Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 17:21

Tv meubels zijn erg duur inderdaad..
Goossens heb ik net even gekeken maar die zitten ook rond de 1000 euro voor het formaat wat ik zoek.

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 17:27

Jullie hebben nu wat loze ruimte omdat alles om de tv heen staat. Zelf zou ik de tv rechts van het midden vsn de blauwe wand zetten en dsn de bank in de kamer. Zo creëer je meer knusheid. Persoonlijk denk ik waarom moeten de konijnen die niet zindelijk zijn voorrang krijgen op de inrichting vsn jullie huis, maar goed dat is persoonlijk ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 17:34

@Aranel : het onderstel (of iets dergelijks) zou je in een ringloopwinkel kunnen vinden en de kastjes erboven kun je makkelijk uit de Besta-serie van Ikea gebruiken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 17:35

Dat is de keus die je maakt als je konijnen gewoon lekker los door het huis laat lopen.
Je kunt ook wel een kleed neerleggen
Maar dan veroordeel je jezelf tot extra poets werk
Ik zou ook kiezen voor “ dan maar geen kleed”

Zodra je beesten hebt zul je soms concessies moeten doen , wij ook
Wij hebben 90 kg rottweiler lopen die gewoon op de bank mogen etc
Gevolg van die keuze is dat er hier alleen tweedehands leren banken in huis komen sowieso tot onze reu uit de tijd is
Wat je qua keuze en uiterlijk nog best beperkt

Sowieso koop ik helemaal niets nieuw , alle meubels op de benedenverdieping zijn van marktplaats en de kringloop
En hebben we twee traphekjes in huis die ook nogal beeldbepalend zijn in zekere zin
But then again
Mijn beesten leveren me meer lol op dat het traphekje me irriteert

Zo zou de lol van de konijnen los door huis (heb ik ook gedaan jaren terug, twee Franse flapperS) me meer opleveren dan het geen kleed hebben

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 18:24

Hier 2 mooie, lederen fauteuils en een knap wit lederen bankstel. Beiden niet goedkoop. Ook hebben wij een >50 kg kwijlende hond in huis rondlopen. No way dat ik de meubels op de hond afstem. Ik koop wat ik mooi vind, de hond heeft zich maar aan te passen. Zo gaan wij er mee om, maar dit is voor iedereen natuurlijk anders. Daarbij richt je uiteraard een hond in huis iets anders af dan een konijn. Lijkt mij een uitdaging hoor, konijnen binnen houden en evengoed voldoende ruimte kunnen geven.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 18:43

Noviceh
Dat is dus exact wat ik zeg
Je maakt keuzes
Jij maakt te keus de hond bepaalde zaken aan te leren
Ik maak de keus om ze wat anders te laten doen
beide keuzes zijn prima, maar hebben gewoon andere gevolgen

Net als konijnen los in huis
Ik had ook geen kleed indertijd
Mij te bewerkelijk , je kunt er ook voor kiezen het wel te doen , maar dan moet je je konijnen perfect zindelijk maken
Of je er bij neer leggen dat je meer poets werk in huis haalt

Edit: nu ben ik qua inrichting sowieso heel erg van het praktische

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 18:49

Dat van dat poetswerk klopt wel hoor, is hier inmiddels een noodgedwongen hobby geworden :') :D

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 20:18

Joolien schreef:
Jullie hebben nu wat loze ruimte omdat alles om de tv heen staat. Zelf zou ik de tv rechts van het midden vsn de blauwe wand zetten en dsn de bank in de kamer. Zo creëer je meer knusheid. Persoonlijk denk ik waarom moeten de konijnen die niet zindelijk zijn voorrang krijgen op de inrichting vsn jullie huis, maar goed dat is persoonlijk ;)

En wat te doen dan met dat gat waar de tv staat?

