Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 16:20

Winged schreef:
Animal schreef:
Ons appartementje in Utrecht staat nu ook in de verkoop. Nu alleen nog op de site van de makelaar, maar morgen ook op Funda. De eerste bezichtigingsaanvragen zijn al binnen. Ben heel benieuwd wat het gaat doen..

https://www.ijsselstreek.nl/aanbod/woni ... elaan-382/

https://m.youtube.com/watch?v=z2DD30ogbZg
De muziek onder het filmpje vind ik wel echt verschrikkelijk :')

Ik ben toch heel blij dat ik in Drenthe zit waar ik voor minder dan de vraagprijs een rijtjeswoning met tuin heb _O- Veel succes met de verkoop! Komt vast goed!

Wij zijn ook terug gegaan naar het Noorden. Niet helemaal om die reden, maar het speelde wel mee en het maakte dat we eerder vertrokken zijn. Heb er helemaal geen spijt van en ben erg blij weer lekker in de buurt van vrienden en familie te kunnen wonen. Wij hebben nu een klein oud boerderijtje met grote tuin voor nog geen ton meer dan deze vraagprijs :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 16:26

Ah ik dacht dat jullie al heel lang verhuisd waren en het appartement verkocht. Maar nee dus. Zal je wel snel kwijt zijn denk ik voor deze prijs. Dat is voor ook alleen betalenden nog haalbaar meest. :j

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 16:42

karuna schreef:
Ah ik dacht dat jullie al heel lang verhuisd waren en het appartement verkocht. Maar nee dus. Zal je wel snel kwijt zijn denk ik voor deze prijs. Dat is voor ook alleen betalenden nog haalbaar meest. :j

Ik ben al wel een tijdje over inderdaad :D Bram bleef nog even in Utrecht wonen en ik bleef in dienst bij het podium en logeerde dan in de weekenden bij hem. Bram woont hier nu sinds 16 januari en ik ben per 1 februari gestopt bij het podium en Bram begonnen op zijn nieuwe werk. Nu hebben we (behalve gezelligheid) weinig meer te doen in Utrecht, dus het appartement kan in de verkoop.

horsii

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 17:00

Succes met de verkoop van het appartement.

Wij hebben weer een huis bezichtigd. Fantastisch huis en ligging echt ontzettend leuk.
Wel 25 kijkers en veel uit het westen welke er een b&b bij willen maken.
Augustus willen ze opleveren en ze willen een goed thuis voot het hangbuikzwijn.
Wij gaan zeker een bod doen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 17:05

Memories schreef:
Leuk appartementje Animal! Helemaal mijn regio maar helaas echt te klein voor ons om comfortabel in te leven, anders was het nog een kanshebber geweest ook :D Ik denk dat je die zo kwijt bent voor een leuke prijs.

Wij hebben morgen weer een bezichtiging staan. Twijfels omdat het echt aan de bovenste rand van onze financiële mogelijkheden ligt maar wel een erg mooi huis. Verder staat het hier toch weer even op een laag pitje. Na een aantal bezichtigingen is er onderling wat onenigheid aangewakkerd over welke regio’s we precies willen wonen. Lastig :=
Ook staat al vast dat we eind dit jaar gezamenlijk een flink bedrag aan loon per maand meer binnen gaan harken. Nu dus twijfels of we beter tot dan kunnen wachten, want significant extra hypotheek, of nu alles op alles zetten omdat de huizenprijzen mogelijk nog harder stijgen. Bah, ik vind het maar moeilijk allemaal.

Lastig... meer loon binnen harken.. is dat veel meer dan de jaarlijkse prijs stijgingen van afgelopen jaar? Stel de prijzen stijgen weer.. hier scheelde het 18% met vastleggen in 2020 en de nieuwe prijzen eind 2021 las ik. Dat zou hier dan ruim 50.000k schelen. Dan moet je serieus echt wel wat meer verdienen om winst eruit te halen. Anders betaal je straks alleen maar meer voor hetzelfde huis? Een makkelijk te betalen huis en meer kunnen aflossen jaarlijks is ook wel fijn natuurlijk

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 17:06

horsii schreef:
Succes met de verkoop van het appartement.

