Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:03

Ik zou ook zeker niet in de hoek gaan zitten met de televisie maar juist aan de andere kant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:04

Is er een Funda link om te zien hoe het nu is?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:24

@dems: leuk gedaan, gezellig.
Hoe heb je die laatste foto gedaan ??

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:26

dems75 schreef:
Leuk huisje zeg, Miesje! 9 januari is al bijna! moet je er nog heel veel aan doen of kun je er wel zo in?

En wat een gezelligheid zo weer, met al die Kersthuizen! ik doe gezellig mee. Dit jaar weer eens omdat we vorig jaar aan het verhuizen waren in december....nu drie boompjes ipv 1 ;)
[ Afbeelding ][ Afbeelding ][ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Jouw fotos zijn net geschilderd! Lijkt wel uit een verhaaltjes boek oid :)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:49

dems75 schreef:
Leuk huisje zeg, Miesje! 9 januari is al bijna! moet je er nog heel veel aan doen of kun je er wel zo in?

En wat een gezelligheid zo weer, met al die Kersthuizen! ik doe gezellig mee. Dit jaar weer eens omdat we vorig jaar aan het verhuizen waren in december....nu drie boompjes ipv 1 ;)
[img=540x360]https://myalbum.com/photo/wucLtBRSHmhJ/360.jpg[mg][img=540x360]https://myalbum.com/photo/6E4rCwV7ldVz/360.jpg[img][img=540x360]https://myalbum.com/photo/So3ROzhRK30C/360.jpg[img]
[img=360x540]https://myalbum.com/photo/Om3zLVyhK2AK/360.jpg[img]

Wat ziet het er gezellig en knus uit bij jou!
Wat voor lichtjes heb je buiten op je gevel? Zo'n projector?

Annetje schreef:
Mijn vriend en ik zijn bezig met een huisje. De financiering is nog niet rond, maar we zijn wel vast over de indeling van het huis aan het nadenken. Nu is de woonkamer heel onlogisch en dus ben ik benieuwd hoe jullie deze in zouden delen.
De vorm van de woonkamer:

[img]m/5iHTxT.png[img]

En de afmetingen

[img]m/wSLowD.jpg[img]
Het is dus een u-vorm. In de linkerpoot zit de keuken en aan de rechterkant moet de woonkamer komen. Er zitten 7 ramen in het huis en deze zijn erg laag. Je kunt ze op de onderste afbeelding zien zitten. 3 op de muur van 5.30 m en eentje op de kleine muur aan de voorkant van het huis. Ik geloof dat de verwarming ook onder de ramen hangt.
In het midden zie je 2 deuren, de een komt uit in een kast onder de trap en de ander in de gang. In de keuken zit ook een deur en die gaat naar de gang/hele kleine bijkeuken. De keuken blijft op dezelfde plek.

Ik ben benieuwd wat jullie ideetjes zijn!

Ik vind dit juist een ideale woonkamer hihi
Ik zou waar je keuken zit ook echt een eethoek maken, en in de andere lange kant je zithoek :) Lekker makkelijk verdeeld! Bij de zithoek, hou hem open, zet de bank tegen de gesloten muur en eventueel een 2e tegen de lange muur, tv er tegenover, misschien nog lekkere zitstoelen ernaast?
OP het ondiepe stuk zou ik zelf dan een mooie kast zetten zodat je daar bergruimte hebt en het niet helemaal leeg is :)

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 11:16

Ik zou persoonlijk de keuken uit de poot willen. Ik heb een hekel aan keukens die in een hoekje gepropt zitten.

Ik zou een reeks hoge kasten tegen de lange wand maken en een eiland ervoor. En dan de eethoek in de poot ( en dat kan dan volgens mij best nog een redelijke tafel zijn.

De zithoek vind ik lastiger. Ik zit zelf wel 5 meter van de TV en moet zeggen dat ik het onprettig vind voor de ogen om er veel dichter op te zitten. Je zou daar een dressoir tegen de lange wand kunnen zetten. En dan een hoekbank op gepaste afstand ervoor, de hoek aan de kant van het raam zodat je erin kan lopen vanuit de keuken. Dan de tv ertegenover (dus onder de poot :+ ) en dan tussen de tv en de hoekbank nog 2 stoelen zodat je dichter bij de tv kan zitten (met voetbankje zodat je ook lekker kan hangen).

edit. tv kan maar op 1 wand daar. Hele lange hoekbank dan. 2 x 4 zits, met het lange deel voor de ramen langs ..

