Fun-da deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Trui

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 12:25

ik ben in de war. Huis staat bij makelaar X. Vraagprijs Y.

Bij makelaar X staan een waardeindicatie dingetje op de site. Als je Het huis invult op hun waardeindicatie dingetje komt er als prijs Y-1ton uit..

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 12:41

Wow die voor- en na foto's van dat kalk, ongelofelijk! Hoe krijg je uberhaupt zo veel kalk op de muren, bizar zeg.

Dat huisje in Zierikzee <3.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 12:55

Trui schreef:
ik ben in de war. Huis staat bij makelaar X. Vraagprijs Y.

Bij makelaar X staan een waardeindicatie dingetje op de site. Als je Het huis invult op hun waardeindicatie dingetje komt er als prijs Y-1ton uit..

Dat laatste is een geautomatiseerd systeem en klopt wel vaker niet. Zeker niet in de huidige markt. En er wordt gebruik gemaakt van cijfermatige referenties die van binnen wel eens heel anders kunnen zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 13:07

SusanH schreef:
O dat zou voor mij geen bezwaar zijn. Zitten er toch vooral op zaterdag. En (ex) scouts zijn hele gezellige mensen :j

Die in Leeuwarden is wel triest.

Maar er zijn nu 140 leden en ze willen uitbreiden (daarom is dat stuk grond aangekocht) en die gaan allemaal over "jouw" eerste gedeelte van de oprit heen.
Dus veel auto's op zaterdag van wegbrengende en ophalende ouders.

Er komen meerdere gebouwen te staan en die zie je vanuit het huis (dus ook het extra geluid).

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 13:51

Het ligt er idd maar net aan wat voor scoutingvereniging het is en hoe de groepen zich gedragen :D
Mijn broertje zat bij de welpen en die konden flink wat lawaai produceren. Dat was af en toe net een kudde losgeslagen bizons die over het terrein galoppeerden.
Als je ieder weekeinde de halve dag in dat lawaai zit, zou ik daar niet vrolijk van worden :=

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 13:58

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 14:04

Cayenne schreef:
Het ligt er idd maar net aan wat voor scoutingvereniging het is en hoe de groepen zich gedragen :D
Mijn broertje zat bij de welpen en die konden flink wat lawaai produceren. Dat was af en toe net een kudde losgeslagen bizons die over het terrein galoppeerden.
Als je ieder weekeinde de halve dag in dat lawaai zit, zou ik daar niet vrolijk van worden :=

:=
Mooi omschreven :')

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 14:07

suffie schreef:

Deze is leuk..
Citaat:
Omdat de kinderen naar verwachting of op de fiets komen of gebracht zullen worden, denkt de gemeente dat de veertien parkeerplaatsen voldoende zijn.

140 leden en dan maar 14 parkeerplekken (waar ook leidinggevende moeten parkeren).
Dan weet je gewoon dat de oprit straks vol staat met wachtende ouders die hun kinderen komen halen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 14:09

Oh, dus net zoals bij de basisscholen in Den Bosch waar we eerst woonden.
Midden in de woonwijk was het dagelijks een file van auto's die de kids kwamen droppen.
Soms parkeerden ze gewoon op je erf of zetten hem achter je auto neer terwijl je zelf ook weg moet 8)7
De school riep de ouders wel op om zoveel mogelijk met de fiets of lopend te komen, maar daar gaf bijna niemand gehoor aan :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 14:21

Ach ja, wij wonen bij 2 grote voetbalclubs in de buurt. Dan valt de overlast van 140 scouts en hun leiding best mee. Scoutinggroep waar ik vroeger lid van was (en mijn dochter nu) had overburen die standaard de politie belden als we een activiteit op de zaterdagavond hadden. Moet zeggen, als je het van de andere kant meemaakt (als scoutinggroep zelf) ben je ook wel snel klaar met klagende buren := . Wij meldden het altijd netjes via een brief, als er wat te doen was, met een nummer erbij waar ze contact mee op konden nemen als er klachten waren (en dan toch de politie bellen...). Dat doen de voetbalclubs nooit, ook niet als ze een feestje hebben (veel herrie tot in de vroege uurtjes) of als er een bekerwedstrijd is (rijdt er ineens politie te paard door je straat :)) ).