De konijnen zijn overigens wel zindelijk maar het kan gebeuren dat er een plasje ligt en zou het zonde vinden als dat toevallig op het kleed zou zijn. Ik heb tevens geen tuin en een hok wat groot genoeg is bestaat niet

De konijnen hebben denk ik meer ruimte dan menig buiten konijn hier, ze hebben als wij weg zijn denk ik 30 vierkante meter en als wij thuis zijn de rest erbij. Ach wat je wel niet doet voor die dieren, of het kleine konijnen zijn of grote kwijlende honden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 20:33

Amber_anne schreef:
Joolien schreef:

En wat te doen dan met dat gat waar de tv staat?

De konijnen zijn overigens wel zindelijk maar het kan gebeuren dat er een plasje ligt en zou het zonde vinden als dat toevallig op het kleed zou zijn. Ik heb tevens geen tuin en een hok wat groot genoeg is bestaat niet

De konijnen hebben denk ik meer ruimte dan menig buiten konijn hier, ze hebben als wij weg zijn denk ik 30 vierkante meter en als wij thuis zijn de rest erbij. Ach wat je wel niet doet voor die dieren, of het kleine konijnen zijn of grote kwijlende honden :+

Mooi aankleden, schilderen, etc. Plaats er een 'nephaard' in.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 20:46

DubbelDun schreef:
@Aranel : het onderstel (of iets dergelijks) zou je in een ringloopwinkel kunnen vinden en de kastjes erboven kun je makkelijk uit de Besta-serie van Ikea gebruiken.

Je hebt me hierbij wel op een idee gebracht, thanks! Ik zie dat er heel veel mogelijkheden zijn met die Besta kastjes, ff puzzelen wat we nodig zouden hebben en dan zouden we de poten inderdaad los kunnen kopen.
Goede tip!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 22:31

Leuk topic dit, wij zijn ook net sinds een paar maanden verhuisd, ik kan nog wel wat inspiratie gebruiken :+

We hebben voor nu nog het grootste deel van onze oude meubels in het nieuwe huis staan, echt nieuwe spullen kopen is pas budget voor op het moment dat het oude huis bij de notaris gepasseerd is :o

Hier stond op de schouw een oude houtkachel van de vorige bewoners, buiten dat ik dat er niet uit vond zien, is de schouw dusdanig kapot dat je daar geen houtkachel op aan kunt sluiten.
Voor nu dan tijdelijk een "nephaard" gemonteerd, totdat we een dubbelwandige buis kunnen laten zetten langs de buitenmuur.
Bedoeling is dan dat er een hout-inbouwcassette geplaatst gaat worden.

De schouw afbreken of dusdanig veranderen dat we veel moeten breken vind ik geen optie, er was hier net alles grotendeels verbouwd, ligt een nieuwe plavuizen vloer in, die er uitziet als laminaat. Op de foto net gedweild en nog niet helemaal droog.
Heel mooi vinden we zelf, praktisch met de honden ook.
In de nis onder de schouw wil ik nog wat houtblokken leggen, jammer dat men de nieuwe vloer daaronder niet doorgelegd had...

Er moeten nog wat planten bij, gordijnen e.d. en elke week ben ik nog wel aan het schuiven, dingen verzetten, gordijnen weet ik nog niet echt.
Voor ons moet het vooral gezellig zijn in huis, en leefbaar met alle honden.
Na deze komt er denk ik ook weer een leren bankstel, of in elk geval iets wat praktisch is.

De tv hangt in de grote woonkeuken, daar zijn we een groot deel van de tijd, samen met de hondjes.
Daar is ook al een houtkachel aangesloten op de andere schouw, die wel nog goed genoeg was om te stoken.
Omdat hier de muren deels metselwerk is, hebben we de rest van de muren rustig gehouden in een ral9010 tint.
Ik vind het een moeilijke ruimte om in te richten, o.a. door het stuk scheve muur, en het metselwerk (wat we wel mooi vinden en zeker behouden, het is een oud huis van 1896, en dat is juist ook de charme)

Ach, hier is nog wel eea te doen, muren in de gang moeten gestukt worden, daar moeten de plavuizen gelegd worden, keuken moet deels nog afgestukt worden, toen we hier introkken was er beneden geen toilet...zo verveel je je niet in elk geval :D

Afbeelding

Eens zien of het me van de week nog lukt om meer foto's te maken.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 11:01

