[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 22:24

_Nelleke_ schreef:
Wow wat een prijsverschil bruceandnoon!

Wij doen wel mee met de open huizen dag. Heb net nog even rituals geurstokjes ingeslagen. :') (Waren in de bonus bij de Bijenkorf)

Vorige x kwam er behalve 1 stel die 15 huizen ging bekijken niemand. Stel was hier snel weg en waren niet echt geïnteresseerd.
Ik had gehoopt dat het stukje 'eigen grond' in Amsterdam wel veel kijkers/kopers zou trekken. Ik geloof dat een hoop mensen zich echt verkijken op de (maandelijkse) erfpacht die bij 80% van de huizen hier betaald moet worden. Kijk, dat zit niet in de vraagprijs, maar je moet het wel betalen. Blijkbaar vinden mensen 'eigen grond' en 'vrij uitzicht' in Amsterdam toch niet zo boeiend.

Ach ja. Ik hoop gewoon op potentiële kopers. Ik ben inmiddels depressief verklaard door de HA en de psych en de bedrijfsarts en dat komt gewoon door het huis. Nouja, niet door het huis, maar door het wonen in A'dam. Ik blijf gewoon een dorpsmeisje en ik kan echt niet goed tegen de stad.

wat ontzettend vervelend voor je en ook zo herkenbaar! na 15 jaar merk ik dat ik steeds slechter tegen de drukte van de stad kan. ik kan er bijvoorbeeld ook echt niet meer tegen om bijvoorbeeld op de fiets na de andere kant van de stad te fietsen. Het drukke verkeer, het gekrioel van fietsers, auto's taxi's en trams en iedereen die gehaast en opgefokt is, ik kan er echt niet meer tegen en krijg echt een waas voor mijn ogen. Ook het feit dat je hier bij mooi weer met zijn allen massaal naar hetzelfde park trekt en dan hutjemutje zit; vreselijk. ook ik heb de afgelopen jaren te kampen gehad met een burn out en wijt dit voor een groot deel ook het leven in de grote stad. ik ben eigenlijk ook gewoon een dorpsmeisje en alhoewel ik echt genoten heb van mijn jaren in Amsterdam ( ik zeg altijd dat ik een haar liefde verhouding heb met deze stad) is het nu gewoon klaar.
Ik hoop echt voor je dat je heel snel de stad kan verlaten en je droomhuisje kan betrekken!

Overigens weet ik niet waar die enorme prijsdaling in het huis waar we gaan kijken vandaan komt. Misschien zitten de mensen wel heel erg omhoog en kunnen ze hypotheeklasten niet meer dragen. ook heb ik een mogelijke verklaring van een kennis gehoord dat er naast een sexboerderie zit :D uiteraard was ik in mijn vorige post niet serieus toen ik zei dat we alleen voor de fles wijn gingen :P maar ik vind het wel een leuke geste. Hoop niet voor ze dat er 20 man op af komt.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 22:25

anneve schreef:
Ik heb vorig jaar mee gedaan aan de open huizen dag: kostte me €175,- (was normale NVM prijs), blijkbaar is het dit jaar fors goedkoper. Wel bezoekers gehad, maar heeft verder niks opgeleverd toen, ik doe nu niet meer mee.

Morgen komt iemand voor de 2de bezichtiging, dus als nog iemand tijd heeft om voor mij te duimen ......!!!

Spannend! dat zijn positieve geluiden. Ik zal voor je duimen!

