[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:39

Sammie schreef:
Bedenk dat apparaten als een vaatwasser, wasmachine, droger en oven al vaak een eigen groep nodig hebben. Daarnaast zijn ledtv's ook energieslurpers. En als je teveel op 1 groep zet knalt het er al uit, dan zou je bijv. een wm en een wd op 1 groep kúnnen zetten, maar niet tegelijkertijd aanzetten. En wil je zo tobben de rest van je woontijd daar? Als je toch moet klussen kun je het beter gelijk goed doen.

Ik dacht dat deze juist zo energiezuinig zijn? Of is dit marketing-ongein?

Sammie

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:45

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:24

4 groepen is erg weinig, hier zijn in huis 12 groepen, in de garage 4 + krachtstroom. In huis hebben we nogal wat energieverbruikers, maar de verdeling is in huis als volgt:
1. alarm
2. woonkamer/kantoor
3. droger
4. oven
5. badkamer (incl. jacuzzi)
6. keuken/gang/washok/wc (incl. pomp vloerverwarming)
7. wasmachine
8. magnetron
9. bovenverdieping
10. vaatwasser
11. koffie-apparaat
12. vonkontsteking

Vaatwasser, droger en wasmachine zou ik dus wel op aparte groepen zetten.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:36

Oeh, stroom heb ik nog helemaal niet over nagedacht! Wij moeten ook e.e.a. gaan verleggen, omdat we van gas naar inductie willen. We gaan binnenkort kijken met een bouwadviseur, dus dan ga ik dit zeker overleggen :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:20

12 groepen :+ Is wel echt iets van nu volgens mij.
De koffie apparaat in zijn eentje, draait dat ding overuren bij jullie? ;)
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 14-01-16 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:24

En ik vond 6 al veel :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:30

:= Tegenwoordig krijgt bijna elk groot apparaat zijn eigen groep := Onze vijver komt ook op een aparte groep te zitten :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:07

Wij hebben 8 groepen in ons appartement :'). Zo uit mijn hoofd:

1. Koelkast/vriezer
2. Oven+afzuigkap
3. Wasmachine
4. Droger
5. Vaatwasser
6. Hal+werkkamer+badkamer/toilet
7. Woonkamer
8. Slaapkamer

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:30

Wendy schreef:
De overdracht was gepland op 4 oktober 2014 :+ :')
Een paar dagen hiervoor kwam onze notaris er achter dat er iets niet klopte, het tweede van de in totaal vier percelen bleek nog gedeeltelijk op naam te staan van de overleden echtgenoot van de verkoopster. In het verleden had al eens een boedelscheiding plaatsgevonden ivm de eigen zaak van die echtgenoot, alleen had die notaris destijds een fout gemaakt met dat perceel.

De bank heeft dat niet gezien bij het verstrekken van de hypotheek op het perceel, de verkopend makelaar had het ook moeten zien, maar niet dus. En wij zagen het wel, maar omdat wij het verhaal achter die erfenis niet kenden, is er bij ons ook geen belletje gaan rinkelen (het huis van mijn moeder stond destijds ook nog op naam van mijn vader toen zij het verkocht, maar dat was geen probleem, omdat wij de erfenis aanvaard hadden).

De erfenis was door de verkoopster en haar kinderen verworpen, daarom werd dat ineens een probleem. De notaris die de fout gemaakt heeft, leeft niet meer. Zijn opvolger wilde er geen uitspraken over doen.
Daarna is het geprobeerd via een rechtszaak, die is niet-ontvankelijk verklaard.

Vervolgens was de bank (schuldeiser van de erfenis) zo ver dat zij ook wilden investeren (o.a. doordat wij wel een hypotheek bij hen wilden afsluiten), waarna een advocaat recherche is gaan doen naar de nabestaanden. Er bleken nog veel meer nabestaanden dan gedacht, deze zijn allemaal meerdere keren aangeschreven. Van de meeste geen reactie.
Vervolgens heeft de rechtbank in november een andere notaris als vereffenaar aangesteld. Die moet de zaken rondom de erfenis nu gaan regelen.
Ondertussen wonen wij nu alweer ruim een jaar in het huis (hadden ons vorige huis namelijk keurig verkocht). Maar we kunnen/willen niet investeren in een huis wat nog niet van ons is. Kleine dingetjes hebben we natuurlijk wel gedaan, maar grote zaken die we willen doen, nog niet. Dan heb je het over zaken als asbest dakbeschot verwijderen/dakisolatie aanbrengen, bovenverdieping verbouwen, schuur strippen en houten delen opnieuw opbouwen, nieuwe schuur bouwen, etc.