Onze woonkamer in zijn geheel, je ziet dat er nog eea aan kabels weggewerkt moet worden, we missen nu (nog) kamerplanten, tapijten en gordijnen :+ maar dat komt goed!
Afbeelding

Ik heb een handgemaakte eiken bank kunnen bestellen op Bokrijk, het is de bedoeling dat we daar straks nog een mooie houten tafel en een paar leuke stoeltjes bij op de kop tikken.
Afbeelding

Prachtige keuken die al in het huis zat toen we het kochten, hier had ik nu niet meteen aan gedacht als ik zou gaan kijken om een keuken te kopen, hoogglans greeploos, met granieten aanrechtbladen.
Maar hij past hier, is alleen veel poetswerk :+
Genoeg werkruimte, en vooral de grote lades vind ik heel fijn.
En de kleur van de keuken past precies bij de houten luiken aan de voorkant van het huis.
Spatwand is alleen iets laag gemaakt, nu zaten wij erover te denken om wit glans plexiglas platen op maat te laten maken en die te monteren, ook voor het laatste stukje muur langs de kasten, is mooi en praktisch, goed af te wassen. Zeker van voordeel als je honden hebt.
De vloer lag er al in, die is niet vernieuwd door de vorige bewoners, maar wij vinden hem nog goed genoeg, hij is heel praktisch, je ziet er niet veel op :j

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 11:19

@sassy: dat is wel een loeier van een openhaardombouw en een mismatch van gebruikte materialen. Wát een verschil met de stijl van de keuken :oo
Persoonlijk zou ik hem in 1 kleur verven samen met de rest van de muur (links vd haard) en bijv. de grenen vitrinekasten in dezelfde kleur doen. Dat geeft rust en sfeer in de kamer. Ik ben niet zo van het grijs, maar in dit geval zou het de beste kleur zijn, denk ik :)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 12:06

Sassy, dat is geen spatwand maar een smetplint. Die hoort zo laag. Eventueel schrobbare verf geen optie? Kan je altijd proberen, bevalt het niet kan er altijd nog plexiglas tegenaan. Maar ik twijfel of dat mooi gaat worden. Wel een prachtige keuken trouwens! Deurtjes lijken taupekleur te hebben? Ik zou deze kleur doorvoeren naar de rest van het huis.
Ook ga ik mee met dubbeldun. Wij hebben een buffetkast wit van kleur, met contrasterende taupe kleur aan de binnenkant. Staat heel mooi! Hebben ze nou mozaïek bij de schouw aangebracht?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 12:28

Grenen kasten ben ik nog niet over uit of we die gaan houden. Ze verven is budget-technisch ook wel interessant :D

En ja, de schouw is idd een dingetje, moet je je voorstellen dat ze óp de ombouw een houtkachel hadden staan...dit is al beter als wat het was.
Het is jammer dat ze er blauwsteen in gebruikt hebben en dan boven aan die rand die vreemde kleine mozaiek-tegeltjes, die er totaal niet bij passen.
Moesten wij er een inbouwcassette in kunnen laten plaatsen, dan zat ik te denken om er een oude eiken balk te monteren, dat zou beter passen als die vreemde rand.
Iets wat uit een oude boerderij of zo komt.
En die "tegels" in het midden ben je dan ook kwijt.
Zodat je alleen de baksteen en blauwsteen overhoud, dat zou al veel rustiger ogen.
We willen nu ook niks overhaast beslissen, maar een weloverwogen keuze maken.
Dit zou in principe ons laatste koophuis moeten zijn, dan wil je de dingen die je aanpakt meteen goed doen, zodat je er niet nog eens aan moet beginnen.