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 08:25

Anneve, ook hier duim ik met je mee +:)+

Bruceandnoon en Nelleke: ik begrijp jullie gevoel. Wanneer wij bij mijn zusje (die in Amsterdam woont) vandaan komen, zucht ik altijd even diep wanneer we op de terugweg de afsluitdijk over rijden :j
Laatst bijgewerkt door Mirjam79 op 05-04-13 08:44, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 08:39

bruceandnoon schreef:
wat ontzettend vervelend voor je en ook zo herkenbaar! na 15 jaar merk ik dat ik steeds slechter tegen de drukte van de stad kan. ik kan er bijvoorbeeld ook echt niet meer tegen om bijvoorbeeld op de fiets na de andere kant van de stad te fietsen. Het drukke verkeer, het gekrioel van fietsers, auto's taxi's en trams en iedereen die gehaast en opgefokt is, ik kan er echt niet meer tegen en krijg echt een waas voor mijn ogen. Ook het feit dat je hier bij mooi weer met zijn allen massaal naar hetzelfde park trekt en dan hutjemutje zit; vreselijk. ook ik heb de afgelopen jaren te kampen gehad met een burn out en wijt dit voor een groot deel ook het leven in de grote stad. ik ben eigenlijk ook gewoon een dorpsmeisje en alhoewel ik echt genoten heb van mijn jaren in Amsterdam ( ik zeg altijd dat ik een haar liefde verhouding heb met deze stad) is het nu gewoon klaar.
Ik hoop echt voor je dat je heel snel de stad kan verlaten en je droomhuisje kan betrekken!

Dat is lief! :)

Ik heb ook echt een haat-liefde verhouding met de stad. Ik kan echt een aantal dingen noemen die ik heel heerlijk vind, maar dat zijn dingen die ik incidenteel leuk vind. Het structurele leven hier vind ik echt vreselijk. Gelijk al toen ik hier ging wonen en langzaam maar zeker wordt het steeds erger.
Ik krijg ook echt watten in m'n hoofd van de drukte en de opgefokte asociale mensen.

Ik hoop dat jullie je huis ook snel verkopen. Moet toch wel? Het is echt een fantastisch huis! Kun je met je kids lekker naar het 'platteland'. :)

juval

Re: [Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 10:47

anneve, ik duim voor je!!

ik zou ook niet kunnen aarden in de stad hoor.. ik ben van een dorp naar nieuwbouwwijk naar dorp en nu sinds 6 maanden het echte platte land verhuisd... dit bevalt me echt het best.. heerlijk tussen de weilanden (en koeien!). winkels/scholen en 'stad' is nog steeds binnen 10 autominuten te bereiken, en ook naar mn werk heb ik niet te veel reistijd. helemaal goed dus. Ik geniet er steeds weer van om ver te kunnen kijken, vooral bij mooie zonsopgang of zonsondergang is het superfijn.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 10:53

Anneve ik duim ook voor je!

Ik ben het gepoets voor morgen alweer beu... ik ben echt niet zo'n huisvrouw.

Ook ik ben een echt dorpsmens. Heb heel lang wel in Zwolle gewoond, maar dat noemde ik altijd 'een uit de kluiten gewassen dorp'. Woonde ook aan de rand, met veel groen en ruimte.
In een stad als Amsterdam zou ik totaal niet kunnen aarden. Ik begrijp best dat je met zo'n staat een haat-liefde verhouding hebt. Het is gewoon heerlijk als je thuis bent en je kunt zo op je paard het bos in stappen :D

*en weer verder aan de schoonmaak*

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:00

succes met de schoonmaak symbeami... ik ga er dit keer niets aan doen.. de voorgaande keren heb ik me uitgesloofd, dus nu laat ik de eer aan mn ex.
jullie hebben me wel op een idee gebracht trouwens haha.. :)* er staat nog een boel drank in een kast daar, en aangezien ik en mn ex daar niets om geven heb ik die maar aangeboden aan de eerste 5 kijkers.. wie weet helpt dat :D
mn ex zal niet weten wat em overkomt als er straks een rij voor de deur staat.

ook heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om de marktplaatsbieders op nog wat spulletjes morgen te laten komen, dan zit ex er toch niet helemaal voor niets.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:08

Tja dat schoonmaken, je kon bij ons zelfs van de zoldervloer en keldervloer eten.
Nu met verbouwen ook vaak mensen door onsxhele huis, niet fijn.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:54

Tja, ik lees zelden niet alles bij. Bij meer dan 10 pagina's houd ik het voor gezien. :D

belle_boef schreef:
idefix4 schreef:
Belle: Mbt verzekeraars hebben ze je graag, gooi het er eens in de groep! Hopelijk heb je al een oplossing gevonden.