Zo heb je in elke buurt wat denk ik.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 14:31

SusanH schreef:
Ach ja, wij wonen bij 2 grote voetbalclubs in de buurt. Dan valt de overlast van 140 scouts en hun leiding best mee. Scoutinggroep waar ik vroeger lid van was (en mijn dochter nu) had overburen die standaard de politie belden als we een activiteit op de zaterdagavond hadden. Moet zeggen, als je het van de andere kant meemaakt (als scoutinggroep zelf) ben je ook wel snel klaar met klagende buren := . Wij meldden het altijd netjes via een brief, als er wat te doen was, met een nummer erbij waar ze contact mee op konden nemen als er klachten waren (en dan toch de politie bellen...). Dat doen de voetbalclubs nooit, ook niet als ze een feestje hebben (veel herrie tot in de vroege uurtjes) of als er een bekerwedstrijd is (rijdt er ineens politie te paard door je straat :)) ).

Zo heb je in elke buurt wat denk ik.

Dit maar als nog is het wel handig dat je weet waar je aan begint vooraf natuurlijk. Als je het niet weet en je komt er achteraf achter.
Huis bij voetbalvelden zou ik om die reden niet zo snel kopen maar een school zou ik weer geen probleem vinden. Verschilt per persoon natuurlijk

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 14:31

Dat huisje in Zierikzee is echt heel leuk! En de kachels en vaste kasten blijven denk ik wel. (De overige dingen... geen idee, maar ik neem aan dat de spullen die er nu nog staan spullen zijn die niet meegegaan zijn, dus wie weet wat je mag overnemen.)
Ik weet alleen nog niet helemaal wat ik van de sisal vloer vind.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 14:42

Leuk scenario voor "Ik vertrek" , we kopen een opknapper en krijgen er gratis een scoutingclub bij :+

Aan de andere kant , wij wonen al jaren op onze boerderij en krijgen iedere zoveel jaar nieuwe plannen te zien voor deze omgeving. Volgende week worden er weer plannen door gehakt voor iets nieuws, we wachten het maar weer af.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 14:55

Ik woon heel dicht bij een school en had het totdat ik thuis kwam te werken niet eens door :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 15:08

Ik zit tegenover een speeltuintje en een hondenuitlaatterrein, maar ik zou daar echt nooit meer voor kiezen.

maar ik heb een gruwelijke hekel aan (gillende) kinderen

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 15:12

Wil mijn buurman best aan je uitlenen? Die jaagt hier ook alle kinderen weg :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 15:15

Scholen of alles met kinderen is voor mij een no go. Ik kan me echt niet afsluiten voor de herrie.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 15:26

Haha hier ook, willen geen drukte om ons huis.. hebben we nu al zat en willen rust en vooral ruimte!

We hebben nu de boek bij Fin adviseur liggen en hebben gister samen naar een huis op funda gekeken hoe we dat zouden aanpakken als het wat zou zijn. Dus wie weet eerdaags eens een bezichtiging plannen. :)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 15:29

ik zit tussen 2 kerken in en een basisschool op gehoorsafstand %)
Als ik een ander huis zoek, wil ik dat nooit meer en ook geen houtstokende (achter)buren, ik kan in de winter nog geen kiertje raam open zetten of ik word uitgerookt, nu met dat thuiswerken gaan die kachels om 9 uur 's morgens al aan.
Zou verboden moeten worden in een woonwijk.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 15:31

@SusanH
Maar die voetbalvelden maakte niet gebruik van jouw oprit neem ik aan.
De scoutinggroep krijgt het gebruik van het eerste gedeelte van de oprit.
Dus straks staan de auto's geparkeerd op "jouw" oprit (die niet heel breed is) waardoor jij er niet meer in/uit kan.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 15:32

Wij zaten heel dicht bij de binnenstad en de toegangsweg naar de snelweg. Ideale locatie bij bos, binnenstad en vlot op de snelweg dus, maar de weg was daardoor redelijk druk. Daarom werden er onmogelijk hoge drempels geplaatst. Met 5 km per uur klapt je auto er al vol op en fietsers zijn zo vaak gevallen dat ze over de stoep rijden om de drempels te vermijden. We waren er net op tijd weg, want met een paard in de trailer had ik er absoluut niet door gewild. Het is zelfs zo erg dat ik me afvraag hoe het moet met de hulpdiensten. Je kunt er niet met snelheid overheen, tenzij je een of andere aangepaste stuntversie van een 4wd hebt met veel hoogte en extreme vering. Eén ding is wel gelukt: iedereen mijdt de weg als de pest, dus het is een stuk rustiger.