Ik begrijp dus ook niet goed dat als je al gaat breken in een huis, dat je dat niet ook meteen mee aanpakt, maargoed, zal waarschijnlijk een budgetkwestie geweest zijn. Aleen al de schouw zodanig laten renoveren dat je ermee stoken kan gaat al richting 8.000 euro...heb je nog geen ombouw of haard.
En het weghalen van een loeizware gietijzeren kachel doe je als vrouw alleen ook niet even, dat was nog wel een onderneming die er veilig af te krijgen.
Wij hebben de woning gekocht van een uit elkaar gegaan stel, die zaten er net een jaar in, en waren nog volop bezig met de verbouwing toen de relatie stuk ging.
De vrouw van het koppel heeft er dan nog een jaar alleen in gewoond, maar niks meer gedaan verder.

Goed voorbeeld, gasverbruik van 3.400 kuub per jaar, een waardeloos onderhoudscontract van Volta op de CV ketel, die totaal verkeerd afgesteld blijkt te staan, wij hebben er nu doordat er iets stuk ging een goeie monteur bijgehaald, de thermostaat geruild voor een modulerende honeywell evohome, waar straks nog de digitale thermostaatknoppen bijkomen, dan bespaar je al een hoop.
Ook dat zijn dingen waar je met relatief simpele ingrepen geld kunt besparen en meer comfort in je huis kan hebben, voor ons heeft dat bijvoorbeeld nu even prio 1.
De rest komt dan wel...

Ik ben er sinds een paar weken stiekem wel over aan het denken of we de schouw niet toch er helemaal uit moeten breken, vloertegels van de woonkamer liggen er nog genoeg, de mensen hadden die meteen voor de gang mee aangekocht, die liggen op zolder.
We hebben een mooi zweeds systeem gezien met een prachtige grijze speksteen bekleding.
Ik heb er geen afbeelding van, enkel gezien in de kachelwinkel, lijkt hier iets op, maar dan mooier: http://www.eco-q.nl/modellenspeksteenkachels.html

En nee, ik ben ook niet meteen voor het grijs, maar wat je zegt Dubbeldun, dat geeft wat rust.

Noviceh, ja, ik twijfel dus ook nog over het plexiglas, maar het moet idd iets zijn wat goed schoon te houden is, je ziet het nu niet, maar zitten dus spetters op het witte deel wat je niet afgewassen krijgt.
Daar moet ik dus iets mee. Kijken naar een goeie verf is iets wat ik meeneem, dank je.
En ja, de kleur is taupe, vind ik heel mooi, de houten luiken en voordeur zijn ook die kleur, de voordeur moet nog vervangen worden, en dan ga ik zeker ook voor deze kleur. Past bij het huis.
Muur links naast de schouw zou evt. ook in een (lichtere) taupe kleur kunnen?
Ik was er een beetje bang voor dat het te donker gaat worden.

En ja, die schouw hebben ze crea-bea op los gelaten :')

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 14:46

Je kunt eventueel ook een pelletkachel overwegen. Die vergt aanzienlijk minder qua afvoerkanaal..
Hoeft niet dubbelwandig en maar 8cm doorsnede. Dan heb je niet het hout, maar dat heb je al in de keuken begrijp ik. Pallets branden wel een stuk effectiever.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 15:06

Bedoel je pallets of pellets ;)

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 16:33

karin1985 schreef:
Je kunt eventueel ook een pelletkachel overwegen. Die vergt aanzienlijk minder qua afvoerkanaal..
Hoeft niet dubbelwandig en maar 8cm doorsnede. Dan heb je niet het hout, maar dat heb je al in de keuken begrijp ik. Pallets branden wel een stuk effectiever.

Afvoerkanaal is helemaal niet meer te gebruiken, ongeacht wat we aan kachel hebben.
Er is een bedrijf hier de schouwen komen inspecteren, en deze is niet meer gasdicht.
Flexibele buis erin gaat niet door vernauwingen en bochten, is te smal.
Dubbelwandige RVS buis aan de buitenkant laten zetten is het enige wat kan, en het is een aardige hoogte, plus je moet boven de nok van je huis uit komen als je niet wil dat je buren last hebben van je vuurtje stoken.

Pelletkachels heb ik naar gekeken, maar daar kan ik niet blij van worden helaas, ik word tureluurs van het geluid van die ventilator als ze branden.

