[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 09:01

Arme Liselot. Ik heb het ook gevolgd ja.

Idefix! Respect! :) Waarom kunnen jullie nu niet verhuizen? Liander is de netleverancier? Kun je niet met een (onafhankelijke) energiemaatschappij bellen?

Annemieke, ik hoef niet te betalen om mee te doen aan de openhuizendag hoor?!

Symbeami

Re: [Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 09:14

Wij betalen wel €75,- om mee te doen aan de open huizendag. Dat is voor extra advertentie kosten en promotie. De kijkers hoeven niets te betalen.

Wij hebben een actieve makelaar, hij is wel wat duurder, maar ik geloof wel dat dat zich terug gaat verdienen. Die hebben we min of meer op gevoel uit gezocht. Dat is een makelaar die het hier in de buurt heel goed doet en best nog veel huizen weet te verkopen. Die heeft niet veel huizen in zijn bestand die langer dan 2 jaar te koop staan.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 09:48

Moska schreef:
@idefix4 , ik zoek geen aankoopmakelaar, maar een goede, actieve verkoopmakelaar. We moeten ons huis verkopen wegens relatiebreuk. Ik wil er dus zo snel mogelijk vanaf (we hebben NHG gelukkig), daarom zoek ik dus een goede makelaar.

Nog een aanvulling, we mogen niet zelf een bord in de tuin zetten, dit moet verplicht via een acceptabele makelaar. We moeten binnen 6 maanden verkopen (eventueel steeds met maand te verlengen) en zo zijn er nog wat andere regels waar we aan moeten voldoen.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:07

ok dus voor extra promotie 75 euro maar als kijker mag je gewoon lekker binnen stappen :P :)

Dat is wel naar Moska dat het echt snel snel snel moet.. zo ben je eigenlijk bijna verplicht een laag bod te accepteren :(

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:34

Laag bod vind ik niet erg, zo lang de NHG maar accepteert, dan komt het wel goed. Durf te wedden dat als we het voor 100.000 in de markt zetten het morgen weg is, maar ja, ben bang dat een dergelijk laag bod het niet gaat redden. Eerst maar op zoek naar makelaar, eens kijken wat die een realistische prijs vindt. Er zit er hier een vlakbij mijn werk, zal eens langsgaan.

Sayangki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:38

Zaterdag open huizen dag maar geen huizen die wij willen zien... Maandag hebben we wel een bezichtiging, huis staat nog niet op internet. Ik ben erg benieuwd! Hopelijk valt de binnenkant niet tegen aangezien buitenkant, grond en buurt alles is wat we zoeken (langgevelboerderij met Engelse kap, vrijstaand, tegen het bos, gemeente Venray en 1,4 HA grond). Voorlopend op ons droomhuis heb ik alvast een tweede paard erbij gekocht. Die is maandag gekomen :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:44

@Sayangki: klinkt iig goed! Wij wonen ook in een langgevelboerderij, wilde altijd een carré, maar ben er nu heel erg blij mee, want dit heeft ook zo z'n voordelen, lekker alle vrijheid rondom het huis en goed zicht op de paarden. Wat leuk een paard erbij *\o/* .

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 13:09

Als je mee wilt doen met je huis moet je betalen maar iedereen die wil komen kijken mogen gratis in alle huizen die mee doen komen kijken...

Anne_mieke88 schreef:
appiesjappie schreef:

Bedankt!! A.s zaterdag doen we mee met de open huizen dag en hopen we echt dat er mensen komen!!
http://www.funda.nl/koop/hoogeveen/huis ... straat-10/

Hoorde net van een collega dat je moet betalen voor open huizen dag... maar als kijker toch niet? :+ (of zeg ik nu iets heel doms :P )

Ja joh dat van Liselot is echt heel naar zeg :(

idefix4: vanavond ga ik kijken leuk dat je volgt :j <3

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:39

Moska, veel succes met de verkoop.. wel een boel regels waar je je aan moet houden, sterkte.

bij de vbo makelaar deden we gratis met de openhuizendag mee.. maar nu bij de nvm kost het inderdaad die 75 (of 150 als we meedoen met de advertentie)... ik hoop dat het wat oplevert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:14

Even een egopost, wij kregen vandaag bericht dat de hypotheek akkoord is :D

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:15

Gefeliciteerd Yvonne.
Is de rest rondom het huis ook in orde?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:19

Nou, de makelaar belde vandaag nog dat we nog iets moesten tekenen voor de curator.. Ze (secretaresse oid) kon alleen niet uitleggen waar het precies voor was. Ik heb dus om een kopie gevraagd, maar nog niks ontvangen. Eerder kom ik niet langs om te tekenen.. Het is blijkbaar wel belangrijk, we moesten allebei persoonlijk heen om te tekenen en de verkopers ook.

GeorgetteJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:15

Ik ben benieuwd wat jullie van onze nieuwe foto's vinden, ons appartement staat sinds dinsdag weer op Funda. Zie link in onderschrift.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:35

wij doen zaterdag zelf niet mee met de Open huizen dag. Vorige keer beviel ons echt niet goed, echt teveel pottenkijkers over de vloer , echt duidelijk geen potentiele kopers. Ik was er de hele zaterdag aan kwijt en er liepen op een gegeven moment 10 mensen door mijn huis die ik onmogelijk allemaal in de gaten kon houden. Ik hoop dat de mensen die zaterdag bij ons in de buurt gaan kijken, het grote rode bord "TE KOOP" op onze gevel niet over het hoofd zien en gewoon een afspraak maken met onze makelaar.
We gaan wel bij een aantal huizen kijken zaterdag ook al kunnen we zolang ons huis niet verkocht is geen bod doen. Maar het kan nooit kwijt om te zien of de huizen die we nu op het oog hebben voldoen aan onze eisen en of het bedrag dat wij willen uitgeven reeel is in de omgeving waar wij zoeken. We hebben overigens naar aanleiding van onze advertentie op Funda wel een verzoek gekregen tot woningruil. Een vreselijke saaie woning die bij lange na niet te vergelijken is met onze goed onderhouden en netjes afgewerkte woning . Maar ja ik snap die mensen best; niet geschoten is altijd mis. Nu alleen nog hopen dat we zaterdag tijdens de open dag bij een prachtige boerderij erachter komen dat de huidige eigenaren graag in Amsterdam centrum willen wonen :D house swop!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:46

Echt bruceandoon, had je zoveel kijkers over de vloer?? Je hoort ook vaak zat dat er niemand komt kijken....
Maar je bent ook niet verplicht om iedereen binnen te laten, je mag dat best weigeren. Ik hoop wel op potentiële kopers. Maar ik denk dat dat in deze regio misschien ook wel een beetje anders is dan in het Westen.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 14:55

relaxed: 'wat goed dat de hypotheek rond is :)

Wij zijn gisteren bij 2 huizen wezen kijken... de eerste vond ik echt niets... mijn vriend zag er wel wat in... ik dacht echt "NEEEE hier wil ik niet wonen"
tweede huis was ik nog niet eens binnen of ik dacht al..." dit is het huis" en ja hoor helemaal perfect... Hier zou ik zo willen wonen... alleen het probleem is... hij kost 239 en ons budget is 210... dus er zou heeeeel veel vanaf moeten en hij staat pas 2 maanden te koop.. -O- dus grote kans dat het niet doorgaat... -O-

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:00

Ik heb zojuist een afspraak met een makelaar gemaakt, komt volgende week langs. En andere neemt nog contact op. Ben benieuwd.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:11

Symbeami schreef:
Echt bruceandoon, had je zoveel kijkers over de vloer?? Je hoort ook vaak zat dat er niemand komt kijken....
Maar je bent ook niet verplicht om iedereen binnen te laten, je mag dat best weigeren. Ik hoop wel op potentiële kopers. Maar ik denk dat dat in deze regio misschien ook wel een beetje anders is dan in het Westen.

