Ik lees hier al een tijd mee, er komen er mooie dingen langs. Ik zit sinds 2 jaar op kamers in Den Bosch en heb een kamer van 14m2. Best wel compact maar als ik zie hoe veel ik kwijt kan op mijn kamer .
Misschien kunnen mensen er nogmaals wat inspiratie uit op doen
Ik zal van de week eens foto's maken van mijn studio (18m2). Ik ben nu het weekend bij mijn ouders en het huis voelde heel groot vergeleken thuis
Ik heb een slaapbank, zodat ik overdag gewoon een bank heb. Maar ik wil graag de kussens veranderen. Die erop liggen zijn heel oud en passen niet echt bij de rest. Maar heb geen idee waar ik ze moet halen voor een leuke prijs en wat past bij de rest. Dus heb jullie hulp nodig
Heb je ook al binnenfoto's? Ik vind het aan de buitenkant in ieder geval al mooi; echt zo'n schattig Hollands huisje
Anoniem
Geplaatst: 11-12-16 11:57
Wat een lief huisje zeg. Heb je ook foto's van de binnenkant?
dems75
Geplaatst: 13-12-16 05:47
Leuk huisje zeg, Miesje! 9 januari is al bijna! moet je er nog heel veel aan doen of kun je er wel zo in?
En wat een gezelligheid zo weer, met al die Kersthuizen! ik doe gezellig mee. Dit jaar weer eens omdat we vorig jaar aan het verhuizen waren in december....nu drie boompjes ipv 1
Annetje
Geplaatst: 13-12-16 08:22
Mijn vriend en ik zijn bezig met een huisje. De financiering is nog niet rond, maar we zijn wel vast over de indeling van het huis aan het nadenken. Nu is de woonkamer heel onlogisch en dus ben ik benieuwd hoe jullie deze in zouden delen. De vorm van de woonkamer:
En de afmetingen
Het is dus een u-vorm. In de linkerpoot zit de keuken en aan de rechterkant moet de woonkamer komen. Er zitten 7 ramen in het huis en deze zijn erg laag. Je kunt ze op de onderste afbeelding zien zitten. 3 op de muur van 5.30 m en eentje op de kleine muur aan de voorkant van het huis. Ik geloof dat de verwarming ook onder de ramen hangt. In het midden zie je 2 deuren, de een komt uit in een kast onder de trap en de ander in de gang. In de keuken zit ook een deur en die gaat naar de gang/hele kleine bijkeuken. De keuken blijft op dezelfde plek.
Je kunt een prachtige mooie zitkamer aan de voorkant van het huis maken en een mooie grote open keuken aan de achterkant. Eventueel met een keukeneiland.
Begrijp ik uit je onderste tekening dat je de keuken dicht wilt gaan maken?
Ik zou er in ieder geval voor waken dat je de zithoek niet te krap maakt Ke hebt snel de neiging de hele zithoek in de hoek te zetten zodat je idd dat lange stuk van voor naar achter vrij houd Lekker noet doen Zoveel mogelijk gebruik maken van de ruimte die je hebt
Juist door de lengte die je hebt van voor naar achter lijkt het me juist een fijne ruimte om in te delen
Als je een hoek keuken maakt kun je tegenover De keuken evt de tafel kwijt
Of je maakt een U keuken met ontbijtbar en de tafel in de lengte in het lange stuk Eiland zou je misschien ook nog kwijt kunnen ipv een U keuken
En dan de zithoek lekker ruim opgezet
Annetje
Geplaatst: 13-12-16 09:56
Vonneke ik vind dit inderdaad een hele lastige indeling, vooral omdat de poten van de u gewoon net een halve meter te klein zijn. De keuken wordt open, maar is het nu niet. Nu zit daar een ontbijtbar, maar dat vinden wij echt niet mooi. Dat is wel wat je op de onderste afbeelding ingetekend ziet inderdaad. Er komt gewoon een l-vorm keuken. De hele voorzijde gebruiken zie ik niet voor me trouwens. Ze hebben nu de bank zeg maar tegen de lange muur en de tv in de hoek tussen twee ramen. Onze tv past daar niet én ik wil niet 5 meter van mijn tv af zitten want dan kan ik de ondertiteling niet lezen. Wat Sonja zegt klopt ook. Als je in de hoek de zithoek maakt dan houd je de hele lange muur leeg en dat is jammer.