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 11:24

Wij krijgen vanmiddag de sleutel *\o/*

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 11:27

64 inch tv en je kijkt heel prettig op 5 meter <<)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 12:30

Leuk al die ideetjes al!
Ik zal vanmiddag even foto's plaatsen van hoe het nu is, ook van onze zithoek in ons huidige huis. Mijn zussen zitten op 5m van hun tv en dat vind ik echt veel te ver. Niet alleen voor het zicht op de tv, maar ik vind dat ook minder gezellig denk ik.
Ik zal vanmiddag ook proberen jullie ideeën uit te tekenen om te kijken hoe dat eruit zou zien.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 14:35

nog een ideetje, is je meubels op schaal uitknippen en dan lekker schuiven maar :)

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 18:50

De foto van de gevel is indd met zo'n laserlamp. Ideaal!!!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:30

Hier komen zo'n leuke ideeën voorbij.. misschien kunnen jullie mij ook helpen :D
Mijn moeder wil een nieuwe inrichting. Het enige wat blijft staan is een eiken kast, een houtkachel, houten tv-meubel en de antraciet stenen vloer. Ze heeft een lichtgrijs-blauwe bank gevonden met een grove stof, en we hebben vanmiddag wat spulletjes en meubels gezocht die ze leuk vond en een kleurschema uitgezocht. Ze houden van natuurlijke kleuren en materialen.. Dus we hebben even een klein moodboard gemaakt. Maar jullie hebben vast meer kijk hierop; passen deze kleuren en meubels bij elkaar, of zou het te druk worden? En hebben jullie nog leuke ideeën? Afbeelding

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:38

8nnemiek schreef:
Hier komen zo'n leuke ideeën voorbij.. misschien kunnen jullie mij ook helpen :D
Mijn moeder wil een nieuwe inrichting. Het enige wat blijft staan is een eiken kast, een houtkachel, houten tv-meubel en de antraciet stenen vloer. Ze heeft een lichtgrijs-blauwe bank gevonden met een grove stof, en we hebben vanmiddag wat spulletjes en meubels gezocht die ze leuk vond en een kleurschema uitgezocht. Ze houden van natuurlijke kleuren en materialen.. Dus we hebben even een klein moodboard gemaakt. Maar jullie hebben vast meer kijk hierop; passen deze kleuren en meubels bij elkaar, of zou het te druk worden? En hebben jullie nog leuke ideeën? [ [url=m/4GG3c5.png]Afbeelding[/url] ]

Dit word bijna exact ons huis en stijl en kleuren :D ! Dus ik vind het super bij elkaar passen!
Wij combineren het met een cognac kleurige bank, dat is het enige verschil, misschien vinden ze het leuk om daar nog iets mee te doen? De koper/cognac kleuren passen er ook heel mooi bij, misschien vinden ze dat nog wat?
Ik vind het prachtig bij elkaar passen dus!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 20:32

Wat leuk dat je ook voor dezelfde stijl/kleuren gaat! Wat koperkleurige accessoires is ook een leuk idee :j Al zitten er wel al aardig wat chroomkleurige accenten in de meubels die ze graag willen, dus eens zien of dat mooi matcht :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 21:29

zijn er hier mensen met een keuken met een betonnen blad?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 22:16

Ik kom even inbreken met een vraagje, ik ben, voor de babykamer, op zoek naar een dergelijke kruk:
Afbeelding

Het gaat dan vooral om de geel gebreide/gehaakte zitting op de kruk. En ik vind €72,- eigenlijk wat aan de dure kant voor een krukje.. Zelf maken gaat helaas ook niet, omdat ik door een blessure momenteel niet kan haken ^)

Is een van jullie die toevallig nog ergens tegen gekomen of heeft iemand een tip waar te zoeken?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 22:23

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 22:28

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 23:05

vonneke schreef:

Beton werd ons afgeraden, schijnt heel poreus en bewerkelijk te zijn. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor keramiek in een betonkleur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 23:10

BloemBloem schreef:
[naam] schreef:

Beton werd ons afgeraden, schijnt heel poreus en bewerkelijk te zijn. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor keramiek in een betonkleur.

Dat kan inderdaad ook! Schrok ook nogal van de prijs van een betonnen blad.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 23:21

Zelf storten en een afwerklaag er op?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 23:34

Sonja_vR schreef:

Dat is het probleem niet, het storten dan, maar die afwerklaag wel. Echt puur beton is niet krasvast niet hittebestendig en zeer gevoelig voor bepaalde zuren, vloeistoffen en vetten.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 23:35

Afbeelding

Dit wordt ons blad :)
23e wordt de keuken geleverd.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 23:47

Dat bedoel ik met afwerklaag
Een coating zeg maar zodat het mooi blijft

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 00:40

BloemBloem schreef:
Sonja_vR schreef:

Dat is het probleem niet, het storten dan, maar die afwerklaag wel. Echt puur beton is niet krasvast niet hittebestendig en zeer gevoelig voor bepaalde zuren, vloeistoffen en vetten.

Maar je kan beton toch polieren?Dan word het glad en kan er van alles op.