Goed gisteren avond zat ik lekker te typen.... Was bijna klaar en ik druk op sluiten...
Symbeami schreef:Vanmorgen weer kijkers gehad, nog geen bericht gehad van de makelaar. Bij de vorige 2 kijkers was het meteen duidelijk dat het niets ging worden en kregen we meteen bericht daar van.
Nu horen we niets, dat maakt het wel extra spannend.
Waarom we hier weg willen? Er zijn een half jaar geleden ongeveer hier wat dingen gebeurd waardoor wij thuis niet meer tot rust kwamen en ook het gevoel hadden niet meer vrij over ons eigen terrein te kunnen bewegen. Inmiddels is het rustig, maar nu hebben we een heel leuk vrijstaand huisje gevonden wat ook op een hele mooie plek staat. Dus als we dat kunnen kopen, dan doen we dat. Als dat niet lukt omdat we of ons eigen huis niet verkocht krijgen of dat andere huis eerder door anderen gekocht wordt, dan halen we ons huis uit de verkoop en moderniseren het en blijven dan lekker zitten.
Maar ik denk dat de kans behoorlijk vergroot is nu dat we het wel verkopen. We zullen zien, we moeten niets. Maar ik ben best behoorlijk verliefd op het huis dat we gevonden hebben waar we evt. naar toe zouden willen.
Nu je het zegt, er staat me idd iets van bij.
Maar zo'n stekje moet je toch zo kwijt zijn...
Belle: Mbt verzekeraars hebben ze je graag, gooi het er eens in de groep! Hopelijk heb je al een oplossing gevonden.
Sonja: Begrijpelijk! Bij ons eerste huis is de boel geëscaleerd tussen onze ouders door vooral hun bemoeizucht van 2 kanten. Daar komt bij dat mijn ouders en mijn schoonouders geen vrienden zijn.
't was een heftige tijd. Die gun ik niemand. Gelukkig is het meeste hier na een jaar of 15 wel uitgepraat.
Symbeami: Na 2 jaar armoe, zou ik het dan toch niet willen. Hier is het ook allemaal heel basic en ik ben dat inmiddels helemaal beu.
Sayangki: Ons huis had ook agrarisch en was net herzien in het bestemmingsplan. Omdat het van de buum was, die industrieel is, hebben ze 'automatisch' ons perceel ook maar industrieel gemaakt. Dat heeft ons 2 jaar gekost en het is nu.... papapappaaaa! Jup, industrieel. Maar ja, ik ben zadelmaker, dus ik mag hier blijkbaar wonen.
Een olifantenbaby wordt sneller geboren. Kan je er niet iets agrarisch van maken? Kijk eens wat er in de regels staat van je bestemmingsplan?
Annemieke: Ik lees je plan en lees geboeid door hoe of het was...
Zunzuncito: Dat heb ik nu met ons te bouwen huis. Zucht en weer een dag voorbij zonder dat Liander wat heeft gedaan.
Men zegt, dat het soms wel een jaar kan duren! Onbeschoft gewoon! Het liefst leef ik in 2014. Dan zit ik in ons nieuwe huisje en is alle sores aan een eind.
Mjetterd: Gefeliciteerd nog!
Georgetta: mooi appartement!
Bruceandnoon: De boot aangeboden? Hihi, nu moet ik aan een stokoude reclame denken...
(Dan verkoop je toch gewoon de boot? Dat had je nou niet moeten zeggen...)
Moska: Een goeie makelaar? Als jij het weet, weet ik het waarschijnlijk ook. Wij hebben nooit aankoopmakelaars gehad en toen we dit huis kochten, had ie geluk dat ie mee mocht lopen. Deze was wel aardig. Van boerenafkomst, maar hij begon heel romantisch, tot mijn lief zei: "Hou maar op, want het gaat toch plat." Daar had ie niet van terug. Toen begon ie nog te vertellen hoe leuk een kelder is en hij liep het trapje af om te bewijzen dat het daar zo goed als droog was. Helaas voor hem, had ie geen gelijk. hihi. Onderhandelen ging ook wat snel. We waren het razendsnel eens met de verkopers!
Mbt makelaar gewoon gaan sjoppen. Of eerst gewoon zelf een bord zetten. Die daar op af komt, is in elk geval actief... 
Ann: Met zo'n bieden vanaf systeem zou ik me achteraf, als ik het heb, me altijd afvragen of ik niet te veel heb betaald.
Ken het idee niet. Kon hier wel mbt het huren van een stuk land. Maar ja, daar moest ik ook protestant zijn en ik ben katholiek.
Symbeami: Hier zit er een jonge jongen tegenover, die dag en nacht werkt aan de restauratie van een huis. Hij is timmerman zelf, dus al zijn uren, zijn voor hem zelf. En als ie het klaar heeft, woont ie in zijn visitekaartje. Prachtig om te zien. Als zo iemand het ziet zitten, dan zou je het wel eens heel erg snel kwijt kunnen zijn. Ruimte voor zijn bedrijf en een mooi project! Succes, dat we maar heel snel goed nieuws mogen hebben.
Onze unit staat. Als iemand hier iemand weet, die meterkasten mag verplaatsen en water en gas, dan houd ik me zeer aanbevolen. Liander hult zich in stilzwijgen. We wachten al 2 weken en kunnen dus niet verhuizen. Ik ben inmiddels in staat tot moord daar!