Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:15

Whitewash pakt alleen op blank hout. Dus dan moet je eerst de beits er helemaal afschuren.
Overigens kun bij je een muur onderbroken door een deur natuurlijk ook de deur in dezelfde kleur verven :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:18

Oranje uitgeslagen grenen moet je idd eerst helemaal kaal maken en als je Pech hebt voorbehandelen
Anders slaat de whitewash ook gewoon oranje door

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:22

Grenen is een Tanine-arme houtsoort, dus zal het oranje eerder de natuurlijk verkleuring van het hout door de inwerking van (zon)licht zijn.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 17:16

Zijn er hier mensen met houten meubels dat niet van dezelfe serie komt? Mijn woonkamer meubels zijn voornamelijk van hout, en dan ook verschillende hout soorten.

Op dit moment is mijn vloer tijdelijk geverfd, maar omdat het begint af te bladeren moet ik toch echt wel kijken naar een nieuwe vloer. Het is een open plan woomkamer + keuken en in de keuken komen er standaard wit glos moderne kastjes. Werkblad weet ik nog niet.

Mijn voorkeur is hout-look, maar ik ben bang dat dit te druk gaat worden. Dan heb je echt hout op hout. Alternatief is tegel-look of beton-look maar ik ben bang dat het dan weer te kill gaat worden. Vloerkleed is geen optie wegens allergieen.

Iemand ooit voor dezelfde keuze gestaan? Wat heb je gekozen, waarom, en heb je een foto dat je wil delen? :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 17:24

Mijn laminaatvloer is een middenbruine kleur , mijn kast is wengé, mijn caviahok is walnoot en het ene kastje is wengé en het andere kersen :) En ik heb ook nog een houten schrootjesplafond in een gemêleerde roodachtige tint :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 17:43

Ik heb een masief eiken, dubbel gerookte tafel, dressoir en bijzettafel. M'n vloer is enkel gerookt eiken en ik heb een teak boekenkast, past prima
In de keuken heb ik witte deurtjes en een vloer van siersteen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:11

Zouden jullie mee willen kijken naar mijn woonkamer, ik heb ontzettende moeite met het inrichten. Er kan geen kleed op de vloer door de konijnen.

Ik zit eraan te denken om de zwarte kast een hout kleur te geven net als de planken in het metalen muur frame. Ook wil ik misschien de muur donkerblauw verven een een behang boven de haard

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is dus ongeveer hoe de kamer in elkaar zit
Afbeelding

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:03

Wat gaaf die open haard en je bank <3

Hoe doe je het eigenlijk met die ren als je tv gaat kijken?

Verder zou ik denk ik je hele kamer in een lichte tint schilderen, zodat er op de vele muurhoekjes in ieder geval rust is. En misschien je witte poten van bijzettafel donker maken. Dan staan ze denk ik wat rustiger op je vloer. Mooie plek heb je wel!

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:35

Enkele pagina's terug zie je mijn vorige woonkamer in ons vorige huis. Daar hadden we een parketvloer, balkenplafond met vintage houten meubels, ook had de schouw een houten balk en met de oude oorspronkelijke deuren. Allemaal niet hetzelfde hout. Ging wel hoor, maar het was idd wel héél veel, maarja ik zat dan ook met én plafond én vloer én deuren én meubels. Nu met het renoveren ga ik terug sierbalken plaatsen aan het plafond en het zullen dezelfde vintage meubels zijn in een warme niet al te bleke houttint. Vloer zal geen hout worden, ik ben aan het kijken voor een retro tegelpatroon maar misschien ook kurk... Nog niet beslist.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 23:01

Is met de konijnen zo`n buitenkleed ook geen optie. Ik heb er een onder de eettafel liggen (kan ik lekker knoeien :P )

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 07:11

Aight schreef:
Wat gaaf die open haard en je bank <3

Hoe doe je het eigenlijk met die ren als je tv gaat kijken?

Verder zou ik denk ik je hele kamer in een lichte tint schilderen, zodat er op de vele muurhoekjes in ieder geval rust is. En misschien je witte poten van bijzettafel donker maken. Dan staan ze denk ik wat rustiger op je vloer. Mooie plek heb je wel!

Dankjewel ben ook erg blij met de bank.

De ren is van panelen dus als ik de middelste stang eruit trek kan die zo naar 2 kanten schuiven.

Die van te tafel is wel een goede aan welke kleur zat je zelf te denken?

karin1985 schreef:
Is met de konijnen zo`n buitenkleed ook geen optie. Ik heb er een onder de eettafel liggen (kan ik lekker knoeien :P )

De konijnen plassen nog wel is op de grond vandaar

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 09:01

Amber_anne, ik zou beginnen met alle 'witte' muren dezelfde kleur maken. Die felblauwe muur zou ik niet veel donkerder maken, maar wel een minder felle kleur geven, dat brengt ook wat rust in je huis. Die zwarte kast zou ik ook wit maken, net als je andere kast. En eventueel die twee salontafels wisselen voor 1 grotere in een kleur ipv twee. Ik denk dat het dan al een stuk rustiger, en meer een geheel wordt. Ik zou boven de haard niet behangen omdat je dan nog meer verschillende structuren krijgt, maar een mooi schilderij ophangen. En ik zou je konijnenhok en vlinderstoel van plek ruilen. Dan betrekking je de stoel wat meer in de woonkamer :)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 09:27

Inderdaad al het wit van dezelfde tint.
Met die mooie bank zou ik best die muur donkergroen durven te schilderen.
Ik zou je witte kast op die muur zetten. Het kleine kastje op de plek waar nu je witte kast staat.
Die leuke vlinderstoel uit de hoek halen, zonde want hij valt nu niet op.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 10:23

Bedankt Letizia, DubbelDun, Ilsey

Vind het allemaal mooi passen in jullie voorbeelden. Maar ik denk dat ik toch het wat rustiger wil houden Ben nu aan het kijken naar beton look vloeren. Hout kan ik altijd nog extra toevoegen, zoals bevoorbeeld een accent muur achter de TV.