Bedoel je dan dat ik zelf eens met het NHG moet gaan bellen?

Dat topic van Liselot is echt heftig. Ik ga die weer even bijlessen

Dat ging over rechtbijstand.

Moska: Wij hebben ooit eens een huis te koop gezet door er een bord voor te zetten en toen kwam onze verkoopmakelaar uit eigen beweging op de proppen. Die wilde het in de etalage en kwam daar moeite voor doen. Dus toen zijn we met hem in zee gegaan. Uiteindelijk heeft ook hij er een potje van gemaakt en hebben we zelf ons huis maar verkocht. :P
Je kan je huis nu ook zelf, zonder makelaar op Jaap.nl zetten. Die site is ook erg goed bekeken.
Dit huis is ons aangeprezen door een makelaar, maar wij hebben een beetje lak aan die lui. Dat was een verkoopmakelaar. Wel een fijne vent verder hoor, maar ja, een beschimmeld krot kan je gewoon niet mooier maken met een mooi praatje en hij deed daar tot een bepaald moment toch wel zijn best voor. hihi.

Ik zie nu je aanvulling, dat is minder! Ik zou ze gewoon allemaal bellen. Een aantal zullen je niet terugbellen en die vallen al af. Als ze jou al niet bellen... :+ En dan gewoon kijken wat ze te bieden hebben. Staat er niet 1 heel goed aangeschreven daar? Ik weet wel welke hier in de buurt mag komen en welke niet. Mbt dat opschuiven, dat kan lang duren. Ik ken iemand die braaf elk jaar komt babbelen over een overbruggingshypotheek en die wel elke keer beetje bij beetje aflost, maar dat wordt elke keer gewoon weer verlengd. Snel verkopen zou ik persoonlijk voor mezelf in zo'n situatie fijner vinden, dan dat ik dat voor een bank zou willen. Om te verkopen moet je immers altijd nog met 2 zijn: Een koper heb je ook nodig.

Nelleke: Er moeten nieuwe meters komen voor water en elektra. (eigenlijk) Inmiddels hebben we de kabels in de meterkast gelegd en gaan we gewoon verhuizen. We zien wel wanneer ze komen. Gas laten we afsluiten. We stoken onze unit elektrisch en mijn fornuis kan ook op een gastank worden aangesloten. Maar ja, dan moeten ze wel komen om die meters te verzetten! En dat doen ze dus niet. Dus nu gaan we het huis uit en hebben we met de aannemer afgesproken, dat ze de huidige stroommeter laten staan. Dan kunnen ze in elk geval beginnen. De stroommeter staat niet in de weg. De watermeter misschien wel...

Relaxed: Dat is goed nieuws!

Georgette: Leuk huisje. Komt groter op dan het lijkt. Ik zou denk ik meteen die muur er uit willen hebben tussen keuken en kamer. :+ Wat een geld nog voor eigenlijk zo'n klein huisje?

Bruceandnoon: Zou dat niet kunnen komen, omdat mensen dan niks te doen hebben en dus maar gewoon ergens binnen gaan kijken, omdat de kachel er brandt? In Amsterdam zitten natuurlijk meer mensen die zich in het weekend vervelen dan hier. :P Hier hebben we er een winkel voor: Piet Klerckx. Hangen ze ook met de benen buiten. Of Ikea...
Ik duim dat er 1 bij je aan belt als je thuis bent, omdat ie helemaal verliefd is.. Dan leid je die vast wel rond? ;) Succes in elk geval. Ik snap je wel. 't Is toch behoorlijk inbreuk op je privacy.

Annemieke: Wij zijn toen we zochten gewoon meteen eerlijk geweest tegen de verkopers. Zo van: 'Moet je horen, wij vinden je huis top en we willen het best hebben, maar we hebben dit te besteden. Ga je hiermee akkoord?' Ten eerste ben je dan meteen eerlijk en weet iedereen waar ze aan toe zijn en je zal nog versteld staan hoeveel mensen er dan nog in staat zijn om ja te zeggen. 210 beuren als 239 vraagt, is een buitenkans!