Ook zijn we inmiddels met onze 4e hypotheekaanvraag bezig, omdat er nu (weer) zicht lijkt op een definitieve oplossing.

Dus ja, ook al is de datum gepland, er kan zeker nog wat mis gaan....

Nou, even weer terugkomend hierop.
Er was ons beloofd dat in januari de overdracht zou kunnen plaatsvinden.
Natuurlijk is er weer een fout boven tafel gekomen, waardoor het hele circus van het aanschrijven van erfgenamen opnieuw heeft plaatsgevonden.
Ook is er een publicatie geweest in de Staatscourant voor het oproepen van schuldeisers van de erfenis.
De overdracht vindt sowieso niet voor eind maart plaats, zucht.

Hihi, ons vorige huis had 2 stoppen toen we het kochten (grote 2 onder 1 kapper). 1 groep voor boven, en 1 voor beneden :D
Dat is vervangen voor een kast met 12 stoppen :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:49

Balen Wendy, het schiet echt niet op. The soap continues......

En wat betreft een koffiezetapparaat, wij hebben een inbouw apparaat en die staat toch veel aan. Koffiezetters gebruiken op de piek heel veel stroom. Degene die alles gebouwd heeft hier heeft er gewoon goed over nagedacht om dit op een aparte groep te zetten, als je toch bezig bent dan kun je het beter meteen goed doen.
Vaatwasser moet op een aparte groep, net zoals een wasmachine.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:27

:= := := Wij zitten nu met onze huur op 2 groepen := := :=

Wasmachine en droger op 1 groep :+ :+ en ja die gaan ook tegelijk aan }:)
De rest zit op een andere groep....
pc, led tv eerste generatie welke ook functioneert als pc scherm, koffie zet app, 50 liter boiler, koelkast, keukenmachine, verlichting etc etc..
Gekkenwerk weten we maar goed we redden het en het is als het goed is nog een paar weken ergeren.
De stoppen zijn er ook maar 1 keer uit geklapt.

Het nieuwe huisje had ook tig groepen ..
Was al blij dat ie ze gelabeld heeft :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:35

Groepen die gelabels zijn zijn erg fijn. Dan weet je tenminste waar je moet zijn als er iets stuk is. Hier veel groepen. Hebben er 10 en een loze krachtstroomgroep voor de niet meer aanwezige oude electrische kookplaat. Alleen zitten de groepen niet logisch, dingen zitten door elkaar. Keuken is in tweeen waarvan een deel gekoppeld is aan de gang. Weet na 9 jaar nog niet wat wat precies is.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:58

Hier een voorzichtige hoera. Onze hypotheek is door de eerste beoordelaar goedgekeurd. Moesten alleen nog een handtekening zetten onder de offerte van de aannemer, dus dat hebben we gelijk gedaan.
Nu door naar de 2e beoordelaar, maar volgens de financieel adviseur is het voor 99% zeker dat het rond.
Ik wacht nog wel even het echte telefoontje af, maar dit is alvast gunstig :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 22:06

*\o/* Jotoma!

En daarom, het is te redden met weinig groepen, maar als je toch gaat verbouwen is het niet verkeerd om daar eens goed over na te denken. We krijgen steeds meer stroomverbruikers, aan de andere kant worden de stroomverbruikers wel steeds zuiniger.

Hier kunnen droger en wasmachine trouwens ook op 1 groep, omdat we een warmtepompdroger hebben. In de vorige woning hadden we minder groepen en moesten ze wel op dezelfde groep, dus toen hebben we speciaal daarom een warmtepompdroger gekocht, omdat die niet zoveel verbruikt.
Eerstvolgende op het lijstje is een nieuwe wasmachine, deze is ook al ruim 15 jaar oud en af en toe pompt ie niet af, en kan het deurtje wel open.......dus met regelmaat wordt er extra gedweild in het washok. :')

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 22:56

Ik heb maar één groep _O-
Oké, de cv-ketel zit op een aparte groep, maar voor mijn hele verdieping heb ik één groep. Kwam ik achter toen een keer de ouderwetse stop eruit vloog en ik een zekering moest vervangen :D Ik had toen slechts de wasmachine, de oven en een kachel op wieltjes aan :') Maar goed, dat zijn ook zo'n beetje mijn enige stroomvretende apparaten. Heb verder nog een koelkast, vriezer, simpele waterkoker, tv en computer en volgens mij gebruiken die niet zoveel stroom :o oh, en vergeet de föhn niet :))

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 23:18

Jotoma spannend!
Ik ga jullie weer verlaten. Fijn af en toe iets te kunnen vragen of spuien hier. Vandaag is de overdracht geweest en is mijn huis verkocht. Ik woonde er zelf al drie jaar niet meer dus het deed mij niet veel. En inmiddels wonen we nu twee maanden in een nieuw koophuis na een tijd gehuurd te hebben.

