[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 17:13

jeeee Marinke wat fijn!!

ook hier goed nieuws, we zijn het eens geworden alhoewel ik het wel een beetje een sneue bedoeling ben gaan vinden :+

ik hoop dat het tussen 1 en 14 feb beschreven kan worden :D

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 17:20

Gefeliciteerd Alja! Ben benieuwd wat er sneu aan geworden is!

Wat zitten jij en Forumster trouwens in een hartverscheurende situatie allebei. Sterkte! :(:)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 17:22

pb!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 17:25

Alja, je maakt me vreselijk nieuwsgierig!

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 17:27

Goed nieuws allemaal!!

Wij hebben weer ons zinnen gezet op twee huizen, nu hopen dat deze nog niet verkocht zijn.. :')

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:49

Dankjullie! :D

Alja je maakt mij nu ook wel erg nieuwsgierig!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:54

@marinke: gefeliciteerd! Wat ontzettend fijn, die spanning ben je alvast kwijt!
@fee: ik duim voor je :D
@alja: je maakt mij ook nieuwsgierig :j

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:08

Ik volg het niet zo goed volgens mij?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:08

Ik ben ook wel benieuwd Alja wat er zo sneu aan is?

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 12:43

Nou ik denk dat we ons huis voorlopig niet verkocht krijgen, er zijn zo juist 34 nieuwbouwwoningen op funda gezet in bijna gelijke prijsklasse, bijna gelijkwaardige qua inhoud, oppervlakte en kamers e.d., zelfs iets onder onze vraagprijs. En per uur zie ik meer optie optie en nog eens optie er bij komen te staan.
En ze zijn er nog meer aan het bouwen....terwijl er zoveel bestaand te koop staat. Mijn man zei al, we kunnen het net zo goed uit de verkoop halen, hier kunnen we niet tegen op.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:18

Wat vervelend Bridget, maar misschien zit er toch ene kijker tussen die in jullie huis toch nét dat beetje ziet wat het aantrekkelijk maakt voor hen.

Ik kom net van de hypotheekadviseur (nr1 volgens independer voor deze regio). Erg fijne man en goed nieuws, ik heb een ruimere bestedingsruimte dan ik zelf dacht en de online calculatoren aangaven. Ik kon zelfs behoorlijk ruim zitten, maar gaf aan niet te willen leven voor mijn hypotheek.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:42

Bridget, heef de hoop nog niet op.
Nieuwbouw kan aantrekkelijk lijken, maar daar komt nog een hele beste bak geld bij kijken voor je er daadwerkelijk kunt wonen

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:49

Super zuur Bridget, ik kan me je gevoel heel goed voorstellen. Maar houd hoop, wij wilden bewust geen nieuwbouw en wilden juist kant en klaar. Daar zullen er vast meer van zijn :)

@forumster: dat is fijn! Juist beter dat je zelf bewust de keuze kan maken dat je niet de volledige som pakt, dan dat je die keuze niet hebt!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:50

Sonja_vR schreef:
Bridget, heef de hoop nog niet op.
Nieuwbouw kan aantrekkelijk lijken, maar daar komt nog een hele beste bak geld bij kijken voor je er daadwerkelijk kunt wonen

Ik zou net zeggen...
Kijk goed naar de voorwaarden.
Die huizen zijn dan wel VON, maar 9 van de 10 worden ze Casco opgeleverd. Daar moet nog een flinke smak geld tegenaan voor keuken, badkamer, vloer, etc.
Als ze te koop staan voor "v.a € 199.000" reken er dan maar minimaal € 25.000 bij om het zo klaar te krijgen dat het bewoonbaar is. en dan moet je het niet rechtstreeks via de aannemer doen die de huizen ook bouwt, want dan betaal je echt 4x teveel voor een dakraam oid. Simpelweg omdat dat een wijziging op het oorspronkelijke plan is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 14:09

Bij casco is het huis wind- en waterdicht, maar de binnenafwerking moet nog gebeuren. Casco is dus niet dat het huis enkel nog een keuken en badkamer behoeft. Zeer weinig nieuwbouwwoningen zijn casco en juist meestal kun je een badkamer meefinancieren. Veel bouwers werken tegenwoordig samen met een keukenboer die er voor oplevering al in kan. Juist om die kosten mee te kunnen financieren. Wat je wel veel steeds vaker ziet om dan weer die kosten te drukken is dat je voor elke klapscheet moet betalen. Huizen worden bijv. zonder trapkast opgeleverd en wil je die hebben betaal je tussen de 900 en 1500 euro.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 14:14

Ik wil me erg graag hier melden!
Zelf ben ik een student van 23 die een duale opleiding doet. Mijn vriend is fulltime aan het werk. Momenteel wonen we samen bij zijn ouders in huis, maar we zijn hard op zoek naar ons eigen plekje.
Vorige week hebben we een huis bekeken, bestaande bouw uit de jaren 90. Daar moet nog best een hoop aan gebeuren voor het naar ons zin is.
Vanmiddag gaan we twee nieuwere huizen bekijken, beide uit de periode 2000-2010.