Wij hebben weer een huis bezichtigd. Fantastisch huis en ligging echt ontzettend leuk.
Wel 25 kijkers en veel uit het westen welke er een b&b bij willen maken.
Augustus willen ze opleveren en ze willen een goed thuis voot het hangbuikzwijn.
Wij gaan zeker een bod doen.

Wat leuk. Zou dat hangbuik zwijn ter overname voor jullie zijn dan? Hihi

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 17:17

Steenbok12 schreef:
Lastig... meer loon binnen harken.. is dat veel meer dan de jaarlijkse prijs stijgingen van afgelopen jaar? Stel de prijzen stijgen weer.. hier scheelde het 18% met vastleggen in 2020 en de nieuwe prijzen eind 2021 las ik. Dat zou hier dan ruim 50.000k schelen. Dan moet je serieus echt wel wat meer verdienen om winst eruit te halen. Anders betaal je straks alleen maar meer voor hetzelfde huis? Een makkelijk te betalen huis en meer kunnen aflossen jaarlijks is ook wel fijn natuurlijk

Dit inderdaad. Zag vandaag bij mij in de buurt weer een woning te koop komen. Keuken, wc, douche: is allemaal aan vervanging toe/ minder modern dan in mijn woning. vraagprijs is 20.000 meer dan de VP was (juli/nu). Nu heb ik 23% overboden maar het verschil is dat die van mij al geupdate was. Dus die 20.000 hoef ik niet meer uit te geven zeg maar. Ben heel nieuwsgierig waar die woning uiteindelijk voor weggaat.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 17:38

Jaaaa heel fijn! wel van de 15 kijkers maar twee biedingen, maar allebei ruiiiiiiim boven de vraagprijs :Y)

naomi_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 17:53

Fijn Trui! Wat een gekkigheid he, mensen durven ook niet meer laag te bieden met de angst om ernaast te grijpen denk ik. Kan mij best voorstellen dat je er wanhopig van kan worden als het steeds maar niet lukt.

Leuk appartement Animal! Leuke keuken zit er in ook. Denk dat je m zo kwijt bent.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 18:25

Wat fijn trui.

Steenbok, zwijntje zou je indien je akkoord geeft bij het huis krijgen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 18:45

Hebben jullie individuele bezichtigingen? Of bezichtig je tegelijk met meerdere gegadigden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 19:25

Malenka schreef:
Hebben jullie individuele bezichtigingen? Of bezichtig je tegelijk met meerdere gegadigden?

Volgens mij is dat nu met corona sowieso niet tegelijk.
Althans bij ons steeds achter elkaar ipv tegelijk.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 19:39

Achter elkaar.
Net voor de aanscherpingen hadden wij met elf andere stellen tegelijkertijd. Moest je zelf een rondje doen en makelaar stond buiten voor vragen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 19:50

Een zwijntje, geweldig. Dan zijn jullie gewoon de ideale nieuwe eigenaren voor dit huis!

Memories, de vraag is natuurlijk of je straks niet meer leent om uiteindelijk hetzelfde huis te kunnen kopen als nu met minder hypotheek. Ik hoorde ook al in de wandelgangen dat de ECB in het tweede kwartaal waarschijnlijk de rente gaat verhogen, maar dat zijn geruchten. Wel iets wat je leencapaciteit negatief kan beïnvloeden.

Appartement van van middag was redelijk zoals verwacht, zit flink wat werk in maar heeft wel alles wat mijn moeder nodig heeft. Tegenvaller waren de ramen, alleen de grote ramen in de woonkamer oud dubbel glas, de rest enkel.
Makelaar gaat nu uitzoeken wat de mogelijkheden zijn om overal HR+++ in te zetten met eventueel nieuwe kozijnen.
Onderhoud kozijnen is voor de eigenaar, niet voor de VVE.
Mijn moeder ziet zich daar wel wonen en ik denk dat het inderdaad goed bij mijn moeder past. Keurig maar geen koude kak.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 20:26

Fijn dat het appartement wat is. Wel gek kozijnen voor jezelf.
Waren er veel geïnteresseerden?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 20:27

Fijn dat het wel potentie heeft voor je moeder maar een kostenpost die wel goed is om even uit te laten zoeken ja!