Momenteel zitten we lelijk tussen de industrie, snelwegen en spoorlijnen. Maar ik vind het heerlijk. Oké, als de wind verkeerd staat, dan is er een 'snelwegruis' te horen en eens in de zoveel tijd komt er een trein langs. Toch vind ik dit lawaai prima. Het is achtergrondgeluid dat we gemakkelijk negeren. Wat dat betreft was het lastiger op onze oude locatie, waar we precies konden horen waar de buren het over hadden als ze buiten zaten. Vooral één buurvrouw had een erg luide stem en een enthousiast hondje. Onze tuin was ontzettend diep (denk aan 175 m), maar ook erg smal, dus in die zin zaten we krap op elkaar. Nu neem ik de snelweg en de spoorlijn graag voor lief. Natuurlijk zit ik liever op een sprookjesachtig mooi plekje bij het bos, maar die optie was er gewoonweg niet. Ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn die juist liever de buren horen praten. Het zal wel heel persoonlijk zijn wat je hinderlijk vindt en wat overkomelijk is. Overdag moeten slapen (nachtdiensten) in een huis aan een schoolplein lijkt me niet wenselijk, maar als je normaal gesproken overdag op kantoor bent, dan is dat geen enkel probleem.

Wij wonen nu in een kleine woning en ooit zou ik wel in een meer 'volwassen' huis willen zitten, maar het is echt een drama momenteel... In onze woonplaats staan 26 bestaande woningen te koop en wat nieuwbouwprojecten. In principe is het verkocht op het moment dat de woning op Funda wordt geplaatst, uitgezonderd die in de hoge prijsklasse. Onze woning is klein, maar is gelijkvloers en heeft niet eens een gang. Vreemd misschien, maar er is nergens loze ruimte en daardoor voelen grotere woningen krapper dan die van ons. We zouden heel veel duurder moeten zoeken dan dat wij aan hypotheek kunnen krijgen om erop vooruit te gaan en dan zijn er eigenlijk nog geen huizen waar we blij van worden... Ik zie hier nog wel eens woningen die ik voor die prijs graag had willen hebben als ze in Hattem stonden. Maar goed, heel Amsterdam zal ook zo denken. :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 15:50

Fitzroy schreef:
Ik zit tegenover een speeltuintje en een hondenuitlaatterrein, maar ik zou daar echt nooit meer voor kiezen.

Same. Hier dan geen speeltuintje maar wel veel gillende kinderen. Als ik ooit verhuis wil ik vrijer zitten, een landweggetje buiten het dorp ofzo. Ik wil alleen af en toe Moeh horen, meer niet. :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 16:37

Brainless schreef:
@SusanH
Maar die voetbalvelden maakte niet gebruik van jouw oprit neem ik aan.
De scoutinggroep krijgt het gebruik van het eerste gedeelte van de oprit.
Dus straks staan de auto's geparkeerd op "jouw" oprit (die niet heel breed is) waardoor jij er niet meer in/uit kan.

Nou verschilt niet veel hoor. Wij hebben zoveel parkeer overlast hier op zaterdag ze parkeren rustig voor je garage. Wat dat betreft is de lockdown wel fijn. Stuk rustiger hier op de zaterdagen.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 16:40

Suzanne F. schreef:
Fitzroy schreef:

Same. Hier dan geen speeltuintje maar wel veel gillende kinderen. Als ik ooit verhuis wil ik vrijer zitten, een landweggetje buiten het dorp ofzo. Ik wil alleen af en toe Moeh horen, meer niet. :D

Ik heb ook een hekel aan het gegil van kinderen en kan het buiten het dorp wonen van harte aanbevelen. :o

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 17:18