Omdat wij de meeste keukens en badkamers die we tot nu toe tegen zijn gekomen willen hebben we die al ingecalculeerd in het budget, waardoor nieuwbouw voor ons wel erg aantrekkelijk is geworden. Wel weten we dat we daar wat langer op moeten wachten omdat er later dit jaar pas begonnen zal worden aan de bouw...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 14:20

Dat niet alleen.. je betaalt ook al voor dat je er woont :) Dat bedrag loopt op met betaling van de termijnen.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 14:28

om even een idee te geven, dit is de tekst, ik maak er op uit dat het incl. badkamer en keuken is.

Begane grond: entree, hal, meterkast, toilet met fontein, trapopgang, woonkamer met deur naar de tuin, trapkast, open keuken.
Eerste verdieping: overloop, drie slaapkamers, badkamer met tweede toilet, inloopdouche en een wastafel.
Tweede verdieping: ruime zolder met wasapparatuur aansluiting, mogelijkheid voor extra kamers en opstelling c.v. combiketel.

:( :( :( :( :(

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 14:33

Sammie schreef:
Dat niet alleen.. je betaalt ook al voor dat je er woont :) Dat bedrag loopt op met betaling van de termijnen.

beetje ego en gemeen, maar dit is dan toch wel een beetje leuk om te lezen :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 14:35

^^Nee dat hoeft echt niet. Kan wel.. Plus is de badkamer en keuken dan meestal erg basis. Meestal wordt de keuken sowieso niet meegenomen en de badkamer is bijv. een richel voor de douche en een simpele wastafel. (wij hebben zo'n 7000 extra in onze badkamer gestoken, terwijl ons huis wel met badkamer was, maar erg standaard. bijv. niet tot boven aan betegeld.. douche alleen een riggel en afschot en een simpele wasbak.. geen meubel oid) Maar hier werden ook woningen aangeboden met garage vanaf 300.000 von .. Dat was dan wel de prijs zónder garage.. Wat uit deze tekst duidelijk is is dat de zolder wel zo kaal mogelijk is. Gewoon als 'extra' ruimte en dat geldt eigenlijk voor vrijwel elke nieuwbouwwoning. Geen nieuws op dat gebied.

Komt vast goed! Niet iedereen zit te wachten op nieuwbouw en alle sores eromheen. Als jullie woning redelijk instapklaar is maakt het ook genoeg kans om verkocht te worden.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:21

Bridget, ik zou me niet te druk maken, wij wilden juist pertinent geen nieuwbouwwoning omdat het in mijn ogen vaak veel karakter mist. Maar is jullie vraagprijs niet wat aan de hoge kant als een nieuwbouwwoning met zelfde inhoud goedkoper is? Want dat zou voor mij wel een reden zijn om verder te kijken..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:14

Nieuwbouw is leuk... totdat je idd de stelposten voor keuken en sanitair gaat bekijken en dan ziet hoeveel dat je dan nog bij moet leggen voor je een half decent keuken en badkamer hebt.
Dan moet je de muren nog gaan laten afwerken, wamt doe worden echt niet sausklaar opgeleverd, vloeren, als je pech hebt nog wat andere afwerk zaken , de tuin moet je iets mee tenzij je tevreden bent met braakliggende grond met de eventueel standaard geplaatste afscheiding en het paadje naar de berging

Ik zie het nu met mijn schoonouders, wat die nog allemaal bij moeten leggen bovenop de stelposten en twee jaar terug met andere familieleden.

Wij wilden ook pertinent geen nieuwbouw, niet eens zozeer vanwege hetgeen er nog moet gebeuren aan een nieuwbouw, maar meer omdat de nieuwbouw die hier gebouwd werd/word op een klöte locatie gebouwd word, de huizen spreken ons totaal niet aan en de ruimte rondom huis is inimini in verhouding met wat we nu met onze bestaande woning hebben

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:33

Genoeg mensen die inderdaad niet voor nieuwbouw willen gaan. Zelf zou ik er ook echt niet voor kiezen :n

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 20:27

dondeyne schreef:
Bridget, ik zou me niet te druk maken, wij wilden juist pertinent geen nieuwbouwwoning omdat het in mijn ogen vaak veel karakter mist. Maar is jullie vraagprijs niet wat aan de hoge kant als een nieuwbouwwoning met zelfde inhoud goedkoper is? Want dat zou voor mij wel een reden zijn om verder te kijken..

Nee, ik heb niet het gevoel dat de woning te duur is, we hebben hem 10.000 euro onder de adviesverkoopprijs geplaatst ivm de zoekcriteria van Funda.
Ook is deze prijs tot stand gekomen door te kijken naar andere huizen in de direkte omgeving voor welke prijzen die zij verkocht en in welke staat die waren.
Twee verschillende makelaars zijn er geweest, waarvan één zelfs een officiële taxateur is. Beide kwamen tot de zelfde prijs. Alleen op advies van verkopend makelaar toch iets lager in de markt gezet, omdat je bij funda in prijs klasse's kan zoeken, anders viel hij daar net buiten en zou je potentiële kopers mislopen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 20:42

Zou ik me hier mogen melden, wij zijn ook aan 't overwegen om te kopen. Maar ik zie op tegen de Hypotheek, met die berekeningen die je online kunt maken zitten we ver onder de gemiddelde vraagprijs hier. ;(

Ik wil graag wat meelezen en hopelijk wat meer ervaring opdoen.