Enne trui, van de 15 maar 2 biedingen.. dat moesten die 2 eens weten haha. Ik zou stiekem goed balen. Duidelijk dus een over verhitte markt...? De gedachten hebben dat er zoveel geïnteresseerden zijn. Voor hetzelfde geld was er maar 1 bieder geweest met een dik bedrag. Echt zonde dan.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 20:29

Toont maar weer aan dat je je niet gek moet laten maken...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 20:33

Fijn trui. Hebben de andere kijkers ook aangegeven waarom ze niet wilden bieden?

ECP wil straks gaan verhogen inderdaad, daarom willen wij ook vaart maken met de verkoop van onze woning

Weet iemand wat voor info een makelaar deelt over andere woningen? Zijn twee hier in de buurt die deels vergelijkbaar zijn met onze woning. Ik heb wel via via gehoord voor welke bedragen deze zouden zijn verkocht. Maar ik zou graag wil willen weten hoeveel kijkers en biedingen er waren en ook of er veel verschil zat tussen de biedingen. Dus of het één "gek" was ( is schijnbaar veel overboden) of dat er meerdere mensen hem graag wilden hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 20:39

opisop_shop schreef:
Fijn trui. Hebben de andere kijkers ook aangegeven waarom ze niet wilden bieden?

ECP wil straks gaan verhogen inderdaad, daarom willen wij ook vaart maken met de verkoop van onze woning

Weet iemand wat voor info een makelaar deelt over andere woningen? Zijn twee hier in de buurt die deels vergelijkbaar zijn met onze woning. Ik heb wel via via gehoord voor welke bedragen deze zouden zijn verkocht. Maar ik zou graag wil willen weten hoeveel kijkers en biedingen er waren en ook of er veel verschil zat tussen de biedingen. Dus of het één "gek" was ( is schijnbaar veel overboden) of dat er meerdere mensen hem graag wilden hebben.

Hier vertelde de makelaar hoeveel bezichtigingen en biedingen er waren geweest bij een woning in de straat, maar zij verkochten hem zelf.
Denk niet dat een andere makelaar inzage heeft in het aantal kijkers.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 20:42

Nee dat klopt, die zouden dan alleen de verkoopprijs kunnen zeggen. Zij hebben één zelf verkocht, de andere is voor een ander verkocht

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 22:19

Hier weet onze makelaar vrij veel, maar niet alles. Het ligt er denk ik ook aan hoe de relaties zijn.

Kozijnen is inderdaad bijzonder, maar aan de andere kant zou dat ook enige vrijheid moeten betekenen. In het huishoudelijkreglement staat alleen een voorgeschreven kleur wat logisch is, anders wordt het een zooitje ongeregeld. Breekpunt voor ons als er niks mag, maar dan valt het hele complex af.

Appartement van Animal is erg leuk, zeker voor dat geld.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 14:54

Makelaars kunnen elkaar bellen en dingen vragen, of ze die info delen is verschillend.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 19:48

Is er hier toevallig iemand die verstand heeft van juridische zaken?
Wij hebben een tijdje terug voor onze woning getekend maar komen er nu achter dat een deel van onze dakafwerking (plat dak) over de erfgrens heen valt. We hebben bewijs dat de vorige bewoners dit wisten maar hebben verzwegen. Dus ik zit nu een beetje met mijn handen in het haar wat te doen. Het hele (uitgebreide) verhaal stuur ik graag in een pb!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 19:55

Mijn moeder heeft een bod gedaan, beetje onderhandeld en toch ruim onder de vraagprijs uitgekomen. Dit ging snel.
En nu heb ik Corona in huis, dus kan ik niet veel. Gelukkig pakt mijn broer het financiële deel over, op zich appeltje eitje, maar toch best ingewikkeld voor mijn moeder.

1 april is de overdracht en kan het droomhuis van mijn vader in de verkoop. Mooie tijd waarin de tuin goed tot zijn recht komt.

Ingewikkeld happybuddha, ik kan je er niet mee helpen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:01

Beterschap.en onder de vraagprijs dat hoor je bijna nooit meer. Of was de woning heel duur in de markt gezet?