[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 09:15

Georgette schreef:
Het is alleen een beetje jammer dat het zo'n € 50.000,- boven budget is :z :evaw:

Zo staat er in onze regio ook een huis...maar die zou nog 75 omlaag moeten ... Gaat niet gebeuren want het huis is de prijs wel waard... Ja mag nog wel iets omlaag, maar dat zou hooguit een derde van dat bedrag zijn

GeorgetteJarig

Re: [Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 09:28

Ik denk dat dat het ook wel waard is. Bovendien gaan huizen in die buurt met een paar maanden weg, zelfs in deze tijd. Dus ik denk echt dat het bij dromen blijft...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 09:36

Hier staat het al even te koop. Maar is een 800 m2 grond met een vrijstaand huisje, flinke schuur ( oude stal) en garage, maar wel met de benodigdeachterstallige onderhouds issues en wat dingen die een risico zijn zoals houtorganisme schade inde spanten... Als het oude schade is die afdoende is behandeld en niet te groot is... Kan het meevallen...maar het kost sowieso een bakkie geld om het naar het nu te halen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 09:52

Tsja... mijn droomhuis staat al 2jr op funda. Alleen is deze ook 50.000 boven het budget. En hij is het waard ook. Dat is het erge. En ik ben bang dat er ook 50.000 tegenaan moet om het weer leefbaar te maken.

Ik hoop nog ergens op een vergeten erfenis ofzo... :=

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 09:54

staatsloterij/postcodeloterij/miljoenenloterij :) :) .... wie weet

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 09:55

:')

Nog nooit aan meegedaan. Ben ook niet van plan om daar m'n centjes aan uit te geven. :)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 09:56

ik wil ook geld winnen/krijgen/vinden... dat maakt het soms net even wat makkelijker :P

woensdag gaan we naar 2 huisjes kijken achter elkaar/... ik ben benieuwd... :)

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 14:55

Kom nog even binnenvallen, jullie gaan wel heuuul erg snel :D Huis staat nog te koop er zijn nu 6 geintreseerden maar ja intresse is anders al kopen... :o We wachten het rustig af zolang de makelaar nog met verschillende mensen bezig is, komt het huis niet op funda. Wel leuk om zo te lezen over mensen die huis willen of juist kwijt willen.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 12:12

Wij hebben groen licht van de bank om een makelaar te mogen zoeken, dus dan ga ik eerst maar doen. Het is wel heel dubbel, eigenlijk wil ik niet verhuizen, het is een fijn huis, maar zoals het nu is wil ik het ook niet meer. Ex heeft het er ook moeilijk mee (meer dan ik) en wil het liefst alles terugdraaien, maar dat wil ik niet. Gaat nog niet makkelijk worden de komende periode...

Hebben jullie ook tips waaraan ik een goede makelaar kan herkennen?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 13:04

Wij hebben ons definitieve bod bij de makelaar gelegd. Alleen blijven de verkopers met een mega restschuld achter dus de makelaar had er een hard hoofd in dat de NHG het ging accepteren.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 13:38

belle_boef schreef:
Wij hebben ons definitieve bod bij de makelaar gelegd. Alleen blijven de verkopers met een mega restschuld achter dus de makelaar had er een hard hoofd in dat de NHG het ging accepteren.

maarjah aan de andere kant je wilt het kwijt of niet...

Wij gaan morgen kijken naar 2 huizen spannend... we hebben samen al een lichte voorkeur voor 1 van de huizen...maar het is altijd even afwachten hoe het huis er in het echt uit ziet :P

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 13:43

Anne_mieke88 schreef:
belle_boef schreef:

maarjah aan de andere kant je wilt het kwijt of niet...

Wij gaan morgen kijken naar 2 huizen spannend... we hebben samen al een lichte voorkeur voor 1 van de huizen...maar het is altijd even afwachten hoe het huis er in het echt uit ziet :P

De verkopers hebben hier geen inspraak in. De NHG accepteert het bod of niet. Zo niet gaat het dus niet door. Ik was alleen niet van plan om de vraagprijs te gaan betalen. Dat is het huis in de huidige staat niet waard. Denk alleen dat het NHG dat niet ziet. Die willen enkel dat de restschuld van de verkopers niet te groot is.
Als het niet door gaat weet ik wel dat ik niet weer aan zo'n verhaal met de NHG begin. Vind het mateloos frustrerend.

Spannend 2 huizen op 1 dag nog wel. Veel plezier :)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 13:44

Wij hebben gedurende de Paasdagen ontzettend veel mensen langzaam langs ons huis zien rijden en weer terug zien komen. Ook een paar fietsers die het Te Koop bord bestudeerd hebben. Dus ergens verwacht ik dat het druk wordt met de open huizen dag, of dat de makelaar van de week nog belt voor bezichtigingen. Er is ineens wel veel meer beweging. Voorjaar is natuurlijk sowieso iets gunstiger.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 13:45

Wat grappig Symbeami. Nu maar hopen dat het dan ook echt zo is.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 13:58

o ja dat is wel vervelend idd. Belle...
Huizen zijn veel minder waard tegenwoordig...