ja, het was hier namelijk best druk in de buurt ( er staat hier nogal wat te koop in de straat),dus mensen die eigenlijk voor een ander , veel kleiner en goedkoper, appartement hier om de hoek kwamen, dachten; goh, laten we hier ook eens binnenkijken, gewoon omdat het kan :D.
het lastige is, dat ik niet kon zien wie er aan de deur stond aangezien we hier 4 hoog zitten en ik de mensen via de intercom binnen liet, anders was ik misschien ook wat selectiever geweest met mensen binnen laten. Maar goed, de pot verwijt de ketel want ik ga zaterdag natuurlijk ook voornamelijk uit nieuwsgierigheid ( wel serieuze interesse maar kan toch niets kopen momenteel) op pad. :o Uiteraard is het verschil wel dat de huizen waar we zaterdag gaan kijken voor ons uiteindelijk ook financieel haalbaar zijn en we er ook wat meer moeite voor moeten doen aangezien ze allemaal een eindje rijden uit elkaar liggen, het is dus niet zomaar lukraak aanwaaien. Ben erg benieuwd, andersom is het best raar om in iemand anders zijn huis rond te lopen terwijl de bewoner daar zelf bij is, met alleen de makelaar erbij kun je tenminste nog ongegeneerd afgeven op de kleur van de muren of de manier waarop de keuken is ingedeeld! Bij een huis krijg je schijnbaar een fles wijn mee als je komt kijken zaterdag, kijk alleen al daarom is het de moeite waard ( plus dat dit huis ineens van 800.000 naar 599.000 is gegaan!!)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:31

Wow wat een prijsverschil bruceandnoon!

Wij doen wel mee met de open huizen dag. Heb net nog even rituals geurstokjes ingeslagen. :') (Waren in de bonus bij de Bijenkorf)

Vorige x kwam er behalve 1 stel die 15 huizen ging bekijken niemand. Stel was hier snel weg en waren niet echt geïnteresseerd.
Ik had gehoopt dat het stukje 'eigen grond' in Amsterdam wel veel kijkers/kopers zou trekken. Ik geloof dat een hoop mensen zich echt verkijken op de (maandelijkse) erfpacht die bij 80% van de huizen hier betaald moet worden. Kijk, dat zit niet in de vraagprijs, maar je moet het wel betalen. Blijkbaar vinden mensen 'eigen grond' en 'vrij uitzicht' in Amsterdam toch niet zo boeiend.

Ach ja. Ik hoop gewoon op potentiële kopers. Ik ben inmiddels depressief verklaard door de HA en de psych en de bedrijfsarts en dat komt gewoon door het huis. Nouja, niet door het huis, maar door het wonen in A'dam. Ik blijf gewoon een dorpsmeisje en ik kan echt niet goed tegen de stad.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:45

Wie weet Nelleke brengt zaterdag wel wat positiefs. Is moeilijk ook om positief te blijven.

Bruceandnoon waar zit die idiote prijsdaling van 2 ton in? of bieden ze het anders aan met minder grond, net zoals wij gedaan hebben? daarmee ging de prijs ook ineens ruim een ton omlaag. Wel leuk idee om kijkers iets mee te geven. Maar ja dan komen ze voor het kadootje haha. Het is hier wel een nadeel dat het op zaterdag is, want de nadelige dingen van dit huis komen op zaterdag duidelijk aan het licht.

Ik zit nog wel een beetje met de hond in de maag, die hadden we beter even een dagje naar het pension kunnen brengen. Nu moet ze maar even in de stal, dat gaat ze niet leuk vinden. Misschien maar met een extra lange wandeling belonen aan het einde van de dag.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:51

beginnen met een flinke wandeling en eindigen met een flinke wandeling :D

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:00

Ach ja Symbeami, ik probeer altijd wel de positieve kant te bekijken, maar soms wordt ik gewoon een beetje moedeloos. :+

Hoezo komen op zaterdag de nadelige dingen van het huis naar voren?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:11

Onze hond gaat lekker naar mn ouders zaterdag... We zien wel als er mensen komen. Er moeten in ieder geval 2 mensen in huis zijn. Als er meer mensen komen moet de eene ze bezig houden met een kop koffie en de ander mag ze rond leiden hahaha

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 22:03

Ik heb vorig jaar mee gedaan aan de open huizen dag: kostte me €175,- (was normale NVM prijs), blijkbaar is het dit jaar fors goedkoper. Wel bezoekers gehad, maar heeft verder niks opgeleverd toen, ik doe nu niet meer mee.

Morgen komt iemand voor de 2de bezichtiging, dus als nog iemand tijd heeft om voor mij te duimen ......!!!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 22:22

Ik ga voor je duimen!