Nelleke: Ik begrijp wat je bedoelt. Ik vind het machtig om een dagje Amsterdam te doen en dan weer in de auto te stappen en naar mijn eigen landelijke stekje ver weg te gaan. Ook ik ben geen stadsmens.

Juval: Slimme zet om dat te combineren! Er zit toch al iemand. ;)

Die mee doen, laat het een geslaagde dag zijn en dat de koper er maar bij mag zitten.

En tja waarom wordt een huis veel goedkoper. Mss hadden ze een koper die het heeft laten taxeren. Ik ken zo een huis wat ook daarna in tonnen zakte in prijs, omdat er gewoon zwart op wit stond wat het waard was. En daar kon de verkoper niet om heen. En helaas ketste de koop af, omdat de koper het eigen huis verkocht kreeg. Zo'n verhaal kan er ook achter zitten. Ik zou in elk geval zo iets aan de verkoper gaan vragen. :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:04

t kan ook dat ze zakken in de prijs omdat de woz is gezakt? bij mij was die zomaar ineens 70.000 omlaag gegaan namelijk.
het staat nu nog hoger dan mn vraagprijs maar wel dichter in de buurt dan vorig jaar.

Alma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:48

Hallo allemaal! Graag wil ik me hier ook aanmelden om een beetje mee te babbelen en advies te vragen. Samen met mijn vriend ben ik zojuist tot een overeenkomst gekomen met de verkopende partij van een ontzettend leuk huis; nu dus alles gaan regelen! Het duizelt me wel hoor. Dit is de eerste keer dat ik een huis koop en er komt zo ontzettend veel bij kijken! Het blije gevoel dat we tot een overeenkomst zijn gekomen moet ook nog wel even landen.

We hebben een aankoopmakelaar in de arm genomen en die is nu de taxatie aan het regelen, zelf moeten we een notaris gaan zoeken en een afspraak gaan maken bij de bank. Vergeet ik nog iets? :') Ben nooit zo goed in het regelen van allerlei dingen, maar ik werk vandaag thuis en mijn vriend niet, dus zowel de onderhandelingen en het eerste geregel komt nu een beetje op mij neer.

Ik zag trouwens wat over dat schoonmaken... Kan me voorstellen dat je dat bij de zoveelste kijkers behoorlijk zat bent. Toch vind ik het wel heel belangrijk als ik een huis ga bekijken. Wij zijn laatst bij een woning geweest die te koop stond als 'goed onderhouden' en met mooie foto's... En toen kwamen we er: naast dat het zeer slecht onderhouden was was het er ook een enorme rotzooi. Overal kinderspullen (zelfs gewoon op de grond etc.) en viezigheid. Wij keken elkaar na 1 minuut al aan en wisten: wegwezen hier!

Het huis waar dat we nu 'gekocht' hebben was ontzettend netjes schoon en heel leeg. Ze hadden duidelijk alle losse dingen netjes opgeborgen en gezorgd dat alles rustig overkwam. Doet veel goed!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:15

schoon of rommelig kijk ik wel doorheen, ik kom voor het huis, niet het huishouden ;)
kijk , als ze idd neerzetten "goed onderhouden" en de verf en de voegen vallen van het huis af, sja, dat is wat anders, maar zolang het enigszins schoon is en soort van opgeruimd is (als in geen echt takkezooi) dan kan ik wel zien of een huis me aanspreekt en of de ruimtes praktisch zijn.

Alma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:30

Natuurlijk kijk je er in zekere zin doorheen, en wellicht was het me minder opgevallen als het huis verder wel heel leuk en netjes onderhouden was geweest ... Maar in dit geval vond ik het echt storend dat ik uit moest kijken waar ik liep om niet mijn nek te breken over kinderspeelgoed. Ik denk dan ook: "Je wilt je huis toch verkopen? Doe dan ook een beetje je best."