Succes allemaal met de ver- en aankoop!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 23:31

Even een kleine ego post.
Aanstaande woensdag na ruim 4 maanden eindelijk een eerste bezichtiging :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 23:50

madeliefw schreef:
Jotoma spannend!
Ik ga jullie weer verlaten. Fijn af en toe iets te kunnen vragen of spuien hier. Vandaag is de overdracht geweest en is mijn huis verkocht. Ik woonde er zelf al drie jaar niet meer dus het deed mij niet veel. En inmiddels wonen we nu twee maanden in een nieuw koophuis na een tijd gehuurd te hebben.

Succes allemaal met de ver- en aankoop!

Desalniettemin: gefeliciteerd met de verkoop en veel plezier in jullie nieuwe huis!

@angela: top! Mag je lekker gaan boenen :)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:19

Angelaa2 schreef:
Even een kleine ego post.
Aanstaande woensdag na ruim 4 maanden eindelijk een eerste bezichtiging :)

super leuk voor je, mag je lekker poetsen een bloemetje kopen en nu maar hopen dat er wat uit gaat komen. spannend !!

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:03

Spannend Jotoma, maar dat zal vast goed zitten!! :Y)

Madelief gefeliciteerd! :)
Hebben jullie de hypoteek bij de notaris ondertekend toen de akte van het huis passeerde of moet dat daarvoor al plaatsvinden?

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 10:59

Fee_ ik snap heel goed dat je nu gewoon eens wilt kijken alleen al om het kijken! Wat enorm balen dat jullie nog nergens hebben kunnen kijken. Kun je niet makelaars die veel huizen in hun bestand hebben welke voldoen aan jullie criteria vragen om jullie op de hoogte te houden? Dus i.p.v. online te kijken en zoeken gewoon de zoekvraag bij verschillende makelaars neer leggen? Wij hebben de andere kant dus mee gemaakt, makelaar had ons getipt over de betreffende woningen en we wisten dus al ruim voor het online kwam te staan dat de woningen te koop kwamen. We zijn zelfs al paar keer wezen kijken voor ze online stonden en hadden eerste keuze. Dat heb ik dus wel als super prettig ervaren.

Ohh Madelief dat is inderdaad wel even balen, maar hé jullie kunnen van dit huis ook echt een eigen plekje maken! En wat al gezegd is, jullie zijn er natuurlijk niet voor niets voor gevallen. ;)

Bridget wat balen dat het zo stil is rondom kijkers.. :\ Hopelijk komen ze snel weer! En anders makelaar eens vragen of hij weet hoe dat komt??
En Angela ook al, wat balen! Weet je waar het aan ligt? En wat top een bezichtiging! Joepie!! :D

Miran sterkte met je vriend! :(:)
Maar tegelijk ook al vast heel veel plezier met de verbouwing! Zo leuk om de voortgang in de gaten te houden. :j

Ik kan me goed voorstellen Forumster dat het dan even klein aanvoelt! Maar is de woning wel praktisch? Of in elk geval praktisch te maken??

Jotoma wat ga je die trap leuk wegwerken!! :D

Wauw Alja! Dat is lekker ruim dan! Hopelijk gaan jullie eruit komen. :D

Voor de rest nog heel veel gelezen over de meterkast en het aantal groepen en relaties die over zijn gegaan vanwege verschillende wensen. Jammer, maar toch ook fijn dat je er dan samen goed uit kunt komen en ieders z'n eigen weg kan gaan. Dat vind ik dan altijd wel mooi om te lezen / horen. :j

Nou hier ook een hoeraa!!! *\o/*
Ik had veel eerder mijn frustratie hier in dit topic van me moeten afschrijven volgens mij.. :') Want de volgende dag kregen we het nieuws dat de gemeente eindelijk getekend heeft. :D Maar dat is niet alles want gisteren kregen we het nieuws van onze adviseur dat de hypotheek rond ons! :):)

Dus dat betekend dat de afspraak bij de notaris definitief gemaakt kan worden en we 1 maart de sleutels gaan krijgen van ons eerste eigen huisje. :D

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 11:38

Gefeliciteerd Marinke! Ein-de-lijk! *\o/*

Dondeyne: de hypotheekakte teken je op dezelfde dag als het passeren.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 11:50

Jeeeeej Marinke, eindelijk

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:08

Heeerlijk Marinke!! Van harte gefeliciteerd!!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:42

super _Marinke_ van harte gefeliciteerd !!!