Ja is wel spannend idd....en dat terwijl wij eigenlijk al een voorkeur hebben :P

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:18

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een 'bieden vanaf' vraagprijs? Bied je dan gewoon wat jij voor het betreffende huis over hebt en dan maar hopen dat je bod hoger is dan dat van een ander (of dat je niet teveel hebt geboden)? De eerder gedane biedingen zijn niet openbaar denk ik?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 17:12

ik heb ook maar eens een poging gedaan tot een facebookpagina :) .... als je wilt liken :) heel graag.

ik hoop op veel bezoekers en die ene koper zaterdag :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 17:18

Symbeami schreef:
Wij hebben gedurende de Paasdagen ontzettend veel mensen langzaam langs ons huis zien rijden en weer terug zien komen. Ook een paar fietsers die het Te Koop bord bestudeerd hebben. Dus ergens verwacht ik dat het druk wordt met de open huizen dag, of dat de makelaar van de week nog belt voor bezichtigingen. Er is ineens wel veel meer beweging. Voorjaar is natuurlijk sowieso iets gunstiger.

zoo.. dat klinkt hoopvol!! ik ben benieuwd...
mijn huis is helaas niet op een doorgaande route, dus mensen moeten er echt speciaal voor gaan.. ik weet niet of er bekijks is geweest afgelopen weekend, want ik woon er niet meer... afwachten dus maar tot zaterdag.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 17:33

Wij zitten hier vlakbij het bos en mountainbike routes. Hier komen ontzettend veel fietsers langs. Als mensen niet teveel eisen aan een huis stellen, maar wel een mooie plek zoeken, dan moeten ze bij ons huis zijn.

Ik moet nog wel even aan het werk voor zaterdag..... eens kijken of ik de vloer een beetje mooier toonbaar kan maken door hem goed in de was te zetten.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:26

Goed gisteren avond zat ik lekker te typen.... Was bijna klaar en ik druk op sluiten... 8)7
Symbeami schreef:
Vanmorgen weer kijkers gehad, nog geen bericht gehad van de makelaar. Bij de vorige 2 kijkers was het meteen duidelijk dat het niets ging worden en kregen we meteen bericht daar van.
Nu horen we niets, dat maakt het wel extra spannend.

Waarom we hier weg willen? Er zijn een half jaar geleden ongeveer hier wat dingen gebeurd waardoor wij thuis niet meer tot rust kwamen en ook het gevoel hadden niet meer vrij over ons eigen terrein te kunnen bewegen. Inmiddels is het rustig, maar nu hebben we een heel leuk vrijstaand huisje gevonden wat ook op een hele mooie plek staat. Dus als we dat kunnen kopen, dan doen we dat. Als dat niet lukt omdat we of ons eigen huis niet verkocht krijgen of dat andere huis eerder door anderen gekocht wordt, dan halen we ons huis uit de verkoop en moderniseren het en blijven dan lekker zitten.
Maar ik denk dat de kans behoorlijk vergroot is nu dat we het wel verkopen. We zullen zien, we moeten niets. Maar ik ben best behoorlijk verliefd op het huis dat we gevonden hebben waar we evt. naar toe zouden willen.

Nu je het zegt, er staat me idd iets van bij. :o Maar zo'n stekje moet je toch zo kwijt zijn...

Belle: Mbt verzekeraars hebben ze je graag, gooi het er eens in de groep! Hopelijk heb je al een oplossing gevonden.

Sonja: Begrijpelijk! Bij ons eerste huis is de boel geëscaleerd tussen onze ouders door vooral hun bemoeizucht van 2 kanten. Daar komt bij dat mijn ouders en mijn schoonouders geen vrienden zijn. :+ 't was een heftige tijd. Die gun ik niemand. Gelukkig is het meeste hier na een jaar of 15 wel uitgepraat.

Symbeami: Na 2 jaar armoe, zou ik het dan toch niet willen. Hier is het ook allemaal heel basic en ik ben dat inmiddels helemaal beu.

Sayangki: Ons huis had ook agrarisch en was net herzien in het bestemmingsplan. Omdat het van de buum was, die industrieel is, hebben ze 'automatisch' ons perceel ook maar industrieel gemaakt. Dat heeft ons 2 jaar gekost en het is nu.... papapappaaaa! Jup, industrieel. Maar ja, ik ben zadelmaker, dus ik mag hier blijkbaar wonen. :j Een olifantenbaby wordt sneller geboren. Kan je er niet iets agrarisch van maken? Kijk eens wat er in de regels staat van je bestemmingsplan?

