar.
Ik hoop echt voor je dat je heel snel de stad kan verlaten en je droomhuisje kan betrekken!
Overigens weet ik niet waar die enorme prijsdaling in het huis waar we gaan kijken vandaan komt. Misschien zitten de mensen wel heel erg omhoog en kunnen ze hypotheeklasten niet meer dragen. ook heb ik een mogelijke verklaring van een kennis gehoord dat er naast een sexboerderie zit