Kurk ben ik ook aan het overwegen Isey - ik heb stalen besteld van Wicanders. Ben heel benieuwd.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 11:07

Dankjewel vind het interessant hoe anderen het zouden doen.

Al het gebroken wit in de kamer is hout dus even kijken of mijn vriend er ook wat in ziet als we dat doen.

De hoek naast de bank is een probleem omdat die zo schuin is. De konijnen kooi past er ook niet mooi hebben we laatst idd geprobeerd (de kooi kan niet te dicht bij de bank of vensterbank want dan springen ze daarop)

Ik hou zelf eigenlijk niet van witte meubels haha daarom dat ik dacht aan het hout. Het hoeft van mij ook niet rustig te zijn zolang alles maar bij elkaar past

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 11:56

Ik zou dan je bank van de muur afhalen en die toch recht tegenover je tv zetten. Vlinderstoeltje links of rechts om een L-hoek te maken. Eventueel kan je 1 van de 2 tafeltjes als hoektafel naast je bank zetten.
Dat kleine kastje zou ik gewoon zo laten. Tegen een witte muur valt hij wel op. Zeker met een leuke plant of zo erop. Het plankje boven de tv zou ik voorzien van een leuke, kleine, groene hangplant of zo.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:02

karijn schreef:
Ik zou dan je bank van de muur afhalen en die toch recht tegenover je tv zetten. Vlinderstoeltje links of rechts om een L-hoek te maken. Eventueel kan je 1 van de 2 tafeltjes als hoektafel naast je bank zetten.
Dat kleine kastje zou ik gewoon zo laten. Tegen een witte muur valt hij wel op. Zeker met een leuke plant of zo erop. Het plankje boven de tv zou ik voorzien van een leuke, kleine, groene hangplant of zo.

Ik snap niet precies hoe je het bedoelt. De kamer is heel schuin dus als ik de bank voor de tv zet heb ik een hele hoek onbruikbare ruimte?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:24

DubbelDun schreef:
Whitewash pakt alleen op blank hout. Dus dan moet je eerst de beits er helemaal afschuren.
Overigens kun bij je een muur onderbroken door een deur natuurlijk ook de deur in dezelfde kleur verven :)

Het is onbehandeld hout, maar helaas niet meer zo mooi licht als bij aankoop... Ik mag hopen dat ik dan alleen schoon hoef te maken (+ licht opschuren)?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:48

Ik hoop het voor je, zou een hoop werk schelen. Probeer het op een onzichtbaar stukje en laat dat goed drogen.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 15:54

Amber_anne schreef:
karijn schreef:

Ik snap niet precies hoe je het bedoelt. De kamer is heel schuin dus als ik de bank voor de tv zet heb ik een hele hoek onbruikbare ruimte?

Je zou eventueel een smalle sidetable achter je bank kunnen zetten. Niet alle ruimte hoeft gebruikt te worden.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 16:01

Amber_anne schreef:
karijn schreef:

Je zou eventueel een smalle sidetable achter je bank kunnen zetten. Niet alle ruimte hoeft gebruikt te worden. Die witte kast valt nu naast de haard weg. Maak er een pronkstuk van.

Sorry, dubbel....

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 16:11

FatCat schreef:
Bedankt Letizia, DubbelDun, Ilsey

Vind het allemaal mooi passen in jullie voorbeelden. Maar ik denk dat ik toch het wat rustiger wil houden Ben nu aan het kijken naar beton look vloeren. Hout kan ik altijd nog extra toevoegen, zoals bevoorbeeld een accent muur achter de TV.

Kurk ben ik ook aan het overwegen Isey - ik heb stalen besteld van Wicanders. Ben heel benieuwd.

Vind dat ook een interessante, ook in combi met hondenpootjes... dat dempt het tikgeluid een beetje hé.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 16:35

Ik kom mijn vraag hier ook even stellen, wie weet dat iemand de gouden tip heeft..

Ik ben op zoek naar een nieuw tv meubel in Scandinavische stijl.
Beetje dit idee:
https://www.huisenthuis.nl/wonen/kasten ... -blans-w2/

Deze van het voorbeeld vind ik echter nog niet breed genoeg, ik zoek iets van 1,80 tot 2 meter. Liefst ook eentje die wat hoger is. Ik heb alle bekende webwinkels al afgespeurd, google p alle mogelijke termen en hou marktplaats in de gaten maar kan nog niks vinden wat aan mijn wensen voldoet.
Eventueel zou een dressoir ook kunnen!
En dan zoek ik ook nog iets van liefst onder de €300. Missie hopeloos of weet iemand toevallig iets? :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 16:52

Al bij Goossens gekeken? Staat wel eea op maar wel duurder. Mij is opgevallen dat tv meubels erg duur zijn :( wij wilden er 1 van min 3 meter nou die was nergens te krijgen onder de 2.000 euro. Dus maar laten maken en zelf geschilderd.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 16:57

Ik vind die van jullie prachtig MarjanB! Ik wil ook graag zoiets, al hebben wij niet de ruimte voor een heel lang tv-meubel.