Annemieke: Ik lees je plan en lees geboeid door hoe of het was...

Zunzuncito: Dat heb ik nu met ons te bouwen huis. Zucht en weer een dag voorbij zonder dat Liander wat heeft gedaan. :Z Men zegt, dat het soms wel een jaar kan duren! Onbeschoft gewoon! Het liefst leef ik in 2014. Dan zit ik in ons nieuwe huisje en is alle sores aan een eind.

Mjetterd: Gefeliciteerd nog!

Georgetta: mooi appartement!

Bruceandnoon: De boot aangeboden? Hihi, nu moet ik aan een stokoude reclame denken... :D (Dan verkoop je toch gewoon de boot? Dat had je nou niet moeten zeggen...)

Moska: Een goeie makelaar? Als jij het weet, weet ik het waarschijnlijk ook. Wij hebben nooit aankoopmakelaars gehad en toen we dit huis kochten, had ie geluk dat ie mee mocht lopen. Deze was wel aardig. Van boerenafkomst, maar hij begon heel romantisch, tot mijn lief zei: "Hou maar op, want het gaat toch plat." Daar had ie niet van terug. Toen begon ie nog te vertellen hoe leuk een kelder is en hij liep het trapje af om te bewijzen dat het daar zo goed als droog was. Helaas voor hem, had ie geen gelijk. hihi. Onderhandelen ging ook wat snel. We waren het razendsnel eens met de verkopers!
Mbt makelaar gewoon gaan sjoppen. Of eerst gewoon zelf een bord zetten. Die daar op af komt, is in elk geval actief... ;)

Ann: Met zo'n bieden vanaf systeem zou ik me achteraf, als ik het heb, me altijd afvragen of ik niet te veel heb betaald. :+ Ken het idee niet. Kon hier wel mbt het huren van een stuk land. Maar ja, daar moest ik ook protestant zijn en ik ben katholiek.

Symbeami: Hier zit er een jonge jongen tegenover, die dag en nacht werkt aan de restauratie van een huis. Hij is timmerman zelf, dus al zijn uren, zijn voor hem zelf. En als ie het klaar heeft, woont ie in zijn visitekaartje. Prachtig om te zien. Als zo iemand het ziet zitten, dan zou je het wel eens heel erg snel kwijt kunnen zijn. Ruimte voor zijn bedrijf en een mooi project! Succes, dat we maar heel snel goed nieuws mogen hebben.

Onze unit staat. Als iemand hier iemand weet, die meterkasten mag verplaatsen en water en gas, dan houd ik me zeer aanbevolen. Liander hult zich in stilzwijgen. We wachten al 2 weken en kunnen dus niet verhuizen. Ik ben inmiddels in staat tot moord daar!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:53

juval schreef:
ik hoop het ook voor jullie appiesjappie! heb je een link van je huis? veel succes.

georgette... ai, 50.000 is veeel geld. ik heb geen idee wat de huizen in h'sum doen hoor... maar het lijkt me een redelijke prijs voor dat huis.

Bedankt!! A.s zaterdag doen we mee met de open huizen dag en hopen we echt dat er mensen komen!!
http://www.funda.nl/koop/hoogeveen/huis ... straat-10/

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:24

idefix! :oo Respect voor je bijlees post!

Hebben jullie het topic van Liselot nog gevolgd. Vervelende wending heeft dat genomen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:43

idefix4 schreef:
Belle: Mbt verzekeraars hebben ze je graag, gooi het er eens in de groep! Hopelijk heb je al een oplossing gevonden.

Bedoel je dan dat ik zelf eens met het NHG moet gaan bellen?

Dat topic van Liselot is echt heftig. Ik ga die weer even bijlessen

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 08:56

@idefix4 , ik zoek geen aankoopmakelaar, maar een goede, actieve verkoopmakelaar. We moeten ons huis verkopen wegens relatiebreuk. Ik wil er dus zo snel mogelijk vanaf (we hebben NHG gelukkig), daarom zoek ik dus een goede makelaar.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 08:59

appiesjappie schreef:
juval schreef:
ik hoop het ook voor jullie appiesjappie! heb je een link van je huis? veel succes.

georgette... ai, 50.000 is veeel geld. ik heb geen idee wat de huizen in h'sum doen hoor... maar het lijkt me een redelijke prijs voor dat huis.

Bedankt!! A.s zaterdag doen we mee met de open huizen dag en hopen we echt dat er mensen komen!!
http://www.funda.nl/koop/hoogeveen/huis ... straat-10/

Hoorde net van een collega dat je moet betalen voor open huizen dag... maar als kijker toch niet? :+ (of zeg ik nu iets heel doms :P )

Ja joh dat van Liselot is echt heel naar zeg :(

idefix4: vanavond ga ik kijken leuk dat je volgt :j <3