Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joolien schreef:Jullie hebben nu wat loze ruimte omdat alles om de tv heen staat. Zelf zou ik de tv rechts van het midden vsn de blauwe wand zetten en dsn de bank in de kamer. Zo creëer je meer knusheid. Persoonlijk denk ik waarom moeten de konijnen die niet zindelijk zijn voorrang krijgen op de inrichting vsn jullie huis, maar goed dat is persoonlijk
Amber_anne schreef:Joolien schreef:Jullie hebben nu wat loze ruimte omdat alles om de tv heen staat. Zelf zou ik de tv rechts van het midden vsn de blauwe wand zetten en dsn de bank in de kamer. Zo creëer je meer knusheid. Persoonlijk denk ik waarom moeten de konijnen die niet zindelijk zijn voorrang krijgen op de inrichting vsn jullie huis, maar goed dat is persoonlijk
En wat te doen dan met dat gat waar de tv staat?
De konijnen zijn overigens wel zindelijk maar het kan gebeuren dat er een plasje ligt en zou het zonde vinden als dat toevallig op het kleed zou zijn. Ik heb tevens geen tuin en een hok wat groot genoeg is bestaat niet
De konijnen hebben denk ik meer ruimte dan menig buiten konijn hier, ze hebben als wij weg zijn denk ik 30 vierkante meter en als wij thuis zijn de rest erbij. Ach wat je wel niet doet voor die dieren, of het kleine konijnen zijn of grote kwijlende honden
DubbelDun schreef:@Aranel : het onderstel (of iets dergelijks) zou je in een ringloopwinkel kunnen vinden en de kastjes erboven kun je makkelijk uit de Besta-serie van Ikea gebruiken.
karin1985 schreef:Je kunt eventueel ook een pelletkachel overwegen. Die vergt aanzienlijk minder qua afvoerkanaal..
Hoeft niet dubbelwandig en maar 8cm doorsnede. Dan heb je niet het hout, maar dat heb je al in de keuken begrijp ik. Pallets branden wel een stuk effectiever.
Sassy schreef:karin1985 schreef:Je kunt eventueel ook een pelletkachel overwegen. Die vergt aanzienlijk minder qua afvoerkanaal..
Hoeft niet dubbelwandig en maar 8cm doorsnede. Dan heb je niet het hout, maar dat heb je al in de keuken begrijp ik. Pallets branden wel een stuk effectiever.
Afvoerkanaal is helemaal niet meer te gebruiken, ongeacht wat we aan kachel hebben.
Er is een bedrijf hier de schouwen komen inspecteren, en deze is niet meer gasdicht.
Flexibele buis erin gaat niet door vernauwingen en bochten, is te smal.
Dubbelwandige RVS buis aan de buitenkant laten zetten is het enige wat kan, en het is een aardige hoogte, plus je moet boven de nok van je huis uit komen als je niet wil dat je buren last hebben van je vuurtje stoken.
Pelletkachels heb ik naar gekeken, maar daar kan ik niet blij van worden helaas, ik word tureluurs van het geluid van die ventilator als ze branden.
Pallets branden trouwens ook goed in een houtkachel
Jes schreef:Ik ben ook op onderzoek naar pellet kachels, als je een autonome neemt zou deze geen geluid moeten maken (hij gebruikt namelijk geen elektriciteit).
Hoe dat qua buizen zit weet ik nog niet precies.
MarjanB schreef:Wat vinden jullie? We willen een Wandplank boven ons bed. Ik zeg langer dan breedte van het bed. Vriendlief zegt deze van 170 (bed is 195) https://www.vtwonen.nl/shop/wonen/muurd ... ank-170-cm
Ik denk dat t mooier is om twee van 120 naast elkaar te hangen.
En wat vinden jullie hier van? Ik ben bang te diep.. https://m2.ikea.com/nl/nl/p/skogsta-wan ... -10300499/
Slaapkamer nu:
[ [url=m/stxcQ2.jpg]Afbeelding[/url] ]