Het hoeft echt geen toonzaal te zijn maar een beetje dingen van de vloer rapen en een stofzuigertje / stofdoekje door je huis halen lijkt me niet teveel gevraagd.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:32

nee er zijn idd wel grenzen...het moet geen survivallen worden ;)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:39

Mijn huis werkt mij wel tegen vandaag, eerst schoot de slang van de afwasmachine los en stond de halve keuken blank. Net wilde ik het glas in de schuur zetten, donderde de bodem uit de doos waar de flessen in stonden. Op de plavuizen in de gang, dus hele hal vol glasscherven ;(
Ik ben het zó zat.
Ik wil rustig op de bank zitten en weekend vieren, maar ja kan nog niet. Moet ook nog boodschappen doen.

Iedereen is daar natuurlijk anders in, ik vind het wel belangrijk om in ieder geval een beetje ons best te doen om het huis zo netjes mogelijk te presenteren. Zelf kijk ik ook heel erg makkelijk door rommel heen. Viezigheid kun je uiteindelijk ook schoonmaken. Het gaat inderdaad om het huis en het is wel zo, hoe leger, hoe duidelijker beeld je er van hebt.

Ter illustratie hier een vol gepakt huis, is toch vrij moeilijk te beoordelen hoe dat huis eigenlijk is. En dan is dit wel opgeruimd.
http://www.funda.nl/koop/welsum/huis-47 ... os/#foto-2

Bovenstaand huis had ik misschien belangstelling voor, maar ligt voor ons eigenlijk aan de verkeerde kant van de IJssel.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 18:37

Jeetje, kwamen net mensen langs, waren geïnteresseerd in ons huis. Heb ze de boel buiten laten zien, man was volgens mij wel enthousiast. Kwam uit Schiedam. Hij was hier bij vrienden en ze waren al een tijdje op zoek naar iets in de buurt, en ons huis leek ze geloof ik wel wat. Hij zou vanavond zijn vriendin bellen of ze enthousiast genoeg was om morgen met de trein deze kant op te komen en dan zouden ze misschien samen op de open huizen dag komen kijken. Die man zat al vol ideeën voor de schuren :D Geen paardenliefhebbers, maar wel autoknutselaar. Doe mij nog maar een paar van dat soort mensen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 18:42

Symbeami, wat leuk dat die man zomaar langs kwam :D Hoop dat er iets uit komt..

Nou we hebben van de makelaar het briefje ontvangen wat we nog moesten komen tekenen voor de curator. De strekking van de tekst is dat de curator, als 1 vd verkopers, niet aansprakelijk is voor schades enz. Echter staat het er zo onduidelijk dat je het kan lezen dat geen van de verkopers aansprakelijk is voor schades. Gelukkig las onze adviseur het ook zo en hij zei dat we het zo niet moesten gaan tekenen. Hij heeft nu de makelaar gemaild dat ze met de curator moeten regelen dat het duidelijker op papier komt :j

Voor iedereen die morgen meedoet aan de openhuizendag, heel veel succes!

m_ss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 19:50

Ik breek ook even in: hallo allemaal:)
Leuk dat er een topic is om de huizenmarkt frustraties te kunnen delen. Zelf hebben wij ons appartement al een tijdje te koop staan: wij merken dat er vrij veel enthousiaste kopers zijn, maar dat ze zich elke keer verkijken op de financiering. Ook ik ben het schoonmaken voor kijkers, het leeghouden voor het geval dat er deze week kijkers komen en het opknappen van kleine klusjes 'voor een ander' meer dan zat:( Wij zitten super in ons appartementje in Groningen, maar zijn zo klaar voor een volgende stap: lekker naar een huisje met een tuin voor onze honden in een klein durpke.. Maar eerst dit stekje weg: Wie weet morgen: de appelcake kan de oven in, verse snijbloemen staan in vazen, nieuwe plantjes staan op het balkon en in het portiek en een oppasadresje voor de honden is geregeld: Ik hoop op zon en goed voorbereidde, enthousiaste kijkers!
Iedereen anders die ook aan de open huizen dag meedoet: succes morgen!

edit: Symbeami: Daar droom ik nou van: dat er iemand op een dag aanbelt en zegt: Jouw plekje, dat wil Ik hebben! :$ En dan wel een met een gevulde portomonnee..