Pallets branden trouwens ook goed in een houtkachel :D

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:04

Sassy schreef:
karin1985 schreef:

Afvoerkanaal is helemaal niet meer te gebruiken, ongeacht wat we aan kachel hebben.
Er is een bedrijf hier de schouwen komen inspecteren, en deze is niet meer gasdicht.
Flexibele buis erin gaat niet door vernauwingen en bochten, is te smal.
Dubbelwandige RVS buis aan de buitenkant laten zetten is het enige wat kan, en het is een aardige hoogte, plus je moet boven de nok van je huis uit komen als je niet wil dat je buren last hebben van je vuurtje stoken.

Pelletkachels heb ik naar gekeken, maar daar kan ik niet blij van worden helaas, ik word tureluurs van het geluid van die ventilator als ze branden.

Pallets branden trouwens ook goed in een houtkachel :D

Ik ben ook op onderzoek naar pellet kachels, als je een autonome neemt zou deze geen geluid moeten maken (hij gebruikt namelijk geen elektriciteit).
Hoe dat qua buizen zit weet ik nog niet precies.

Als jullie tzt de schouw toch willen vervangen zou ik nu voor schilderen of stucwerk gaan.

Qua keuken zou ik ook of schilderen of tegelen, plexiglas lijkt mij niet mooi worden, alhoewel er in het topic iemand was met een glazen (?) fotowand in de keuken dat was erg mooi.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:18

Die glazen fotowanden heb ik ook naar gekeken, erg mooi, maar was er wat bang voor dat dat te druk is voor deze keuken. Denk dat het dan toch schilderen wordt.

Heb je misschien een link van die pelletkachels? Ik ben er nog geen tegengekomen die zonder stroom en ventilator werken, ben ik wel benieuwd naar.
Handig als de stroom ooit uitvalt, dat je nog kan verwarmen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 10:38

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 12:54

Jes schreef:
Ik ben ook op onderzoek naar pellet kachels, als je een autonome neemt zou deze geen geluid moeten maken (hij gebruikt namelijk geen elektriciteit).
Hoe dat qua buizen zit weet ik nog niet precies.

Wij verbouwen een woning en hebben ook voor pelletkachel gekozen, we hebben sinds gisteren de MCZ Cute aangeschaft. Hij is 2dehands overgenomen van iemand die verhuisde en in die woning was een ander verwarmingssysteem geïnstalleerd. Een gelukstreffer, omdat dat dé kachel was die ik wou. We hebben hem in werking gezien en hij is heel stil (je kan de ventilator uitzetten), hij staat ook bekend als een stille kachel.

Er zijn nog wel kachels met een systeem waarbij je ventilators kan uitschakelen zodat je een stillere hebt, dus zeker eens opzoeken op welke modellen dat van toepassing is en dan ook zorgen dat je de kachel eens in werking kan zien zodat je kan uitmaken of hij voldoende stil is voor jou + reviews lezen.

Veel zoekplezier!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 17:30

MarjanB schreef:
Wat vinden jullie? We willen een Wandplank boven ons bed. Ik zeg langer dan breedte van het bed. Vriendlief zegt deze van 170 (bed is 195) https://www.vtwonen.nl/shop/wonen/muurd ... ank-170-cm

Ik denk dat t mooier is om twee van 120 naast elkaar te hangen.

En wat vinden jullie hier van? Ik ben bang te diep.. https://m2.ikea.com/nl/nl/p/skogsta-wan ... -10300499/

Slaapkamer nu:
[ [url=m/stxcQ2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou de plank zeker niet breder dan het bed doen. Met die nachtkastjes erbij krijg je gelijk zo’n ombouw effect. Ik zou kiezen voor een smallere of een aantal kleine smalle? Beetje speels maken?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 17:47

Nachtkastjes willen we ook nog nieuw :') dus t is nog een beetje zoeken wat er bij past. Neig nu naar de 170 plank of een massief eiken plank.

Oh zie nu dat t oude bed op de foto staat :+

Met nieuwe bed muur waar bed tegen staat is 4 meter breed
Afbeelding
En aan de andere kant van de slaapkamer.
Afbeelding

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 22:00