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 20:00

Symbeami schreef:
Jeetje, kwamen net mensen langs, waren geïnteresseerd in ons huis. Heb ze de boel buiten laten zien, man was volgens mij wel enthousiast. Kwam uit Schiedam. Hij was hier bij vrienden en ze waren al een tijdje op zoek naar iets in de buurt, en ons huis leek ze geloof ik wel wat. Hij zou vanavond zijn vriendin bellen of ze enthousiast genoeg was om morgen met de trein deze kant op te komen en dan zouden ze misschien samen op de open huizen dag komen kijken. Die man zat al vol ideeën voor de schuren :D Geen paardenliefhebbers, maar wel autoknutselaar. Doe mij nog maar een paar van dat soort mensen!

Dat zou toch wat zijn! ik zeg altijd ( om de moed erin te houden); je hebt maar 1 gek nodig die het huis helemaal geweldig vindt!

Trouwens om terug te komen op die link met dat rommelige huis( wat een geweldig huis en voor dat geld kun je hier misschien een etage kopen ) ; het speelt onbewust toch mee bij kijkers wanneer een huis onopgeruimd ofwel niet neutraal is. mensen willen zich als het ware kunnen identificeren met de nieuwe omgeving en als er dan teveel persoonlijke storende elementen zijn speelt dat toch een rol in hun besluit of ze het huis wel of niet zien zitten. ik maak dus elke keer netjes schoon en ruim alles op ( lees; prop het onder/achter de bank of in de overvolle kasten, hopende dat ze deze niet enthousiast opentrekken!), in het begin haalde ik zelfs verse bloemen (nu niet meer hoor, werd een duur grapje) en ach ja als het dan weer niets was dan hebben we tenminste weer ns het huis schoongemaakt zeggen we telkens gekscherend tegen elkaar.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 20:01

Haha m_ss deze man had wel degelijk op Funda gekeken. Hij wist precies wat de vraagprijs was en hoe die eerst met weiland was. Hij reed eigenlijk even langs om te kijken hoe het er hier buiten uitzag en ik was toevallig buiten. Dus heb hem de schuren maar vast laten zien :) Zijn vriendin moet nog enthousiast worden, hij was het al :D
Maar ik verwacht toch wel redelijk wat kijkers morgen.

Raar is dat hè, het steeds schoon maken en opruimen voor een ander. Als je het voor je zelf doet, is het toch anders. Ik heb ook even bloemetjes gehaald, moet ze nog in de vazen zetten. En een appeltaartje gehaald die zet ik dan wel even in de oven voor de geur, ga er niet zelf 1 bakken. Paarden schieten er deze dagen ook al bij in. Zondag lekker met paard op pad.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 20:03

bruceandnoon schreef:
ik maak dus elke keer netjes schoon en ruim alles op ( lees; prop het onder/achter de bank of in de overvolle kasten, hopende dat ze deze niet enthousiast opentrekken!), in het begin haalde ik zelfs verse bloemen (nu niet meer hoor, werd een duur grapje) en ach ja als het dan weer niets was dan hebben we tenminste weer ns het huis schoongemaakt zeggen we telkens gekscherend tegen elkaar.

Wat een geruststelling! Je klinkt nu precies als ik! :D

m_ss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 20:20

Symbeami schreef:
bruceandnoon schreef:
ik maak dus elke keer netjes schoon en ruim alles op ( lees; prop het onder/achter de bank of in de overvolle kasten, hopende dat ze deze niet enthousiast opentrekken!), in het begin haalde ik zelfs verse bloemen (nu niet meer hoor, werd een duur grapje) en ach ja als het dan weer niets was dan hebben we tenminste weer ns het huis schoongemaakt zeggen we telkens gekscherend tegen elkaar.

Wat een geruststelling! Je klinkt nu precies als ik! :D

haha, ook ik herken dat: wat een heerlijkheid dat ons huis zo veel inbouwkasten heeft: de helft van die ruimte gebruik ik normaal niet: ideaal voor als er kijkers zijn dus! Vorig jaar hebben wij meegedaan aan een andere openhuizen route: toen hebben we niet een kijker gehad: (overigens wel redelijk wat kijkers op 'gewone' dagen) Nu een andere makelaar, andere foto's etc, etc: nog geen 'gewone' kijkers gehad.. Ik zie het somber in voor morgen: maar ik hoop op die ene persoon die direct zegt: 'bel de makelaar maar: het is geregeld' *\o/*
Zo jammer, vorig jaar hadden we het al verkocht, maar op de laatste dag van de voorwaarden van financiering bleek dat het niet ging lukken: das erg pijnlijk geweest, want wij waren ook al in onderhandeling met een lief woonboerderijtje: alles af moeten blazen:(

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 20:38

Hallo allemaal,

Wat een hoop gedoe een huis te koop hebben!
Wij huren op dit moment een huis wat te koop staat en we hebben in 9 mnd 1 kijker gehad. En ik vind het inderdaad helemaal niets dat gesnuffel tussen je spullen..

Nu zijn wij sinds kort ieder eigenaar van een vast contract! Financiering is helemaal ok, nu alleen nog een huis om te kopen. Nu hadden wij 2 huizen op het oog. 1 daarvan is in vergaande onderhandeling en is dus min of meer al verkocht. De andere zitten huurders in die dus dwars liggen en waartegen de makelaar nu dus juridische stappen gaat ondernemen.

Nu zijn we dus aan het zoeken naar een ander huis. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Oftewel mag ik me hier ook melden? Voor de tips en trics?

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 21:53

m_ss schreef:
haha, ook ik herken dat: wat een heerlijkheid dat ons huis zo veel inbouwkasten heeft: de helft van die ruimte gebruik ik normaal niet: ideaal voor als er kijkers zijn dus! Vorig jaar hebben wij meegedaan aan een andere openhuizen route: toen hebben we niet een kijker gehad: (overigens wel redelijk wat kijkers op 'gewone' dagen) Nu een andere makelaar, andere foto's etc, etc: nog geen 'gewone' kijkers gehad.. Ik zie het somber in voor morgen: maar ik hoop op die ene persoon die direct zegt: 'bel de makelaar maar: het is geregeld' *\o/*
Zo jammer, vorig jaar hadden we het al verkocht, maar op de laatste dag van de voorwaarden van financiering bleek dat het niet ging lukken: das erg pijnlijk geweest, want wij waren ook al in onderhandeling met een lief woonboerderijtje: alles af moeten blazen:(

Oh wat vreselijk frustrerend lijkt me dat!! Het enige wat je dan nog tegen jezelf kan zeggen, hoe zuur ook, dat het not meant to be is ofzo...

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 22:00

Dank allemaal voor het duimen en welkom aan de nieuwelingen!

Zelf kan ik goed door "rommel" heenkijken, maar als er bij mij een bezichtiging is zorg ik dat alles netjes is: zo had degene die vandaag voor de 2de bezichtiging kwam vorige week zelf hele vieze sporen achtergelaten (die ik dus weer heb verwijderd voor vandaag). Het is trouwens goed verlopen vlgs makelaar, nu afwachten. Mijn te verkopen huis staat trouwens leeg, dus van rommel is geen sprake.

Vaste kasten mogen kijkers openmaken, losse kasten moeten ze dichtlaten vind ik.

Als ik dit topic moet geloven is er weer heel veel actie op de huizenmarkt. Mijn makelaar zei ook dat hij het weer heel erg druk had met bezichtigingen. Ik ben ook heel veel in prijs gezakt, gewoon omdat ik de dubbele lasten heel erg zat ben.